Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Na engem is elért a gázüzem átka. Most a hidegekben indítás után iszonyat módon remeg a kocsi alapjáraton. Érdekes módon a fordulatszám mérő viszont nem ingadozik és hibalámpa sincs. Egy kis idő után (15-20 másodperc) kisímul az alapjárat majd, erőre kap a motor, majd kezdődik minden előlről. Teljesen olyan érzésem van mintha nem kapna üzemanyagot, de aztán valahogy mégis "szippant" egy kicsit. Amint átvált gázüzemre onnantól kezdve minden szép és jó. Azt hiszem rá kell, hogy nézessek egy szakemberrel.

Link to comment
Megosztás:

Na engem is elért a gázüzem átka. Most a hidegekben indítás után iszonyat módon remeg a kocsi alapjáraton. Érdekes módon a fordulatszám mérő viszont nem ingadozik és hibalámpa sincs. Egy kis idő után (15-20 másodperc) kisímul az alapjárat majd, erőre kap a motor, majd kezdődik minden előlről. Teljesen olyan érzésem van mintha nem kapna üzemanyagot, de aztán valahogy mégis "szippant" egy kicsit. Amint átvált gázüzemre onnantól kezdve minden szép és jó. Azt hiszem rá kell, hogy nézessek egy szakemberrel.

Lehetséges, hogy a benzins injektoraid kezdik bemondani az unalmast. Hajtsd meg benzinen. És lehet nem ártana bele injektor tisztító sem. ;)

Mondjuk nálam nincs ilyen gond, mivel eszi a benzint így is elég szépen....

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, hogy a benzins injektoraid kezdik bemondani az unalmast. Hajtsd meg benzinen. És lehet nem ártana bele injektor tisztító sem. ;)

Mondjuk nálam nincs ilyen gond, mivel eszi a benzint így is elég szépen....

Spurit szoktam használni folyamatosan. Az való igaz, hogy az elmúlt 25 ezer km alatt lehet, hogy nem ment ötszáz-ezer km-t sem benzinnel a kocsi. Ráadásul, hogy lejjebb vetettem az átkapcsolási hőmérsékletet, szigeteltem a reduktorhoz vezető csöveket és a motormelegítőnek köszönhetően még ebben a -7 °C körüli hidegben is átvált 600-700 méter után.

Az lesz amit javasolsz : kimegyek az M5-re és teszek egy harminc km-es fordulót Röszke felé.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ma délután a szokott helyemen (Szeged, Etelka sor) még 239,90 Ft volt egy liter. Ebből még jár -8 Ft kedvezmény. A 47-es bevezetőjénél a Lukoilnál délelőtt 265,90 délután 277,90 volt egy liter gáz. A 47-esen Algyő előtti MOL kútnál már napok óta 279,90.

Szégyen ami itt történik. Árkartell a javából. De ugyanezt csinálják sok helyen a palackosgázzal is. Olyan 5500-5600 Ft körül volt még tavasszal. Azóta állítólag volt két rezsicsökkentés, de a palackárak 4900-5000 Ft környékén mozognak. A másodikat lenyelték a "gázboltosok".

Most olyan 200-210 Ft környékén kellene lennie az autógáznak a 400 forintos benzinárhoz viszonyítva.

Link to comment
Megosztás:

Nem éppen, mivel 2x is emelték a zadóját.

Én meg úgy gondolom, hogy igen. Ha a gáz literenkénti ára is úgy csökkenne vagy emelkedne mint a benziné akkor most lehetne akár 210-220 Ft. Itt nálunk a második adóemelés után sem volt 250-nél több a gáz. A benzin lehetett úgy 425-430. Most a benzin a drágább kutakon itt felénk 398-400, az olcsóbbakon pedig 390 Ft. De a múltkor volt ahol 385-ért is adták.

Tehát egyáltalán nem tartom irreálisnak a kétszáz közeli gázárakat. Inkább arról szól itt az egész, hogy egyrészt az azonos vonalon lévő kutak kartelleznek, másrészt a fűtési szezon beköszöntére fogják az emelést, mint odaát a szerbeknél. Októberben átszámolva 26 forinttal (10 dínárral) volt drágább a gáz, mint szeptemberben. És ez állítólag mindig így van. Jön a fűtési szezon és emelkedik náluk az autógáz ára.

Link to comment
Megosztás:

Hazafelé azt hittem rosszul látok. M7 Mol kút, (talán Zalakomár) 303,xx Huf/l. :o

Az ilyen kutaknak szívből kívánom, hogy egy liter gázt se tudjanak eladni és soha ne térüljön meg nekik a beruházás.

Nem is tudom, hogy erre mifelénk van-e olyan autós aki 280-ért tankol a 47-esen, amikor öt kilométerrel arrébb bent a városban majdnem 20 %-kal olcsóbb az LPG

Nekik is ezt szoktam kívánni mikor meglátom a totemoszlopukat. :evilgrin: Természetesen ez is MOL.

Link to comment
Megosztás:

Az ilyen kutaknak szívből kívánom, hogy egy liter gázt se tudjanak eladni és soha ne térüljön meg nekik a beruházás.

Nem is tudom, hogy erre mifelénk van-e olyan autós aki 280-ért tankol a 47-esen, amikor öt kilométerrel arrébb bent a városban majdnem 20 %-kal olcsóbb az LPG

Nekik is ezt szoktam kívánni mikor meglátom a totemoszlopukat. :evilgrin: Természetesen ez is MOL.

Nálunk is van MOL-on gáz, és éppen tegnap láttam, hogy ott volt a gázszállító. Gondolom nagy ritkán megtöltik.

Link to comment
Megosztás:

gyöngyösön ma, vagy tegnap emeltek két kútnál is 11Ft-t a gázáron.

Bp. Bojtár utcában is emeltek 6Ft-ot, így ott is 255Ft/l. Zalaegerszegen 274-ért tankolok. (mondták így is nagyon visszaesett a forgalmuk, mert olcsó a benzin, s sokan visszatértek rá) Így csökkent a különbség. Az OMSZKI parkban is 268Ft.... Ez durván sok.

Link to comment
Megosztás:

Bp. Bojtár utcában is emeltek 6Ft-ot, így ott is 255Ft/l. Zalaegerszegen 274-ért tankolok. (mondták így is nagyon visszaesett a forgalmuk, mert olcsó a benzin, s sokan visszatértek rá) Így csökkent a különbség. Az OMSZKI parkban is 268Ft.... Ez durván sok.

pedig eddig gyöngyös az olcsóbb kutak városa volt, zalaegerszeg meg a drágábbaké. most meg nálunk az emeléssel 275 lett. így én is a benzint favorizálom

Link to comment
Megosztás:

Zalaegerszegen 274-ért tankolok. (mondták így is nagyon visszaesett a forgalmuk, mert olcsó a benzin, s sokan visszatértek rá)

Hát igen, bezzeg sírni azt tudnak, de az nem jut eszébe egyiknek sem, hogy mérsékelje az árakat a nagyobb fogyasztás érdekében. Jellemző, hogy tavaly amikor átutazóban Egerszegen, a Kaszaházi úton tankoltam és kérdeztem a kutast, hogy itt miért kerül majd ötven forinttal többe a gáz mint nálunk, akkor nem tudott semmi értelmeset mondani, csak hadovált össze-vissza.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, bezzeg sírni azt tudnak, de az nem jut eszébe egyiknek sem, hogy mérsékelje az árakat a nagyobb fogyasztás érdekében. Jellemző, hogy tavaly amikor átutazóban Egerszegen, a Kaszaházi úton tankoltam és kérdeztem a kutast, hogy itt miért kerül majd ötven forinttal többe a gáz mint nálunk, akkor nem tudott semmi értelmeset mondani, csak hadovált össze-vissza.

Hát igen. Nálam már megszokták, hogy néha érdekes mennyiséget kérek, (5l, 8l....) de már tudják miért, mert megyek Bp-re, és ott töltöm tele. Általában jól kiszámolom, hogy szinte üres tankkal érjek fel. De ha Bp belehúz, akkor lassan nem éri meg centizgetni.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Néhány hónapja vagyok tulajdonosa egy gázos X14XE G Caravan-nak. Nem volt még ilyen üzemű autóhoz szerencsém, így tanulom, ismerkedem a technológiával. Nincs viszonyítási alapom, hogy milyen menetteljesítményeket kell produkálni a technikának, de alapvetően meg vagyok vele elégedve. Nem egy versenyautó, de elvisz A-ból B-be, hűt, fűt, városban jól kezelhető, autópályatempó kényelmesen tartható vele. Gázból 9-10 litert iszogat, nem tudom ez jónak mondható-e?

Ami írásom lényege és további kérdésként lebeg előttem, miszerint benzin üzemben nehezebben, erőtlenebbül megy az autó. Van, hogy indításkor néhány másodpercig tartja az alapjáratot, majd "dadog", gázadásra fullad, néha még "durrog" is (nem tudom jobban kifejezni a tapasztalatom) :huh: Ha megyek vele hosszabban benzinnel, akkor magához tér, gázadásra jól reagál, gyorsul. Néhány napja autópályán haladtam, mikor elfogyott a gáz és átkapcsoltam. ... hát nem akart menni szegényke. Kényelmesen, "fájdalom nélkül" csak 100-110et tudtam tartani. 130-nál ez a gázadásra fullad dolog volt, valamint a cheklámpa világítása fokozta az élményt. Ha 100 körülire mérsékeltem a tempót, akkor a lámpa elaludt.

Korábban voltam vele szervizben, az Opel Duna-nál, ahol ránéztek a dologra. ...de szó szerint csak ránéztek. Egy fiatal srác vizsgálta a hibát és csak annyit közölt, hogy rádugta a számítógépet és jelzett a gép egy régebben eltárolt hibát, de minden rendben van. Hiába mondtam neki, hogy menjünk ki, akár guruljunk egy kört, megmutatom mire gondolok a hibát illetően. Csak megismételte, hogy a gép szerint nincs semmi baj, így nem tud többet segíteni. Valamint sok munkára hivatkozva a próbakör ötletét is elutasította :angry:

Szóval hol keressem a hibát? Mi lehet a gond? Mi lehet a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hónapja vagyok tulajdonosa egy gázos X14XE G Caravan-nak. Nem volt még ilyen üzemű autóhoz szerencsém, így tanulom, ismerkedem a technológiával. Nincs viszonyítási alapom, hogy milyen menetteljesítményeket kell produkálni a technikának, de alapvetően meg vagyok vele elégedve. Nem egy versenyautó, de elvisz A-ból B-be, hűt, fűt, városban jól kezelhető, autópályatempó kényelmesen tartható vele. Gázból 9-10 litert iszogat, nem tudom ez jónak mondható-e?

Ami írásom lényege és további kérdésként lebeg előttem, miszerint benzin üzemben nehezebben, erőtlenebbül megy az autó. Van, hogy indításkor néhány másodpercig tartja az alapjáratot, majd "dadog", gázadásra fullad, néha még "durrog" is (nem tudom jobban kifejezni a tapasztalatom) :huh: Ha megyek vele hosszabban benzinnel, akkor magához tér, gázadásra jól reagál, gyorsul. Néhány napja autópályán haladtam, mikor elfogyott a gáz és átkapcsoltam. ... hát nem akart menni szegényke. Kényelmesen, "fájdalom nélkül" csak 100-110et tudtam tartani. 130-nál ez a gázadásra fullad dolog volt, valamint a cheklámpa világítása fokozta az élményt. Ha 100 körülire mérsékeltem a tempót, akkor a lámpa elaludt.

Korábban voltam vele szervizben, az Opel Duna-nál, ahol ránéztek a dologra. ...de szó szerint csak ránéztek. Egy fiatal srác vizsgálta a hibát és csak annyit közölt, hogy rádugta a számítógépet és jelzett a gép egy régebben eltárolt hibát, de minden rendben van. Hiába mondtam neki, hogy menjünk ki, akár guruljunk egy kört, megmutatom mire gondolok a hibát illetően. Csak megismételte, hogy a gép szerint nincs semmi baj, így nem tud többet segíteni. Valamint sok munkára hivatkozva a próbakör ötletét is elutasította :angry:

Szóval hol keressem a hibát? Mi lehet a gond? Mi lehet a megoldás?

Szerintem az a gond, hogy mivel gázos, keveset megy benzinnel, és az injektorok elkoszolódtak.

Szétszedés nélkül annyit tudsz tenni, hogy veszel bele valami csoda injektor tisztító adalékot és azzal kihasználsz mondjuk 1 tank benzint, és ha megjavult örülés. De ha meg is javul, érdemes hetente mondjuk pár km-t csak benzinnel használni, pont ennek elkerülése miatt.

A check lámpa kigyulladásán ne lepődj meg, a gépezet már hozzászokott a gázhoz, most a benya a fura neki :icon1:

Amikor frissen beszerelt a gáz, akkor meg a gázzal csinálja ezt.

Nálam is igy volt, én szereltettem bele a gázt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hónapja vagyok tulajdonosa egy gázos X14XE G Caravan-nak. Nem volt még ilyen üzemű autóhoz szerencsém, így tanulom, ismerkedem a technológiával. Nincs viszonyítási alapom, hogy milyen menetteljesítményeket kell produkálni a technikának, de alapvetően meg vagyok vele elégedve. Nem egy versenyautó, de elvisz A-ból B-be, hűt, fűt, városban jól kezelhető, autópályatempó kényelmesen tartható vele. Gázból 9-10 litert iszogat, nem tudom ez jónak mondható-e?

Ami írásom lényege és további kérdésként lebeg előttem, miszerint benzin üzemben nehezebben, erőtlenebbül megy az autó. Van, hogy indításkor néhány másodpercig tartja az alapjáratot, majd "dadog", gázadásra fullad, néha még "durrog" is (nem tudom jobban kifejezni a tapasztalatom) :huh: Ha megyek vele hosszabban benzinnel, akkor magához tér, gázadásra jól reagál, gyorsul. Néhány napja autópályán haladtam, mikor elfogyott a gáz és átkapcsoltam. ... hát nem akart menni szegényke. Kényelmesen, "fájdalom nélkül" csak 100-110et tudtam tartani. 130-nál ez a gázadásra fullad dolog volt, valamint a cheklámpa világítása fokozta az élményt. Ha 100 körülire mérsékeltem a tempót, akkor a lámpa elaludt.

Korábban voltam vele szervizben, az Opel Duna-nál, ahol ránéztek a dologra. ...de szó szerint csak ránéztek. Egy fiatal srác vizsgálta a hibát és csak annyit közölt, hogy rádugta a számítógépet és jelzett a gép egy régebben eltárolt hibát, de minden rendben van. Hiába mondtam neki, hogy menjünk ki, akár guruljunk egy kört, megmutatom mire gondolok a hibát illetően. Csak megismételte, hogy a gép szerint nincs semmi baj, így nem tud többet segíteni. Valamint sok munkára hivatkozva a próbakör ötletét is elutasította :angry:

Szóval hol keressem a hibát? Mi lehet a gond? Mi lehet a megoldás?

Szerintem az a gond, hogy mivel gázos, keveset megy benzinnel, és az injektorok elkoszolódtak.

Szétszedés nélkül annyit tudsz tenni, hogy veszel bele valami csoda injektor tisztító adalékot és azzal kihasználsz mondjuk 1 tank benzint, és ha megjavult örülés. De ha meg is javul, érdemes hetente mondjuk pár km-t csak benzinnel használni, pont ennek elkerülése miatt.

A check lámpa kigyulladásán ne lepődj meg, a gépezet már hozzászokott a gázhoz, most a benya a fura neki :icon1:

Amikor frissen beszerelt a gáz, akkor meg a gázzal csinálja ezt.

Nálam is igy volt, én szereltettem bele a gázt.

Az injektor tisztító, vagy Spuri jó megoldás rá, és minimum 50-100km egyhuzamban. Nekem sok benzint eszik alapból, úgy hogy nálam eddig ez nem jelentkezett.

A check lámpa kigyulladása ellenben NEM jó jel!

Ha neked gáz beszerelése után világított miért nem vitted vissza? Mi volt a hibakód? Ha szegény keverék LPG-n, azt nem szokja meg, max a szelepeid majd elégnek...

A hibakódot ki kell villogtatni, s megnézni mit jelent, de a korábbi hozászolásból benzinen valami injektorra visszavezethető hiba lesz.

Link to comment
Megosztás:

Az injektor tisztító, vagy Spuri jó megoldás rá, és minimum 50-100km egyhuzamban. Nekem sok benzint eszik alapból, úgy hogy nálam eddig ez nem jelentkezett.

A check lámpa kigyulladása ellenben NEM jó jel!

Ha neked gáz beszerelése után világított miért nem vitted vissza? Mi volt a hibakód? Ha szegény keverék LPG-n, azt nem szokja meg, max a szelepeid majd elégnek...

A hibakódot ki kell villogtatni, s megnézni mit jelent, de a korábbi hozászolásból benzinen valami injektorra visszavezethető hiba lesz.

Gáz beszerelés utáni első indításnál,amikor átváltott, akkor világított, nyilván állítás kellett neki. Nem kókány műhely, maga a rendszer sem egy gagyi. Ha kigyullad a lámpa, egyértelmű keverékképzés a baja. Pl. nekem egy kis használat után jött elő, hogy ha egy egy ritka pillanatban, amikor az ember jobban kihúzatja a kocsit, amit azért nem sűrűn szoktam, akkor villant ki. Hibakódot olvasva a keverékképzéssel volt gond bizonyos fordulatszám tartományban.

Egyébként néha spurit használok én is.

Link to comment
Megosztás:

Az injektor tisztító, vagy Spuri jó megoldás rá, és minimum 50-100km egyhuzamban. Nekem sok benzint eszik alapból, úgy hogy nálam eddig ez nem jelentkezett.

A check lámpa kigyulladása ellenben NEM jó jel!

Ha neked gáz beszerelése után világított miért nem vitted vissza? Mi volt a hibakód? Ha szegény keverék LPG-n, azt nem szokja meg, max a szelepeid majd elégnek...

A hibakódot ki kell villogtatni, s megnézni mit jelent, de a korábbi hozászolásból benzinen valami injektorra visszavezethető hiba lesz.

Köszönöm. Akkor az elkövetkezendő kilométereken mindenképpen benzin üzemben hajtom a gépet. Tény, hogy sokat megy gázzal az autó. 288e km van benne. 100e km-nél került bele szett, tehát eddigi teljes életében is a gáz volt a jellemzőbb üzem. Holnap veszek is ebből a szörpből és hozzáteszem az üzemanyaghoz. Aztán meglátjuk. Ha nem válna be, akkor injektor csere?

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.