Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Beszerelés előtt én is mint sokan igyekeztem alaposan körüljárni a dolgokat. Itt is rengeteget olvastam, és kértem állásfoglalást az Opel magyarországi képviseletétől. Nem válaszoltak. Aztán az alábbi oldalon: http://static.opel.h...bo/combo_H.pdf ezt olvastam: "1,4 TWINPORT ECOTEC® (66 kW/90 LE)... ...A motor felszerelhető a cseppfolyós gázüzemű (LPG) rendszer beszereléséhez

szükséges kiegészítőkkel." Eddig kb10 ezrr km-t menten gázzal, nem tapasztaltam szelephibára utaló jeleketl. ProTec adalék van benne, de szerintem ettől sem, mint egyik szelepvédőtől nem lehet csodát várni. Ahogy asszem Elek is utalt rá, mit várhatunk 10 ezer kilométeren 120 ml adaléktól. Az én véleményem szerint az a legnagyobb probléma, hogy igen nehéz (nekem még nem is sikerült) olyan szervízt találni, ahol lelkiismeretesen, precizen beállítanák a rendszert.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszerelés előtt én is mint sokan igyekeztem alaposan körüljárni a dolgokat. Itt is rengeteget olvastam, és kértem állásfoglalást az Opel magyarországi képviseletétől. Nem válaszoltak. Aztán az alábbi oldalon: http://static.opel.h...bo/combo_H.pdf ezt olvastam: "1,4 TWINPORT ECOTEC® (66 kW/90 LE)... ...A motor felszerelhető a cseppfolyós gázüzemű (LPG) rendszer beszereléséhez

szükséges kiegészítőkkel." Eddig kb10 ezrr km-t menten gázzal, nem tapasztaltam szelephibára utaló jeleketl. ProTec adalék van benne, de szerintem ettől sem, mint egyik szelepvédőtől nem lehet csodát várni. Ahogy asszem Elek is utalt rá, mit várhatunk 10 ezer kilométeren 120 ml adaléktól. Az én véleményem szerint az a legnagyobb probléma, hogy igen nehéz (nekem még nem is sikerült) olyan szervízt találni, ahol lelkiismeretesen, precizen beállítanák a rendszert.

Írtam a Medicarnak, meg a Pécsi gázautónak, várom a levelüket... kíváncsi vagyok...

Link to comment
Megosztás:

Most aztán tényleg nem tudom, érdekesek a dolgok. :)

úgy látom teljes a káosz a kérdésben a beszerelők között is. landirenzot én is kérdeztem, szerintük nem kell. mediccarnál, ahol beletették viszont majdnem hogy ragaszkodtak hozzá...engedtem nekik, beletették

mondjuk azért így sem vagyok teljesen nyugodt

Link to comment
Megosztás:

A Pécsi Gázautó válaszát én is kíváncsian várom... De szeretném megjegyezni, s egyben mindenki figyelmét felhívni, hogy a problémák nálam (s gondolom többi sorstársamnál sem) 10-15 ezer km körül jelentkeztek, hanem 50-55 ezer km körül, addig én is happy voltam és élveztem az olcsó autózás előnyeit. S bár többen nem értjük, mit is segíthet néhány csepp adalék, de "hacsek" felvetésére figyeljünk, eddig valóban csak szelepkenő nélküli autók hibáiról olvastunk, talán nem véletlenül.

Link to comment
Megosztás:

A Pécsi Gázautó válaszát én is kíváncsian várom... De szeretném megjegyezni, s egyben mindenki figyelmét felhívni, hogy a problémák nálam (s gondolom többi sorstársamnál sem) 10-15 ezer km körül jelentkeztek, hanem 50-55 ezer km körül, addig én is happy voltam és élveztem az olcsó autózás előnyeit. S bár többen nem értjük, mit is segíthet néhány csepp adalék, de "hacsek" felvetésére figyeljünk, eddig valóban csak szelepkenő nélküli autók hibáiról olvastunk, talán nem véletlenül.

Kedves hastatus!

Neked mennyibe fájt a felújítás?

Link to comment
Megosztás:

Egy vélemény, szerintem van benne logika:

"Az LPG üzem többlet terhelése nem kenési, hanem hűtési problémákat vet fel. Az olaj, főleg ebben a subminimális mennyiségben nem hűt. Gondolja csak át: 5-7000 km után kell 500 ml anyagot rátölteni. Ez jelentéktelen mennyiség, kenni se nagyon lehet ennyi anyaggal, de hűteni végképp nem, főleg nem egy olyan olajos vegyülettel, amelynek gyors elpárolgási, és ezzel együtt hőelvonási képessége nincsen.

Vízzel, alkohollal lehetne hűteni, vannak is erre megoldások, de szerintem utcai használatra ezek is feleslegesek.

Ha kiszámolja, az első évben mindjárt 50.000 Ft-ot költ erre az utántöltéssel együtt. Utána futásteljesítménytől függően évente további 15-30 ezer forintot. Ez 3 év alatt átlépi a 100.000 Ft nagyságrendet. Ennyi pénzből kis híján megoldható a hengerfej levétele, és a szelepülékek gáztűrővé alakítása.

A kifogástalan termikus igénybevétel feltétele a helyes programozás. Ennek segítségével a keverékképzés rendben lesz, így nem fog extra hőterhelés fellépni LPG üzemben sem.

Ebben a tekintetben sajnos a hazai beszerelők nagy része kihívásokkal küzd. "

A meghibásodásos sztoriknál azért érdemes azt is figyelembe venni, hogy mennyi autóba kerül be a flashlube és emellett mennyibe nem... gyanítom, hogy 10 astrából 8-9ben nincsen, tehát elég nehéz objektívan a flashlube meglétére fogni azt, hogy azokról nincs dokumentált probléma... egyszerűen nagyon kevés van belőle.

Abban inkább lehet igazság, hogy ha rossz a beállítás, akkor talán a flashlube segíthet tolerálható szinten tartani a helyzetet, de én inkább arra indulok el hogy egy független helyen is átnézetem...

Link to comment
Megosztás:

A Pécsi Gázautó válaszát én is kíváncsian várom... De szeretném megjegyezni, s egyben mindenki figyelmét felhívni, hogy a problémák nálam (s gondolom többi sorstársamnál sem) 10-15 ezer km körül jelentkeztek, hanem 50-55 ezer km körül, addig én is happy voltam és élveztem az olcsó autózás előnyeit. S bár többen nem értjük, mit is segíthet néhány csepp adalék, de "hacsek" felvetésére figyeljünk, eddig valóban csak szelepkenő nélküli autók hibáiról olvastunk, talán nem véletlenül.

Én 27900-nál tartok, kezdek izgulni...

Link to comment
Megosztás:

Egy vélemény, szerintem van benne logika:

"Az LPG üzem többlet terhelése nem kenési, hanem hűtési problémákat vet fel. Az olaj, főleg ebben a subminimális mennyiségben nem hűt. Gondolja csak át: 5-7000 km után kell 500 ml anyagot rátölteni. Ez jelentéktelen mennyiség, kenni se nagyon lehet ennyi anyaggal, de hűteni végképp nem, főleg nem egy olyan olajos vegyülettel, amelynek gyors elpárolgási, és ezzel együtt hőelvonási képessége nincsen.

Vízzel, alkohollal lehetne hűteni, vannak is erre megoldások, de szerintem utcai használatra ezek is feleslegesek.

Ha kiszámolja, az első évben mindjárt 50.000 Ft-ot költ erre az utántöltéssel együtt. Utána futásteljesítménytől függően évente további 15-30 ezer forintot. Ez 3 év alatt átlépi a 100.000 Ft nagyságrendet. Ennyi pénzből kis híján megoldható a hengerfej levétele, és a szelepülékek gáztűrővé alakítása.

A kifogástalan termikus igénybevétel feltétele a helyes programozás. Ennek segítségével a keverékképzés rendben lesz, így nem fog extra hőterhelés fellépni LPG üzemben sem.

Ebben a tekintetben sajnos a hazai beszerelők nagy része kihívásokkal küzd. "

A meghibásodásos sztoriknál azért érdemes azt is figyelembe venni, hogy mennyi autóba kerül be a flashlube és emellett mennyibe nem... gyanítom, hogy 10 astrából 8-9ben nincsen, tehát elég nehéz objektívan a flashlube meglétére fogni azt, hogy azokról nincs dokumentált probléma... egyszerűen nagyon kevés van belőle.

Abban inkább lehet igazság, hogy ha rossz a beállítás, akkor talán a flashlube segíthet tolerálható szinten tartani a helyzetet, de én inkább arra indulok el hogy egy független helyen is átnézetem...

Nos, nem vagyok Flashlube-fan, de tudjuk, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, így az LPG finomhangolással fogalkozó szakembereké is, tehát érthető, ha alapból lehúzza a szelepkenő rendszereket. Nem vagyok műszaki szakmeber, így nem tudom melyik hatékonyabb: a szelepkenő vagy a finomhangolás, lehet, hogy mindkettő együtt :D

DE: számolni azért még tudok....

A Flashlube Valve Saver Kit II ára (1 liter adalékkal) 20-25 ezer forint között mozog. A leírás és a beállítás szerint 1 ml adalék kell 1 liter benzinhez/gázhoz, azaz mondjuk 8 liter átlagfogyasztással számolva 1 liter adalék 12.500 km megtételéhez elég. Ennek ára (Bácsgépker webáruház) 6.239,- forint, azaz minteg 50 HUF többletköltség jelentkezik 100 km-en. Így azon állítás, hogy "...futásteljesítménytől függően évente további 15-30 ezer forintot..." kell ráköltenie, évi 30-60 ezer km-es futást feltételez, ami nem lehetetlen, de azért lássuk be nem hétköznapi. Különösen, hogy aki ennyit autózik, az eleve dízelt vásárol...

Tehát 1 liter gázhoz 1 ml adalék kerül, hogy ez elegendő-e a hűtéshez, kenéshez mint ahogy a forgalmazó cég állítja ("...a felsőkenő adagoló berendezés apró cseppecskékre porlasztva juttatja el a kenő, hűtő koncentrátumot a szívótorokban áramló levegőbe, ezáltal keni, tisztán tartja, és megóvja a túlmelegedéstől a gépjármű motorjának szelepeit, és szelep-ülékeit...") nem tudom, de szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy "...a kifogástalan termikus igénybevétel feltétele a helyes programozás. Ennek segítségével a keverékképzés rendben lesz...", mivel kétlem, hogy a keverékarány különböző fordulatszámokra való állításától függene az égés hőmérséklete.

Autósportban jártas (korábban ralizó) szomszédom szerint már évekkel ezelőtt úgy hűtötték a szelepeket, szelepszárakat , hogy a szívócsonkba (?) folyamatosan minimális mennyiségű vizet permeteztek. Ezzel állítólag duplán jól jártak, mert a hűvösebb levegőből több áramlott az égéstérbe és nagyobb teljesítményt értek el (ha jól értettem a magyarázatot). Az is "...subminimális mennyiség...", illetve gyorsan elpárolog, mégis eredményesen alkalmazták a szívómotoroknál. A Flashlube ugyancsak a pillangószelep mögé lett bekötve és a vákuum folymatosan szívja befelé. Sajnos a hatásáról még nem tudok nyilatkozni, az ismert körülmények miatt....

...arról talán holnap tudok többet.

Link to comment
Megosztás:

Nos, nem vagyok Flashlube-fan, de tudjuk, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, így az LPG finomhangolással fogalkozó szakembereké is, tehát érthető, ha alapból lehúzza a szelepkenő rendszereket. Nem vagyok műszaki szakmeber, így nem tudom melyik hatékonyabb: a szelepkenő vagy a finomhangolás, lehet, hogy mindkettő együtt :D

DE: számolni azért még tudok....

A Flashlube Valve Saver Kit II ára (1 liter adalékkal) 20-25 ezer forint között mozog. A leírás és a beállítás szerint 1 ml adalék kell 1 liter benzinhez/gázhoz, azaz mondjuk 8 liter átlagfogyasztással számolva 1 liter adalék 12.500 km megtételéhez elég. Ennek ára (Bácsgépker webáruház) 6.239,- forint, azaz minteg 50 HUF többletköltség jelentkezik 100 km-en. Így azon állítás, hogy "...futásteljesítménytől függően évente további 15-30 ezer forintot..." kell ráköltenie, évi 30-60 ezer km-es futást feltételez, ami nem lehetetlen, de azért lássuk be nem hétköznapi. Különösen, hogy aki ennyit autózik, az eleve dízelt vásárol...

Tehát 1 liter gázhoz 1 ml adalék kerül, hogy ez elegendő-e a hűtéshez, kenéshez mint ahogy a forgalmazó cég állítja ("...a felsőkenő adagoló berendezés apró cseppecskékre porlasztva juttatja el a kenő, hűtő koncentrátumot a szívótorokban áramló levegőbe, ezáltal keni, tisztán tartja, és megóvja a túlmelegedéstől a gépjármű motorjának szelepeit, és szelep-ülékeit...") nem tudom, de szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy "...a kifogástalan termikus igénybevétel feltétele a helyes programozás. Ennek segítségével a keverékképzés rendben lesz...", mivel kétlem, hogy a keverékarány különböző fordulatszámokra való állításától függene az égés hőmérséklete.

Autósportban jártas (korábban ralizó) szomszédom szerint már évekkel ezelőtt úgy hűtötték a szelepeket, szelepszárakat , hogy a szívócsonkba (?) folyamatosan minimális mennyiségű vizet permeteztek. Ezzel állítólag duplán jól jártak, mert a hűvösebb levegőből több áramlott az égéstérbe és nagyobb teljesítményt értek el (ha jól értettem a magyarázatot). Az is "...subminimális mennyiség...", illetve gyorsan elpárolog, mégis eredményesen alkalmazták a szívómotoroknál. A Flashlube ugyancsak a pillangószelep mögé lett bekötve és a vákuum folymatosan szívja befelé. Sajnos a hatásáról még nem tudok nyilatkozni, az ismert körülmények miatt....

...arról talán holnap tudok többet.

De lenne egy olyan kérdésem, akkor a taxisoknak miért nem megy tönkre? Miért mondja az LPG beszerelő, hogy ha rá hallgatok, akkor nem érdemes ebbe a motorba? Pedig dolgozik vele, és elteszi a hasznot, ha beletetetem... (kb 30 perc alatt bent van és adja 25e-ért, sztem 5-6e Ft-*ot bezsebel vele)

Link to comment
Megosztás:

Kedves hastatus!

Neked mennyibe fájt a felújítás?

Pontosan:

- gyári gyűrűkészlet 29e

- hajtókarcsapágyak 9e

- vezérműlánc készlet 41e

- hengerfejfelújítás 85e

- tömítések 19e

- olaj, szűrő 9e

- Flashlube :D 19e

a többbire nem vagyok hajlandó fizetni, most garanciában vittem vissza!

Link to comment
Megosztás:

De lenne egy olyan kérdésem, akkor a taxisoknak miért nem megy tönkre? Miért mondja az LPG beszerelő, hogy ha rá hallgatok, akkor nem érdemes ebbe a motorba? Pedig dolgozik vele, és elteszi a hasznot, ha beletetetem... (kb 30 perc alatt bent van és adja 25e-ért, sztem 5-6e Ft-*ot bezsebel vele)

Azt nem tudjuk, a taxisok mivel járnak, lehet, hogy 1.6-osokkal... vagy csak arról van szó, hogy vannak hétfői autók, meg szerdaiak, mint anno: hétfőn a melós nem figyelt még a munkájára, pontatlanul, lazán dolgozott :evilgrin: , de szerdára már felpörgött :omg:

Link to comment
Megosztás:

Nos, nem vagyok Flashlube-fan, de tudjuk, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, így az LPG finomhangolással fogalkozó szakembereké is, tehát érthető, ha alapból lehúzza a szelepkenő rendszereket. Nem vagyok műszaki szakmeber, így nem tudom melyik hatékonyabb: a szelepkenő vagy a finomhangolás, lehet, hogy mindkettő együtt :D

DE: számolni azért még tudok....

A Flashlube Valve Saver Kit II ára (1 liter adalékkal) 20-25 ezer forint között mozog. A leírás és a beállítás szerint 1 ml adalék kell 1 liter benzinhez/gázhoz, azaz mondjuk 8 liter átlagfogyasztással számolva 1 liter adalék 12.500 km megtételéhez elég. Ennek ára (Bácsgépker webáruház) 6.239,- forint, azaz minteg 50 HUF többletköltség jelentkezik 100 km-en. Így azon állítás, hogy "...futásteljesítménytől függően évente további 15-30 ezer forintot..." kell ráköltenie, évi 30-60 ezer km-es futást feltételez, ami nem lehetetlen, de azért lássuk be nem hétköznapi. Különösen, hogy aki ennyit autózik, az eleve dízelt vásárol...

Tehát 1 liter gázhoz 1 ml adalék kerül, hogy ez elegendő-e a hűtéshez, kenéshez mint ahogy a forgalmazó cég állítja ("...a felsőkenő adagoló berendezés apró cseppecskékre porlasztva juttatja el a kenő, hűtő koncentrátumot a szívótorokban áramló levegőbe, ezáltal keni, tisztán tartja, és megóvja a túlmelegedéstől a gépjármű motorjának szelepeit, és szelep-ülékeit...") nem tudom, de szkeptikus vagyok a tekintetben, hogy "...a kifogástalan termikus igénybevétel feltétele a helyes programozás. Ennek segítségével a keverékképzés rendben lesz...", mivel kétlem, hogy a keverékarány különböző fordulatszámokra való állításától függene az égés hőmérséklete.

Autósportban jártas (korábban ralizó) szomszédom szerint már évekkel ezelőtt úgy hűtötték a szelepeket, szelepszárakat , hogy a szívócsonkba (?) folyamatosan minimális mennyiségű vizet permeteztek. Ezzel állítólag duplán jól jártak, mert a hűvösebb levegőből több áramlott az égéstérbe és nagyobb teljesítményt értek el (ha jól értettem a magyarázatot). Az is "...subminimális mennyiség...", illetve gyorsan elpárolog, mégis eredményesen alkalmazták a szívómotoroknál. A Flashlube ugyancsak a pillangószelep mögé lett bekötve és a vákuum folymatosan szívja befelé. Sajnos a hatásáról még nem tudok nyilatkozni, az ismert körülmények miatt....

...arról talán holnap tudok többet.

Hát nézd, szerintem mondhatta volna, hogy igen, szerinte is kell bele (és elteszi a munkadíjat meg a másikoldalról is a jattot az eladott dobozért), DE ez még nem garancia arra hogy ha rosszul van felprogramozva akkor ne álljon be a motor...

A flashlube-ra nekem több helyen is azt mondták, hogy kb 6000km-re elég, én inkább ezt hiszem el, mint a marketinget ami a dobozra van írva.

"kétlem, hogy a keverékarány különböző fordulatszámokra való állításától függene az égés hőmérséklete." - én laikus vagyok, de szerintem pedig pontosan ez a lényeg és ebből vannak a problémák :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Pécsi Gázautó:

Tapasztalatunk szerint nem volt Opelekkel probléma, azonban, ha Ön

maximálisan elővigyázatos akar lenni, javaslom, használjon TUNAP adalékot az

autóhoz.

10 000 km-enként szükséges egy töltés, költsége 8640 Ft, tehát kb. 80 fillér

kilométerenként. Hatása ugyanolyan, ha nem jobb, mint a Falshlube-é, mi ezt

javasoljuk minden olyan kocsiba, amibe kell.

A töltést - mivel a gáztartályba kell juttatni az anyagot - mi végezzük el,

kb. 5 percet vesz igénybe, amennyiben befárad hozzánk és megvásárolja a

terméket. Fontos, hogy a töltést üres gáztartályba kell elvégezni, kérjük,

vegye figyelembe vásárláskor.

Zalegerszegi gázszervíz:

szerintük ez nem véd, hanem a rendszert tisztítja, van náluk, de nem tudják beletölteni.

Flashlube Toyota fórum:

Nos 2007 évben a szintén Toyota Corola 2004 évjáratú autómba szereltettem Landi Renzo hengerenkénti befecskendezésű rendszert. 15E Km -t követően a hengerfejet, szelepszárakat, vezérmű tengelyt kellet kicserélni cca. 500E Ft. értékben. Annak ellenére, hogy az ajánlott vákumos olajzó rendszert is beszereltettem. A TOYOTA szervízben előre megmondták, hogy a TOYOTA nem "bírja" a gázt, csak nem hittem nekik!

TUNAP:

Ami a szelep zárófelületén kívüli részére lerakódik, az a benzin injektoron is lerakódhat.

Én sem a szelep zárófelülete miatt aggódtam.

A Tunap164 leírásánál van egy talán eltúlzott demonstrációs fotó a lerakódásról, ami szerintük a szelepülékre és a záró felületre is kialakul, csak erről a gépről nem engedi csatolni a képet:

http://www.tunap.com/en/ranges/automotive/application.html#k6

Elég csúgyán néz ki, mundjuk lehet hogy finomszűrő nélkül keverős rendszerrel kell autózni pár 10000 km-t LPG-vel hogy a szelep így nézzen ki.

Úgy tudom, ha megszűnik a hiba kiváltó oka, akkor bizonyos számú indítás után kialszik a lámpa,de a tárolóban ott marad a hiba kód, ki lehet olvasni.

A SPURI túladagolás a gyártó szerint nem veszélyes csak felesleges:

http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/

Most látom, hogy gázhoz is javasolják a kéket, de nincs elég piaci igény, hogy profin kidolgozzák a betöltőt.

Csak valami barkács megoldást ismerő személyhez irányítanak, mert nyilván nem kokáztatják a közzétételét.

http://spuri-adalek.hu/content/view/164/1/

De legalább korrektül leírják hogyan jut vagy nem jut el a motorba.

Ez a témakör volt homályos nekem a TUNAP 164 adaléknál. Az a csoda adalék az LPG tartályban saját magának állítja be az elkeveredés koncentrációját és ugyan úgy párolog mint az LPG. Ráadásul 10000 km alatt fogy ki a gáztartályból akár 7l akár 21l /100km LPG-t fogyaszt a kocsi ......

Link to comment
Megosztás:

Pécsi Gázautó:

Tapasztalatunk szerint nem volt Opelekkel probléma, azonban, ha Ön

maximálisan elővigyázatos akar lenni, javaslom, használjon TUNAP adalékot az

autóhoz.

10 000 km-enként szükséges egy töltés, költsége 8640 Ft, tehát kb. 80 fillér

kilométerenként. Hatása ugyanolyan, ha nem jobb, mint a Falshlube-é, mi ezt

javasoljuk minden olyan kocsiba, amibe kell.

A töltést - mivel a gáztartályba kell juttatni az anyagot - mi végezzük el,

kb. 5 percet vesz igénybe, amennyiben befárad hozzánk és megvásárolja a

terméket. Fontos, hogy a töltést üres gáztartályba kell elvégezni, kérjük,

vegye figyelembe vásárláskor.

Zalegerszegi gázszervíz:

szerintük ez nem véd, hanem a rendszert tisztítja, van náluk, de nem tudják beletölteni.

Flashlube Toyota fórum:

Nos 2007 évben a szintén Toyota Corola 2004 évjáratú autómba szereltettem Landi Renzo hengerenkénti befecskendezésű rendszert. 15E Km -t követően a hengerfejet, szelepszárakat, vezérmű tengelyt kellet kicserélni cca. 500E Ft. értékben. Annak ellenére, hogy az ajánlott vákumos olajzó rendszert is beszereltettem. A TOYOTA szervízben előre megmondták, hogy a TOYOTA nem "bírja" a gázt, csak nem hittem nekik!

TUNAP:

Ami a szelep zárófelületén kívüli részére lerakódik, az a benzin injektoron is lerakódhat.

Én sem a szelep zárófelülete miatt aggódtam.

A Tunap164 leírásánál van egy talán eltúlzott demonstrációs fotó a lerakódásról, ami szerintük a szelepülékre és a záró felületre is kialakul, csak erről a gépről nem engedi csatolni a képet:

http://www.tunap.com...ication.html#k6

Elég csúgyán néz ki, mundjuk lehet hogy finomszűrő nélkül keverős rendszerrel kell autózni pár 10000 km-t LPG-vel hogy a szelep így nézzen ki.

Úgy tudom, ha megszűnik a hiba kiváltó oka, akkor bizonyos számú indítás után kialszik a lámpa,de a tárolóban ott marad a hiba kód, ki lehet olvasni.

A SPURI túladagolás a gyártó szerint nem veszélyes csak felesleges:

http://spuri-adalek....ent/view/15/37/

Most látom, hogy gázhoz is javasolják a kéket, de nincs elég piaci igény, hogy profin kidolgozzák a betöltőt.

Csak valami barkács megoldást ismerő személyhez irányítanak, mert nyilván nem kokáztatják a közzétételét.

http://spuri-adalek....ent/view/164/1/

De legalább korrektül leírják hogyan jut vagy nem jut el a motorba.

Ez a témakör volt homályos nekem a TUNAP 164 adaléknál. Az a csoda adalék az LPG tartályban saját magának állítja be az elkeveredés koncentrációját és ugyan úgy párolog mint az LPG. Ráadásul 10000 km alatt fogy ki a gáztartályból akár 7l akár 21l /100km LPG-t fogyaszt a kocsi ......

És a Szappanos autógáz válasza:

Rengeteg ilyen motorkódú Opelt beszereltem, de nem tudok róla, hogy bármelyik is beégett volna.

Nem világított a sárga MIL lámpa a műszerfalon? Szegény keverékkel valóban gyorsabban beáll ez a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Komolyan mondom olyanok vagytok, mint a főnököm: nem akarjátok megérteni, hogy a nem kifejezetetten gázra gyártott szelep/ülék nem bírja hosszú távon.

A Deutz német gázmotoros cég, de írhatnék más nagynevű gyártót is, nem véletlen gyárt saját ülékekeket és szelepeket a dízelből átalakított gázmotorok hengerfejeibe.

Az ülék anyaga és köszörülési szöge, valamint a szelep Heat-pipe-os belső hűtése, anyagának és köszörülési szögének megválasztásával érik el, hogy megtudják hosszabbítani a hengerfej élettartamát.

Persze a beégés és szelepbeülés időtartamát nagyban befolyásolja a megfelelő keverék képzés és a gyújtás helyes beállítása.

Méghogy küzdenek a beszerelők...azt se tudják szerintem, hogy a gázelemzőn mit és hogyan kell leolvasni....azt meg senki ne higgye el, hogy ha nem dob sárga lámpát a gépsas, akkor minden rendben be van állítva.

Jaaa és még valami: aki kiváncsi írja be a gugliba: flashlube ingredients érdekes dolgokat talál. :)

Link to comment
Megosztás:

Komolyan mondom olyanok vagytok, mint a főnököm: nem akarjátok megérteni, hogy a nem kifejezetetten gázra gyártott szelep/ülék nem bírja hosszú távon.

A Deutz német gázmotoros cég, de írhatnék más nagynevű gyártót is, nem véletlen gyárt saját ülékekeket és szelepeket a dízelből átalakított gázmotorok hengerfejeibe.

Az ülék anyaga és köszörülési szöge, valamint a szelep Heat-pipe-os belső hűtése, anyagának és köszörülési szögének megválasztásával érik el, hogy megtudják hosszabbítani a hengerfej élettartamát.

Persze a beégés és szelepbeülés időtartamát nagyban befolyásolja a megfelelő keverék képzés és a gyújtás helyes beállítása.

Méghogy küzdenek a beszerelők...azt se tudják szerintem, hogy a gázelemzőn mit és hogyan kell leolvasni....azt meg senki ne higgye el, hogy ha nem dob sárga lámpát a gépsas, akkor minden rendben be van állítva.

Jaaa és még valami: aki kiváncsi írja be a gugliba: flashlube ingredients érdekes dolgokat talál. :)

Akkor te ajánlod a flashlube-t? Mert akkor lehet betetetem következő hónapban... Aztán megnyugszok, ha meg tönkremegy akkor meg majd mérgelődök, ha nem akkor meg örülök. :D

Link to comment
Megosztás:

Hallott már valaki "üzemanyag csökkentő mágnesről"?

Most láttam a vaterán. Állítólag azzal, hogy az erős mágnes "polarizálja" a a vezetéken áthaladó üzemanyagot, javítja az égést. :icon1: Benzinnél 12%, gáz üzemnél akár 20% üzemanyag megtakarítás is elérhető.

Gondolom baromság, de ha csak a fele is igaz lenne, az megérne 1-2 ezret.

Van ennek valami valóság-alapja? Ha igen, az autógyárak miért nem alkalmazzák?

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.