Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

HHO generátor/vízbontó


nagy istván

Recommended Posts

kérdezném a tisztelt társaságot van-e valakinek tapsztalata vízbontással autóüzemeltetés terén......

régebben csináltam magam is,de annak már jó ideje és akkor a halott motoron segitett elég sokat.

igaz elég amatőr módon volt megoldva a dolog....

Epk-nak van, mert évek óta használja, csak ritkán van itt. Most mondjam azt az elcsépelt dolgott, hogy keress rá a hsz-ére? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyik E85 átalakító beszerelő partneremnél folynak nagyobb fejlesztések a témában, ők konkrétan

rendelkeznek hozzá fejlesztő laborral, munkaerővel, és teszteszközökkel. Egyelőre még náluk is csak

részeredmények vannak, de talán ez már bíztatónak mondható. Ami gond a mai HHO cellákkal, hogy

hatalmas áramfelvétellel minimális gázt termelnek, aminek fogyasztásra gyakorolt hatása elveszik

azáltal, hogy a generátornak meg kell termelnie ezt az áramot.

Náluk már sikerült elérni azt az állapotot, hogy ez az egyenleg pozitív, tehát valós fogyasztási megtakarítást

lehet elérni. A továbbfejlesztés és a tesztek folynak nagy erővel...

Link to comment
Megosztás:

Egyik E85 átalakító beszerelő partneremnél folynak nagyobb fejlesztések a témában, ők konkrétan

rendelkeznek hozzá fejlesztő laborral, munkaerővel, és teszteszközökkel. Egyelőre még náluk is csak

részeredmények vannak, de talán ez már bíztatónak mondható. Ami gond a mai HHO cellákkal, hogy

hatalmas áramfelvétellel minimális gázt termelnek, aminek fogyasztásra gyakorolt hatása elveszik

azáltal, hogy a generátornak meg kell termelnie ezt az áramot.

Náluk már sikerült elérni azt az állapotot, hogy ez az egyenleg pozitív, tehát valós fogyasztási megtakarítást

lehet elérni. A továbbfejlesztés és a tesztek folynak nagy erővel...

én anno egy primitív dolgot eszkábáltam egy barátom mintájára.....ő eléggé úttörő mindenben(biodiesel meg társai)és a halott 200 d mercimen segitett elég sokat.viszont a felújitott motornál már nem volt érezhető a dolog....

Link to comment
Megosztás:

3 és fél hónapos kísérletezés és 5000 km van mögöttem.

A készülék a vízbontás elvén működik az akkumulátor feszültségéről. Megkell keresni a a lehető legnagyobb vákuumot a szívó rendszerben (NEM A FÉKCSŐBE!) és oda jó bekötni. Minden robbanó motornál működik, dízelnél is, Zsigulinál is. Csak az egyes motortípusoknál meg kell találni a legmegfelelőbb gáz oldali bekötést, és ha befecskendezéses a motor, akkor kell még egy kis elektronikus beavatkozó is. A kocsi vezérlő elektronikája (ECU) érintetlen marad.

Én most jutottam el a számomra már elfogadható kivitelig, ezután a gyerekeim Astrájába szerelem be, amelyikből az egyik hengerenkénti befecskedezős 1,4-es, a másik központi 1,6-os. Ha minden tapasztalatom összejön, közzéteszem. Ja, és még kap tőlem egyet az egyik barátom, akinek dízel Hunday-a van. Szóval gyűjtöm a tapasztalatokat jelenleg.

aztsenemtudomhogyankellaztatat..... :lol:

Most így hirtelen ezt találtam róla. Voltak képek is, de a hsz-már elég régi, és a képfeltöltő oldal közben törölte őket.

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...
Szerintem az egyéb topikban akár folytathatnánk is! ;)

Vagy ITT !!!

;)

IDÉZET(samtron77 @ 2011-10-23 - 19:57) *

A katalizátort nem vágja haza? Vagy éppen ellenkezőleg? Tisztítja? Kipu rendszer saválló?

Ne haragudj marhára érdekel a story! huh.gif

A katalizátort nem bántja, a kipufogóba több vízgőz kerül.

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(samtron77 @ 2011-10-23 - 19:57) *

A katalizátort nem vágja haza? Vagy éppen ellenkezőleg? Tisztítja? Kipu rendszer saválló?

Ne haragudj marhára érdekel a story! huh.gif

A katalizátort nem bántja, a kipufogóba több vízgőz kerül.

De oda amúgy is kerül, szóval szerintem tökmindegy a dob szemponjából.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szeszes üzem miatt felgyorsult a hátsó dob korróziója. Szerintem. De ez akár várható volt, mert ugye nagyobb a vízgőz aránya ilyenkor.

De ez a HHO generálás nekem kicsit furának tűnik. Nem veszélyes a durranógázt bevezetni a szívótorokba?

Én sokkal jobbnak látnám mondjuk csak a hidrogén bevezetését. De tudom, hogy nem olyan könnyű megoldani a szétválasztást.

Link to comment
Megosztás:

Persze kerül de csak időlegesen (harmatpontig), de ennél a rendszernél folyamatos a "víz"-keletkezés. Megfurni a dobot? Háát, sztem nem örülnek neki a vizsgán, hogy szelel a rendszer.

Hát lehet, hogy furcsán hangzik, de a hátsó dobokon van lyuk... ;)

Legalábbis nekem a régi lengyel dobon is, meg a mostani Bosal dobon is van.

Link to comment
Megosztás:

Nekem szeszes üzem miatt felgyorsult a hátsó dob korróziója. Szerintem. De ez akár várható volt, mert ugye nagyobb a vízgőz aránya ilyenkor.

De ez a HHO generálás nekem kicsit furának tűnik. Nem veszélyes a durranógázt bevezetni a szívótorokba?

Én sokkal jobbnak látnám mondjuk csak a hidrogén bevezetését. De tudom, hogy nem olyan könnyű megoldani a szétválasztást.

Elvileg csak a hidrogén is megy be...

Link to comment
Megosztás:

Persze kerül de csak időlegesen (harmatpontig), de ennél a rendszernél folyamatos a "víz"-keletkezés. Megfurni a dobot? Háát, sztem nem örülnek neki a vizsgán, hogy szelel a rendszer.

Hát szerintem beszívott levegőből a páratartalom csak a kipufon tud kijönni, szóval nagyjából mindíg jelen van a vízpára a dobban. Az enyémen nem volt lyuk csak maga a kimenő cső. Elég sok kocsin látszik ahogy csöpög belőle a víz, gondolom akkor már tele van.

Link to comment
Megosztás:

Miket használtál:

elektódának (katód, anód)

"elektrolitnek"( sima desztvíz?)

áramszabályzónak???

Nekem még nincs ilyenem. Egyelőre csak E85-ös üzem van.

Csak elgondolkodtam egy ilyen HHO generátoros rendszerrel is megtoldani.

De még csak elméleti síkon mozog a dolog. ;)

Link to comment
Megosztás:

Persze kerül de csak időlegesen (harmatpontig), de ennél a rendszernél folyamatos a "víz"-keletkezés. Megfurni a dobot? Háát, sztem nem örülnek neki a vizsgán, hogy szelel a rendszer.

Az én hátsó dobomon is gyárilag van egy kb. 2 mm-es luk az alján.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.