Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Bosch-ról több helyen olvastam rossz véleményt, főleg az élettartamával kapcsolatban, az NGK iridiumgyertyákkal pedig eddig csak jó tapasztalataim voltak motorkerékpárokban. Biztosabb indulás, nyugodtabb alapjárat, valamivel kisebb fogyasztás, és motoroknál gyakorlatilag örökélet. Párezer Ft pluszt nekem megért, aztán meglátjuk, beválik-e.

Link to comment
Megosztás:

Bosch-ról több helyen olvastam rossz véleményt, főleg az élettartamával kapcsolatban, az NGK iridiumgyertyákkal pedig eddig csak jó tapasztalataim voltak motorkerékpárokban. Biztosabb indulás, nyugodtabb alapjárat, valamivel kisebb fogyasztás, és motoroknál gyakorlatilag örökélet. Párezer Ft pluszt nekem megért, aztán meglátjuk, beválik-e.

úgy legyen :)

habár a gáz hajtás nagyon gyújtás érzékeny :)

én meg muszájból használok irridiumos gyertyát (nekem az a gyári )

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy hülye kérdések, de

1. ugye normális, hogy a gázinjektoroknak kopogó hangja van? A benzineshez képes mindenképp hangosabbak.

2. nagyjából menniy benzin van még a tankban, mikor kigyullad a tankolást jelző lámpa a műszerfalon? Erre vonatkozóan pontos vagy hozzávetőleges adat nincs a használati útmutatóban.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy hülye kérdések, de

1. ugye normális, hogy a gázinjektoroknak kopogó hangja van? A benzineshez képes mindenképp hangosabbak.

2. nagyjából menniy benzin van még a tankban, mikor kigyullad a tankolást jelző lámpa a műszerfalon? Erre vonatkozóan pontos vagy hozzávetőleges adat nincs a használati útmutatóban.

A második kérdéssel kapcsolatban én is keresgéltem, de pontos adat sehol nincs, de ez amúgy is változó, attól is függ, hogy mikor kezd világítani/villogni, hogy pl. épp vízszintesen áll-e az autó. :icon1: Általában azt mondják, hogy 70-80 km-t lehet még menni ha világítani kezd, és 20-30 km van még, ha már villog. Ez persze szintén relatív, jobb láb függő. Én általában az után tankolok, ha már elkezd villogni, és tele tanknál 46-49 liter között megy bele, tehát úgy 3-6 liter van még, ami bő 50 km-re elég lehet, de ennyire nem mertem még kiszámítani. Mondjuk nekem eleve elég magas az átlagfogyasztásom, 7 liter alá csak nagyon ritkán sikerül vinni, de azt hallottam, hogy ez az XE kódú ennyit eszik, az újabb fejlesztésű XEP motor kb. 1 literrel kevesebbel beéri, de ezt már csak vásárlás után tudtam meg...

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy hülye kérdések, de

1. ugye normális, hogy a gázinjektoroknak kopogó hangja van? A benzineshez képes mindenképp hangosabbak.

2. nagyjából menniy benzin van még a tankban, mikor kigyullad a tankolást jelző lámpa a műszerfalon? Erre vonatkozóan pontos vagy hozzávetőleges adat nincs a használati útmutatóban.

1: igen kopognak azok rendesen

2: színt jelző beállítás függő. Nekem pl. nem is világít a piros, sokat szórakoztam már a beállítással, de nagyon gáz az egész. Hagyatkozz a napi számlálóra, az a biztos.

Link to comment
Megosztás:

A benzintank szintjelzőjére gondoltam, nem a gáztankéra. Azt tudom, hogy hektikus, mondták is. :)

A benzintank jelzőjének sem szabad hinni. BC hiányában vagy biztosra kell menni és előbb tankolni, vagy ha próbálkozni akarsz a szintjelző kitapasztalásával, akkor egy kannába készíts be pár liter benyát a csomagtartóba, biztos ami biztos... :D

Amúgy még azt nem értem, hogy ha van LPG is a kocsidban, akkor mi jelentősége van a benzinnek, azt úgy is inkább csak rövid távokon érdemes használni, illetve vésztartaléknak, ha kifogy a gáz.

Link to comment
Megosztás:

Pont azért lenne érdekes, hogy ne kelljen túl sok benzint tartani a tankban, pláne, ha épp kevesebbet használom az autót. Pár hónap alatt képes azért érdekessé válni a tankban hagyott benzin. Ha tudom, hogy amikor a lámpa gyullad, már csak 5-6-7 liter van benne, akkor úgy tankolok rá. Nyilván alapvetően gázzal használnám. A beszereléskor javasolták egyébként, hogy három tank gáz után menjek 2-300km-t benzinnel is.

Link to comment
Megosztás:

Akkor megvan a megoldás: félig tankolod a szintjelző szerint, lemegy a pár tank gáz (gondolom nem tart évekig), utána mész 2-300 km-t benzinnel, arra kb. elég szokott lenni a fél tank, utána megint félig töltöd, és jöhet az újabb gázozás.

Ám ha úgy alakul, hogy lesz érvényes mérésed gáz nélkül, csak benzinnel, kíváncsi lennék, hogy a tiéd mennyit fogyaszt.

Link to comment
Megosztás:

úgy legyen :)

habár a gáz hajtás nagyon gyújtás érzékeny :)

én meg muszájból használok irridiumos gyertyát (nekem az a gyári )

Apropó, gyertya!

Már korábban is akartam kérdezni hogy milyen időközönként kell gyertyát cserélni gázüzem esetén?

Nekem már 15-t ment benzinnel, plusz 27-t gázzal. Még megy...

Jelenleg gyári van benne, és mivel ilyen jól bírja arra gondoltam hogy gyárira cserélném.

Mennyibe kerül a gyári, és szerintetek okozhatja e a gyári gyertya használata az átlagnál nagyobb gázfogyasztást és a gyengébb gázteljesítményt? Vagy jobb lenne bele valami spéci?

Link to comment
Megosztás:

Pár napja kifogyott a gázom, szóval autóztam kicsit benzinnel, olyan 20 km-t kb. Másnap reggel indulok, kocsi döcög, sárga lámpa villog. Leállítom, kivillogtatom: 0300, 0304, 0302, 0301. Hú mondom, ez gáz. Indítok megint, onnan a kocsi tökéletesen megy!

Ez mi a fene? Gyertyacsere?

Z

Sziasztok!

Nekem gázüzenben volt hasonló jelenség. Menet közben kb ugyanezek a hibakódok, egy v. két henger leállt. A motor újraindítása után azonnal jó lett. Másnap szervízben hibakódtörlés, majd azt mondták gáz hiba (igazából nem is néztek semmit). Gázszervízben ránézésre azt mondták, nem gáz, hanem gyújtás hiba. 3-4 hét múlva a jelenség megismétlődött, majd újabb 3-4 hét múlva ismét. Azóta (kb. másfél hónapja) nem jött elő a hiba. Nem tudom mi lesz a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem gázüzenben volt hasonló jelenség. Menet közben kb ugyanezek a hibakódok, egy v. két henger leállt. A motor újraindítása után azonnal jó lett. Másnap szervízben hibakódtörlés, majd azt mondták gáz hiba (igazából nem is néztek semmit). Gázszervízben ránézésre azt mondták, nem gáz, hanem gyújtás hiba. 3-4 hét múlva a jelenség megismétlődött, majd újabb 3-4 hét múlva ismét. Azóta (kb. másfél hónapja) nem jött elő a hiba. Nem tudom mi lesz a megoldás.

Nekem 2 hengerben nincs kompresszió, holnap leszedik a hengerfejet és megnézzük, valszeg szelepek sültek be a gázüzem miatt, de biztosat holnap tudok.

Link to comment
Megosztás:

A szegény keverék megtette a hatását...

Mi számít annak? Nekem benzinből evett 6l-t, gázból most eszik átlagba 6,76l-t ami 12% plusz, és a benzin átlag 0,78l, azaz 13%, azaz összesen +25% plusz... Ha hoszabb távon megyek LPG-vel akkor is lazán 7l (16.5%), de inkább 7.2l ami 20% plusz... Mi számít így szegénynek?

50e km gázzal, most 95e van a kocsiban, Z14XEP.

Mennyi gázt vetett neked a kocsi?

Link to comment
Megosztás:

Mi számít annak? Nekem benzinből evett 6l-t, gázból most eszik átlagba 6,76l-t ami 12% plusz, és a benzin átlag 0,78l, azaz 13%, azaz összesen +25% plusz... Ha hoszabb távon megyek LPG-vel akkor is lazán 7l (16.5%), de inkább 7.2l ami 20% plusz... Mi számít így szegénynek?

Bármit elhiszek, de én annak hiszek, amit a kipuf gázelemző mutat.

Link to comment
Megosztás:

Bármit elhiszek, de én annak hiszek, amit a kipuf gázelemző mutat.

De nekem amikor visszavetettem akkor észre is vette, vissza az eredetire, és akkor pedig nem volt sárgalámpa...

Milyen gázelemző, amivel a kipuff gázokat mérik? Elvileg gondolom Pécsen használták amikor beszerelték, mértek beszerelés előtt, és után...

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.