opel16v Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 A keverékarány-szegényítéssel csökkent volna a fogyasztás azt mondta a disztribútor. :hehe: Ja, azzal a sima benzines fogyasztás is csökkenne :) De mint fentebb is mondtam, ezek a neten rendelhető "olcsó" lambda korrektorok nem is működnek funkcionálisan, csak olyan mintha tenné a dolgát ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Ja, azzal a sima benzines fogyasztás is csökkenne :) De mint fentebb is mondtam, ezek a neten rendelhető "olcsó" lambda korrektorok nem is működnek funkcionálisan, csak olyan mintha tenné a dolgát ;) Ez így szerintem korrekt teszt volt,mert ugye lambda-szabályzás maradt és sem fogyasztás,sem a gyorsulás nem lett jobb de még az emisszió változás is méréshatáron belül van. Nem gondolom,hogy a durranógáz hatástalan lenne a hangsúly a mennyiségen van. Szvsz a jelenleg kapható víz-elektrolízis elvén működő kütyük csak homeopátiás mennyiségben állítanak elő gázt,ahhoz képest amennyire szükség lenne a hatás kedvéért. A lambda korrektorhoz meg lásd. e85 topik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Ez így szerintem korrekt teszt volt,mert ugye lambda-szabályzás maradt és sem fogyasztás,sem a gyorsulás nem lett jobb de még az emisszió változás is méréshatáron belül van. Nem gondolom,hogy a durranógáz hatástalan lenne a hangsúly a mennyiségen van. Szvsz a jelenleg kapható víz-elektrolízis elvén működő kütyük csak homeopátiás mennyiségben állítanak elő gázt,ahhoz képest amennyire szükség lenne a hatás kedvéért. A lambda korrektorhoz meg lásd. e85 topik. Az a helyzet, hogy a negatív eredményt előre megjósoltam nekik abban a blogban amiben először bejelentették a "kísérletet".... Ez nekem nyilvánvaló volt a mögöttem levő több ezer kilométeres próbák után. Én továbbra is használom és folytatom a mérést, igaz nem úgy ahogy ők. Majd a több hónapos átlag fogja megmutatni, hogy hol az igazság. Nem fogom eltitkolni az eredményt ha így, ha úgy. Ahogy olvastam, most egy dízelbe fogják beszerelni, hogy végleges csapást mérjenek erre a "placebóra". Ha ugyanúgy fogják elvégezni ahogy az előbbit tették, akkor már most kijelenthető, hogy nem javul a fogyasztás. Nagyon könnyű a beállítást elrontani és nagyon fáradságos a helyes beállítást megtalálni. Ennél sokkal könnyebb kéjesen megjegyezni olyanoknak akik ilyen készüléket még nem is láttak, hogy "ugye megmondtam"! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Az a helyzet, hogy a negatív eredményt előre megjósoltam nekik abban a blogban amiben először bejelentették a "kísérletet".... Ez nekem nyilvánvaló volt a mögöttem levő több ezer kilométeres próbák után. Én továbbra is használom és folytatom a mérést, igaz nem úgy ahogy ők. Majd a több hónapos átlag fogja megmutatni, hogy hol az igazság. Nem fogom eltitkolni az eredményt ha így, ha úgy. Ahogy olvastam, most egy dízelbe fogják beszerelni, hogy végleges csapást mérjenek erre a "placebóra". Ha ugyanúgy fogják elvégezni ahogy az előbbit tették, akkor már most kijelenthető, hogy nem javul a fogyasztás. Nagyon könnyű a beállítást elrontani és nagyon fáradságos a helyes beállítást megtalálni. Ennél sokkal könnyebb kéjesen megjegyezni olyanoknak akik ilyen készüléket még nem is láttak, hogy "ugye megmondtam"! Szerintem ehhez nem kell több hónapos átlag sem. Egyszerűen ugyanazon az útvonalon,ugyanolyan stílussal,nagyjából ugyanolyan terheléssel egymás után kellene megnézni a fogyasztást.Egyszer működő hho generátorral,egyszer nélküle.Persze a lambda korrektort is lekapcsolva..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április13, 2012 Megoszt Elküldve Április13, 2012 Ez a lambda korrektoros dolog amúgy is blődség. Egyik az, hogy normális autókon ez nem működik az ECU adaptív lambdaszabályzási rendszere miatt (feszültség offszetet betanulja az ECU, rászabályoz, semmit nem ér a lambda fesz emelés), másik pedig az, hogy lambda 1.00-ra kell nézni a tesztet, ott működik optimálisan a motor. Ha a hidrogén ad megfelelő plusz energiát az égéshez, azaz ezáltal oxigént hasznosít, a lambdaszabályzás úgyis csökkenteni fogja magától a befecskendezett mennyiséget a benzinből. Csodák nincsenek, ezt figyelembe kell venni. Ez a totalcar cikk 100% objektív, nem lehet belekötni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április13, 2012 Megoszt Elküldve Április13, 2012 Ez a lambda korrektoros dolog amúgy is blődség. Egyik az, hogy normális autókon ez nem működik az ECU adaptív lambdaszabályzási rendszere miatt (feszültség offszetet betanulja az ECU, rászabályoz, semmit nem ér a lambda fesz emelés), másik pedig az, hogy lambda 1.00-ra kell nézni a tesztet, ott működik optimálisan a motor. Ha a hidrogén ad megfelelő plusz energiát az égéshez, azaz ezáltal oxigént hasznosít, a lambdaszabályzás úgyis csökkenteni fogja magától a befecskendezett mennyiséget a benzinből. Csodák nincsenek, ezt figyelembe kell venni. Ez a totalcar cikk 100% objektív, nem lehet belekötni... De gondolom a lambda feszültség csökkentése nyélgáz erejéig megoldható,mert úgy tudom van rövidtávú és hosszútávú lambda illesztés. Tudtommal a te e85 átalakítód is lambda szabályzású, némely konkurencia fix dúsításos rendszereivel szemben. Szóval hosszú távú lambda-feszültség korrekció nem is lehetséges? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április13, 2012 Megoszt Elküldve Április13, 2012 Lehetséges a lambda korrekció, de nem feszültség tologatással (offszettel), mert annak utánamegy az ECU is. Az átalakítónál is kb 1 évnyi fejlesztés csak a lambdafüggvény analizációba ment bele, és igazából most teljesedett volna ki a kutatás-fejlesztési projekt a második generációs E85power átalakítókban, ha lenne még rá piac, és tudtam volna kivitelezni... Nagyon rövid távon tényleg lehet tologatni a lambda jelet némi eredménnyel, de hamar utánamegy az ECU, egy adaptív középfeszültségre optimalizáló eljárás miatt (erre az említett természetes feszültség offszet miatt van szükség a motorvezérlőben, mert idővel az elektromos rendszer gyengülése miatt valós feszültség eltolódás keletkezik, pl rosszabb hatásfokú testelések miatt). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Április16, 2012 Megoszt Elküldve Április16, 2012 Lehetséges a lambda korrekció, de nem feszültség tologatással (offszettel), mert annak utánamegy az ECU is. Az átalakítónál is kb 1 évnyi fejlesztés csak a lambdafüggvény analizációba ment bele, és igazából most teljesedett volna ki a kutatás-fejlesztési projekt a második generációs E85power átalakítókban, ha lenne még rá piac, és tudtam volna kivitelezni... Nagyon rövid távon tényleg lehet tologatni a lambda jelet némi eredménnyel, de hamar utánamegy az ECU, egy adaptív középfeszültségre optimalizáló eljárás miatt (erre az említett természetes feszültség offszet miatt van szükség a motorvezérlőben, mert idővel az elektromos rendszer gyengülése miatt valós feszültség eltolódás keletkezik, pl rosszabb hatásfokú testelések miatt). Már régóta foglalkoztat a kérdés... Igaz az, h van olyan folytószelep-állás tartomány, ahol a keverési arányt nem befolyásolja a lambda-szonda jele? Ha valaki, akkor te tudod rá a választ, úgy sejtem. :) Gondolok arra, h (padlógázos?) gyorsításnál nem az optmális értéken próbálja tartani, hanem előre meghatározott érték szerint eldúsítja a keveréket a max. kinyerhető teljesítmény irányába? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Így van, teljes terhelésnél nem nézi a lambdaszonda jelét, ott egy előre kalkulált érték szerint megy a befecskendezés (a lambdaszabályzás hosszú távú korrekciós értéke itt is befolyásol, tehát nem fix értékek ezek sem). Illetve ugyanez az eljárás hideg motornál is, fűtött szondák esetén az indítás után kb 1-2 perc, nem fűtöttnél kb 3-6 perc kell, mire elindul a lambda szabályzás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Április18, 2012 Megoszt Elküldve Április18, 2012 Így van, teljes terhelésnél nem nézi a lambdaszonda jelét, ott egy előre kalkulált érték szerint megy a befecskendezés (a lambdaszabályzás hosszú távú korrekciós értéke itt is befolyásol, tehát nem fix értékek ezek sem). Illetve ugyanez az eljárás hideg motornál is, fűtött szondák esetén az indítás után kb 1-2 perc, nem fűtöttnél kb 3-6 perc kell, mire elindul a lambda szabályzás. Milyen magyarázatot adsz arra a tapasztalatomra, hogy ha az oktánszám választót a normál 95-ös helyett a 91 -es állásba dugom, akkor aktív HHO mellett főleg alacsony fordulatszámokon (2000 alatt) látványosan javul a motor rugalmassága és a pillanatnyi fogyasztás is alacsonyabb értékeket mutat mint 95-ösnél? Arra tippelek, hogy az előgyújtást kisebbre veszi és ezzel javítja a motor rugalmasságot, különösen azért, mert ebben a részterheléses tartományban a teljes keverékben sokkal nagyobb a HHO részaránya. A hidrogén égési sebessége viszont kb. 10-szer nagyobb mint a benzingőzé és ezért kíván kisebb előgyújtást. Ez főleg rövid távú és városi közlekedésnél jelent előnyt, mert esetemben jellemző az 1500 - 2000 -es fordulatszám tartomány. 2100 pedig már az országúti közlekedésre is elég. Az oktánszám dugó egyébként 91-es állásban végtelen ellenállást, 95-ös állásban pedig 2,2 kohm ellenállást mutat nekem. Ennek ugyan ellentmond a kapcsolási rajz, ami szerint az egyik pozíció ellenállást a másik rövidzárat kellene, hogy adjon a két kapocspont között. Lehet, hogy a kapcsolási rajz kamu? Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Április18, 2012 Megoszt Elküldve Április18, 2012 Az oktánszám dugó egyébként 91-es állásban végtelen ellenállást, 95-ös állásban pedig 2,2 kohm ellenállást mutat nekem. Ennek ugyan ellentmond a kapcsolási rajz, ami szerint az egyik pozíció ellenállást a másik rövidzárat kellene, hogy adjon a két kapocspont között. Lehet, hogy a kapcsolási rajz kamu? Nem lehet, hogy szakadt az oktánszám dugó 91-es pozícióban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április18, 2012 Megoszt Elküldve Április18, 2012 Az oktándugóban vagy rövidzár, vagy ellenállás, vagy dióda szokott lenni, a különböző autóknál. A dióda esetleg megtréfálhatott. A gyorsabb lefolyású égéshez valóban jobb a kisebb előgyújtás, viszont ez magában hordozza a nyomatékvesztést is, azaz maga a rugalmasság érzése nem ebből a gyorsabb égésből fakad, az biztos. Ez inkább a motorod saját jellemzője, általában a régebbi 8 szelepes változatok amúgy is jobb alsó nyomatékkal bírnak. Ha kikapcsolod a cellát, akkor milyen a változás a 91/95 között? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel se kopel Elküldve Február9, 2013 Megoszt Elküldve Február9, 2013 Üdv skacok! Vettem az öreg vectrába egy ilyen hho készüléket. Bár öreg a masina mégis nagyon durvát mutatott a készülék! 4,4 litert evett a 18 éves szekér! Azért ez nem semmi! Remélem nem gáz hogy ha kirakom a linket. Ezt vettem bele: http://nrtechnic.uw.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Üdv skacok! Vettem az öreg vectrába egy ilyen hho készüléket. Bár öreg a masina mégis nagyon durvát mutatott a készülék! 4,4 litert evett a 18 éves szekér! Azért ez nem semmi! Remélem nem gáz hogy ha kirakom a linket. Ezt vettem bele: http://nrtechnic.uw.hu Milyen rendes srác vagy! Regisztrálsz ide, csak hogy megoszthasd velünk a tapasztalataid... Hány perc telt el a reged és a hozzászólásod közt? Öt? Köszönjük, hogy ilyen szorgalmasan, lelkiismeretesen megosztottad velünk a pozitív tapasztalatod egy olyan készülékkel szemben, amely nagyon sok esetben csak arra jó, hogy kicsalják vele az amúgy sem jó anyagi helyzetben levő jóhiszemű emberek megtakarításait. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 Én amióta a Petőfi rádiót hallgatom azóta fogyaszt kevesebbet és megy jobban a Corsám! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Április9, 2013 Megoszt Elküldve Április9, 2013 HHO generátor Buborékoltató HHO bevezetés a szívótorokba Motortér EFIE egység 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts