Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Lassan 2éve már mehet

Az én logikám szerint azért nem mehettek le mivel az lpg nehezebb a levegőnél. Így egy műszaki hibás lpg tartályos autó ,amely valamely alkatrésznél szivárog nagyon veszélyes mivel a talaj közelében terül el a szivárgó gáz. Én nem értem a logikát a jogalkotóban hogy hirtelen engedélyezi a földfelszin alatti tartozkodást hisz nehézkes a kiszellőztetése.

Nem hiába nem lehet gáztöltő állomás és pb palack tároló közelében árok sem.

Link to comment
Megosztás:

Az én logikám szerint azért nem mehettek le mivel az lpg nehezebb a levegőnél. Így egy műszaki hibás lpg tartályos autó ,amely valamely alkatrésznél szivárog nagyon veszélyes mivel a talaj közelében terül el a szivárgó gáz. Én nem értem a logikát a jogalkotóban hogy hirtelen engedélyezi a földfelszin alatti tartozkodást hisz nehézkes a kiszellőztetése.

Nem hiába nem lehet gáztöltő állomás és pb palack tároló közelében árok sem.

Az újabb multiszelepes "csodák"-nál már kisebb a meghibásodás lehetősége. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az én logikám szerint azért nem mehettek le mivel az lpg nehezebb a levegőnél. Így egy műszaki hibás lpg tartályos autó ,amely valamely alkatrésznél szivárog nagyon veszélyes mivel a talaj közelében terül el a szivárgó gáz. Én nem értem a logikát a jogalkotóban hogy hirtelen engedélyezi a földfelszin alatti tartozkodást hisz nehézkes a kiszellőztetése.

Nem hiába nem lehet gáztöltő állomás és pb palack tároló közelében árok sem.

a jogszabályt nem én hozom ;)

Link to comment
Megosztás:

Az én logikám szerint azért nem mehettek le mivel az lpg nehezebb a levegőnél. Így egy műszaki hibás lpg tartályos autó ,amely valamely alkatrésznél szivárog nagyon veszélyes mivel a talaj közelében terül el a szivárgó gáz. Én nem értem a logikát a jogalkotóban hogy hirtelen engedélyezi a földfelszin alatti tartozkodást hisz nehézkes a kiszellőztetése.

Nem hiába nem lehet gáztöltő állomás és pb palack tároló közelében árok sem.

A logika helyes, viszont ma már biztonságosak a gáztartályok, nem szokták csak úgy elengedni a gázt. A benzin is tűz és robbanásveszélyes, mégsem kell ADR vizsga hogy a saját kocsidat vezesd és azt sem tiltja meg senki hogy az utastérben rágyújts: mivel a benzin alapesetben nem jön ki magától a tankból, így teljességgel ártalmatlan. Ahogy a gáz is a tartályban.

Link to comment
Megosztás:

A logika helyes, viszont ma már biztonságosak a gáztartályok, nem szokták csak úgy elengedni a gázt. A benzin is tűz és robbanásveszélyes, mégsem kell ADR vizsga hogy a saját kocsidat vezesd és azt sem tiltja meg senki hogy az utastérben rágyújts: mivel a benzin alapesetben nem jön ki magától a tankból, így teljességgel ártalmatlan. Ahogy a gáz is a tartályban.

ez mind igaz, teljesen biztonságos, s ezt a hatóságok is elismerik a rendeletben. ennek ellenére a mélygarázs tulajdonosa indok nélkül elrendelheti a gázos autó kitiltását. s a jelek szerint sok helyen el is rendeli. így ki vagyunk tiltva még akkor is, ha csupán feledékenységből hagyták kint a tiltó táblát. hiába lengetjük a biztonságot elismerő rendeletet, ha büntetni akar, jogosan teszi... :(

Link to comment
Megosztás:

A folyadékoldali szűrőt mikor kell cserélni?

Landirenzo Omegas LSI ECOm van L102-es reduktorral.

A szervizben azt mondták, hogy ne cseréljem külön felesleges. Nekik igaz pénz lenne, de ne tegyem, mivel nem kell. Csak akkor, amikor a reduktort fel kell újítani. Amúgy a reduktorok mennyit bírnak? Én 80-100e-et olvastam, de érdekelne, hogy ennél vajon mennyit bírhat. De gondolom az átment gáz mennyisége is erősen befojásolja, nem mindeg, hogy mennyit eszik a kocsi.

A gázoldalit cseréljem csak, azt viszont kell. (30-40e km-enként, de azt 40e-nél lecseréltem)

Én ma voltam szemlén (4-én műszaki), így egybekötöttem egy (az "új" rendszer első) szűrőcserével is. Srác majdnem dobott egy hátast, amikor kivette a reduktorból a szűrőt, mondjuk én is majdnem. Tele volt mocsokkal (fémreszelék). Megnéztük, 965 órát üzemelt a gázos ecu, ha ezt megpendítjük egy 60 km/h-s átlaggal az kb. 58e km. 2012.01.15-én szerelte be.

Link to comment
Megosztás:

Én ma voltam szemlén (4-én műszaki), így egybekötöttem egy (az "új" rendszer első) szűrőcserével is. Srác majdnem dobott egy hátast, amikor kivette a reduktorból a szűrőt, mondjuk én is majdnem. Tele volt mocsokkal (fémreszelék). Megnéztük, 965 órát üzemelt a gázos ecu, ha ezt megpendítjük egy 60 km/h-s átlaggal az kb. 58e km. 2012.01.15-én szerelte be.

Akkor lehet én is kicserélem. Szervizben 10e-et mondtak, de a szűrő 1200HUF, ugy hogy majd megcsinálom én.

Landid van?

Mert érdekelne, hogy csere hogy működik.

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet én is kicserélem. Szervizben 10e-et mondtak, de a szűrő 1200HUF, ugy hogy majd megcsinálom én.

Landid van?

Mert érdekelne, hogy csere hogy működik.

AC-Stag. Nem bonyolult, következőt már én fogom csinálni, habár a 2 szűrőcsere volt kemény 4e Ft. Ilyen a reduktorom:

http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/simage/Alkatreszek_LPG/Reduktor/tomasetto_alaska_reduktor.jpg

Le kell venni a légnemű szűrőt, utána a reduktor előtti relét ki kell nyitni (megfelelő pólusra + adni), hogy a tartálynál lévő relétől a csőben lévő gáz csillapítva tudjon "kiszökni" (ha lehet, közben ne gyújts rá :) ). Ha ez megtörtént, akkor le lehet csavarozni a szűrő kupakját. Szűrő kivesz, helyét kitakarítani, új szűrő be, tömítéseket bekenni, kupak vissza. Összeszerelésnél az új légnemű szűrő be és kiskezicsokolom.

Link to comment
Megosztás:

AC-Stag. Nem bonyolult, következőt már én fogom csinálni, habár a 2 szűrőcsere volt kemény 4e Ft. Ilyen a reduktorom:

http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/simage/Alkatreszek_LPG/Reduktor/tomasetto_alaska_reduktor.jpg

Le kell venni a légnemű szűrőt, utána a reduktor előtti relét ki kell nyitni (megfelelő pólusra + adni), hogy a tartálynál lévő relétől a csőben lévő gáz csillapítva tudjon "kiszökni" (ha lehet, közben ne gyújts rá :) ). Ha ez megtörtént, akkor le lehet csavarozni a szűrő kupakját. Szűrő kivesz, helyét kitakarítani, új szűrő be, tömítéseket bekenni, kupak vissza. Összeszerelésnél az új légnemű szűrő be és kiskezicsokolom.

Köszönöm!

Amúgy majd üres tankkal tervezem a cserét, s majd ha jobb idő lesz. :) Nekem jól meg kell bontanom, mert nagyon el van dugva a reduktor. :(

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Amúgy majd üres tankkal tervezem a cserét, s majd ha jobb idő lesz. :) Nekem jól meg kell bontanom, mert nagyon el van dugva a reduktor. :(

Olyan szerintem nincs, hogy üres tank. Ha az ecu érzékeli, hogy nincs meg az üzemi nyomás, nem kapcsol át gázra, holott lehet, hogy van még benne valamennyi. Az enyém pl. ha már kevés a nafta és adok neki egy kövéret (mittomén 3-ban padló), akkor visít, villog, hogy ő akkor most átkapcsolt benzinre.

Link to comment
Megosztás:

Olyan szerintem nincs, hogy üres tank. Ha az ecu érzékeli, hogy nincs meg az üzemi nyomás, nem kapcsol át gázra, holott lehet, hogy van még benne valamennyi. Az enyém pl. ha már kevés a nafta és adok neki egy kövéret (mittomén 3-ban padló), akkor visít, villog, hogy ő akkor most átkapcsolt benzinre.

Az igaz, akkor amikor átkapcsol benzinre. ;)

Majd kíváncsi leszek rá, hogy milyen koszos. 40e-nél cseréltem légnemű szűrőt, majd szétvágom, kíváncsi vagyok, hogy mennyire koszos. :)

Link to comment
Megosztás:

Az kinézetre normál elektródás gyertya. A fenti (FR7KI332S) irídiumos.

A FR7DC+ az Yttrium elektródás. Azt mondták a beszereléskor ezt használjam. Az iridiumos mennyit megy el? Ha elmegy 100e-et akkor lehet megéri, habár kétlem. ;)

Mondjuk az Iridiumos valamivel tuti jobb, motorban használtam, s minimálisat dobott a teljesítményen is. Könnyebben indult, jobban vette a gázt. De az más kategória, 4.1s és 100.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv urak!

Megkaptam a 3. ajánlatot, ez egy elég jónevű debreceni műhely. Mit gondoltok, árban és a leírás, ajánlat alapján róluk?

"Az Opel Astra átalakítása az alábbiak szerint valósulhat meg:

- A gépkocsi sorozatátalakítási engedélye jelenleg az NKH-nál engedélyezés alatt van. Ez azt jelenti, hogy kb. 2 hét múlva rendelkezésre áll majd a sorozatátalakítási tervdokumentáció, ezért egyedi tervet nem kell készítenünk.

A sorozatátalakítási engedély Zavoli gyártmányú gázrendszerrel lesz érvényes.

- Cégünk a Zavoli (olasz) gyár szekvenciális gázbefecskendezős rendszerét szereli. A gépkocsi átalakítása a szekvenciális gázbefecskendezős rendszerrel, a pótkerék helyére beépített tartállyal (600x250 nettó 45L), ajándék szintjelző szenzorral, 2 év garanciával bruttó 169.000.- forintba kerül.

- Miután az Astra szelepállítása hidraulikus (automata), ezért a felsőkenő rendszer beépítését nem javasolom Önnek.

- Az átalakítást követően a gépkocsit díjköteles műszaki szemlére kell vinni az NKH-hoz. A műszaki szemle díja jelenleg 1.770.- forint. A szemle után a műszaki érvényesség nem változik, kizárólag a gázrendszert vizsgálják, és záradékolják az átalakítás tényét a műszaki adatlapon.

- A műszaki szemle utáni forgalmi engedély cserét 6.000.- forintért végzi el az Okmányiroda.

Az átalakítást 1 munkanap alatt el tudjuk végezni. Az átalakításra 2 év kilométer megkötés nélküli garanciát vállalunk."

Tehát az első majd 300e-es, a második 225e-es után ez összesen: 176770 Ft + ha kérek felsőkenőt, az kb 25000 plusz, 201770 Ft.
A 45L nettó ezek szerint a nagyobbik tartály? Tehát 36-38L körül belecsorog ebbe is?

Ha hidrótökés, akkor is kell a kenés. :omg: Már ha ér valamit a flashlube... Én tettem bele utólag. Ha meg tudod venni, Te is be tudod tenni, nem nagy munka. ;)

Link to comment
Megosztás:

A folyadékoldali szűrőt mikor kell cserélni?

Landirenzo Omegas LSI ECOm van L102-es reduktorral.

A szervizben azt mondták, hogy ne cseréljem külön felesleges. Nekik igaz pénz lenne, de ne tegyem, mivel nem kell. Csak akkor, amikor a reduktort fel kell újítani. Amúgy a reduktorok mennyit bírnak? Én 80-100e-et olvastam, de érdekelne, hogy ennél vajon mennyit bírhat. De gondolom az átment gáz mennyisége is erősen befojásolja, nem mindeg, hogy mennyit eszik a kocsi.

A gázoldalit cseréljem csak, azt viszont kell. (30-40e km-enként, de azt 40e-nél lecseréltem)

Igaz nekem Zavolli rendszer van, de 20ezrenként cserélem a szűrőket, a 2 év garanciám ha jól emlékszek így érvényes. 7ezerbe azokott lenni kb a 2 szűrő cseréje ha jól rémlik.
Link to comment
Megosztás:

Ennyit megér a Zavoli gázszett? Vagy menjek rá itt is a LandiRenzora? Ami náluk is műszakis történet lenne.

Másik: a nettó 45L-esbe megy 35-38L ha jól emlékszem?

Kollegámnak Zavoli az 1.6-os Astrában, gondja nem volt vele lassan 2 éve, mióta neki megvan. (gázzal vette)

A landi mennyi lenne?

Amúgy a zavolival sem lehet több probléma, mint a Landival. Habár a Landit több helyen ismerik.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

A tegnapi nap óta én is a gázosokhoz tartozom. Igaz még csak 55km-t mentem, de meglepően jó dolog a gáz. Dunakeszik szereltettem, Landi kit + elektromos flashlube 2 év garanciával. A Dunakeszis műhelyt csak ajánlani tudom. Kb 6 óra alatt kész volt a kocsi... :)

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

A tegnapi nap óta én is a gázosokhoz tartozom. Igaz még csak 55km-t mentem, de meglepően jó dolog a gáz. Dunakeszik szereltettem, Landi kit + elektromos flashlube 2 év garanciával. A Dunakeszis műhelyt csak ajánlani tudom. Kb 6 óra alatt kész volt a kocsi... :)

Üdv a klubban!

Majd számolj be a tapasztalataidról. ;) (profilodba majd írd be a kocsid paramétereit)

Elektromos flashlube? Ez? http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/s/trade/#!store/flash-lube-elektronikus-szelepvedo-kit Neked mennyiért teték ezt bele? Mert ennek tényleg húzós az ára.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a klubban!

Majd számolj be a tapasztalataidról. ;) (profilodba majd írd be a kocsid paramétereit)

Elektromos flashlube? Ez? http://www.autogas-autogaz.hu/Autogas/s/trade/#!store/flash-lube-elektronikus-szelepvedo-kit Neked mennyiért teték ezt bele? Mert ennek tényleg húzós az ára.

40ért tették bele, de ugye ez csak akkor működik ha gázzal megy az autó, amíg a vákumos mindig... Azt megjegyezném, hogy a linknél szereplő kép az a vákumos...

Link to comment
Megosztás:

40ért tették bele, de ugye ez csak akkor működik ha gázzal megy az autó, amíg a vákumos mindig... Azt megjegyezném, hogy a linknél szereplő kép az a vákumos...

A kicsi kép jó, de ha rákattintasz az már nem. ;)

40e-et lehet megért, de amennyiért én linkeltem, az sok. Én a simát 21500-ért vettem.

Az olajárok azért húzósak. Neked mennyit mondtak rá? Nekem helyben 7500Ft-ért akarták adni titerjét... Majd szerintem 2.5 vagy 5l-est veszek, de ha valaki tudna olcsóbb helyet mondani a bácsgépkernél, az lenne a jó. :)

Ha litereset az 6240Ft/l

2,5l-esből 4826Ft/l

5l-esből 4572Ft/l

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.