Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Ki kicsoda, avagy ismerjük meg egymást...


grofbandi

Recommended Posts

  • 1 month later...
5 perce, tgabika76 írta:

Azóta új gazdája lett ennek az autónak, de ő is éppolyan lelkiismeretes mint Gabi (snec) volt. Csak sajnos nem jár ide a fórumra, pedig klubtag.:(

De kár :( Sajnos itt Debrecenben nem nagyon vannak coupék, 2-3-at látok / tudok abból kettő tulajjal tudtam eddig beszélni, az egyik pont autószerelő :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok!

Nemrégiben regisztráltam ide és látom rég volt bemutatkozás így megtenném.Gábornak hívnak Veszprém mellet élek, foglalkozásomat tekintve van egy autószervizem.Opelokkal régóta van kapcsolatom volt Omegám F Astrám igazából a márkával meg vagyok elégedve viszonylag jól javítható és elég magas futásteljesítményt képesek produkálni.Sokáig Opel nélkül éltem életem mert Merciztem meg meg is van még de pár hónapja szert tettem egy Astra G Cabrio 2.0 turbo ra 2005 ös évjárat 200.000 km van benn ami garantált mert mi javítottuk, de azért szerelem első látásra :-) De lényeg a lényeg remélem hasznos tagja leszek ennek a fórumnak bár még kissé átláthatatlan a számomra :-) 

  • Like 2
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Gábor630 írta:

Sziasztok!

Nemrégiben regisztráltam ide és látom rég volt bemutatkozás így megtenném.Gábornak hívnak Veszprém mellet élek, foglalkozásomat tekintve van egy autószervizem.Opelokkal régóta van kapcsolatom volt Omegám F Astrám igazából a márkával meg vagyok elégedve viszonylag jól javítható és elég magas futásteljesítményt képesek produkálni.Sokáig Opel nélkül éltem életem mert Merciztem meg meg is van még de pár hónapja szert tettem egy Astra G Cabrio 2.0 turbo ra 2005 ös évjárat 200.000 km van benn ami garantált mert mi javítottuk, de azért szerelem első látásra :-) De lényeg a lényeg remélem hasznos tagja leszek ennek a fórumnak bár még kissé átláthatatlan a számomra :-)

Szia Gábor!

Isten hozott köztünk! Szükség van itt a jó szakira! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Friss fórumtagként szeretnék bemutatkozni. Máté vagyok, BP-Kiskunfélegyháza vonalon mozgom, május óta egy fekete G Astra Cabrio 1.8 tulajdonosa. Rengeteg kérdésem van, nem tudom hol tegyem fel őket, mert a legtöbbre már itt találtatok megoldást.

Az autóról:
- 1.8 benzin, klíma, ülésfűtés, vajbőr, a szokásos felszereltségek.

Amiknek híján van de be fogok építtetni:
- Tempomat,
- Veramon,
- Turbo kormány (mivel gyárilag nincs multikormány funkció és már Sony fejegységgel van szerelve, ezért a gombok nem fognak működni :( )
- Hátsó bőr fejtámlák
- Fényre sötétedő tükör

Ezek közül ha bármilyen leírás elérhető itt, azt megosztaná velem valaki, hogy hol érem el?

Illetve szeretném én is egy kisebb "Blog" formájában bemutatni az autó alakulását, lehetséges ez itt?

Köszönöm előre is! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 05. at 9:45, toclan írta:

Sziasztok!

Friss fórumtagként szeretnék bemutatkozni. Máté vagyok, BP-Kiskunfélegyháza vonalon mozgom, május óta egy fekete G Astra Cabrio 1.8 tulajdonosa. Rengeteg kérdésem van, nem tudom hol tegyem fel őket, mert a legtöbbre már itt találtatok megoldást.

Az autóról:
- 1.8 benzin, klíma, ülésfűtés, vajbőr, a szokásos felszereltségek.

Amiknek híján van de be fogok építtetni:
- Tempomat,
- Veramon,
- Turbo kormány (mivel gyárilag nincs multikormány funkció és már Sony fejegységgel van szerelve, ezért a gombok nem fognak működni :( )
- Hátsó bőr fejtámlák
- Fényre sötétedő tükör

Ezek közül ha bármilyen leírás elérhető itt, azt megosztaná velem valaki, hogy hol érem el?

Illetve szeretném én is egy kisebb "Blog" formájában bemutatni az autó alakulását, lehetséges ez itt?

Köszönöm előre is! :)

Na ma már késő van, de ha nem felejtem el, akkor holnap összebogarászok neked valamit, mert amiket itt az előbb írtál, abból nekem a hátsó bőr fejtámlákon kívül minden megvan.:happy: Üdv egy 1.8 Coupéból!

Link to comment
Megosztás:

On 9/7/2017 at 9:15 PM, tgabika76 said:

Na ma már késő van, de ha nem felejtem el, akkor holnap összebogarászok neked valamit, mert amiket itt az előbb írtál, abból nekem a hátsó bőr fejtámlákon kívül minden megvan.:happy: Üdv egy 1.8 Coupéból!

Bármit nagyon szívesen veszek. :)

Amit még kifelejtettem, és kelleni fog:

- TC gomb utólag az ESP-hez. Csak németül találtam leírást, nem tudom van-e magyar.
- Szaki a tempomat/veramon/tolatóradar beszereléséhez. :)

- Insignia ablakmosók.

Ha akad itt leírás nyugodtan keress bármikor. Próbáltam e-mailt írni neked a regisztrációmat követően, de nem sikerült.

Link to comment
Megosztás:

Tempomat beépítéshez leírás

Automatikusan elsötétülő belső tükör beszerelése (ehhez lehet hogy regisztrálnod kell az opelmuhely.com-on, valamint ez BMW tükörhöz való leírás, nekem olyan van, a Vectra C tükör lehet hogy kicsit másmilyen)

A Veramonhoz adnak beszerelési leírást a csomagban, igaz angol nyelven, de az sem olyan bonyolult. 

TC kikapcsolóhoz nekem angol nyelvű leírásom van, ha az is megfelel, akkor itt találod.

A Turbo kormányt és az Insignia ablaktörlőfúvókákat a legegyszerűbb beszerelni, még leírás sem kell. A szélvédőmosó fúvókák cseréjéhez csak leveszed a levélrácsot (azt a műanyagot amibe be vannak pattintva), kinyomod belőle a régi fúvókákat, be az Insigniáét, és mehet vissza a levélrács. De nem fogja könnyen adni magát a fúvóka, arra készülj! A kormánykeréknél meg a legfontosabb hogy mindenképp akkusaru levétellel kezdd, mert a légzsákot le kell venni hozzá, és azt ha helyén levő akkusaruval csinálod, akkor hibakódot fog eltárolni, amit csak Op-Com-mal lehet kiütni! Tehát akkusaru le, a kormánykerék hátoldalán, a műszercsoport felöl két csavar kihajt, akkor óvatosan le tudod emelni a légzsákot, ennek is lehúzod a csatiját, majd így már könnyen hozzáférsz a kormánykerék csavarjához ami a kormánytengelyre rögzíti. Ez utóbbi nem kúpos mint a régebbi Opeleken, szóval nem kell feszegetni ha letekerted a csavart, elvileg simán lejön. Ha megvan, akkor Turbo kormány vissza, légzsák vissza, és kész is. Arra azért figyelj hogy mielőtt leveszed a kormánykereket, egyenesen álljanak az elülső kerekek és a kormány is, nehogy emiatt kelljen újra lebontani mert elsőre ferdén raktad vissza.

Amúgy a multikormány még működhet attól hogy Sony fejegységed van, nekem is működik a JVC-vel. Mindössze egy ilyen átalakító kell hozzá, illetve feltétel hogy az említett Sony fejegység távirányítható legyen, de nem infrásan, hanem elő legyen készítve vezetékes távirányításra. Magyarul a csatlakozójában legyen ilyen szál vagy jöjjön ki a hátuljából ilyen feliratú vezeték hogy "remote".

Link to comment
Megosztás:

45 minutes ago, tgabika76 said:

Tempomat beépítéshez leírás

Automatikusan elsötétülő belső tükör beszerelése (ehhez lehet hogy regisztrálnod kell az opelmuhely.com-on, valamint ez BMW tükörhöz való leírás, nekem olyan van, a Vectra C tükör lehet hogy kicsit másmilyen)

A Veramonhoz adnak beszerelési leírást a csomagban, igaz angol nyelven, de az sem olyan bonyolult. 

TC kikapcsolóhoz nekem angol nyelvű leírásom van, ha az is megfelel, akkor itt találod.

A Turbo kormányt és az Insignia ablaktörlőfúvókákat a legegyszerűbb beszerelni, még leírás sem kell. A szélvédőmosó fúvókák cseréjéhez csak leveszed a levélrácsot (azt a műanyagot amibe be vannak pattintva), kinyomod belőle a régi fúvókákat, be az Insigniáét, és mehet vissza a levélrács. De nem fogja könnyen adni magát a fúvóka, arra készülj! A kormánykeréknél meg a legfontosabb hogy mindenképp akkusaru levétellel kezdd, mert a légzsákot le kell venni hozzá, és azt ha helyén levő akkusaruval csinálod, akkor hibakódot fog eltárolni, amit csak Op-Com-mal lehet kiütni! Tehát akkusaru le, a kormánykerék hátoldalán, a műszercsoport felöl két csavar kihajt, akkor óvatosan le tudod emelni a légzsákot, ennek is lehúzod a csatiját, majd így már könnyen hozzáférsz a kormánykerék csavarjához ami a kormánytengelyre rögzíti. Ez utóbbi nem kúpos mint a régebbi Opeleken, szóval nem kell feszegetni ha letekerted a csavart, elvileg simán lejön. Ha megvan, akkor Turbo kormány vissza, légzsák vissza, és kész is. Arra azért figyelj hogy mielőtt leveszed a kormánykereket, egyenesen álljanak az elülső kerekek és a kormány is, nehogy emiatt kelljen újra lebontani mert elsőre ferdén raktad vissza.

Amúgy a multikormány még működhet attól hogy Sony fejegységed van, nekem is működik a JVC-vel. Mindössze egy ilyen átalakító kell hozzá, illetve feltétel hogy az említett Sony fejegység távirányítható legyen, de nem infrásan, hanem elő legyen készítve vezetékes távirányításra. Magyarul a csatlakozójában legyen ilyen szál vagy jöjjön ki a hátuljából ilyen feliratú vezeték hogy "remote".

Wow. Azt hiszem megvan a feladatom jövő évig folyamatosan. Köszönöm! :)

A tempomat beszereléséhez megtaláltam a leírást, addig nem kezdek bele, amíg nem lesz tuti, hogy lesz visszajelző LED. Egyelőre csak a kar van meg hozzá.

Az automatikus tükör is ráér, én csak a Vectra verzióról hallottam, tán' annak valami GM Gentex a neve.

A Veramon a középkonzol festésével együtt lesz megejtve, oda most találtam egy egész pofás színt, Ford Arizona Beige néven a gyári matt arany helyett.

Insignia fúvóka: most keresgélve találtam videót, nekiesek majd ha megjön a GM Insignia fúvóka.

Turbo kormány: itt akad egy kis bibi. Gyárilag nem multikormányos az autó, szóval valószínűleg erről hiányzik valami vezeték. Erről esetleg van leírás? Vagy csak elég a légzsák átvezetőit cserélni + az interface?

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, toclan írta:

Wow. Azt hiszem megvan a feladatom jövő évig folyamatosan. Köszönöm! :)

A tempomat beszereléséhez megtaláltam a leírást, addig nem kezdek bele, amíg nem lesz tuti, hogy lesz visszajelző LED. Egyelőre csak a kar van meg hozzá.

Az automatikus tükör is ráér, én csak a Vectra verzióról hallottam, tán' annak valami GM Gentex a neve.

A Veramon a középkonzol festésével együtt lesz megejtve, oda most találtam egy egész pofás színt, Ford Arizona Beige néven a gyári matt arany helyett.

Insignia fúvóka: most keresgélve találtam videót, nekiesek majd ha megjön a GM Insignia fúvóka.

Turbo kormány: itt akad egy kis bibi. Gyárilag nem multikormányos az autó, szóval valószínűleg erről hiányzik valami vezeték. Erről esetleg van leírás? Vagy csak elég a légzsák átvezetőit cserélni + az interface?

 

 

Csak a légzsák átvezetőt kell cserélni multikormányosra.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, gezoli írta:

Ismerős a leírás! :)

Oops, sorry, megemlítettelek volna ha tudom honnan van a leírás, csak sajna már nem emlékeztem, én ilyen harácsoló típus vagyok, mindent lementek a gépre aminek egyszer még hasznát vehetem. Ezt például már azután raktam el magamnak, hogy nekem már bent volt a tempomat (én még az angol nyelvű leírás alapján csináltam)

Link to comment
Megosztás:

43 perce, tgabika76 írta:

Oops, sorry, megemlítettelek volna ha tudom honnan van a leírás, csak sajna már nem emlékeztem, én ilyen harácsoló típus vagyok, mindent lementek a gépre aminek egyszer még hasznát vehetem. Ezt például már azután raktam el magamnak, hogy nekem már bent volt a tempomat (én még az angol nyelvű leírás alapján csináltam)

Semmi baj!

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, tgabika76 said:

Tempomat beépítéshez leírás

Automatikusan elsötétülő belső tükör beszerelése (ehhez lehet hogy regisztrálnod kell az opelmuhely.com-on, valamint ez BMW tükörhöz való leírás, nekem olyan van, a Vectra C tükör lehet hogy kicsit másmilyen)

A Veramonhoz adnak beszerelési leírást a csomagban, igaz angol nyelven, de az sem olyan bonyolult. 

TC kikapcsolóhoz nekem angol nyelvű leírásom van, ha az is megfelel, akkor itt találod.

 

Egyébként tudtok nekem anyagilag nem elszállt  villamossági szerelőt, aki ezeket bekábelezné nekem? Sajna én totál műszaki analfabéta vagyok, így max a fordításokkal tudnám segíteni valaki munkáját.

Illetve a TC gomb kapcsolhatósága hogy befolyásolja a menetteljesítményt?

Link to comment
Megosztás:

13 órája, snec írta:

elindulásnál nem torpan meg a kocsit, ha ki van kapcsolva

Nekem még sosem tűnt úgy hogy megtorpant volna, ellenben ha kikapcsolom, akkor mindig elpörög a kerék. Lehet hogy túl nagy gázzal indulok? :blink:

Egyébként érdekes, mert az exautód teljesen másképp viselkedik indulásnál, az tényleg megtorpan, pedig ugyanaz a motor van benne... elsőre arra tippeltem hogy talán el van koszolódva a capri coupé fojtószelepháza, de most hogy így mondod, eszembe jutott hogy az enyémben van egy phase1, lehet hogy amiatt nem érzem a torpanást?

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
10 órája, corsarulez írta:

Novemberben lesz műszakis a coupé, akkor végre beköttetem, hogy ki tudjam kapcsolni, idegesít engem is a torpangatás.... :) (évekig azt hittem, h valami baja van a kocsinak :) ) 

Kellemes gimnasztikára készítsd fel azt aki be fogja kötni! Én magam csináltam, elméletben (és gyakorlatban) sem bonyolult, csak elég nehéz hozzáférni. Sokkal könnyebb ha  a delikvens két helyen eltöri az alkarját, akkor olyan helyen is hajlik majd ahol amúgy nem szokott, de most kéne. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.