Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Hallott már valaki "üzemanyag csökkentő mágnesről"?

Most láttam a vaterán. Állítólag azzal, hogy az erős mágnes "polarizálja" a a vezetéken áthaladó üzemanyagot, javítja az égést. :icon1: Benzinnél 12%, gáz üzemnél akár 20% üzemanyag megtakarítás is elérhető.

Gondolom baromság, de ha csak a fele is igaz lenne, az megérne 1-2 ezret.

Van ennek valami valóság-alapja? Ha igen, az autógyárak miért nem alkalmazzák?

Ez kamu. Egyszer én is kipróbáltam egy ilyen mágneses izét, Ökonetes cucc volt. Az alany 2006-os (2. szériás) 1.3-as benzines Yaris volt. Fogyasztást nem csökkentette, viszont időnként megzavarodott tőle a BC fogyasztásmérője. Amióta levettük semmi baja a mérőnek, a kocsi fogyasztása se változott. Jó, mondjuk nem a legjobb kiindulási alap egy éhezőművész japán, de szerintem ettől függetlenül semmit nem ér. Amúgy utána kipróbáltuk ugyanezt a mágnesgyűrűt a gázcsövön is (állítólag a gázfogyasztást is hasonló módon csökkenti), de ott se történt semmi. Nem is tudom, most hol lehet, de elképzelhető, hogy rajta maradt a gázcsövön... :D

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a szelepbeégéshez:

Menyi a legtöbb, amit hiba nélkül mentetek gázzal?

Nekem 28e km gázzal, most van benne 103e, felsőkenő nélkül, Zavoli, z14xep. Még nem volt probléma.

Én Júliusban adtam el egy 2002-es Astra F-et, amiben X14NZ motor volt. Kezdetektől gázüzemben ment, taxiként, és valszeg vissza volt valamennyi csavarva... 4 évesen csak 150 ezer volt benne... Eladáskor 333321 km volt az órában. Igazából semmi probléma nem volt vele. De! Gyújtás cuccait cserélni kellett, meg 1x hengerfejes lett, illetve eldurrantak sorra a hűtő, fűtés, és a vízcsövek. Valszeg a túlnyomástól. Rugó törés, reduktor felújítás...

Ezen kívül volt egy 96-os Saab 451000 km körül, amiben szintén gáz volt. Ebből kb 230ezer volt gázos km.

Volt egy ismerősnek Octavia-ja, ami 240-nél tk-s lett, de végig gázzal nyomta.

Rengeteg gázos céges autó fut, megbízhatóan. Most egy X16XEL-t használok 15000 km óta gázüzemben. Azt leszámítva, hogy eddig 2 db gáz injektor szállt el, semmi bajom nem volt vele. Az injektorokról kiderült, hogy sorozathibásak, és visszarendelte őket a Zavoli.

Szerelő szerint a Suzuki, és Japán motorok zöme azért kíván adalékot, mert az üzemanyag nem ad megfelelő hűtést a szelepeknek, így azok túl hevülnek. Gyárilag bele van tervezve az üzemanyag által elvezetett hő, és mivel ezeket így optimalizálták, sosem lesznek tökéletesek. Hozzá fűzte, hogy mindig a vízpumpával ellentétes oldalon található hengerekben szokott hamarabb sülni a cucc, mert az távolabb helyezkedik el a hűtőtől, és mire odaér a víz, már legalább 10-15 fok különbség van a belépő oldallal szemben. Állítólag van is lista a nem gázosítható autókról, és motorokról...

Link to comment
Megosztás:

Visszatérve a szelepbeégéshez:

Menyi a legtöbb, amit hiba nélkül mentetek gázzal?

Nekem 28e km gázzal, most van benne 103e, felsőkenő nélkül, Zavoli, z14xep. Még nem volt probléma.

Nálam 60e benzin, és 28e LGP, eddig semmi gond nincs vele. Max 1-2e km és belekerül a flashlube szelepkenő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egyelőre nem biztos, hogy nálam a gáz a ludas, elnézést, ha nem idézek pontosan...

Szóval a hengerfejet nem vették le, csak a vezérműtengelyek borítását (?), ahol azt látták, hogy a két hengernél, ahol nem volt kompresszió a himbák vagy valami kapcsolódó cucc eltört/elhajolt. Ezek helyére újat tettek, és kocsi rendben működött. Illetve, hidegen indítva kicsit csattogó hangja van, a szerelő költői kérdése azt volt, hogy nem mászott-e el a vezérlés.

Innen csak benzinnel mentem...

200 km autópálya után semmi gond, másnap reggel kb. ötödik indítózásra volt hajlandó mind a 4 henger beindulni, viszont akkor rendben ment. Aztán hazafelé autópályán olyan 50 km megtétele után sárga lámpa, egy hengerben nincs gyújtás, a kocsi szerencsére a saját lábán hazament, holnap reggel megy a szervizbe. Hibakódokat kivillogtatva 0300, 0303, 0301, 0304, 0302, talán ebben a sorrendben.

Gyertyák újak.

Fincsi?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

nekem volt hasonló ott a kartel szellőztető szelep volt a rossz nem tudom a tiéden van-e nekem 1,6 Z16XEP a motorkódom.

Sziasztok!

Egyelőre nem biztos, hogy nálam a gáz a ludas, elnézést, ha nem idézek pontosan...

Szóval a hengerfejet nem vették le, csak a vezérműtengelyek borítását (?), ahol azt látták, hogy a két hengernél, ahol nem volt kompresszió a himbák vagy valami kapcsolódó cucc eltört/elhajolt. Ezek helyére újat tettek, és kocsi rendben működött. Illetve, hidegen indítva kicsit csattogó hangja van, a szerelő költői kérdése azt volt, hogy nem mászott-e el a vezérlés.

Innen csak benzinnel mentem...

200 km autópálya után semmi gond, másnap reggel kb. ötödik indítózásra volt hajlandó mind a 4 henger beindulni, viszont akkor rendben ment. Aztán hazafelé autópályán olyan 50 km megtétele után sárga lámpa, egy hengerben nincs gyújtás, a kocsi szerencsére a saját lábán hazament, holnap reggel megy a szervizbe. Hibakódokat kivillogtatva 0300, 0303, 0301, 0304, 0302, talán ebben a sorrendben.

Gyertyák újak.

Fincsi?

Link to comment
Megosztás:

Flashlube-ot valaki már rakatott Z14XEP-be? Képeket tudna csinálni? Nehéz beszerelni, mert ha nem kell szereltetnem, úgy olcsóbb, elvileg csak 1 lyuk kell valahova, meg be kell állítani, ezeket meg tudnám oldani, ha valaki lefényképezné az övét. :)

Az enyémben van, de még mindig a szerelőnél áll, az olajfogysztás miatt. Ma voltam nála, hengerfej leszedve, a gyűrűk tökéletesen zárnak. A hengerfejet visszavitte a felújítást végző profi céghez, annak a válaszát még várjuk. Talán holnapra találnak vmit....

A beszereléshez még annyit, hogy nem mindegY, hogy G vagy H Astrába lesz. A H-ról itt találam képet: http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=21370&start=100 de az enyémbe nem ide került, hanem vele szemben a motortér falára a levegőcső mögé egy házilag készített tartóra, mert a leírás szerint amit kaptam hozzá a tartály nem lehet magasabban mint a Flashlube folyadék bevezető nyílása a pillangószelepnél. (Ha valaki egyedül szerel és kell a fordítás, írjon, még megvan). A csövet egyébként hétulról (vagyis az utastér felé néző oldalról csatlakoztatta a pillangószelep mögé).

A G-nél a tartály a jobb első sarokban volt, az akku és a szélvédőtartály között....

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben van, de még mindig a szerelőnél áll, az olajfogysztás miatt. Ma voltam nála, hengerfej leszedve, a gyűrűk tökéletesen zárnak. A hengerfejet visszavitte a felújítást végző profi céghez, annak a válaszát még várjuk. Talán holnapra találnak vmit....

A beszereléshez még annyit, hogy nem mindegY, hogy G vagy H Astrába lesz. A H-ról itt találam képet: http://www.clubopel....21370&start=100 de az enyémbe nem ide került, hanem vele szemben a motortér falára a levegőcső mögé egy házilag készített tartóra, mert a leírás szerint amit kaptam hozzá a tartály nem lehet magasabban mint a Flashlube folyadék bevezető nyílása a pillangószelepnél. (Ha valaki egyedül szerel és kell a fordítás, írjon, még megvan). A csövet egyébként hétulról (vagyis az utastér felé néző oldalról csatlakoztatta a pillangószelep mögé).

A G-nél a tartály a jobb első sarokban volt, az akku és a szélvédőtartály között....

Szóval a bevezetés és ami kijön cső a flashlubeból, az alacsonyabban, vagy max egy szintbe lehet a befúrt fúvókával, ugye?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A hidegindítás utáni csattogásra a szerelőm azt mondta elsőre, hogy a hidrotőkék szólnak, de mint utóbb, aa hengerfejfelújítás során kiderült a szelepek zenéltek, ami a felújítás után megszűnt. A reggeli és délutáni (hosszabb állás utáni) indítások nálam is sorra jelentkeztek.... de kívánom a legjobbakat!

Link to comment
Megosztás:

Szóval a bevezetés és ami kijön cső a flashlubeból, az alacsonyabban, vagy max egy szintbe lehet a befúrt fúvókával, ugye?

Igen elkerülendő valami "szifon-hatást" (ennél pontosabban nem tudtam fordítani, de gondolom az a lényege, hogy csak a váákuum hatására menjen a cucc, ne pedig magától. A beállítás egyébként egyszerű csak hosszadamas: alapjáratok addig kell játszani a beállítócsavarral, amíg 8 csepp/perc lesz az adagolás sebessége :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A hidegindítás utáni csattogásra a szerelőm azt mondta elsőre, hogy a hidrotőkék szólnak, de mint utóbb, aa hengerfejfelújítás során kiderült a szelepek zenéltek, ami a felújítás után megszűnt. A reggeli és délutáni (hosszabb állás utáni) indítások nálam is sorra jelentkeztek.... de kívánom a legjobbakat!

Hogy érted? Amíg hideg volt addig csattogott?

Nekem hidegen 2-3 secig ha sokáig áll, akkor van hangja, ahogy megkapja az olajat a hidrótőke, vagy valami akkor elhallgat...

Link to comment
Megosztás:

Kösz.

Öröm az ürömben, hogy ennek nagyobb részét már megkerestem a gázon, ha esetleg újabb 50e km után ismét akciózik egy ilyet, akkor már rózsásabb lesz a helyet...

Z

Nekem kb 35e km alatt fog megtérülni, úgyhogy nem szeretnék 50e-nél belevágni egy ilyen 'akcióba'.

Illetve a mostani 30e-es felső kenőt is jó lenne ha visszahozná. :)

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.