Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Köszönöm. Akkor az elkövetkezendő kilométereken mindenképpen benzin üzemben hajtom a gépet. Tény, hogy sokat megy gázzal az autó. 288e km van benne. 100e km-nél került bele szett, tehát eddigi teljes életében is a gáz volt a jellemzőbb üzem. Holnap veszek is ebből a szörpből és hozzáteszem az üzemanyaghoz. Aztán meglátjuk. Ha nem válna be, akkor injektor csere?

Nem hinném, vannak injektor tisztításra szakosodott cégek, különféle módszerekkel... Van belőlük választék

Aztán hogy ez mennyibe kerül, és a csere-e vagy egy bontott éri-e meg jobban, az jó kérdés

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hónapja vagyok tulajdonosa egy gázos X14XE G Caravan-nak. Nem volt még ilyen üzemű autóhoz szerencsém, így tanulom, ismerkedem a technológiával. Nincs viszonyítási alapom, hogy milyen menetteljesítményeket kell produkálni a technikának, de alapvetően meg vagyok vele elégedve. Nem egy versenyautó, de elvisz A-ból B-be, hűt, fűt, városban jól kezelhető, autópályatempó kényelmesen tartható vele. Gázból 9-10 litert iszogat, nem tudom ez jónak mondható-e?

Ami írásom lényege és további kérdésként lebeg előttem, miszerint benzin üzemben nehezebben, erőtlenebbül megy az autó. Van, hogy indításkor néhány másodpercig tartja az alapjáratot, majd "dadog", gázadásra fullad, néha még "durrog" is (nem tudom jobban kifejezni a tapasztalatom) :huh: Ha megyek vele hosszabban benzinnel, akkor magához tér, gázadásra jól reagál, gyorsul. Néhány napja autópályán haladtam, mikor elfogyott a gáz és átkapcsoltam. ... hát nem akart menni szegényke. Kényelmesen, "fájdalom nélkül" csak 100-110et tudtam tartani. 130-nál ez a gázadásra fullad dolog volt, valamint a cheklámpa világítása fokozta az élményt. Ha 100 körülire mérsékeltem a tempót, akkor a lámpa elaludt.

Korábban voltam vele szervizben, az Opel Duna-nál, ahol ránéztek a dologra. ...de szó szerint csak ránéztek. Egy fiatal srác vizsgálta a hibát és csak annyit közölt, hogy rádugta a számítógépet és jelzett a gép egy régebben eltárolt hibát, de minden rendben van. Hiába mondtam neki, hogy menjünk ki, akár guruljunk egy kört, megmutatom mire gondolok a hibát illetően. Csak megismételte, hogy a gép szerint nincs semmi baj, így nem tud többet segíteni. Valamint sok munkára hivatkozva a próbakör ötletét is elutasította :angry:

Szóval hol keressem a hibát? Mi lehet a gond? Mi lehet a megoldás?

Szia.

Nekem is x14xe lpg van. 1.5 éve hajtom gázzal 8.5 a fogyija.én max 2havonta tankolok friss benzint mert bebüdösödik a tankba és akkor nem megy vele rendesen. Milyen gyertyát raktál bele mert nem mindegy? Gáznak az egy pólusú a jó, a benzinnek meg a két pólusú! Én sokat kísérleteztem vele mire megoldottam hogy jó legyen így is úgy is. Belevaló bosch két pólusú gyertyát rakj bele de ne a gyári hézaggal, hanem kb. 0.6 mm legyen pólusonként! az injektornak semmi baja sincs az sosem romlik el! Ne rakj bele tisztítókat hanem 100as benzint , én nyáron csak azt tankolok és sűrűn keveset! Vigyázz a himi-humi szerelőkkel akik csak találgatnak!!!

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Nekem is x14xe lpg van. 1.5 éve hajtom gázzal 8.5 a fogyija.én max 2havonta tankolok friss benzint mert bebüdösödik a tankba és akkor nem megy vele rendesen. Milyen gyertyát raktál bele mert nem mindegy? Gáznak az egy pólusú a jó, a benzinnek meg a két pólusú! Én sokat kísérleteztem vele mire megoldottam hogy jó legyen így is úgy is. Belevaló bosch két pólusú gyertyát rakj bele de ne a gyári hézaggal, hanem kb. 0.6 mm legyen pólusonként! az injektornak semmi baja sincs az sosem romlik el! Ne rakj bele tisztítókat hanem 100as benzint , én nyáron csak azt tankolok és sűrűn keveset! Vigyázz a himi-humi szerelőkkel akik csak találgatnak!!!

Szia!

Utóbbi alkalmakkor OMV 100-ast tankoltam bele. Habár a pályán tapasztaltaknál is ilyen lötyögött a tankban. A gyertyát sajnos nem tudom milyen van benne. A szervizben megnézettem, mikor voltam. Arra azt mondta a figura, hogy ilyen tiszta gyertyát ritkán lát... igyekszem kerülni az "1000mestereket". A gázos szerelőm is ismerősök által bejáratott szaki. A hiba diagnosztizálás miatt is azért kerestem márkaszervizt, hogy elejét vegyem a találgatásnak. (Ehhez képest jól lepattintottak és én találgatok, hogy mi lehet a megoldás :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Utóbbi alkalmakkor OMV 100-ast tankoltam bele. Habár a pályán tapasztaltaknál is ilyen lötyögött a tankban. A gyertyát sajnos nem tudom milyen van benne. A szervizben megnézettem, mikor voltam. Arra azt mondta a figura, hogy ilyen tiszta gyertyát ritkán lát... igyekszem kerülni az "1000mestereket". A gázos szerelőm is ismerősök által bejáratott szaki. A hiba diagnosztizálás miatt is azért kerestem márkaszervizt, hogy elejét vegyem a találgatásnak. (Ehhez képest jól lepattintottak és én találgatok, hogy mi lehet a megoldás :rolleyes: )

Ha rám hallgatsz gyertyákat cserélj benne, mert ez a durrogás a gyertyára utal. Nekem is ezek a tünetek voltak.

bosch fr7dc+ ez egy pólusú gyertya, ez is tökéletesen megfelel az opel astra g-nek. 0,8 mm hézaggal. cseréld ki, olcsóbb mint a találgatás. Nem kell hozzá szaktudás.

Link to comment
Megosztás:

Na most jól ráhozom a frászt minden gázosra: :evilgrin:

5g9p.jpg

22-én elkezdett 3 hengerezni egy 150-es tempo után. Mivel még sok meló volt aznapra, lecseréltem cégesre. 27-én jutottam hozzá újra, vittem magammal pót gyertyát+kábelt+trafót. Hát egyik sem oldotta meg, mérjünk kompressziót. 0. Akkor kapjuk le a hengerfejet. Nini, ott egy luk. Goto apród.hu, szerencsére 24-én feltett egy emberke hozzánk nem is messze egy szakál metal által bevizsgált hf-et kökemény 10 rongyért. Másnap érte mentünk, előtte tömítés vásárlás, estére már olyan szépen duruzsolt az új hengerfejjel, hogy csak na (mindegyik hengerben 13,5-14 a kompresszió). Piszkos mázlim volt a HF-el, de még így is olcsóbban kijöttem, mintha trafót vettem volna. Szopás szétszedni ezt az x16xel-t, főleg télen, a szabad ég alatt. :D

Egyébként 2011 augusztusában volt levéve legutoljára a HF, mert a tömítés megadta magát, és mivel már le volt szedve, elvittük felújítani. Azt mondta az emberke, hogy még egy százast el fog menni. Na abból lett 130e. 2005 óta megy az autó gázzal, csak én tettem bele 2009 óta közel 200e km-t.

Szerk.: javítsatok ki, ha tévedek, de ez nekem nem tűnik égésnek. Sokkal inkább anyaghiba/fáradás:

xwps.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na most jól ráhozom a frászt minden gázosra: :evilgrin:

http://img834.imageshack.us/img834/1617/5g9p.jpg

22-én elkezdett 3 hengerezni egy 150-es tempo után. Mivel még sok meló volt aznapra, lecseréltem cégesre. 27-én jutottam hozzá újra, vittem magammal pót gyertyát+kábelt+trafót. Hát egyik sem oldotta meg, mérjünk kompressziót. 0. Akkor kapjuk le a hengerfejet. Nini, ott egy luk. Goto apród.hu, szerencsére 24-én feltett egy emberke hozzánk nem is messze egy szakál metal által bevizsgált hf-et kökemény 10 rongyért. Másnap érte mentünk, előtte tömítés vásárlás, estére már olyan szépen duruzsolt az új hengerfejjel, hogy csak na (mindegyik hengerben 13,5-14 a kompresszió). Piszkos mázlim volt a HF-el, de még így is olcsóbban kijöttem, mintha trafót vettem volna. Szopás szétszedni ezt az x16xel-t, főleg télen, a szabad ég alatt. :D

Egyébként 2011 augusztusában volt levéve legutoljára a HF, mert a tömítés megadta magát, és mivel már le volt szedve, elvittük felújítani. Azt mondta az emberke, hogy még egy százast el fog menni. Na abból lett 130e. 2005 óta megy az autó gázzal, csak én tettem bele 2009 óta közel 200e km-t.

Szerk.: javítsatok ki, ha tévedek, de ez nekem nem tűnik égésnek. Sokkal inkább anyaghiba/fáradás:

http://img841.imageshack.us/img841/2257/xwps.jpg

ha 200k+x km-t probléma nélkül elautózok lpg-vel, mosolyogva fogadom ezt a frászt, még ha hf felújítást hoz is magával. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha rám hallgatsz gyertyákat cserélj benne, mert ez a durrogás a gyertyára utal. Nekem is ezek a tünetek voltak.

bosch fr7dc+ ez egy pólusú gyertya, ez is tökéletesen megfelel az opel astra g-nek. 0,8 mm hézaggal. cseréld ki, olcsóbb mint a találgatás. Nem kell hozzá szaktudás.

Tankolás megvolt, jöhet a gyertya. Van különbség a sima DC és a DC+ gyertyák között?

Ez jó lehet?:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141308-gyujtogyertya-opel-fr7dc

Link to comment
Megosztás:

Tankolás megvolt, jöhet a gyertya. Van különbség a sima DC és a DC+ gyertyák között?

Ez jó lehet?:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141308-gyujtogyertya-opel-fr7dc

Szerintem nincs különbség nem is számít de ha lehet a bosch gyertyát válaszd. Én legalább is azt szoktam használni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na most jól ráhozom a frászt minden gázosra: :evilgrin:

22-én elkezdett 3 hengerezni egy 150-es tempo után. Mivel még sok meló volt aznapra, lecseréltem cégesre. 27-én jutottam hozzá újra, vittem magammal pót gyertyát+kábelt+trafót. Hát egyik sem oldotta meg, mérjünk kompressziót. 0. Akkor kapjuk le a hengerfejet. Nini, ott egy luk. Goto apród.hu, szerencsére 24-én feltett egy emberke hozzánk nem is messze egy szakál metal által bevizsgált hf-et kökemény 10 rongyért. Másnap érte mentünk, előtte tömítés vásárlás, estére már olyan szépen duruzsolt az új hengerfejjel, hogy csak na (mindegyik hengerben 13,5-14 a kompresszió). Piszkos mázlim volt a HF-el, de még így is olcsóbban kijöttem, mintha trafót vettem volna. Szopás szétszedni ezt az x16xel-t, főleg télen, a szabad ég alatt. :D

Egyébként 2011 augusztusában volt levéve legutoljára a HF, mert a tömítés megadta magát, és mivel már le volt szedve, elvittük felújítani. Azt mondta az emberke, hogy még egy százast el fog menni. Na abból lett 130e. 2005 óta megy az autó gázzal, csak én tettem bele 2009 óta közel 200e km-t.

Szerk.: javítsatok ki, ha tévedek, de ez nekem nem tűnik égésnek. Sokkal inkább anyaghiba/fáradás:

Szia!

Nállam is a 2. hengernél:

http://kepfeltoltes.hu/120515/P1020095_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

CSak nállam 78ekm-nél (38ekm gáz) :-(

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Kopaszok. :D Be is b@szna, ha ilyen fiatalon gond lenne. Mondjuk Tominál be is b@szott. :unsure: De ott tisztán látszik, hogy az a szelep elégett, holott a mellette lévő még egész szép. Lehet, hogy oda egy "selejt" került, ami átcsúszott az ellenőrzésen? Nem tudni.

Link to comment
Megosztás:

FR7DC+ kell bele, én is cromaxban vettem, van náluk. ;) Igaz én levelet írtam az üzletnek, hogy az kell. :)

Sziasztok!

Hát ez a Cromax kész kabaré lett. Korábbi autómmal közel 10 éve jártam hozzájuk, nem volt velük soha semmi gond. Most, hogy Astrám lett továbbra is oda mentem, de már második alkalommal húzták a szájukat, hogy gázos az autó (pedig a gáz rendszerhez nem kell nyúlniuk)...

Megrendeltem tőlük az FR7DC gyertyát telefonon, mikor felajánlja a beszerelést. Gondoltam miért is ne. Legalább ebben a vacak időben nem nekem kell az utcán bogarászni vele. Gondoltam ennyit megér. Ma fél4-re meg is kapom az időpontot, várnak. Odagurulok, persze ismét a nyűglődés, hogy gázos az autó. Pedig láthatta az ügyféladatoknál, mikor bejelentkeztem. Mindegy. Már elengedtem a fülem mellett a megjegyzéseket. Mondom a 0,8-as hézagot, fel is karcolja a papírra. Kb 10 perc után jövés-menés, látom engem mutogatnak - megkérdeztem van-e valami gond? Kis türelmet kérnek, mert nincs meg a gyertya, amit rendeltem. Ezt követően, röpke 30 perc után megoldást nyert a dolog, mehetek fizetni. Épp ideje volt, mert láthatóan az autóm és én voltam a téma (mintha rettentő nehéz feladatot kaptak volna) Gyors fizetés után, örültem, hogy végre megszabadultam tőlük.

No de ez után jön a meglepetés! Hazafelé jövet cheklámpa fénye színesíti meg az utam - az elmúlt kb. 60-70 km-t csak benzinnel közlekedtem, bármi gond és fényjelzés nélkül. Hazaérve nézem a szervizben kapott papírt és láss csodát FLR8LDCU kétpólusú gyertyát tettek bele :mean: Tudom, hibáztam, mert ott nem néztem meg a számlát, de ki gondolta volna... Nem tudom, hogy ez okozta-e gondot, de felbosszantott, hogy nem azt a megrendelést teljesítették, amit kértem. Felhívtam őket, mire annyit közöltek, hogy ez a gyári gyertyája az autónak és ráadásul én egypólusút rendeltem, az nem belevaló. Kilátásba helyeztem, hogy holnap visszamegyek és garanciában legyenek kedvesek orvosolni a problémát. Erre csak hebegés-habogás, magyarázkodás....

Menjek vissza és követeljem ki belőlük, hogy az ajánlott (és rendelt) gyertyát tegyék bele, vagy jónak kell lennie ennek a gyertyának is és inkább olvastassam ki valahol, hogy mi a világítás oka?

Link to comment
Megosztás:

Kopaszok. :D Be is b@szna, ha ilyen fiatalon gond lenne. Mondjuk Tominál be is b@szott. :unsure: De ott tisztán látszik, hogy az a szelep elégett, holott a mellette lévő még egész szép. Lehet, hogy oda egy "selejt" került, ami átcsúszott az ellenőrzésen? Nem tudni.

Mi is erre gondoltunk. Ki is cseréltetem mind a 16db-ot. (van 15db tartalék... :))
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát ez a Cromax kész kabaré lett. Korábbi autómmal közel 10 éve jártam hozzájuk, nem volt velük soha semmi gond. Most, hogy Astrám lett továbbra is oda mentem, de már második alkalommal húzták a szájukat, hogy gázos az autó (pedig a gáz rendszerhez nem kell nyúlniuk)...

Megrendeltem tőlük az FR7DC gyertyát telefonon, mikor felajánlja a beszerelést. Gondoltam miért is ne. Legalább ebben a vacak időben nem nekem kell az utcán bogarászni vele. Gondoltam ennyit megér. Ma fél4-re meg is kapom az időpontot, várnak. Odagurulok, persze ismét a nyűglődés, hogy gázos az autó. Pedig láthatta az ügyféladatoknál, mikor bejelentkeztem. Mindegy. Már elengedtem a fülem mellett a megjegyzéseket. Mondom a 0,8-as hézagot, fel is karcolja a papírra. Kb 10 perc után jövés-menés, látom engem mutogatnak - megkérdeztem van-e valami gond? Kis türelmet kérnek, mert nincs meg a gyertya, amit rendeltem. Ezt követően, röpke 30 perc után megoldást nyert a dolog, mehetek fizetni. Épp ideje volt, mert láthatóan az autóm és én voltam a téma (mintha rettentő nehéz feladatot kaptak volna) Gyors fizetés után, örültem, hogy végre megszabadultam tőlük.

No de ez után jön a meglepetés! Hazafelé jövet cheklámpa fénye színesíti meg az utam - az elmúlt kb. 60-70 km-t csak benzinnel közlekedtem, bármi gond és fényjelzés nélkül. Hazaérve nézem a szervizben kapott papírt és láss csodát FLR8LDCU kétpólusú gyertyát tettek bele :mean: Tudom, hibáztam, mert ott nem néztem meg a számlát, de ki gondolta volna... Nem tudom, hogy ez okozta-e gondot, de felbosszantott, hogy nem azt a megrendelést teljesítették, amit kértem. Felhívtam őket, mire annyit közöltek, hogy ez a gyári gyertyája az autónak és ráadásul én egypólusút rendeltem, az nem belevaló. Kilátásba helyeztem, hogy holnap visszamegyek és garanciában legyenek kedvesek orvosolni a problémát. Erre csak hebegés-habogás, magyarázkodás....

Menjek vissza és követeljem ki belőlük, hogy az ajánlott (és rendelt) gyertyát tegyék bele, vagy jónak kell lennie ennek a gyertyának is és inkább olvastassam ki valahol, hogy mi a világítás oka?

valami tutira nem tiszta a szerviz részéről...az általad megrendelt konkrét típusú gyertyát mi alapján cserélik ki másra?...még ha igazuk volna is abban, hogy melyik a belevaló, azt azért veled meg kellene beszélniük...hisz ott voltál...szerintem nem volt az a gyertya amit kértél, de ha már odarendeltek, nemenjelüreskézzel alapon tettek bele mást...

Link to comment
Megosztás:

valami tutira nem tiszta a szerviz részéről...az általad megrendelt konkrét típusú gyertyát mi alapján cserélik ki másra?...még ha igazuk volna is abban, hogy melyik a belevaló, azt azért veled meg kellene beszélniük...hisz ott voltál...szerintem nem volt az a gyertya amit kértél, de ha már odarendeltek, nemenjelüreskézzel alapon tettek bele mást...

Nagy valószínűséggel ahogy mondod, nem volt ott a rendelt gyertya. Pedig délelőtt hívtam őket, a fickó pedig közölte, hogy rendelni tud 3-fél4-re megérkezik. Én fél4-re be is estem hozzájuk, egy szót sem szóltak. Csak a türelmem kérték. Akkor vakarhatták a fejüket, hogy mi legyen. Aztán leakasztottak egy gyárit, fene a fejüket. Bosszantó! Idegesít!

Holnap megyek vissza, kierőszakolom belőlük a cserét.

Link to comment
Megosztás:

mi azzal baj ?

az való bele

1214000 a gyári gyertyája ami bosch flr8ldcu

Az LPG-s üzemben nem szereti a 2 pólusút. Nekem is mondták a szervizben, hogy 2 pólusút ne tegyek bele, de a legjobb lenne, ha arra lenne cserélve, ami benne van, és a hézag ami nagyon fontos. ;)

Link to comment
Megosztás:

mi azzal baj ?

az való bele

1214000 a gyári gyertyája ami bosch flr8ldcu

Annyi a baj, hogy nem azt rendeltem. Valamint itt a tapasztalt gázosok az egypólusú FR7DC -t ajánlották. Ezért is rendeltem a nem gyárit. A hézag állítólag minden esetre ennél is 0,8 -ra állították.
Link to comment
Megosztás:

Annyi a baj, hogy nem azt rendeltem. Valamint itt a tapasztalt gázosok az egypólusú FR7DC -t ajánlották. Ezért is rendeltem a nem gyárit. A hézag állítólag minden esetre ennél is 0,8 -ra állították.

érdekes , mert nekem semmi bajom nem volt a gyári gyertyával lpg-vel ...

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben 4k7 NTC van, valószínűnek tartom, hogy a tiédben is ilyen van. Egyszer régebben csináltam egy ilyen táblázatot, ami mutatja, hogy mennyinek látná a vezérlő, ha adott értékű fix ellenállást köt az ember vele párhuzamosan: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjO6ntXnAQjadEdfX0tBOWsyUHd3M3NONXFFeGZkR0E&usp=sharing Az F1 és H1 mezőket ha állítgatod, akkor láthatod az eltéréseket.

A táblázatból egyébként amire emlékszem,hogy az A, B és C oszlopok tartalma egy adatlapból van. B azt tartalmazza, hogy a 25 fokon mérhető ellenálláshoz képest hányszorosa az adott hőmérsékleten az ellenállás, C oszlopra nem emlékszem, de ahogy nézem, nincs is használva. D pedig az adott hőmérsékleten mérhető ellenállás, értelemszerűren pl. D3=4k7*B3. Néhány pontból kiszámoltam az adott NTC-re jellemző Steinhart-Hart képlet együtthatóit, azok kerültek az A1, B1 és C1 mezőbe. G oszlop azt tartalmazza, hogy ha sorbakapcsolom az NTC-vel az F1, majd ezzel párhuzamosan a H1 mezőbe írt ellenállást, akkor adott hőmérsékleteken mekkora lesz az eredő ellenállás. H oszlop mutatja a kapott százalékos eltérést. I oszlop adja meg a Steinhart-Hart együtthatókkal visszaszámolt hőmérsékletet, ez értelemszerűen közel azonos kell, hogy legyen az A oszloppal. J oszlop adja meg, hogy a meghamisított mérés eredményeként mekkora hőmérséklet fog érzékelni az eszköz, amivel mérünk. K oszlop pedig a mért és a valós közötti eltérést mutatja. A grafikon pedig szintén a valós, a mért, és a kettő közötti különbséget ábrázolja. F1 és H1 mezőket változtatva megnézhető, hogy mekkora eltérés lesz a mért és valós érték között.

Egyébként valahol azt mondták nekem, hogy az is probléma, hogy gázból nem kellene annyira dúsítani hidegen, mint benzinből, ezért ha nagyon hidegen átkapcsolunk, viszont a lambdaszabályzás már elindult, akkor a benzines vezérlőt összezavarjuk, mert a gázvezérlő adná a benzines jel+korrekció alapján a gázt, ami túl dús lesz, ezért a benzines visszaveszi, ami aztán viszont benzinüzemben nem fog stimmelni. Erre mondtam, hogy oké, akkor az átkapcsoláskor a benzines vezérlő hőmérsékletjelét is meg kell hamisítani, csak azt felfelé :D

Ma tettem be egy 8.2K-s ellenállást a szenzorral párhuzamosan.

Megmértem, előtte 56 fokon kapcsolt, így most 48 fokon. De lehet egy 6.8K-t is elviselne, de ma már nem akarok vele játszani, majd holnap lehet átforrasztom, de lehet megyek vele így egy darabig. Mert így mikor átkapcsol, akkor mintha nem venné úgy a gázt, a cső langyos olyankor már.

De az az érdekes, ha az ECU úgy érzékeli, hogy elérte az optimális hőmérsékletét, akkor ohm mérővel ~4.05K-t mérek, ha leállítom a kocsit akkor 2K, majd ez kúszik felfele, tehát hűl a motor. De amíg nem meleg, vagyis nem éri el, addig megy le 2K-ig, és egy ugrás, és mintha veszi hogy annyi, és átvált egy nagy impedanciás állapotba az LPG ECU....

UPDATED:

Kicseréltem 6.2K-ra, és így 45 fokon kapcsolt át, majd tettem bele egy 4.7K-t, de most várom amíg visszahűl ~30 fokig, és próbálom. :) (így alapból már a 4.7K-s érzékelő 2.35K lesz. Kíváncsi leszek, hogy mikor kapcsol most.

UPDATED2:

4.7Kohmmal 38 fokon kapcsol. Marad ez. De ezt gyorsan eléri.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.