Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hans Régenkúrt :D

Amúgy nekem mindegy miben ülök, megyek mint a zállat :D

De egy seggel kibírtam a Garda-tóig is az astrában, nem fájt semmim, csak egyszerűen már a szemem/fejem fáradt el.

Nekem sincs bajom az astrával, de ültem már olyan (újabb) autóban amiben hiába volt 1001 beállítási lehetőség kényelmetlen volt az ülés.

Link to comment
Megosztás:

Erősen alkatfüggő a kényelmessége. Ha jó az ülés, akkor oldaltartása nagyon jó, egy idő után fel se tűnik, csak amikor átül utána az ember bármibe, azt veszi észre, hogy minden kanyarnál ki akar borulni az ülésből. :D Ha aa'ember nagyobb darab, lájkmí, akkor a következő problémák jelentkeznek: egy év alatt szétüli a combtámaszokat, mert az akkora méretű s.ggre van kitalálva, amekkora annak a Jürgennek, meg Hansnak volt, akit belepróbáltak. Az ülésmagasságállító, hátsó szára rendszeresen törik. Ez a többi ülésnél is létező probléma, csak itt annyiban rosszabb, hogy mivel ugye nem akarom olyan lyukasra koptatni az oldaltámaszt, mint amilyen a legtöbb, ezért eleve előredőlve, háttámlához hozzá nem érve ülök be. Ebből adódóan inkább hátraülök az ülésbe, nem pedig le. Ez jobban fáj a magasságállítónak. A járulékos hülyeség, hogy innentől kezdve, ahányszor beül valaki az autódba, 5 perces gyorstalpalót kell tartani neki, hogy "neüljéráacombtámaszra-neüljéé'lábatkilógatva-neúgyszájjá'kihogykifordulsz, stb. :D Ha ezeket teljesen taccsra tettem, valószínű A-veki hasonló üléseit fogom betenni. Formára, tartásra ugyan ez, viszont pár centivel szélesebb a közepe, abba jobban elférek, ülésszétnyomás nélkül. :D Én egyébként kifejezetten hátfájós vagyok, végigültem az összes asztraülést, és ez az egy amiből nem úgy esek ki, mint akit megrágtak. Pedig már jócskán szétültem a bal elsőt... A mezei G-astra, A-zafira üléstől meghalok, a Zafirából úgy kellett kimásznom, oszlopba kapaszkodva egy BP-Fehérvár odavissza után is... Ami a hirdetésbe volt, viszont a kárpitján kívül sokat nem ér. Ez a pöttyös ez jó cucc, meg nem sok van belőle, viszont ki is van ülve, combtámaszok leszakadva, mind a kettő volt már balos, az látszik rajtuk. Ezen kívül már csak áll a retekben. :D A takarítás+javítás árát rádobod, és sokkal jobbat találsz, mint amilyen ebből lenne.

Ezt te megmérted? Mert nekem f astrából vannak üléseim, (pont ez a kárpit mint a hirdetésben, a huzat ingyé elvihető lesz nemsokára, a jobbos hibátlan) meg van vectráé is, de hót ugyanazok. Még cikkszám szerint is.

..és most képzeljétek el, mikor a kiváló állapotú recaroból visszaül a legalapabb fotelbe, ami ráadásul szét is van ülve... :D

Az összes gyári ülés recaro. ;) :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt te megmérted? Mert nekem f astrából vannak üléseim, (pont ez a kárpit mint a hirdetésben, a huzat ingyé elvihető lesz nemsokára, a jobbos hibátlan) meg van vectráé is, de hót ugyanazok. Még cikkszám szerint is.

Nem túl ritkán ülök át közvetlenül egyikből a másikba. A támaszok közötti, lapos rész szemmel láthatóan szélesebb, de egyszer ha nem felejtem el, lemérem.

Link to comment
Megosztás:

Kb. egy hónapja hallottam először, hogy nagy gázadáskor valami koppan. Kutattam hogy mi lehet, arra gondoltam hogy valamelyik gömbfej, vagy szilent, mert még a gyári mind, bár emelőn a kerekeket rángatva nem lóg semmi.

Addig addig, míg nem egyszer csattant egy nagyot, és onnantól kezdve nagyobb bukkanón (értsd vasútiátjáró 70-el ami eldobja az autót) sokkal nagyobbat koppant. Megnéztem, eltört a jobboldali szilent ami a stabi végén van. Akkor még nem tulajdonítottam neki jelentőséget, de észrevettem, hogy korábban beleért a féltengelybe.

Múlthét pénteken kicseréltem a szilentet, de csak kopogott még néha. Ma felemeltem, addig nézegettem, míg észrevettem egy repedést/szakadást a jobboldali motortartó bakon. Alá tettem egy bakot, és ráengedtem, hát a motor gyönyörűszépen elkezdett emelkedni, a bak teljesen el volt szakadva. :)

Rögtön értelmet nyert a szilent nyoma a féltengelyen, akkorát tudott mozdulni a motor, hogy beleért. Pedig ott azért van hely bőven...

Na hazajöttem, be a unixba, mert úgyis kellett egy cső a map szenzorra, mert a sajátja már porlik, gyorsan megkérdeztem a bakot is. 6e volt a legolcsóbb. Hallva az itteni tapasztalatokat az utángyári bakokkal, inkább át is kanyarodtam a közeli bontóba, és kukáztam magamnak egy gyárit.

Aztán go haza, és szépen megint az utcán a gyári emelőt segítségül hívva kicseréltem a bakot. Az imbusz csavaroktól kicsit féltem, de némi kocogtatás után marha könnyen kijöttek.

A szétszakadt bakon látszik, hogy konkrétan már elég rég így lehetett, mert el volt kopva a felület. :D

Aztán mentem egy próbakört, hátha más is elengedett, de szerencsére minden gyanús hang elmúlt.
Az új vákuumcső is úgy néz ki hogy jót tett, mert már nem érezni az alacsony fordulat környékén egyesben kuplung csúsztatással araszolós menetben szokásos rángatózást.

(ja, amúgy ha valakinek van kéznél egy rossz talpas gömbfeje, amin a gumi porvédő nem szakadt és nem túl rossz, az szóljon, mert a balosom kiszakadt, de mivel nem lóg, nem cserélném még)

Link to comment
Megosztás:

Kb. egy hónapja hallottam először, hogy nagy gázadáskor valami koppan. Kutattam hogy mi lehet, arra gondoltam hogy valamelyik gömbfej, vagy szilent, mert még a gyári mind, bár emelőn a kerekeket rángatva nem lóg semmi.

Addig addig, míg nem egyszer csattant egy nagyot, és onnantól kezdve nagyobb bukkanón (értsd vasútiátjáró 70-el ami eldobja az autót) sokkal nagyobbat koppant. Megnéztem, eltört a jobboldali szilent ami a stabi végén van. Akkor még nem tulajdonítottam neki jelentőséget, de észrevettem, hogy korábban beleért a féltengelybe.

Múlthét pénteken kicseréltem a szilentet, de csak kopogott még néha. Ma felemeltem, addig nézegettem, míg észrevettem egy repedést/szakadást a jobboldali motortartó bakon. Alá tettem egy bakot, és ráengedtem, hát a motor gyönyörűszépen elkezdett emelkedni, a bak teljesen el volt szakadva. :)

Rögtön értelmet nyert a szilent nyoma a féltengelyen, akkorát tudott mozdulni a motor, hogy beleért. Pedig ott azért van hely bőven...

Na hazajöttem, be a unixba, mert úgyis kellett egy cső a map szenzorra, mert a sajátja már porlik, gyorsan megkérdeztem a bakot is. 6e volt a legolcsóbb. Hallva az itteni tapasztalatokat az utángyári bakokkal, inkább át is kanyarodtam a közeli bontóba, és kukáztam magamnak egy gyárit.

Aztán go haza, és szépen megint az utcán a gyári emelőt segítségül hívva kicseréltem a bakot. Az imbusz csavaroktól kicsit féltem, de némi kocogtatás után marha könnyen kijöttek.

A szétszakadt bakon látszik, hogy konkrétan már elég rég így lehetett, mert el volt kopva a felület. :D

Aztán mentem egy próbakört, hátha más is elengedett, de szerencsére minden gyanús hang elmúlt.

Az új vákuumcső is úgy néz ki hogy jót tett, mert már nem érezni az alacsony fordulat környékén egyesben kuplung csúsztatással araszolós menetben szokásos rángatózást.

(ja, amúgy ha valakinek van kéznél egy rossz talpas gömbfeje, amin a gumi porvédő nem szakadt és nem túl rossz, az szóljon, mert a balosom kiszakadt, de mivel nem lóg, nem cserélném még)

Ha nem tartót kendácsolásnak, akkor tekersz rá egy csík bicajbelsőt, és rögzített a saját rugós karikájával. Lehet hogy palást alakban célszerű vágni, mert ugye nem egyforma a két átmérő.

Link to comment
Megosztás:

Ezt te megmérted? Mert nekem f astrából vannak üléseim, (pont ez a kárpit mint a hirdetésben, a huzat ingyé elvihető lesz nemsokára, a jobbos hibátlan) meg van vectráé is, de hót ugyanazok. Még cikkszám szerint is.

Az összes gyári ülés recaro. ;) :)

Nyilván, de ha azt írom hogy kagyló akkor a tengerpartot keresitek. :D

Link to comment
Megosztás:

Kb. egy hónapja hallottam először, hogy nagy gázadáskor valami koppan. Kutattam hogy mi lehet, arra gondoltam hogy valamelyik gömbfej, vagy szilent, mert még a gyári mind, bár emelőn a kerekeket rángatva nem lóg semmi.

Addig addig, míg nem egyszer csattant egy nagyot, és onnantól kezdve nagyobb bukkanón (értsd vasútiátjáró 70-el ami eldobja az autót) sokkal nagyobbat koppant. Megnéztem, eltört a jobboldali szilent ami a stabi végén van. Akkor még nem tulajdonítottam neki jelentőséget, de észrevettem, hogy korábban beleért a féltengelybe.

Múlthét pénteken kicseréltem a szilentet, de csak kopogott még néha. Ma felemeltem, addig nézegettem, míg észrevettem egy repedést/szakadást a jobboldali motortartó bakon. Alá tettem egy bakot, és ráengedtem, hát a motor gyönyörűszépen elkezdett emelkedni, a bak teljesen el volt szakadva. :)

Rögtön értelmet nyert a szilent nyoma a féltengelyen, akkorát tudott mozdulni a motor, hogy beleért. Pedig ott azért van hely bőven...

Na hazajöttem, be a unixba, mert úgyis kellett egy cső a map szenzorra, mert a sajátja már porlik, gyorsan megkérdeztem a bakot is. 6e volt a legolcsóbb. Hallva az itteni tapasztalatokat az utángyári bakokkal, inkább át is kanyarodtam a közeli bontóba, és kukáztam magamnak egy gyárit.

Aztán go haza, és szépen megint az utcán a gyári emelőt segítségül hívva kicseréltem a bakot. Az imbusz csavaroktól kicsit féltem, de némi kocogtatás után marha könnyen kijöttek.

A szétszakadt bakon látszik, hogy konkrétan már elég rég így lehetett, mert el volt kopva a felület. :D

Aztán mentem egy próbakört, hátha más is elengedett, de szerencsére minden gyanús hang elmúlt.

Az új vákuumcső is úgy néz ki hogy jót tett, mert már nem érezni az alacsony fordulat környékén egyesben kuplung csúsztatással araszolós menetben szokásos rángatózást.

(ja, amúgy ha valakinek van kéznél egy rossz talpas gömbfeje, amin a gumi porvédő nem szakadt és nem túl rossz, az szóljon, mert a balosom kiszakadt, de mivel nem lóg, nem cserélném még)

...

Amúgy tegnap híztam fél kilót, legalább.

Egy Astrából kiszereltettem a szervó szivattyú konzolját. Szidott a fickó rendesen, mert 40 percig szedte...háromezeré... :D :D

Módosítva : hening
Hirdetés.
Link to comment
Megosztás:

...

Amúgy tegnap híztam fél kilót, legalább.

Egy Astrából kiszereltettem a szervó szivattyú konzolját. Szidott a fickó rendesen, mert 40 percig szedte...háromezeré... :D :D

Azt megköszönném!

...Többit priviben.

Módosítva : hening
Kereskedés.
Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a fűtést. Hol megy hol nem. A tekerő jó, állítja. A csap jó, állítódik. Radiátor elvileg jó, mert adja a meleget amikor megy.

Lehet a termosztát a bibi? De a vízhőfok ok.

Menet közben egyszer csak elmegy a meleg, hideg jön. Aztán néha visszajön, random.

Lehet a választó zsalunál van valami, leakadt a karról aztán hol így hol úgy csapódik. De ezt csak akkor látod közvetlenül ha leszeded a fűtésbox első részét. Akkor látni hogy a kar mozgatására hol a radiátoron keszetül hol azt kikerülve jön be a levegő. Még a képen sem látszik csak ha befekszel és úgy látni egyből a radiátor fölött.

1612973-20141005-SqW9LS.jpg

De szerintem az.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Ehhez viszont kevés vagyok, főleg utcán szerelve :( a termosztát talán egyszerűbben cserélhető, ott csak a vezérlés fedelét kell levenni elvileg.

Miért? Én is a parkolóban bontottam szét az astra belsejét, mikor építettem be a BOSE-t. :D Két napig úgy volt kint az autó, hogy ki volt belezve, kábelek mindenhol. :D

Link to comment
Megosztás:

Miért? Én is a parkolóban bontottam szét az astra belsejét, mikor építettem be a BOSE-t. :D Két napig úgy volt kint az autó, hogy ki volt belezve, kábelek mindenhol. :D

Én vagyok kevés hozzá. De ha valaki vállalja hogy megnézi, nyitott vagyok :) én jó szerelőt már nem tudok, csak villamosságit.

Link to comment
Megosztás:

Az Isten áldja meg az etanolt. :D Vasárnap teletankoltam az autót etanollal, amiből így 16 liter folyt bele. Elmentem szombathelyre, de már veszprémben éreztem, hogy kezd hatni a csodaszer. :D Ma meg mentem vele, harap a disznó, nem torpan. Sikerült egyszer úgy elindulnom, hogy ugrott az autó, de nem torpant be, hanem várta a további gázt csak én elvettem. :D Alapjárat is olyan sima lett, mint halott ember EKG-ja. Hihetetlen... ja és még benzinszűrőt nem cseréltem. :D

Mondjuk azt hozzátenném, hogy a 95-ös benyát sosem szerette a motor.

Link to comment
Megosztás:

Termosztátcsere ugye úgy megy, hogy vezérléstakaró le, aztán ott kicsavarom és kész? Nem kell a vezérlésnél mókolni?

Mert rendeltem egy vernet termosztátot, 92 fokost.

Hát én levettem a vezérműszíj kereket, az alsó burkolat két rögzítő csavarját, és a burkolatot félrehajtottam. Nem lazítottam fel a szíjat, odafogattam két csipesszel hogy ne mozduljon le allul, de előtte összejelöltem alkoholos filcel a szíjat a kerékkel. De volt aki úgy csinálta, hogy a tárcsát sem vette le csak a csavart tekerte kijebb és azon csúsztatta annyira ki hogy legyen mögötte hely mókolni.

1615470-20141007-LLd70X.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.