stirlitz Elküldve Október27, 2014 Megoszt Elküldve Október27, 2014 Elsőnek megmondom az őszintét, nálunk azért van meg a vectra idestova 13 éve, mert az nz-vel olyan pofátlanul keveset eszik, hogy még egy ilyen autó csak a suzuki swift van, de az meg azért más tekintetben mégsem azt nyújtja mint az opel. Hovatovább, azóta vettünk még kettőt, igaz az egyik x16sz, ezek is megvannak már vagy 4 éve. És azért ez egy kicsit nagyobb kaszni mint az astra. Szóval ebből a fogyasztásból aki lejjebb akar faragni... háááát.... :D :evilgrin: De, mondom az ötleteimet. Írtad, hogy nem jobb láb meg ilyenek. Volt egy teszt nemrég, ahol beültettek valami nagy öreg versenyzőt egy modern 911-es porschéba, és valami hegyi szerpentines úton hozott az autó valami 3l-es fogyasztást. Tehát a lábtechnika számít igenis a legtöbbet. Az, hogy nem félgázon gyorsítasz csak harmadon, vagy nem harmadon, csak negyeden. Az, ha az ember megtanul fékkímélően vezetni, sok sok motorfékkel, ezeknél már a fogyasztásban is erősen megmutatkozik. Hogy hogyan váltasz, mennyinél kapcsolsz el, ha a városi forgalomban inkább kicsit lemaradsz a többitől hogy folyamatos gázzal tudj menni, ne kelljen a kocsisor kukacozása miatt pumpálni a gázt, stb. ,a körforgalmat lendületből veszed, hogy ne kelljen újra felgyorsítani, Illetve még egy tipp, amire a karbis autó megtanítja a sofőrt, a mai modernek már nem, hogy a motor "igényeit" követve nyomjuk a gázt gyorsításnál, tehát nem nyomunk neki egy háromnegyedet, azt az ecu majd megoldja, hanem a pedállal követjük a fordulatszámot. (karbis motor ilyenkor belefulladt a benzinbe, és duplaannyit zabált, de legalább nem is ment) Ezek mind olyan trükkök, amit az igazi spúrbajnokok olyan szintre tudnak fejleszteni, amivel már a többi közlekedő idegeire mennek, mert feltartják a többieket, szóval ezt a végtelenségig nem lehet fokozni. Szóval akkor jöjjenek a gyakorlati dolgok is. AZt előre leszögezem, hogy ha nincs otthon a padláson két három bontott autód amiből építkezhetsz, akkor a ráfordított költség kb soha a büdös életben nem fog megtérülni fogyasztásban, de ha van kéznél pár cucc, akkor érdemes megpróbálni. Szóval, első és legalapabb: tegyél fel egy 1.4-es injektorházat, fojtószeleppel, injektorral, kompletten. Kisebb nyílás a levegőnek, kisebb szállítású injektor -> kevesebb fogyi. (na meg kisebb teljesítmény, na de ugye szűznek is maradni meg.... ) Nem kell aggódni, a motorvezérlő simán elviszi, nekünk évekig ment az 1.6nz c14nz ecuval. És nem változott semmi. Második legalapabb: tegyél fel egy hosszabb váltót. Persze nyílván nem a leghosszabb dízel váltót kell felpattintani, mert akkor meg azért fog zabálni a motor, mert nem bírja el az áttételt. De azért opeléknél adott motort általában szerelték 4-5 féle váltóval, tehát biztos találni benne olyat ami illik a motorhoz de hosszabb mint a jelenlegi. (titkos tippem bármilyen kisblokkhoz 1.6-tól a cr 3.55) Még egy, a bödön. A bödön amellett hogy rendkívül hasznos a motor állapot megőrzése, élettartama szempontjából, nagyban hozzájárul a fogyasztás csökkenéséhez, teljesítmény növeléséhez is, lévén kiszűri a sok felesleges szennyezőanyagot a kartergázból, és csak a hasznos éghető benzingőzt/olajpárát engedi vissza, tehát ez egy elég olcsó, és win-win koncepció. Következzenek a belenyúlósabb/költségesebb dolgok. Valaki említette a vízbontót. Konkrétan egy rokonom építi őket sorozatban, és pl a kamionosok viszik tőle mint a cukrot, mert brutális pénzeket tudnak vele sprórolni. Minél nagyobb motor, annál jobb a hatásfoka. Szóval egy 1.6-os motornál nem biztos hogy túl sokat nyersz vele, de sok kicsi sokra megy ugye. Amit legelőször írtam (c14nz fojtószelep) ki lehet egészíteni etanollal, mert akkor elvileg nem, vagy csak minimális teljesítményt vesztesz. (ugye mindenkinek az a baja, hogy beteszi az etanolt, de más arányban kell keverni a levegővel mint a benzint, ugyanannyi levegőhöz több etanol kell, így teszik a nagyobb injektorokat, aztán zabál az autó, oda a nyereség. <de tény, hogy rohadtul tudnak menni> viszont ha fogyasztásra gyúrunk, akkor fordítva kell gondolkodni. Ugyanannyi etanolhoz, adjunk kevesebb levegőt! Voálá, 1.4 fojtószelep) És akkor ehhez kapcsolódóan, amiről már szó is volt, a chip. Chippelni általában a teljesítmény növelés miatt szoktak, (bár a teljesítménynövelés és a fogyasztás csökkentés nem áll olyan távol egymástól, mindkettőhöz a tökéletes égés a cél. ) de igazából aki profi (pl Powered Áki) az olyan programot ír neked amilyet akarsz. És ha már ennyire belenyúltunk a rendszerbe, (etanol, kis pillangó stb) akkor kvázi kötelező íratni hozzá egy programot, mert azért mégis csak egy jól összehangolt rendszerbe kutyultunk bele, és elég kicsi rá az esély hogy úgy ahogy van ez stimmelni fog. Működni fog, valószínűleg elérjük a kitűzött célt is, de biztos lesz olyan tartomány/körülmény ahol rossz lesz. Na, most hirtelen ennyi jutott eszembe. nahát elöször is köszi jobb láb, bödön, motrofék, "lendületből" megvan váltórudazat cserén gondolkodtam már, váltón egyenlőre még nem Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október27, 2014 Megoszt Elküldve Október27, 2014 Nekem vegyesben 6.5-öt evett normális használattal. Pályán meg 4.9-et is lehetett vele. C16NZ? vagy SE? na hát akkor még van 1liter fargni valóm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Október27, 2014 Megoszt Elküldve Október27, 2014 Szintén zenész. Nekem országúti 90-nel sikerült levinni 5,5-re. De sose megyek annyival, úgyhogy maradt a 6-6,5. Gázból meg 7,5-9 mikor hogy. Hidegen-városban kímélem, nem tiprom neki, utána azért haladósan megyek. Ennyit jelentene a légellenállás (cv=0,29)? Az Astrát nem gondolnám ennyivel rosszabbnak. Nekem vegyesben 6.5-öt evett normális használattal. Pályán meg 4.9-et is lehetett vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október27, 2014 Megoszt Elküldve Október27, 2014 C16NZ? vagy SE? na hát akkor még van 1liter fargni valóm Ez az nz volt. A SE az mégjobban evett a hosszúváltóval, annak nyáron rúgva városban 7 liternél nem tudtam többet letolni a torkán, de főúton is 120-130-as tempóval sokszor visszaváltva padlógázas előzéssel se evett többet 6.5-nél, akárhogy bántottam. A rövid váltóval azért megjött az étvágya, de most sokat pályázok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október27, 2014 Megoszt Elküldve Október27, 2014 Itt a Zasszony 5.4et csinált az szr-se öszvérrel. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október27, 2014 Megoszt Elküldve Október27, 2014 Gabibácsi. Holnap megkérdezem hogy vállalnak e rá garanciát legalább egy hetet. Köszi, zsírság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Lassan fölteszem a téliket, aztán beszállok a fogyasztási versenybe. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ocsi.horvath Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Fogyasztási verseny?! Nekem c18xe 205/50/15 papucs 7-7,5 vegysebe,dinamikusan vezetek.az szerintem nem rossz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Inkább nem írom be a zletet... :D vagyis de...3személy, főút sok előzéssel, 215tömlő, 18as kerék, dinamika akad...6,7 :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Én nem tudom mennyit eszik az astra, és nem is érdekel. A másik meg olyan 9-10-et. Városban többet, pályán meg 8-at. Mert a gyerek ott van mögöttem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Külső hőmérséklet jeladót, hogy kell leszedni, nincs aknám, nem tudok alámenni. Meg gondolom a bontóban találok működőt. Csak az a kérdés hogy szedjem le, fel van kötve egy gyorsfűzővel, még annak idején a szerelő kötötte fel. működött is szépen, de pár napja elromlott, nem jelzi a kijelzőn a fokot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Talán Arra jöttem rá (talán), hogy a km spirál óránál lévő végén a fémbe bele van nyomva az gy.évszám. Szerintetek az az? g Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Itt a Zasszony 5.4et csinált az szr-se öszvérrel. :) Egyszer nekem is volt hasonló, de aztán vége lett a lejtőnek megállt a szél és megelőztem a kamiont aminek az árnyékábe mentem. :D Külső hőmérséklet jeladót, hogy kell leszedni, nincs aknám, nem tudok alámenni. Meg gondolom a bontóban találok működőt. Csak az a kérdés hogy szedjem le, fel van kötve egy gyorsfűzővel, még annak idején a szerelő kötötte fel. működött is szépen, de pár napja elromlott, nem jelzi a kijelzőn a fokot. Felállsz a jádára-füre-árokpartra úgy hogy belóg az autó orra a mélyebb rész fölé? Talán Arra jöttem rá (talán), hogy a km spirál óránál lévő végén a fémbe bele van nyomva az gy.évszám. Szerintetek az az? g Lehetséges, sok alkatrészen rajta van a gyártási dátum. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 (edited) Egyszer nekem is volt hasonló, de aztán vége lett a lejtőnek megállt a szél és megelőztem a kamiont aminek az árnyékábe mentem. :D Felállsz a jádára-füre-árokpartra úgy hogy belóg az autó orra a mélyebb rész fölé? Lehetséges, sok alkatrészen rajta van a gyártási dátum. A motortérből hozzáférek igaz nehezebben, de hogy szedjem le? :D nem akarok szétbarmolni semmit. Módosítva Október28, 2014 : laci8711 Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 A motortérből hozzáférek igaz nehezebben, de hogy szedjem le? :D nem akarok szétbarmolni semmit. Jóvan, leszedtem, megtakarítottam, visszaraktam nem megy, mi tud abban elromlani, esetleg a vezetékeknél lehet a hiba Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 a hirdetések szerkesztése másnak sem megy? korábban sem ment, jeleztem is, aztán mostsemegy :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 a hirdetések szerkesztése másnak sem megy? korábban sem ment, jeleztem is, aztán mostsemegy :D pár napja adtam fel, tudtam szerkeszteni rögtön utána Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Jóvan, leszedtem, megtakarítottam, visszaraktam nem megy, mi tud abban elromlani, esetleg a vezetékeknél lehet a hiba Egyszerűen tönkremegy. A vezetéket úgy tudod tesztelni hogy kérsz valakitől próbára egy jeladót, rádugod, ha akkor jól mutat akkor maga a jeladó hibás és nem a vezeték. Nekem amikor carakodott egy ideig még segített hogy radiátorra tettem pár órára, de persze ez sem biztos hogy így jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ocsi.horvath Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Gabibácsi. Elméletileg utána járnak hogy kapunk e hozzá garit a (szervodob) hoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ocsi.horvath Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Gabibácsi. Megkaptam a válasz.7500ft 1hét garanciát adnak.állítólag 50ekm futott autóból való.ha kell szólj mert addig nem hozatott amíg nem mondod hogy okés.és akár holnap is ide hozzák nekem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Gabibácsi. Elméletileg utána járnak hogy kapunk e hozzá garit a (szervodob) hoz. Gabibácsi. Megkaptam a válasz.7500ft 1hét garanciát adnak.állítólag 50ekm futott autóból való.ha kell szólj mert addig nem hozatott amíg nem mondod hogy okés.és akár holnap is ide hozzák nekem. Ne itt üzengessetek egymásnak. Arra való a privát üzenet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Egyszerűen tönkremegy. A vezetéket úgy tudod tesztelni hogy kérsz valakitől próbára egy jeladót, rádugod, ha akkor jól mutat akkor maga a jeladó hibás és nem a vezeték. Nekem amikor carakodott egy ideig még segített hogy radiátorra tettem pár órára, de persze ez sem biztos hogy így jó lesz. Úgyleszaz :) előbb radiátor, ha így sem jó kérek valakitől próbára egyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 (edited) Tegnap megvolt a műszakim. Kaptam szép fekete matricát! :o Le***rom, falusi gyerek vagyok! :D Olyan fékem van, hogy a jobb és balodali fékhatás mutató elől és hátul is annyira fedésben mozdult, mintha csak egy mutató lenne. Nem akarták elhinni, a'sszitték mágia van a dologban! :hehe: Módosítva Október28, 2014 : epk947 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Gratula hozzá!!!! :) Nekem anno előzetesnél 33% volt hátul... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október28, 2014 Megoszt Elküldve Október28, 2014 Lassan fölteszem a téliket, aztán beszállok a fogyasztási versenybe. :D És a legkisebb, vagy a legnagyobb nyer? :D Én nem tudom mennyit eszik az astra, és nem is érdekel. A másik meg olyan 9-10-et. Városban többet, pályán meg 8-at. Mert a gyerek ott van mögöttem :D Akörül van, de szerintem picit szépítesz rajta, nem? Vegyesben 10-10,5. Pályán meg a 8 csak akkor van meg, ha tempomatozol 110-nél. Ja, de azért dinamika akad itt is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts