Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

HHO generátor/vízbontó


nagy istván

Recommended Posts

Egy 2 literes négyütemű motor ELMÉLETILEG ennyi benzin-levegő keveréket "szív" be 2000-es percenkénti fordulaton egy perc alatt....

Persze a gyakorlatban egész más a helyzet különféle hatásfok számok miatt.

Csak viszonyításképpen írtam.

mivel 4 ütem ahogy mondod ezért a szívó ütemek csak minden második főtengelyfordulatra jutnak, ezért feleződik.

Az elmélet csak 1000 liter, mert ugye nem mindig szív- sűrít, hanem munka - kipufog ütem is van.

Link to comment
Megosztás:

mivel 4 ütem ahogy mondod ezért a szívó ütemek csak minden második főtengelyfordulatra jutnak, ezért feleződik.

Az elmélet csak 1000 liter, mert ugye nem mindig szív- sűrít, hanem munka - kipufog ütem is van.

Amit írsz, az 1000-es percenkénti fordulatszámra vonatkozik, de én 2000-es fordulatot írtam.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Kiváncsian várom a fejleményeket! ;)

Tegnapra sikerült vállalkozót találnom, aki a rajzaim alapján lézerrel kivágja rozsdamentes lemezből az elektródákat sekély 17 ezerért....

Aztán már sikerült találnom és megvennem a Vaterán egy Ford hűtőkiegyenlítő tartályt 900 forintért, amiből a folyadékleválasztót készítem némi átalakítással. Haladok. ;)

Link to comment
Megosztás:

Tegnapra sikerült vállalkozót találnom, aki a rajzaim alapján lézerrel kivágja rozsdamentes lemezből az elektródákat sekély 17 ezerért....

Aztán már sikerült találnom és megvennem a Vaterán egy Ford hűtőkiegyenlítő tartályt 900 forintért, amiből a folyadékleválasztót készítem némi átalakítással. Haladok. ;)

Csak ötletként mondom, hogy sima rozsdamentes lemez nem sokáig bírja az elektrolízist, a dunakeszieknél a teszteken kis idő múlva már nagy árammal

sem tudták tartani a stabil gázképzést. Ők valami nagyon drága anyagot hozattak külföldről, amivel próbálkoztak, nem tudom az mennyire vált be.

Link to comment
Megosztás:

Csak ötletként mondom, hogy sima rozsdamentes lemez nem sokáig bírja az elektrolízist, a dunakeszieknél a teszteken kis idő múlva már nagy árammal

sem tudták tartani a stabil gázképzést. Ők valami nagyon drága anyagot hozattak külföldről, amivel próbálkoztak, nem tudom az mennyire vált be.

Nem is "sima" rozsdamentesből dolgozom, hanem (most jön az ipari titok! ;) ) X2CrNiMo1712 minőségűből, de ha valakinek a DIN szabvány érthetőbb akkor 1.4404 minőségű lemezből vágatom lézerrel. Ez az anyag nálam már bevált 3 évvel ezelőtt, csak akkor nem lemezzel, hanem dróttal dolgoztam. Kevés volt a felülete és ezért kevés gázt tudott termelni. A jelenlegi konstrukcióval 15 - 20 amperes terheléssel remélem a legalább 1 liter / perc durranógáz kinyerést.

Link to comment
Megosztás:

USA szabvány szerint ez 316L, anno én is azzal kísérleteztem. ;)

Külföldön és nálunk is egyre többen már különlegesen ötvözött lemezeket használnak, melyek állítólag 18%-kal hatékonyabbak, mint az általánosan alkalmazott 316L rozsdamentes acél. Megpróbálom kideríteni pontosan mit is használnak.

Link to comment
Megosztás:

USA szabvány szerint ez 316L, anno én is azzal kísérleteztem. ;)

Külföldön és nálunk is egyre többen már különlegesen ötvözött lemezeket használnak, melyek állítólag 18%-kal hatékonyabbak, mint az általánosan alkalmazott 316L rozsdamentes acél. Megpróbálom kideríteni pontosan mit is használnak.

Stimmel, azaz AISI 316L, csak az ellenség megtévesztése miatt nem azt írtam! :lol:

Különben érdekelne a kutatásod eredménye és köszönettel venném. Tudom, hogy titán lemezzel is dolgoznak, de az ára a 316L-hez képest legalább 3-4 szeres! Számomra az a kérdés, hogy a 316L lemezekkel, és az adott konstrukcióval el tudok-e járni 1 évig tisztítás nélkül? Ha igen, akkor nem érdekel a titán.

Én is 316L-el kísérleteztem 2008-ban, de dróttal. Abból nagyon kicsi felületet lehetett kihozni, és elég macerás is volt az elkészítése. Bár működött és hozott is 0,5 -1 liter fogyasztás csökkenést, de elég sok figyelmet igényelt a használata.

Most megint aktuális a kérdés a benzinár miatt, és a konstrukció is sokkal biztatóbb.

A 13 db lemez elkészültére várok.

Link to comment
Megosztás:

USA szabvány szerint ez 316L, anno én is azzal kísérleteztem. :lol:

Külföldön és nálunk is egyre többen már különlegesen ötvözött lemezeket használnak, melyek állítólag 18%-kal hatékonyabbak, mint az általánosan alkalmazott 316L rozsdamentes acél. Megpróbálom kideríteni pontosan mit is használnak.

Erre gondoltál?

http://www.hidrohybrid.hu/termekeink.htm

Link to comment
Megosztás:

Sokat kísérleteztem vele anno amikor még benyával jártam, direkt még a generátort is kicseréltem 70A-est kapott, hogy bírja a nagyobb áramfelvételt. Igazából nem volt valami hatékony a "nedves cella" és a szódabikarbóna sem vált be nagyon. 2007 decemberében átálltam bioetanolra akkor kivettem mindent belőle és az asztalon kísérleteztem vele.

Mostanában kezdtem el vele én is újra foglalkozni, azóta fejlődött a technika már a vaterán is lehet kapni 316L-ből gyártott szárazcellát:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1507846133.html :lol:

Amit linkeltél azt is láttam, de úgy tűnik egyenlőre én is maradok a 316L-nél ha majd sikerül jó hatásfokot elérni akkor lecserélem spéci ötvözetre. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sokat kísérleteztem vele anno amikor még benyával jártam, direkt még a generátort is kicseréltem 70A-est kapott, hogy bírja a nagyobb áramfelvételt. Igazából nem volt valami hatékony a "nedves cella" és a szódabikarbóna sem vált be nagyon. 2007 decemberében átálltam bioetanolra akkor kivettem mindent belőle és az asztalon kísérleteztem vele.

Mostanában kezdtem el vele én is újra foglalkozni, azóta fejlődött a technika már a vaterán is lehet kapni 316L-ből gyártott szárazcellát:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1507846133.html :lol:

Amit linkeltél azt is láttam, de úgy tűnik egyenlőre én is maradok a 316L-nél ha majd sikerül jó hatásfokot elérni akkor lecserélem spéci ötvözetre. ;)

Ezek szerint te is dolgozol rajta?

Amit linkeltél, az nagyon kicsi készülék, én egy 97 x 250 mm-es lemezméretű, 13 lemezes generátort építek.

A keret már elkészült, minden csatlakozó kész, csövek megvannak, a folyadékleválasztót egy Ford kiegyenlítő tartályból készítettem.

A lézervágott lemezek napokon belül elkészülnek.

Elektrolitnak a régi szódabikarbóna helyett KOH-t fogok használni, mert Ámerókában is ezt ajánlják leginkább.

A kitűzött célom legalább 1 liter / perc HHO kinyerése, amit először próbapadon fogok beállítani.

Neked a dízelhez más nem is kell, de nekem új lesz a lambdaszonda jeleltérítő elektronikám is. Azt is az USÁ-ból veszem, ahol ez már tömeggyártásban készül.

Nem fogok magyar kísérletezőkkel bótolni, annál is inkább mert kb. háromszoros áron adják!

Én 2007 decemberében kezdtem el vele foglalkozni, amikor te befejezted. Sajnos a drótos kivitel nagyon kevés gázt termelt.

Majd jó lenne egy kis tapasztalatot cserélnünk!

Link to comment
Megosztás:

Vajon nem lehetne olyan programot írni az etanol átalakítónkra(E85power Kit), ami tudná a HHO miatti lambda-jel eltolást?

Mert akkor fel lehetne használni ebben a nemes ügyben a Opel16V-féle kütyüt... :lol:

De akkor minden kocsira egyedi programot kellene írni, ami függene a vezető idegállapotától, a motor állapotától, az útviszonyoktól, a hőmérsékleti viszonyoktól és a HHO generátor pillanatnyi állapotától! Elég sokismeretlenes egyenlet keletkezne.... ;)

Ennél egy potméter tekerintése sokkal egyszerűbb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

De akkor minden kocsira egyedi programot kellene írni, ami függene a vezető idegállapotától, a motor állapotától, az útviszonyoktól, a hőmérsékleti viszonyoktól és a HHO generátor pillanatnyi állapotától! Elég sokismeretlenes egyenlet keletkezne.... :lol:

Ennél egy potméter tekerintése sokkal egyszerűbb megoldás.

Jelenleg ez a kütyü figyeli a lambda-szondát, gázpedálállást, motorhőmérsékletet, injektornyitási időket, a motorfordulatszámot... ;)

Link to comment
Megosztás:

Pont erre jó az ECO mód, azzal szépen össze lehet hozni. A dunakeszi-i műhelyben a tulaj autóján tesztelik ezt, állítása szerint

sikerült egész meggyőző eredményeket is produkálni, csak mint mondtam, már rég volt update-elve az infó áramlás ezen a téren :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pont erre jó az ECO mód, azzal szépen össze lehet hozni. A dunakeszi-i műhelyben a tulaj autóján tesztelik ezt, állítása szerint

sikerült egész meggyőző eredményeket is produkálni, csak mint mondtam, már rég volt update-elve az infó áramlás ezen a téren :lol:

Engem majd lehet érdekelne a dolog. Csak az az egyetlen bajom, hogy ritkán használom hosszútávon a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon úgy fest a dolog, hogy "skid mounted unit" lesz a kütyümből. Nem igazán tudom a részegységeket megfelelő szintkülönbségekkel elhelyezni a motortérben, ezért egy közös alapra szerelek mindent, amit azután akár egy dobozba is tehetek és megy a csomagtartóba. Már csak jó áttörést kell találnom vagy készítenem a kocsiszekrényen a csőnek meg a drótnak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pedig spórolni csak ott fogsz tudni, ha legalább 10km-eket mész az autóval. Hideg motort hidegen hagyja a durranógáz, amit fejleszteni tudsz ;)

Gondolom. Ezért nem használom hétközben a kocsit.

A melóhelyem szűk 2 km-re van a lakhelyemtől és ha kocsival járnék be dolgozni, akkor simán lehetne 14, akár több is a fogyasztás.

Inkább sétálok. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Végre kivágták lézerrel a lemezeket nekem, vettem gumilemezt tömítésnek és máris összeállt a HHO generátor!

RIMG3455_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Aztán már csak fel kellett szerelnem a próbapadomra, amit egyelőre csak a kis akkutöltőmmel hajtottam meg. Ezért vesz fel csak 1,4 ampert, ami kevéske.

RIMG3459_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Igaz, még csak szódabikarbóna oldattal megy és ezután veszek csak KOH-t amiből az elektrolit készül. Meg aztán kell az autó is hozzá (amit most hozok a lakatostól aki behúzta nekem a csövet, meg a vezetéket a motortérből a csomagtartóba. A régi maszek gyártású lambdaszonda jelkezelőmet pedig lecserélem amerikaira. Már postán van. Aztán gyí!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.