Mc-elek Elküldve Május20, 2012 Megoszt Elküldve Május20, 2012 Konkrétan a kipuff szelep...pöttyet beült. Mai termés. :D azaz :) meg ki is törve ... hát ilyen is van ... és lesz is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május20, 2012 Megoszt Elküldve Május20, 2012 mennyi üzemóra volt benne? Át kell néznem még a munkalapokat, holnap pontos adattal szolgálok majd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 4100 üzemóra volt benne...hogy tudnánk ezt átváltani a hétköznapi időszámításba...na azt nem tudom. Ettől függetlenül én úgy gondolom, hogy ha egy LPG mocihoz az LPG vezérlőjét rendesen beállítják, akkor ilyen gond csak nagyon sok üzemóra után jöhet elő. Ez a hiba sajnos a szelepek anyagától és kialakításától is függ. Sajnos ahogy olvasom és látom, a finomhangolásra nem fordítanak a szervízek sok figyelmet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 4100 üzemóra volt benne...hogy tudnánk ezt átváltani a hétköznapi időszámításba...na azt nem tudom. Veszünk pl. egy 50 km/h-s átlagot, és akkor megkapjuk, hogy 205e km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Veszünk pl. egy 50 km/h-s átlagot, és akkor megkapjuk, hogy 205e km. Az nem rossz, ha 10e km alatt a megtakarítás 50e, akkor 205e alatt 1.025millió, nah jó, a beépítés is 250e, akkor is több mint 750e megmarad... Szóval legrosszabb esetben is 200e alatt egy hengerfej felújítással 500e a zsebben marad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukacmalac Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Az nem rossz, ha 10e km alatt a megtakarítás 50e, akkor 205e alatt 1.025millió, nah jó, a beépítés is 250e, akkor is több mint 750e megmarad... Szóval legrosszabb esetben is 200e alatt egy hengerfej felújítással 500e a zsebben marad. MC-elek korábbi hozzászólása: "na mesélek érdekeset.. ma voltak a gázos targoncát karbantartani... kicsit kérdezősködtem. -hogy is van ez az üzem óra átváltás km-re 250 üzemóra felel meg 10ekm-nek ( a targiba kb 3800 üzem óra van azaz kb 152e km !!! ) olaj : -milyet olajat raktok bele ? -kisgép olajat , 15w40 ( MOL ) , a targiba mazda motor van :D ,nesze neked előírás.. :D gyertya: 250 üzemóránként csere , de felesleges mert úgy néz ki mint az új: - élet tartama változk-e??? - ugyan annyi mint egy benzinesé.. jah a targi ugye mindig gázüzem.. és hidegen is kivan nyomva a szeme.. hát ennyi :D " Így ez 164e km, ha jól számolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Május21, 2012 Szerző Megoszt Elküldve Május21, 2012 én lejjebb venném az átlagot. nekem, amikor még figyelgettem akkor 40-44 km / órás volt a kijelzésem folyamatosan. ( surány - Budaörs ) ha így számolom: akkor 40X4100=164.000 km. egy régebben loinkkelt kalkulátor segitségével ami amugy nálam nem fedi teljesen az igazságit, mert azóta megváltozott a felhasználási szokásom az alábbi adatok jöttek ki: benzin ár 440 gázár 250 benzinfogyasztás: 7,5 l/100 gázfogyasztás: 8,7 l/100 megtakaritás: 1.825.000 Ft. az igazi számitás a mai árakon: ma a holtankoljak.hu adatai alapján esztergomban 431 Ft a benin. Szlovákiában tankoltam 213 Ft ért utoljára. Mivel Surány - Esztergomot járom a gázfogyasztásom 8 L körül alakul, a benzinfogyasztásom a fedélzeti számitógép kijelzése alapján olyan 6,8L/100 km. így a megtakaritás 165.000 km : 2 millió harminc kilenc ezer forint. Szóval az én szelepeim beverődhetnek, elolvadhatnak, akár fel is robbanhatnak. én nem leszek ideges.... :D :D érdemes a kalkulátorral játszani.... :P http://mokusradio.hu/fogyasztas.xls én a benzinfogyasztást nem számolom, mert arra sem emlékszem hogy mikor tankoltam utoljára, szerintem valamikor január-február környékén 3-4 vagy 5 ezerért.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 igen ezt a hozzáoszlásomat kerestem én is :) de azért lássuk be hogy JOhnny-nak a meglátásában is van igazság,hogy csak összehányják... a másik dolog hogy vannak íratlan szabályok gázüzemre is... ,amiket érdemes betartani és uhuhunak is igaza van hogy 150-160ekm ha akar akkor dögöljön meg a hengerfej :) szerintem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 igen ezt a hozzáoszlásomat kerestem én is :) de azért lássuk be hogy JOhnny-nak a meglátásában is van igazság,hogy csak összehányják... a másik dolog hogy vannak íratlan szabályok gázüzemre is... ,amiket érdemes betartani és uhuhunak is igaza van hogy 150-160ekm ha akar akkor dögöljön meg a hengerfej :) szerintem :) Talán annyira értenek hozzá. Ha a motorelektronika nem panaszkodik, hogy szegény neki a keverék, akkor elvileg nem is lehet az, nem? Vagy lehet valami butább nem veszi észre, de a Z14XEP amikor lejjebb akartam vetetni akkor állandóan kiakadt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Talán annyira értenek hozzá. Ha a motorelektronika nem panaszkodik, hogy szegény neki a keverék, akkor elvileg nem is lehet az, nem? Vagy lehet valami butább nem veszi észre, de a Z14XEP amikor lejjebb akartam vetetni akkor állandóan kiakadt... nem csak szegény tud lenni hanem dús is... és nem feltétlenül van hibakód... a tomi1.6 kocsiján láttam olyan értékeket hogy nem is értettem... még se volt hibakód én ismerek olyan gázos ember aki 500as lépcsőként felprogramozza :) azért annyira nem mélyed bele senki,hogy különböző hőfokokon és fordulaton felprogramozzák a gázos ecu-t ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Talán annyira értenek hozzá. Ha a motorelektronika nem panaszkodik, hogy szegény neki a keverék, akkor elvileg nem is lehet az, nem? Vagy lehet valami butább nem veszi észre, de a Z14XEP amikor lejjebb akartam vetetni akkor állandóan kiakadt... sokalltad a fogyit?? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 nem csak szegény tud lenni hanem dús is... és nem feltétlenül van hibakód... a tomi1.6 kocsiján láttam olyan értékeket hogy nem is értettem... még se volt hibakód én ismerek olyan gázos ember aki 500as lépcsőként felprogramozza :) azért annyira nem mélyed bele senki,hogy különböző hőfokokon és fordulaton felprogramozzák a gázos ecu-t ;) Nekem nem sok, az biztos. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 sokalltad a fogyit?? :P :) zalában van valami gázkút ??? és az imy-ék udvarán van :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 :) zalában van valami gázkút ??? és az imy-ék udvarán van :) Nah majdnem beletrafáltál, az egész falu alatt van gáztározó, csaj sajnos földgáz, és nagyon mélyen. Olaj is volt, csak kifogyott, ami van az pedig annyira mélyen, hogy egyenlőre nem éri meg kitermelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 sokalltad a fogyit?? :P Igen az elején, próbáltak visszavenni, de mindig szegény keverékre kiakadt, vissza tették az eredeti softvaret, és azzal megyek már egy éve.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Talán annyira értenek hozzá. Ha a motorelektronika nem panaszkodik, hogy szegény neki a keverék, akkor elvileg nem is lehet az, nem? Vagy lehet valami butább nem veszi észre, de a Z14XEP amikor lejjebb akartam vetetni akkor állandóan kiakadt... Te kis naív... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 nekünk DISH csatlakozónk van?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 nekünk DISH csatlakozónk van?? http://autogaz.blog.hu/2009/01/15/autogazzal_europaban_2_resz_tankolas Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Te kis naív... :) Miért lennék az? A kocsi fogyasztása benzinből 6l volt átlagosan (60e km-re vetítve) Most ~20e km alatti átlagfogyasztás 6,57l LPG (ez +10%-al több gáz), és mellé 0.97l benzin. Ha ezeket egyenrangúnak veszem 7,54l/100km a fogyasztásom, ami 25,6%-os üzemanyag fogyasztás növekedés. Akkor ez szerinted szegény?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 nekünk DISH csatlakozónk van?? Nekem van DISH, Te csak átalakítóval használod, neked a benzin betöltő mellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Miért lennék az? A kocsi fogyasztása benzinből 6l volt átlagosan (60e km-re vetítve) Most ~20e km alatti átlagfogyasztás 6,57l LPG (ez +10%-al több gáz), és mellé 0.97l benzin. Ha ezeket egyenrangúnak veszem 7,54l/100km a fogyasztásom, ami 25,6%-os üzemanyag fogyasztás növekedés. Akkor ez szerinted szegény?! Ki beszélt a te vasadról? Én a hozzáértést kérdőjeleztem meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Ki beszélt a te vasadról? Én a hozzáértést kérdőjeleztem meg. Nem volt egyértelmű, de így már az. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május21, 2012 Megoszt Elküldve Május21, 2012 Ha ezeket egyenrangúnak veszem 7,54l/100km a fogyasztásom, ami 25,6%-os üzemanyag fogyasztás növekedés. Akkor ez szerinted szegény?! Mi köze a benzines fogyinak a gázéhoz? Ne adjuk hozzá... Az pedig, hogy az ECU még nem szól, nem azt jelenti, hogy optimálisak a beállítások.Max annyit tesz, hogy még éppen határéréken belül van. Senkit nem akarok én meggyőzni, de pl ha Donát erre jár majd, szivesen csinálok egy gázelemzős mérést a gépsasán. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május22, 2012 Megoszt Elküldve Május22, 2012 Mi köze a benzines fogyinak a gázéhoz? Ne adjuk hozzá... Az pedig, hogy az ECU még nem szól, nem azt jelenti, hogy optimálisak a beállítások.Max annyit tesz, hogy még éppen határéréken belül van. Senkit nem akarok én meggyőzni, de pl ha Donát erre jár majd, szivesen csinálok egy gázelemzős mérést a gépsasán. :) Ne adjuk hozzá? Akkor mit csináljak vele? Mert akkor a gázfogyasztás sem reális, mivel benzinen is megy a kocsi, amíg be nem melegszik! Akkor ami kijön LPG-s fogyasztás az NEM 100km-re jön ki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Május22, 2012 Megoszt Elküldve Május22, 2012 Ne adjuk hozzá? Akkor mit csináljak vele? Mert akkor a gázfogyasztás sem reális, mivel benzinen is megy a kocsi, amíg be nem melegszik! Akkor ami kijön LPG-s fogyasztás az NEM 100km-re jön ki... Szerintem senki nem adja hozzá, még a gázautó szerelők sem, tehát ha ők azt mondják hogy 10-15% többlet fogyi lesz akkor gázból számolják és tedd te is így, ennyi :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts