Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy elgázosítom az Astrám. Úgy néz ki felmegy az éves futásom 20.000 km környékére. Errefelé 254 a gáz jelenleg. Így kb 1,5 év alatt megtérülne...

Van valakinek tapasztalata AC STAG rendszerrel? Mennyire megbízható?

Igaz lehet az, hogy újfent sorozatengedéllyel is vizsgáztatni kell az autót a beszerelést követő 30 napon belül?

Szia!

Nekem AC STAG van beszerelve több mint 1 éve kifogástalanul működik 0 hiba fogyasztás 6,6-7,2 között.15 000 km mentem eddig vele.

Elküldve

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy elgázosítom az Astrám. Úgy néz ki felmegy az éves futásom 20.000 km környékére. Errefelé 254 a gáz jelenleg. Így kb 1,5 év alatt megtérülne...

Van valakinek tapasztalata AC STAG rendszerrel? Mennyire megbízható?

Igaz lehet az, hogy újfent sorozatengedéllyel is vizsgáztatni kell az autót a beszerelést követő 30 napon belül?

1,5 év alatt? Mennyi benzint eszik most a kocsid?)

Tételezzük fel, hogy eszik a kocsid 7l benzint, és így 8,4l-es LPG fogyasztásod lesz (ami mellé elfogy MIN! 0.5l benzin)

7l bentin: 7*410Ft = 2870Ft

8.5l LPG + 0,5l benzin: 2340Ft

20e km alatt megtakarítasz: 106e Ft-ot

Így nem fogja 1.5 év alatt behozni, számold hozzá ha nincs sorozatengedélye, akkor a + műszakit, a forgalmiba való bejegyzést, műszakinál a gázbiztonsági szemlét, a szűrő cseréket, és a + szervizt....

Elküldve

1,5 év alatt? Mennyi benzint eszik most a kocsid?)

Tételezzük fel, hogy eszik a kocsid 7l benzint, és így 8,4l-es LPG fogyasztásod lesz (ami mellé elfogy MIN! 0.5l benzin)

7l bentin: 7*410Ft = 2870Ft

8.5l LPG + 0,5l benzin: 2340Ft

20e km alatt megtakarítasz: 106e Ft-ot

Így nem fogja 1.5 év alatt behozni, számold hozzá ha nincs sorozatengedélye, akkor a + műszakit, a forgalmiba való bejegyzést, műszakinál a gázbiztonsági szemlét, a szűrő cseréket, és a + szervizt....

Hogy jön ki a7l benzinből az hogy 8,4 l LPG? Mert nekem 6.5l benzin és 6.6-7,2LPG szinte alig fogyaszt többet gázból.

Elküldve

Hogy jön ki a7l benzinből az hogy 8,4 l LPG? Mert nekem 6.5l benzin és 6.6-7,2LPG szinte alig fogyaszt többet gázból.

+20% az LPG benzinhez képest.

Ha neked nem eszik többet, akkor szegény a keveréked, s keresheted lassan az új hengerfejet... ;) Ha ez 10% alatti az nem nagyon egészséges. A 20% az a maximum többletfogyasztás.

Elküldve

És van valami előjele ennek a hengerfej problémának?Mert nekem éppen hogy csak 10% talán a többlet fogyasztásom.

Elküldve

És van valami előjele ennek a hengerfej problémának?Mert nekem éppen hogy csak 10% talán a többlet fogyasztásom.

ha a lámpát nem gyújtja akkor nem vészesen szegény a keverék de ezt egy obd kiolvasóval 2 perc alatt lehet ellenőrízni. A stag utánállítása a legjobb és a legegyszerűbb.a régi 8szelepes astrák aki nagyon akart spórolni 100 nál nem bírt többet menni gázzal de 6evett belőle és ki tudja mennyi csillió km mentek el eddig. Hagyományos keverővel vagy még anélkül is.

Elküldve

És van valami előjele ennek a hengerfej problémának?Mert nekem éppen hogy csak 10% talán a többlet fogyasztásom.

Ha jelzi a szegény keveréket az ECU akkor biztos szegény a keverék...

ha a lámpát nem gyújtja akkor nem vészesen szegény a keverék de ezt egy obd kiolvasóval 2 perc alatt lehet ellenőrízni. A stag utánállítása a legjobb és a legegyszerűbb.a régi 8szelepes astrák aki nagyon akart spórolni 100 nál nem bírt többet menni gázzal de 6evett belőle és ki tudja mennyi csillió km mentek el eddig. Hagyományos keverővel vagy még anélkül is.

Ha nem gyújt akkor is lehet szegény, főleg nagyobb fordulatszám tartományban, ahol már nem szabályoz a lambda. (Ezt pl az LPG doki mondta még nekem)

Elküldve

Az Ecu az jó :o azt sem tudom hogy az mi nem ám azt hogy hol van vagy hogy hol jelez De eddig még csak 1 szer volt hiba jelzés gyújtás hiba a 3. hengernél gyertyacsere után megoldódót a probléma.

Elküldve

1,5 év alatt? Mennyi benzint eszik most a kocsid?)

Tételezzük fel, hogy eszik a kocsid 7l benzint, és így 8,4l-es LPG fogyasztásod lesz (ami mellé elfogy MIN! 0.5l benzin)

7l bentin: 7*410Ft = 2870Ft

8.5l LPG + 0,5l benzin: 2340Ft

20e km alatt megtakarítasz: 106e Ft-ot

Így nem fogja 1.5 év alatt behozni, számold hozzá ha nincs sorozatengedélye, akkor a + műszakit, a forgalmiba való bejegyzést, műszakinál a gázbiztonsági szemlét, a szűrő cseréket, és a + szervizt....

A benzin fogyasztásom 6,5-7,5 közötti. Gázra 8 literes fogyasztást számoltam. A beszerelés költsége 175.000 huf lenne akcióban, sorozatengedéllyel. Elvileg úgy nem kell műszaki, de javítsatok ki ha tévedek...

20.000km éves futással ha nem számolok benzines fogyasztást 1,2 évre jön ki a megtakarítás (benzinár 395, gázár 254), de reálisan belekalkulálva azt is és egyéb kiadásokat mondtam körülbelüilre a 1,5 évet. Egyébként etanolból fogyasztott az autóm 8-8,5 litereket. Nem hiszem, hogy gázból annyit enne, főleg, hogy a "hiába nyomom úgysem megy jobban" elvnek megfelelően nem hajtom az autót mostanában... :icon1:

Elküldve

Szia!

Nekem AC STAG van beszerelve több mint 1 éve kifogástalanul működik 0 hiba fogyasztás 6,6-7,2 között.15 000 km mentem eddig vele.

Szia!

Az szuper. Elég vegyes tapasztalatokat olvastam a stag rendszerről (mondjuk Landi-ról is) ezért voltam bizonytalan, de ha hasonló konstrukcióval elvileg minden ok, akkor nem aggódom... :icon1:

Elküldve

Azért én belekötnék a +20%-os többletfogyasztásba. Benzinből 6,7-7 körül evett, gázból 7,3-7,5 körül járok és úgy, hogy nálam bizti nem szegény a keverék és nem is papásan megyek.

Elküldve

A benzin fogyasztásom 6,5-7,5 közötti. Gázra 8 literes fogyasztást számoltam. A beszerelés költsége 175.000 huf lenne akcióban, sorozatengedéllyel. Elvileg úgy nem kell műszaki, de javítsatok ki ha tévedek...

20.000km éves futással ha nem számolok benzines fogyasztást 1,2 évre jön ki a megtakarítás (benzinár 395, gázár 254), de reálisan belekalkulálva azt is és egyéb kiadásokat mondtam körülbelüilre a 1,5 évet. Egyébként etanolból fogyasztott az autóm 8-8,5 litereket. Nem hiszem, hogy gázból annyit enne, főleg, hogy a "hiába nyomom úgysem megy jobban" elvnek megfelelően nem hajtom az autót mostanában... :icon1:

Igen, akkor nem kell műszaki, de egy forgalmi csere kell, az 6e HUF.

Akkor a számolásaim reálisak, azaz 1 év alatt így 106e jön be. De a lényeg, hogy benzin fogyasztással is számolni kell.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve

Hogy jön ki a7l benzinből az hogy 8,4 l LPG? Mert nekem 6.5l benzin és 6.6-7,2LPG szinte alig fogyaszt többet gázból.

Szia!

Nekem több mint +20% volt a többletfogysztás! Aztán 35ekm után szelepégés és hengerfejfelújítás.

Így 57e gázos km után se térült meg... :-(

Üdv.

Elküldve

Szia!

Nekem több mint +20% volt a többletfogysztás! Aztán 35ekm után szelepégés és hengerfejfelújítás.

Így 57e gázos km után se térült meg... :-(

Üdv.

Szia!

Volt valami előjele a szelepégésnek ha igen mikor jelentkeztek?Mennyibe volt a felújítás ?

Elküldve

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy elgázosítom az Astrám. Úgy néz ki felmegy az éves futásom 20.000 km környékére. Errefelé 254 a gáz jelenleg. Így kb 1,5 év alatt megtérülne...

Van valakinek tapasztalata AC STAG rendszerrel? Mennyire megbízható?

Igaz lehet az, hogy újfent sorozatengedéllyel is vizsgáztatni kell az autót a beszerelést követő 30 napon belül?

No megtörtént a műtét. Végül LPG-Tech rendszer került bele Szappanosék által. Egyelőre jó a tapasztalatom: csendesebb, nyomatékosabb lett a motor. 1-2 apróság persze van: hülyeségeket mutat a szintjelző és hidegen kicsit rángat gázzal, de gondolom ezek majd az 1000km utáni finomhangolás alkalmával megoldhatók. :icon1:

Elküldve

Szia!

Volt valami előjele a szelepégésnek ha igen mikor jelentkeztek?Mennyibe volt a felújítás ?

Szia!

Igen, menet közben nem akart menni, erőtlen volt. Kb. 5ekm-en keresztűl szenvedés és égés után 3 henger...

16db szelep csere (biztosra mentem), LPG gyertya, olaj stb. 232eft. :-(

Üdv.

Elküldve

A héten átesett a kocsim a 20 ezres gázszervízen és ezzel együtt egy gázbiztonsági szemlén is mert két-három hét múlva esedékes lesz a műszaki vizsga.

A szervízben kértem szűrők és a gyertyák cseréjét is annak ellenére, hogy a gyertyákban 26 ezer, a szűrőkben 20,5 ezer kilométer volt. A kocsi átvételekor derült ki, hogy a gázrendszerben (LandiRenzo Omegas Evo) csak a reduktorban van - volt szűrő. A régi szűrő egyébként teljesen el volt koszólódva, tiszta fémreszelékes volt. Mivel nem hagyott nyugodni a dolog felhívtam a Landit, de ott is csak megerősíteni tudták, hogy ebben a fajta rendszerben csak egy szűrő van. Tehát nem szereléskor felejtették ki. Garanciában cserélték a vízcsőben lévő hőmérséklet érzékelőt is mert nem jól működött. Az utóbbi időben fel is tünt, mintha hosszabb táv után váltana át benzinről gázra. Jó volt a megérzésem. Gyertyának gyári Opel kétpólusú gyertyát vittem és meglepve tapasztaltam, hogy amit kiszedtek a motorból azok Beru UXT 1-es négypólusú gyertyák voltak. (Ennyit arról, hogy amikor két éve megvettem a kocsit még kértem is, hogy gyári Opel gyertyát tegyenek bele.)

Ami érdekes, hogy ezekkel a régi gyertyákkal tökéletesen rendben volt minden, többek között a fogyasztás is. Viszont azokkal amik most kerültek bele lehet valami bibi, mert még meleg alapjáratnál is kisség darabosan jár a motor (rezonál a kocsi) pár másodpercig, utána kisímul a járása, majd kezdődik minden előlről. Mindezt anélkül, hogy a fordulatszám ugrálna ide-oda. A műszerek háttérvilágítása is enyhén villog amikor darabosan jár. Hibalámpa nincs.

Most még pár napot próbálgatom, hogy lesz-e változás. Ha nem, akkor ideiglenesen visszarakom a régi gyertyákat, hogy azokkal mit mutat a motor. Ha rendben lesz velük, akkor lehet, hogy egy új Beru sorozatot rakok bele újra. Illetve előtte az Opel gyertyáknak megnézem a hézagját, hátha beállítás nélkül rakták be őket.

Elküldve

A héten átesett a kocsim a 20 ezres gázszervízen és ezzel együtt egy gázbiztonsági szemlén is mert két-három hét múlva esedékes lesz a műszaki vizsga.

A szervízben kértem szűrők és a gyertyák cseréjét is annak ellenére, hogy a gyertyákban 26 ezer, a szűrőkben 20,5 ezer kilométer volt. A kocsi átvételekor derült ki, hogy a gázrendszerben (LandiRenzo Omegas Evo) csak a reduktorban van - volt szűrő. A régi szűrő egyébként teljesen el volt koszólódva, tiszta fémreszelékes volt. Mivel nem hagyott nyugodni a dolog felhívtam a Landit, de ott is csak megerősíteni tudták, hogy ebben a fajta rendszerben csak egy szűrő van. Tehát nem szereléskor felejtették ki. Garanciában cserélték a vízcsőben lévő hőmérséklet érzékelőt is mert nem jól működött. Az utóbbi időben fel is tünt, mintha hosszabb táv után váltana át benzinről gázra. Jó volt a megérzésem. Gyertyának gyári Opel kétpólusú gyertyát vittem és meglepve tapasztaltam, hogy amit kiszedtek a motorból azok Beru UXT 1-es négypólusú gyertyák voltak. (Ennyit arról, hogy amikor két éve megvettem a kocsit még kértem is, hogy gyári Opel gyertyát tegyenek bele.)

Ami érdekes, hogy ezekkel a régi gyertyákkal tökéletesen rendben volt minden, többek között a fogyasztás is. Viszont azokkal amik most kerültek bele lehet valami bibi, mert még meleg alapjáratnál is kisség darabosan jár a motor (rezonál a kocsi) pár másodpercig, utána kisímul a járása, majd kezdődik minden előlről. Mindezt anélkül, hogy a fordulatszám ugrálna ide-oda. A műszerek háttérvilágítása is enyhén villog amikor darabosan jár. Hibalámpa nincs.

Most még pár napot próbálgatom, hogy lesz-e változás. Ha nem, akkor ideiglenesen visszarakom a régi gyertyákat, hogy azokkal mit mutat a motor. Ha rendben lesz velük, akkor lehet, hogy egy új Beru sorozatot rakok bele újra. Illetve előtte az Opel gyertyáknak megnézem a hézagját, hátha beállítás nélkül rakták be őket.

Nekem Pécsen raktak bele gázoldali szűrőt is. ;)

Elküldve

Nekem Pécsen raktak bele gázoldali szűrőt is. ;)

Ugyanez az Omegas Evo van neked is beszerelve? Még egy érdekes dolgot megtudtam a Landitól: az Omegas Evo vezérlője még CNG-hez is jó.

Elküldve

Ugyanez az Omegas Evo van neked is beszerelve? Még egy érdekes dolgot megtudtam a Landitól: az Omegas Evo vezérlője még CNG-hez is jó.

Landirenzo Omegas...

De kell mindegyikbe gázoldali szűrő, nem hallottam olyat amibe nem kellene...

Elküldve

Landirenzo Omegas...

De kell mindegyikbe gázoldali szűrő, nem hallottam olyat amibe nem kellene...

Még másfél évig - amíg a garancia le nem jár - egyelőre marad minden így. Most hiába is verném magam, hogy tegyék be, úgy se tennék mert a forgalmazó is a szűrőnélküliséget propagálja.

Ez a fémköpenyes szűrő egyébként hol helyezkedik el? A Landi oldalán a reduktor és az injektorok közé teszi. Gyanítom, hogy egy ilyen behelyezése után újra kell állítani a rendszert mert egy ellenállást okozó elem kerül a gáz útjába.

Elküldve

Még másfél évig - amíg a garancia le nem jár - egyelőre marad minden így. Most hiába is verném magam, hogy tegyék be, úgy se tennék mert a forgalmazó is a szűrőnélküliséget propagálja.

Ez a fémköpenyes szűrő egyébként hol helyezkedik el? A Landi oldalán a reduktor és az injektorok közé teszi. Gyanítom, hogy egy ilyen behelyezése után újra kell állítani a rendszert mert egy ellenállást okozó elem kerül a gáz útjába.

Igen, oda kell tenni.

Pedig az nem árt bele, sőt! Így meg lehet előzni az injektorok elkoszolódását.

Elküldve

Ha nem gyújt akkor is lehet szegény, főleg nagyobb fordulatszám tartományban, ahol már nem szabályoz a lambda. (Ezt pl az LPG doki mondta még nekem)

Hogy micsoda? :blink:

Elküldve

Hogy micsoda? :blink:

Olvasd el az idézetet, ott a lámpát nem gyujtjára írtam, hogy gyújtja, azaz a keverék képzés visszajelzőjét.... <_<

Elküldve

Olvasd el az idézetet, ott a lámpát nem gyujtjára írtam, hogy gyújtja, azaz a keverék képzés visszajelzőjét.... <_<

Keverék képzés visszajelző?

Nagy fordulaton nem szabályoz a lambda?

Biztos én nem értek valamit...

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.