Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Vaklárma.

Amit csak tudsz árulj ki belöle mert a biztosító nem sokat fog adni a kocsidra.egy szigetszentmiklósi srác gsi caravan gazdasági tk ha jól emlékszem 160eft.és a roncsot megtartotta.

Hali, én is úgy gondolom, hogy szépen eladogatom. Nagyon sok kiváló alig kopott alkatrész még használható, mert én keveset hajtottam és csak autópályán. Kb 4 hét múlva elkezdem szétszedni.Ha majd szükségetek van valamire vegyétek fel velem a kapcsolatot. Motor: x14xe. F astra kombi, barna. Pontosan még nem tudom, hogy mi használható még a motorból. Az első futóműből szinte semmi.

Link to comment
Megosztás:

Hi

Vakinek van vmi 5lete (akár elméleti is), hogy hogyan lehet fogyasztást csökkenteni?

Komolyabb dolgokra gondolnék (nem jobb láb, meg E85)

g

Elméletileg, bele lehet tenni egy 1.5-ös isuzut, mondjuk korzából. Illetve gyakorlatilag is bele lehet. :D

Vagy lehet föltenni csodamágnest a benzincsőre, csodatablettát a tankba (ilyenkor nem tudom, hogy a varázsabletta részecskéi is fogyasztáscsökkentőirányba állnak -e a csőben) lehet még bedugni a szivargyújtóba a csodaketyerét, bekötni is csodaketyerét, ami már programozottanvezérliamágnest :D meg elvinni fogyasztáscsökkentőcsiptuningra, amivel lesz vagy 160 ló a 14nz, és csak benzingőzzel fog járni :D :D

Link to comment
Megosztás:

Hi

Vakinek van vmi 5lete (akár elméleti is), hogy hogyan lehet fogyasztást csökkenteni?

Komolyabb dolgokra gondolnék (nem jobb láb, meg E85)

g

Berakhatsz fűtött szondát hogy kevesebb ideig menjen a motor szabályozás nélkül, esetleg a kétvezetékes vízhőfok ellenállását befolyásolni hogy azt higgye már meleg a motor és megszüntesse a dúsítást. De mondjuk ezek nem ok nélkül lettek így tervezve. Túlfújt, keskenyebb gumik, súlycsökkentés, pótkerék helyett defektjavító flakon. De én azt mondom még mindíg a vezetési stíluson esetleg az optimálisabb útvonal megválasztáson lehet a legtöbbet fogni. EPK a vízbontóval is lefaragott ha jól emlékszem talán 1 litert /100Km. Kartergáz szűrés, egy csomó olyan dolgot megetetünk a motorral ami végülis nem végez hasznos munkát csak el kell égetni környezetvédelmi okok miatt.

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg, bele lehet tenni egy 1.5-ös isuzut, mondjuk korzából. Illetve gyakorlatilag is bele lehet. :D

Vagy lehet föltenni csodamágnest a benzincsőre, csodatablettát a tankba (ilyenkor nem tudom, hogy a varázsabletta részecskéi is fogyasztáscsökkentőirányba állnak -e a csőben) lehet még bedugni a szivargyújtóba a csodaketyerét, bekötni is csodaketyerét, ami már programozottanvezérliamágnest :D meg elvinni fogyasztáscsökkentőcsiptuningra, amivel lesz vagy 160 ló a 14nz, és csak benzingőzzel fog járni :D :D

Igen én is pont ezekre gondoltam.....

Link to comment
Megosztás:

Berakhatsz fűtött szondát hogy kevesebb ideig menjen a motor szabályozás nélkül, esetleg a kétvezetékes vízhőfok ellenállását befolyásolni hogy azt higgye már meleg a motor és megszüntesse a dúsítást. De mondjuk ezek nem ok nélkül lettek így tervezve. Túlfújt, keskenyebb gumik, súlycsökkentés, pótkerék helyett defektjavító flakon. De én azt mondom még mindíg a vezetési stíluson esetleg az optimálisabb útvonal megválasztáson lehet a legtöbbet fogni. EPK a vízbontóval is lefaragott ha jól emlékszem talán 1 litert /100Km. Kartergáz szűrés, egy csomó olyan dolgot megetetünk a motorral ami végülis nem végez hasznos munkát csak el kell égetni környezetvédelmi okok miatt.

"Berakhatsz fűtött szondát hogy kevesebb ideig menjen a motor szabályozás nélkül,"

Ezt kilőttük multkor, hogy az ECU nem tudja, hogy fűtött a szonda, úgyis addig nem nézi amíg gondolja (vagy motorhőmérsékletig)

"esetleg a kétvezetékes vízhőfok ellenállását befolyásolni hogy azt higgye már meleg a motor és megszüntesse a dúsítást"

ez meg kell a normális müködéshez

"Túlfújt, keskenyebb gumik, súlycsökkentés, pótkerék helyett defektjavító flakon."

súlycsökkentés, ez jó

"De én azt mondom még mindíg a vezetési stíluson esetleg az optimálisabb útvonal megválasztáson lehet a legtöbbet fogni."

jobb láb, ezt már beszereltem :D

"EPK a vízbontóval is lefaragott ha jól emlékszem talán 1 litert /100Km."

......

"Kartergáz szűrés, egy csomó olyan dolgot megetetünk a motorral ami végülis nem végez hasznos munkát csak el kell égetni környezetvédelmi okok miatt."

Van bödönöm

Olyanra gondoltam, mit pl hogy üzem melegen üzemanyag elszegényítést, mindenhol csak tunning kütyük vannak, nekem pont olyan kéne, mint amit etenolhoz használnak a befecs.idő nyújtást, csak ugye fordítva.

Mondjuk most hogy megkerestem erre átlagosra 6.9et hazudtak anno, városban meg 8.6ot, szóval nem is olyan vészes, csak néha olyan fura esetben mutat a BC 8.6-ot, mikor pl gurulok. (jó tudom motorfék, de van mikor az nem jáccik)

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

"Berakhatsz fűtött szondát hogy kevesebb ideig menjen a motor szabályozás nélkül,"

Ezt kilőttük multkor, hogy az ECU nem tudja, hogy fűtött a szonda, úgyis addig nem nézi amíg gondolja (vagy motorhőmérsékletig)

"esetleg a kétvezetékes vízhőfok ellenállását befolyásolni hogy azt higgye már meleg a motor és megszüntesse a dúsítást"

ez meg kell a normális müködéshez

"Túlfújt, keskenyebb gumik, súlycsökkentés, pótkerék helyett defektjavító flakon."

súlycsökkentés, ez jó

"De én azt mondom még mindíg a vezetési stíluson esetleg az optimálisabb útvonal megválasztáson lehet a legtöbbet fogni."

jobb láb, ezt már beszereltem :D

"EPK a vízbontóval is lefaragott ha jól emlékszem talán 1 litert /100Km."

......

"Kartergáz szűrés, egy csomó olyan dolgot megetetünk a motorral ami végülis nem végez hasznos munkát csak el kell égetni környezetvédelmi okok miatt."

Van bödönöm

Olyanra gondoltam, mit pl hogy üzem melegen üzemanyag elszegényítést, mindenhol csak tunning kütyük vannak, nekem pont olyan kéne, mint amit etenolhoz használnak a befecs.idő nyújtást, csak ugye fordítva.

Na jó de az elszegényítést írtam ott hogy a kétvezetékes értékeinek a csalása, azt írtad ez kell a normális működéshez, most az hogy a bemelegedéshez kell a dúsítás vagy a már meleg működésnél szegényítesz ez csak részletkérdés nem? Megvan az optimális benzin-levegő keverék, biztos el lehet tőle térni egy kis mértékben, de azzal hogy szegényítesz nemcsak benzin fog kevesebb fogyni de a teljesítményt is vesztesz, ha egy adott sebességet akarsz tartani megint csak jobban kell nyomnod a gázt egy csökkent motorteljesítménynél , lehet itt el is veszted amit nyertél. Van BC-d? Mert ez szerintem kell ahhoz hogy lásd a változást.

Link to comment
Megosztás:

Na jó de az elszegényítést írtam ott hogy a kétvezetékes értékeinek a csalása, azt írtad ez kell a normális működéshez, most az hogy a bemelegedéshez kell a dúsítás vagy a már meleg működésnél szegényítesz ez csak részletkérdés nem? Megvan az optimális benzin-levegő keverék, biztos el lehet tőle térni egy kis mértékben, de azzal hogy szegényítesz nemcsak benzin fog kevesebb fogyni de a teljesítményt is vesztesz, ha egy adott sebességet akarsz tartani megint csak jobban kell nyomnod a gázt egy csökkent motorteljesítménynél , lehet itt el is veszted amit nyertél. Van BC-d? Mert ez szerintem kell ahhoz hogy lásd a változást.

Ja értem. Van BC-m. Nem széjjel akarom reszelni, csak elgondolkodtam mit lehetne esetleg tenni.(lehet-e egyáltalán)

Tyuningkor szokták a torkot pl felpulirozni,(nem mintha ez szóba jönne) de az is segíti a "tökéletes" égést.

Link to comment
Megosztás:

Ja értem. Van BC-m. Nem széjjel akarom reszelni, csak elgondolkodtam mit lehetne esetleg tenni.(lehet-e egyáltalán)

Tyuningkor szokták a torkot pl felpulirozni,(nem mintha ez szóba jönne) de az is segíti a "tökéletes" égést.

Végülis az összes motoroptimalizállás fogyasztás csökkenést okoz ha ugyanúgy mész mint előtte. Lehet egy normális chip tuning ahol megkérdezik mit szeretnél is dobna rajta lefele.

Nekem úgy sikerült fogyasztást csökkentenem, hogy ki lett takarítva etanolos benzinnel az üzemanyagrendszer. Megjött a motorerő, nem kell taposnom a gázpedált, hogy haladjon, így eleve kevesebbet fogyaszt.

Konkrétan mit lehet takarítani egy üzemanyag rendszeren amitől megjön a motorerő? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Végülis az összes motoroptimalizállás fogyasztás csökkenést okoz ha ugyanúgy mész mint előtte. Lehet egy normális chip tuning ahol megkérdezik mit szeretnél is dobna rajta lefele.

Konkrétan mit lehet takarítani egy üzemanyag rendszeren amitől megjön a motorerő? :rolleyes:

hm, hát ebbe még így nem gondoltam bele, márhogy csipeléssel el lehet érni fogyi csökkenést, vhogy az másra van hegyezve én úgy gondoltam

Link to comment
Megosztás:

hm, hát ebbe még így nem gondoltam bele, márhogy csipeléssel el lehet érni fogyi csökkenést, vhogy az másra van hegyezve én úgy gondoltam

Ugye az összes alkatrész tűréssel készül, tehát nincs két egyforma motor, a motorvezérlőkre meg gondolom ugyanaz a program megy. Így szerintem lehet padon mérés közben úgy változtatni az értékeket-beállításokat hogy a motor hatékonyabb legyen. Ez meg egyenlő a fogyasztás csökkenéssel. Persze ez nem az a tuning box amit elküldenek postán pár 10ezer fortintért és be tudsz kötni egyedül is, hanem egy rendes ezzel foglalkozó cég ahova elviszed a kocsit mérnek egy teljesítményt és megkérdezik mit szeretnél elérni. Aztán ha megvan általában megkapot lemezen az eredeti programot (van ahol a visszaírás ingyenes)és persze megint mérnek egy teljesítményt hogy lásd nem baxtak átt.

Link to comment
Megosztás:

Végülis az összes motoroptimalizállás fogyasztás csökkenést okoz ha ugyanúgy mész mint előtte. Lehet egy normális chip tuning ahol megkérdezik mit szeretnél is dobna rajta lefele.

Konkrétan mit lehet takarítani egy üzemanyag rendszeren amitől megjön a motorerő? :rolleyes:

Azt, amitől elment a motorerő? :D

Link to comment
Megosztás:

hm, hát ebbe még így nem gondoltam bele, márhogy csipeléssel el lehet érni fogyi csökkenést, vhogy az másra van hegyezve én úgy gondoltam

mennyit megy az auto egy éven? kb mekkora a fogyasztás? város, országút, pálya?

érdemes egyltalán foglalkozni vele?

Link to comment
Megosztás:

Hi

Vakinek van vmi 5lete (akár elméleti is), hogy hogyan lehet fogyasztást csökkenteni?

Komolyabb dolgokra gondolnék (nem jobb láb, meg E85)

g

Elsőnek megmondom az őszintét, nálunk azért van meg a vectra idestova 13 éve, mert az nz-vel olyan pofátlanul keveset eszik, hogy még egy ilyen autó csak a suzuki swift van, de az meg azért más tekintetben mégsem azt nyújtja mint az opel. Hovatovább, azóta vettünk még kettőt, igaz az egyik x16sz, ezek is megvannak már vagy 4 éve. És azért ez egy kicsit nagyobb kaszni mint az astra. Szóval ebből a fogyasztásból aki lejjebb akar faragni... háááát.... :D :evilgrin:

De, mondom az ötleteimet.

Írtad, hogy nem jobb láb meg ilyenek. Volt egy teszt nemrég, ahol beültettek valami nagy öreg versenyzőt egy modern 911-es porschéba, és valami hegyi szerpentines úton hozott az autó valami 3l-es fogyasztást. Tehát a lábtechnika számít igenis a legtöbbet.

Az, hogy nem félgázon gyorsítasz csak harmadon, vagy nem harmadon, csak negyeden. Az, ha az ember megtanul fékkímélően vezetni, sok sok motorfékkel, ezeknél már a fogyasztásban is erősen megmutatkozik. Hogy hogyan váltasz, mennyinél kapcsolsz el, ha a városi forgalomban inkább kicsit lemaradsz a többitől hogy folyamatos gázzal tudj menni, ne kelljen a kocsisor kukacozása miatt pumpálni a gázt, stb. ,a körforgalmat lendületből veszed, hogy ne kelljen újra felgyorsítani, Illetve még egy tipp, amire a karbis autó megtanítja a sofőrt, a mai modernek már nem, hogy a motor "igényeit" követve nyomjuk a gázt gyorsításnál, tehát nem nyomunk neki egy háromnegyedet, azt az ecu majd megoldja, hanem a pedállal követjük a fordulatszámot. (karbis motor ilyenkor belefulladt a benzinbe, és duplaannyit zabált, de legalább nem is ment)

Ezek mind olyan trükkök, amit az igazi spúrbajnokok olyan szintre tudnak fejleszteni, amivel már a többi közlekedő idegeire mennek, mert feltartják a többieket, szóval ezt a végtelenségig nem lehet fokozni.

Szóval akkor jöjjenek a gyakorlati dolgok is.

AZt előre leszögezem, hogy ha nincs otthon a padláson két három bontott autód amiből építkezhetsz, akkor a ráfordított költség kb soha a büdös életben nem fog megtérülni fogyasztásban, de ha van kéznél pár cucc, akkor érdemes megpróbálni.

Szóval, első és legalapabb: tegyél fel egy 1.4-es injektorházat, fojtószeleppel, injektorral, kompletten. Kisebb nyílás a levegőnek, kisebb szállítású injektor -> kevesebb fogyi. (na meg kisebb teljesítmény, na de ugye szűznek is maradni meg.... ) Nem kell aggódni, a motorvezérlő simán elviszi, nekünk évekig ment az 1.6nz c14nz ecuval. És nem változott semmi.

Második legalapabb: tegyél fel egy hosszabb váltót. Persze nyílván nem a leghosszabb dízel váltót kell felpattintani, mert akkor meg azért fog zabálni a motor, mert nem bírja el az áttételt. De azért opeléknél adott motort általában szerelték 4-5 féle váltóval, tehát biztos találni benne olyat ami illik a motorhoz de hosszabb mint a jelenlegi. (titkos tippem bármilyen kisblokkhoz 1.6-tól a cr 3.55)

Még egy, a bödön. A bödön amellett hogy rendkívül hasznos a motor állapot megőrzése, élettartama szempontjából, nagyban hozzájárul a fogyasztás csökkenéséhez, teljesítmény növeléséhez is, lévén kiszűri a sok felesleges szennyezőanyagot a kartergázból, és csak a hasznos éghető benzingőzt/olajpárát engedi vissza, tehát ez egy elég olcsó, és win-win koncepció.

Következzenek a belenyúlósabb/költségesebb dolgok.

Valaki említette a vízbontót. Konkrétan egy rokonom építi őket sorozatban, és pl a kamionosok viszik tőle mint a cukrot, mert brutális pénzeket tudnak vele sprórolni. Minél nagyobb motor, annál jobb a hatásfoka. Szóval egy 1.6-os motornál nem biztos hogy túl sokat nyersz vele, de sok kicsi sokra megy ugye.

Amit legelőször írtam (c14nz fojtószelep) ki lehet egészíteni etanollal, mert akkor elvileg nem, vagy csak minimális teljesítményt vesztesz. (ugye mindenkinek az a baja, hogy beteszi az etanolt, de más arányban kell keverni a levegővel mint a benzint, ugyanannyi levegőhöz több etanol kell, így teszik a nagyobb injektorokat, aztán zabál az autó, oda a nyereség. <de tény, hogy rohadtul tudnak menni> viszont ha fogyasztásra gyúrunk, akkor fordítva kell gondolkodni. Ugyanannyi etanolhoz, adjunk kevesebb levegőt! Voálá, 1.4 fojtószelep)

És akkor ehhez kapcsolódóan, amiről már szó is volt, a chip. Chippelni általában a teljesítmény növelés miatt szoktak, (bár a teljesítménynövelés és a fogyasztás csökkentés nem áll olyan távol egymástól, mindkettőhöz a tökéletes égés a cél. ) de igazából aki profi (pl Powered Áki) az olyan programot ír neked amilyet akarsz.

És ha már ennyire belenyúltunk a rendszerbe, (etanol, kis pillangó stb) akkor kvázi kötelező íratni hozzá egy programot, mert azért mégis csak egy jól összehangolt rendszerbe kutyultunk bele, és elég kicsi rá az esély hogy úgy ahogy van ez stimmelni fog. Működni fog, valószínűleg elérjük a kitűzött célt is, de biztos lesz olyan tartomány/körülmény ahol rossz lesz.

Na, most hirtelen ennyi jutott eszembe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kimarta a benzincsöveket annyira, hogy most több tud átfolyni.

Az tök jó, ezek szerint csak nekem van visszatérő ág az üzemanyag rendszerben mert a motor még full gázon sem használja el az összes benzint amit a pumpa szállítt. 10literes fogyasztással, (mondjuk ha 100-al megyek 3-ban) 5 óra alatt ürül ki a tankom, óránként 10 liter fogy el percenként meg 1.6 deci ,a pumpa 2litert hoz alapból percenként ebből visszamegy több mint 1 lier 8 deci és tényleg a szűk csövek miatt nem húzott a motor? :icon14: :D na...mesélj tovább.... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

mennyit megy az auto egy éven? kb mekkora a fogyasztás? város, országút, pálya?

érdemes egyltalán foglalkozni vele?

Mondjuk most hogy megkerestem erre átlagosra 6.9et hazudtak anno, városban meg 8.6ot, szóval nem is olyan vészes ez a 7.5, csak néha olyan fura esetben mutat a BC pl 8.6-ot, mikor pl gurulok. (jó tudom motorfék, de van mikor az nem jáccik)

Szóval "annyira" nem érdemes, de ha van vmi amivel lehet még fokozni, akkor elgondolkodom rajta.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk most hogy megkerestem erre átlagosra 6.9et hazudtak anno, városban meg 8.6ot, szóval nem is olyan vészes ez a 7.5, csak néha olyan fura esetben mutat a BC pl 8.6-ot, mikor pl gurulok. (jó tudom motorfék, de van mikor az nem jáccik)

Szóval "annyira" nem érdemes, de ha van vmi amivel lehet még fokozni, akkor elgondolkodom rajta.

Egyszer volt 6.2-m de sohasem tudom 7 liter alá vinni, ez így van elkönyvelve nálam. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.