Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Keverék képzés visszajelző?

Nagy fordulaton nem szabályoz a lambda?

Biztos én nem értek valamit...

Igen, nekem ezt mondta....

MIL (Malfunction Indicator Light - rossz keverék képzés esetén is jelez :omg: ):

146_l.jpg

Elküldve

Igen, nekem ezt mondta....

MIL (Malfunction Indicator Light - rossz keverék képzés esetén is jelez :omg: ):

Ezt én is megerősíthetem, hogy ha nyomod a kocsinak, nem veszi figyelembe a lambda értéket a kocsi... Itt bőven lehet szegény a keverék...

Elküldve

Bár most én is hibával fordulnék ide...

Tegnap óta az átlagosnál hidegebb volt és reggel amikor beindítottam a kocsit, rögtön vinnyogni kezdett az lpg visszajelző, hogy kifogyott a gáz. (kb 10-15 liter lehet még benne). Hiába indítottam be újra a kocsit, a hiba megmaradt. Mentem kb 2-3km-t benzinnel, utána megint újra indíttotam és utána minden jól működött. Tegnap kezdte el, de csak a reggeli hidegben. Mi lehet vele? (multiszelep és az injektorok előtti nyomásszenzor már cserélve) Ez a 2 dolog a hibajel/vinnyogás nélkül, benzinre való visszakapcsolás miatt lett kicserélve, de még az sem oldódott meg! :blink: :blink: :blink:

  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok!

bocs a láma kérdésért, ki tudnám guglizni is, de itt tuti a helyes választ kapom :icon1:

műszakira vinném a kocsit. ha jól tudom egy gázbiztonsági szemle kell előbb. utána bárhová vihetem a vizsgára, vagy azt is csk olyan helyre, ahol gázos autót fogadhatnak? s meddig jó az a biztonsági szemle igazolás?

köszi előre is

Elküldve

sziasztok!

bocs a láma kérdésért, ki tudnám guglizni is, de itt tuti a helyes választ kapom :icon1:

műszakira vinném a kocsit. ha jól tudom egy gázbiztonsági szemle kell előbb. utána bárhová vihetem a vizsgára, vagy azt is csk olyan helyre, ahol gázos autót fogadhatnak? s meddig jó az a biztonsági szemle igazolás?

köszi előre is

szerintem eleve olyan helyre vidd ahol vizsgáztatnak gázosat

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Elküldve

azt hiszem...szüneteltetem a gázzal furikázást...a benzinár folyamatosan csökken, míg az lpg... :(

Nálunk jelenleg:

LPG 274Ft/L (=> 7*274Ft + 300Ft = 2220Ft) És minél hidegebb lesz, annál több benzin fogy!

benzin: 390Ft => 390*6= 2340Ft/100km)

De én most Pl Bp-en tankoltam 259-ért. Ha a benzin eléri a 370Ft-os határt, akkor majd már nem éri meg, így sincs rajta sok nyereség....

Elküldve

Nálunk jelenleg:

LPG 274Ft/L (=> 7*274Ft + 300Ft = 2220Ft) És minél hidegebb lesz, annál több benzin fogy!

benzin: 390Ft => 390*6= 2340Ft/100km)

De én most Pl Bp-en tankoltam 259-ért. Ha a benzin eléri a 370Ft-os határt, akkor majd már nem éri meg, így sincs rajta sok nyereség....

a 2220-hoz adj hozzá durván egy százast még...úgy tudom Te is csepegtetsz flashlube-t a gázhoz

Elküldve

Nekem még szerencsére van egy kis hasznom:

Nálam így néz ki:

LPG: 238 Ft/L => 7,5*238 Ft + (0,7 liter gáz/100 km) 276,5 Ft = 2061,5 Ft

Benzin: 395Ft => 395*6,5= 2567,5 Ft/100km

A megtakarítás: 506 forint/100 km

Ez esetenként még egy kicsit növekszik is, amikor a szabadkai piacról hazafelé tele tankolok a 205-225 forint körüli jugó gázzal.

Most tartok kb. 22 ezer gázos kilométernél, remélem, hogy olyan fél év múlva már visszahozza az árát a beszerelés költsége.

Elküldve

azt hallatom hogy kb 360ig csökken a benya ára ...

(kell valami nagyobb motorú autó :D :D )

Hát ha tényleg annyi lesz akkor áttérek a 100as OMV re a 95ös jobbféle OMV helyett!!

Elküldve

azt hallatom hogy kb 360ig csökken a benya ára ...

(kell valami nagyobb motorú autó :D :D )

És ezt hol hallottad?

Akkor az LPG-zést elfelejtem. :) Ha nem lesz olcsóbb az is...

Maximum teletankolom, hogy legyen benne, ha megint nagy hóvihar lesz, és valamelyik autópályán ragadok. :)

6l benzin 360Ft = 2160Ft/100km

6,8l LPG és mellé 0.8l benzin = 2151Ft....

Elküldve

És ezt hol hallottad?

Akkor az LPG-zést elfelejtem. :) Ha nem lesz olcsóbb az is...

Maximum teletankolom, hogy legyen benne, ha megint nagy hóvihar lesz, és valamelyik autópályán ragadok. :)

6l benzin 360Ft = 2160Ft/100km

6,8l LPG és mellé 0.8l benzin = 2151Ft....

a héten egy gazdasági műsorban a rádióban

Elküldve

6,8l LPG és mellé 0.8l benzin = 2151Ft....

Atyatya, ratyatya. Komoly. Ha nekem 100 km-hez kellene még 0,8l lónyál is, akkor goto DUNA. Okt. 10-én tankoltam 5 kőkemény ezer hufra evoneobigyulát, alig volt 10 liternél több, de legyen 11. Azóta mentem ~3000 km-t de még a csóróságjelző nem világít (pedig 40 fokon kapcsol át gázra), ergo van még benne min. 7 lityi. Ha meg is ette volna azt a 11 litert 3000 km alatt, az nincs is 4 deci/100 km. Neked mi a túrónak kér annyit benzinből?

---

Amúgy ha erre az "olcsó" benzinre sem reagál a gáz ára, akkor .... akkor.

Elküldve

Atyatya, ratyatya. Komoly. Ha nekem 100 km-hez kellene még 0,8l lónyál is, akkor goto DUNA. Okt. 10-én tankoltam 5 kőkemény ezer hufra evoneobigyulát, alig volt 10 liternél több, de legyen 11. Azóta mentem ~3000 km-t de még a csóróságjelző nem világít (pedig 40 fokon kapcsol át gázra), ergo van még benne min. 7 lityi. Ha meg is ette volna azt a 11 litert 3000 km alatt, az nincs is 4 deci/100 km. Neked mi a túrónak kér annyit benzinből?

Azért vedd azt is figyelembe, hogy száz kilométer alatt hányszor indítják azt az autót. Ha egy indítás után autózól száz kilcsit, akkor jobban jössz ki, mintha ugyanezt a távolságot 10-15 indítással teszed meg.

Én a takarékosság jegyében azt csináltam, hogy a gázbiztonsági szemle alkalmával 40-ről 30°C-ra állíttattam az átkapcsolási hőmérsékletet, valamint a reduktorhoz menő ill. távozó csövekre tettem egy polifoam csőhéjat. Majd az igazi hidegek mutatják meg, hogy mennyit is ér. Mindenesetre most a 15 fokokban volt, hogy négy-ötszáz méter táján váltott. Ehhez eddig egy kilométert kellett mennem.

Tervezem, hogy télire a reduktort is körbetekerem valami polifoam anyaggal, hátha segítene az is valamit.

Elküldve

De aki sok kicsit megy, miért gázosít?

Azért mert még mindig olcsóbban jár, mintha benzinnel tenné. (Ez azért bizonyos helyeken már nem teljesen biztos.) Felénk még - szerencsére - igen.

Elküldve

Atyatya, ratyatya. Komoly. Ha nekem 100 km-hez kellene még 0,8l lónyál is, akkor goto DUNA. Okt. 10-én tankoltam 5 kőkemény ezer hufra evoneobigyulát, alig volt 10 liternél több, de legyen 11. Azóta mentem ~3000 km-t de még a csóróságjelző nem világít (pedig 40 fokon kapcsol át gázra), ergo van még benne min. 7 lityi. Ha meg is ette volna azt a 11 litert 3000 km alatt, az nincs is 4 deci/100 km. Neked mi a túrónak kér annyit benzinből?

---

Amúgy ha erre az "olcsó" benzinre sem reagál a gáz ára, akkor .... akkor.

Én munkába jelenleg 14km-t megyek, tehát annyi időnként indítok. Télen még több benzin fogy. Azzal sokat javult a benzin fogyasztásom, hogy a váltási fordulatszámmal/idővel variáltak (mindent levettek a legkevesebbre....), plusz havi egy alkalommal Bp-re is járok, az javít a benzin fogyasztáson, ha nem lenne az, akkor még több lenne....

Amúgy a benzin fogyaszást az aláírásomra kattintva meg tudod nézni.... ;)

  • 3 weeks later...
Elküldve

No, hát Debrecenben már kb. 1 hete 222,9 pénz.

Jó neked, én még mindig 274-ért tankolok, örülök ha Bp-re eljutok, ott 'csak' 252.

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.