Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Pár napja kifogyott a gázom, szóval autóztam kicsit benzinnel, olyan 20 km-t kb. Másnap reggel indulok, kocsi döcög, sárga lámpa villog. Leállítom, kivillogtatom: 0300, 0304, 0302, 0301. Hú mondom, ez gáz. Indítok megint, onnan a kocsi tökéletesen megy!

Ez mi a fene? Gyertyacsere?

Z

Szia!

Nekem is hasonlò volt. Törlés. Egy tank benzin elautozása ( fagyizás ) után nem jött vissza a jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók, autóstársak!

Saját tapasztalataimat szeretném megosztani veletek LPG téren. Opel Astra H 1.4 (Z14XEP) autómat 2008-ban, alig két évesen, garantált 15.000 km-el vásároltam. A válság hatására 2010. februárjában döntöttem a gáz beszerelése mellett, figyelemmel arra, hogy nem találtam a médiában negatívumokat és sok gyári Opel Astra-t láttam Landi Renzo rendszerrel a szakszervizekben gazdáikra várakozni. Ezt kapta az én autóm is, a beszerelést a Pécsi Gázautó végezte 55.000 km-nél. Ezt követően az autó alapvetően problémamentesen működött, a szűrőcserén kívül azonban rendszeresen kellett utánhúzni a megbontott fűtésrendszeren a csőbilincseket és fél éven belül cserélve lett a reduktor is (zúgó hangja volt, olyan, mint amikor az autópályán ráhajtunk a szélét jelző sávra). A fogyasztás meghaladta az ígért 10-15 %-ot, a korábbi 6,3 benzin helyett 7,5 gáz jött ki (100-110-es tempónál), erre közölték, ez az autó „ennyit tud”, van aki 8 felett autózik.

A gond először 2011. őszén jelentkezett: az autó reggelente (garázsban) nehezen indult, amit a gáz beállításával orvosoltak. A hiba megszűnt, egészen 2012. Tavaszáig (110.000 km): ekkor újra előjöttek az indítási nehézségek, de különös módon csak reggel és délután, amikor munkából indultam volna hazafelé. Az autó kizárólag a hosszabb (6-8 órás) állásokat követően, második-harmadik indítózásra indult (indítómotor hiába pörgette, olyan volt mintha nem kapott volna benzint, majd hirtelen „felkapta” és berobbant). Ha ezt követően leállítottam, már minden jó volt. A gázosok kicseréltek a nyomástartó szelepben egy tömítést, de a hiba maradt és kb. 2-2,5 hónapig jártam a nyakukra heti rendszerességgel: ekkor mindig állítottak a gáz együtthatón, hogy próbálgassam az autót, hátha jó lesz. A benzinnyomást megint ellenőrizték, az rendben volt. Megunva a látogatásokat és arra gondolva, hogy a hiba a benzinrendszerben lesz, privát szerelőhöz vittem az autót.

Gyakorlatilag mindent végignézett, ellenőrzött (benzinnyomás, AC pumpa, tömítések, gyertyák, gyújtás, stb.) a hiba okára mégsem derült fény. Végül arra jutott, hogy a vezérlés lehet a hibás és megbontotta az autót. Akkor derült ki, hogy a kipufogósori szelepek és a dugattyúgyűrűk egyaránt be/elégtek, a szelepvezetők elkoptak. A Gázautónál természetesen tagadták, hogy az LPG-nek ehhez bármilyen köze lenne és mivel nem ők bontották meg a motort, nem is foglalkoztak az üggyel és az ügyféllel. Utánajárva, akkor már az Internet is javában írt a gáz káros hatásairól, azt a Bácsgépker és a Medic Car szakemberei is elismerték a velük folytatott telefonos konzultáció során. Mindkét cégnél elmondták, hogy a magas égéshőfok és a kenés hiánya miatt az Opeleket és Fordokat a Flashlube felső szelepkenő rendszerrel/adalékkal ajánlják üzemeltetni gázzal. Ha jól emlékszem a Bácsgépker nem is ad garanciát, ha az ügyfél nem szerelteti be a rendszert. Autóm több, mint egy hónap után végül visszakapta a felújított hengerfejet és megkapta az új gyűrűket, valamint az új vezérlés-szettet. Az indítási nehézségek megszűntek és belekerült a Flashlube manuális rendszere, minimális 20.000,- forintos összegért. Sajnos, üröm az örömben, hogy a napokban derült ki, hogy kb. 1.000 km alatt 2 liter olajat evett meg, és a hosszabb állást követő indítási nehézségek is (ráadásul indítás után közvetlenül, 1.000 körüli fordulatszámon ingadozik, ha megpróbálok vele elindulni mielőtt beállna egy-két perc alatt 800 körüli alapjáratra, akár emelt gázzal is, fulladozni kezd) úgyhogy ment vissza a szerelőhöz garanciában…. Az ok egyelőre ismeretlen, a motorból nem jött kékes füst és a karterból sem kipufogógáz, úgyhogy kérdés, hová tűnt/tűnik az olaj.

Nem tudom esetem egyedi-e vagy sem (Tomi 1.6 és zfarkas számolt be hasonlóról), fentiek után azonban mindenkinek javaslom a felsőkenő használatát (amelynek azonnali beszerelésével vélhetően elkerülhettem volna a motor károsodását, csak arra a Gázautónál akkor nem figyelmeztettek) és mindenki felelősen gondolja át, milyen következményei lehetnek (bár hangsúlyozom,. NEM TÖRVÉNYSZERŰ) az olcsó autózásnak. Természetesen mások pozitívumokról számolnak be, így szabad a döntés, írásomat figyelemfelhívásnak szántam, hisz nem kisösszegű beruházásokról, illetve ha kell, javításokról van szó. Egyébként vélelmezem, az Opel gyári autói már korábban erősebb, hőállóbb szelepvezetőkkel készülhettek, ezért nem találtam róluk negatív kritikát. Az biztos, hogy a legújabb gyári LPG-s Astráról ezt írják: „…A kenést nem igazán biztosító LPG üzemhez megerősítették a szelepeket és a szelepfészkeket….” (http://www.autonavigator.hu/teszt/opel_astra_1_4_turbo_lpg_sport_teszt-8252).

Ha valakinek van ötlete, hová tűnhet az olaj az égéstéren és a karteron kívül, vagy tapasztalt már hasonló indítási nehézséget, tippje van annak okára, megoldására, azt örömmel meghallgatnám.

Ui: Mira 85-nek üzenem, lesz eladó autó, ha elkészül, mert én sajnos elvesztettem a bizalmamat a gázzal szemben….

Link to comment
Megosztás:

Kedves hastatus!

Köszi a kimerítő leírást, azt hiszem ugyanolyan problémával állunk/álltunk szemben Tomi 1.6-tal egyetemben.

Sajnálatos haláleset miatt nekem még nem szedték le a hengerfejet, de amint sor kerül rá, megkérem a szerelőt, hogy képek is készüljenek a szelepek állapotáról. Kíváncsi vagyok.

A felsőkenőt ezek után valószínűleg én is berakatom, bár jó lenne egy ilyen rendszerrel kapcsolatban is hosszabb távú (50e+ km) tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Én az első között rakattam be a gázt és nállam jelentkezett elsőként a probléma...

A javítás után is akadtak problémák (hibakódok), de most egy ideje csend van! Kop-kop-kop...

Az biztos, hogy a fogyasztói társadalom áldozatai lettünk! Már nem húsz évre gyártanak autot meg 300ekm-re! :angry:

Link to comment
Megosztás:

nálam azért még mindig vannak kérdések a fejembe a felsőkenő rendszer hasznosságáról...

hogyan tud biztos védelmet nyújtani a szelepeknek az a minimális kenőanyag ami bekerül a szívó oldalon ,ami valszeg el is ég

azaz mi fogja védeni a kipufogó oldali szelepeket ,amik tönkre mennek ???

a szívó oldalt valszeg keni (minimálisan), DE nem hűti !! a kritikus kipufogó szelepeket továbbra sem védi semmi

nem merem azt mondani hogy haszontalan lom ... valamit ér , de nem nyújt 100% védelmet

az is érdekes hogy kb 50ekm jönnek elő a problémák ,tehát "védelem" nélkül ennyit bírnak

kérdés hogy akármilyen kenő vagy adalék hozzáadásával mennyit bír....

szerintem :)

Link to comment
Megosztás:

Kedves hastatus!

Köszi a kimerítő leírást, azt hiszem ugyanolyan problémával állunk/álltunk szemben Tomi 1.6-tal egyetemben.

Sajnálatos haláleset miatt nekem még nem szedték le a hengerfejet, de amint sor kerül rá, megkérem a szerelőt, hogy képek is készüljenek a szelepek állapotáról. Kíváncsi vagyok.

A felsőkenőt ezek után valószínűleg én is berakatom, bár jó lenne egy ilyen rendszerrel kapcsolatban is hosszabb távú (50e+ km) tapasztalat.

Tisztelt zfarkas!

Saját példámból okulva csak javasolni tudom, hogy a motor megbontását a gáz beszerelését végző cégnél végeztesd el. Engem nemes egyszerűséggel ugyanis ezért "hajtottak el", különösen, hogy a szétszedés sem került dokumentálásra, így ugye bármilyen alkatrészt odavihettem volna bemutatni, nem biztos, hogy az én autómból való. Olvastad, két céggel is konzultáltam később a megelőzés érdekében, és a Bácsgépkernél elmondták, hogy fizettek is e miatt kártérítést.... Ez alapján mindenféleképp a beszerelő cégnél való bontást ajánlom, lássák szabad szemükkel a következményeket. Persze az más kérdés, hogy elismerik-e majd, hogy a gáz káros hatásának következménye.

Mc-elek felvetése a felsőkenőről teljesen logikus, valamennyit biztosan ér, hisz egyes gázos cégek csak így adnak garanciát a munkájukra. Az biztos, hogy ezek az autók nem gázüzemre lettek tervezve, ezt tehát "bebuktuk". Azt egyébként gondoltam, hogy egy idő után hozzá kell majd nyúlni a motorhoz, de olyan 100.000 km-t saccoltam. Most a felénél tartok, de látom mások is csak eddig jutottak, sajnos. Az egészben az bosszantott leginkább már a vége felé, hogy ha beszereléskor figyelmeztetnek arra, hogy felsőkenővel meghosszabbítható a motor élettartama, akkor nem sajnálom rá azt a plusz 20.000 forintot, ami a teljes költség töredéke lett volna. Hozzáteszem, legfeljebb 2-3 ezer km-t töltöttem autópályán, tehát nagyon terhelve sem volt.

Link to comment
Megosztás:

nekem az elejétől kezdve volt benne adalék....

kb 30ekm gázüzemmel adattam el ,az az idő alatt nem volt ilyen jellegű probléma :)

mondtam az új tulajnak ,hogy én raktam bele ... és tegyen Ő is így :)

nagyon hajlottam egy gázos hengerfej készlet felé ... , de hát elment a kispiros

sajna csak 1.4twp hez létezik ... ami szóba jöhet G vagy H astra-nal

Link to comment
Megosztás:

nekem az elejétől kezdve volt benne adalék....

kb 30ekm gázüzemmel adattam el ,az az idő alatt nem volt ilyen jellegű probléma :)

mondtam az új tulajnak ,hogy én raktam bele ... és tegyen Ő is így :)

nagyon hajlottam egy gázos hengerfej készlet felé ... , de hát elment a kispiros

sajna csak 1.4twp hez létezik ... ami szóba jöhet G vagy H astra-nal

s az konkrétan mit tartalmaz? csak a szelepeket, vagy szelepvezetőt, esetleg (már ha cserélhető) szelepfészket is?

s tudod azt is milyen árkategóriában lehet beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

s az konkrétan mit tartalmaz? csak a szelepeket, vagy szelepvezetőt, esetleg (már ha cserélhető) szelepfészket is?

s tudod azt is milyen árkategóriában lehet beszerezni?

maga a hengerfej asszem ugyan az

más a szelepülék és a szelep anyaga

ha jól emlékszek szelepet lehet külön kapni ...

a komplett hengerfej kb 400eft (vaci új)

szóval nem aprópénz ,és nem biztos hogy megéri bohóckodni vele

Link to comment
Megosztás:

maga a hengerfej asszem ugyan az

más a szelepülék és a szelep anyaga

ha jól emlékszek szelepet lehet külön kapni ...

a komplett hengerfej kb 400eft (vaci új)

szóval nem aprópénz ,és nem biztos hogy megéri bohóckodni vele

háááát...a fleshlube olcsóbb...főleg, hogy az már meg is van :blink:

Link to comment
Megosztás:

maga a hengerfej asszem ugyan az

más a szelepülék és a szelep anyaga

ha jól emlékszek szelepet lehet külön kapni ...

Szivesen visszakeresném a régi oldalakat, amiket a viták megtöltöttek erről, mer ugye én is lrtek ezekhez és mi a lópötsöt hiszek én magamról stb stb stb...

A flashlube szerintem a szelep tisztításában segít és a beégést előzi meg az égéstér hőmérséklet csökkentésével.

Link to comment
Megosztás:

Szivesen visszakeresném a régi oldalakat, amiket a viták megtöltöttek erről, mer ugye én is lrtek ezekhez és mi a lópötsöt hiszek én magamról stb stb stb...

A flashlube szerintem a szelep tisztításában segít és a beégést előzi meg az égéstér hőmérséklet csökkentésével.

az ember már csak ilyen. szereti utólag is igazoltnak látni spóroláson alapuló, egyébként persze nem egyértelmű döntéseit. személyedben senki sem sértett meg tudtommal, sőt, még csak a véleményedet sem söpörték le. szerették volna ha nincs igazad, s bizony egyszer-kétszer Te is vehemensen fogalmaztál.

a flechlube-ról meg...végülis ez a cél, nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Szivesen visszakeresném a régi oldalakat, amiket a viták megtöltöttek erről, mer ugye én is lrtek ezekhez és mi a lópötsöt hiszek én magamról stb stb stb...

A flashlube szerintem a szelep tisztításában segít és a beégést előzi meg az égéstér hőmérséklet csökkentésével.

szerintem Te keversz valakivel engem :)

én azt nem értem hogy percenként 4-5 csepp hogyan tud segíteni :)

Link to comment
Megosztás:

szerintem Te keversz valakivel engem :)

én azt nem értem hogy percenként 4-5 csepp hogyan tud segíteni :)

Ákos volt az konkrétan, aki nekem esett, hogy baromságokat beszélek.

Te jól tudod milyen cégnél dolgozom, naponta ilyen fosom gázmotorokkal játszadozom, bár nem ilyen kis méretekben.

Mindegy, hosszú távon úgyis kiderül kinek volt igaza.

Link to comment
Megosztás:

A szelepkenőt megkérdeztem.

Helyi tapasztalat: taxikban több 100e km van és semmi gond nincs vele...szelepkenő sincs bennük.

A beszerelő műhely beleteszi szívesen, de szerintük nem ér semmit se a kipuff szelepekre, a kipuff szelepeket nem keni, a szívó szelepeknek használ szerintük.

25e lenne a sima adagolós. Ők keresnének rajta mondta, de Ő nem tenné bele.

Most akkor már teljesen nem tudom, hogy mitevő legyek.

Link to comment
Megosztás:

A szelepkenőt megkérdeztem.

Helyi tapasztalat: taxikban több 100e km van és semmi gond nincs vele...

A beszerelő műhely beleteszi szívesen, de szerintük nem ér semmit ebbe a motorba, a kipuff szelepeket nem keni...

Én csak annyit szeretnék ehhez hozzáfűzni hogy a beszerelés előtt 4 OPEL szervizben is érdeklődtem árajánlatot is kaptam de csak akkor vállaltak rá garanciát ha beszereltetem a felső szelepkenőt is(ők az elektromos vezérlésűt ajánlották)! Sőt voltam olyan gázos szervizben is ahol a szerviz főnők előttem hívta fel az opel magyarországi vezérképviseletet és neki is azt mondták hogy 35-55-ezer kilométer után kiégnek a szelepek ha nem raknak bele!Egyébként én sem értem hogy 100km/7ml olaj mire elég?De eddig autóztam 15000km gázzal és még a beszerelés óta nem kellet hozzányúlni.6,5-7l gázból nem is rossz !! És még 1 szösszenet eddig csak olyan szelepproblémáról olvastam ahol nem volt szelepkenő.Lehet hogy nem véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

Na, én pedig miután felkerestem egy másik -itt még kevésbé tárgyalt- műhelyt a kérdéseimmel, a kapott válaszok után arra az álláspontra helyezkedtem, hogy nem lesz benne flashlube, ellenben elviszem egy (remélhetőleg csak) felülvizsgálatra/ellenőrzésre egy olyan helyre, ahol egyébként nem futószalagon vállalnak (<1 napos) beépítést, viszont rászánják az időt a megfelelő beállításra.

Pár ezer ft-ot megér nekem, hogy megnyugodjak, illetve ha fény derül rá, hogy nem megfelelő a kalibráció (amit lehet, hogy amúgy nem is veszek észre), akkor rendesen beállíttatom...

Link to comment
Megosztás:

Én csak annyit szeretnék ehhez hozzáfűzni hogy a beszerelés előtt 4 OPEL szervizben is érdeklődtem árajánlatot is kaptam de csak akkor vállaltak rá garanciát ha beszereltetem a felső szelepkenőt is(ők az elektromos vezérlésűt ajánlották)! Sőt voltam olyan gázos szervizben is ahol a szerviz főnők előttem hívta fel az opel magyarországi vezérképviseletet és neki is azt mondták hogy 35-55-ezer kilométer után kiégnek a szelepek ha nem raknak bele!Egyébként én sem értem hogy 100km/7ml olaj mire elég?De eddig autóztam 15000km gázzal és még a beszerelés óta nem kellet hozzányúlni.6,5-7l gázból nem is rossz !! És még 1 szösszenet eddig csak olyan szelepproblémáról olvastam ahol nem volt szelepkenő.Lehet hogy nem véletlenül?

"Helyi tapasztalat: taxikban több 100e km van és semmi gond nincs vele...szelepkenő sincs bennük." <= és Z14XEP-s astrák ezek...

Most akkor nem tudom, hogy mi legyen...

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.