Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Röviden. Reggel hidegen (januártól vettem észre, mert addig előmelegítettem) nem bírtam felmenni a dombra. Ahogy nyomom a gázd úgy esik a fordulat (2500ról), ha vissza váltok és szerencsém van akkor felmegyek, ha nem akkor lefullad (újraindítás 20mp után felmegy viszonylag jól). A domb aljára érve a víz kb.80 fok és a hiba megszűnik.

Hiba kód nincs és nem is volt. Kompresszió jó, veszteség mérés volt, új gyertya, trafósor, hőfokjeladó, EGR jó. Minden jó de mégse jó...

Két hete utánfutóztam (2m-es ponyvás) üresen 4.be max 80. 5-be nem bírt. (Wartburg 1.3 filing) Menetközben állandóan a lefulladás határán, kuplung kinyom leáll....

Tehát már melegen is előjön a hiba terhelésnél.

Ma (futó nélkül) mendegélt. Igaz a ménes egy része itthon maradt. :-( (főleg klímával)

Üdv

És ezt gázüzemen, benzinnel, vagy mindkettővel csinálja?

Link to comment
Megosztás:

És ezt gázüzemen, benzinnel, vagy mindkettővel csinálja?

na ez lett volna a következő kérdésem nekem is :)

Tomi 1.6:

ha kompresszió ok .és nincs veszteség akkor én nem gondolom hogy hengerfej problémája lenne...vagy kitudja

esetleg egy endoszkópos vizsgálattal lehet látni valamit ..

Link to comment
Megosztás:

Röviden. Reggel hidegen (januártól vettem észre, mert addig előmelegítettem) nem bírtam felmenni a dombra. Ahogy nyomom a gázd úgy esik a fordulat (2500ról), ha vissza váltok és szerencsém van akkor felmegyek, ha nem akkor lefullad (újraindítás 20mp után felmegy viszonylag jól). A domb aljára érve a víz kb.80 fok és a hiba megszűnik.

Hiba kód nincs és nem is volt. Kompresszió jó, veszteség mérés volt, új gyertya, trafósor, hőfokjeladó, EGR jó. Minden jó de mégse jó...

Két hete utánfutóztam (2m-es ponyvás) üresen 4.be max 80. 5-be nem bírt. (Wartburg 1.3 filing) Menetközben állandóan a lefulladás határán, kuplung kinyom leáll....

Tehát már melegen is előjön a hiba terhelésnél.

Ma (futó nélkül) mendegélt. Igaz a ménes egy része itthon maradt. :-( (főleg klímával)

Üdv

Amikor a hiba jelen van, akkor üresben fel lehet pörgetni a motort max. fordulatra?

Mennyi km-et mentél már vele gázzal?

Link to comment
Megosztás:

És ezt gázüzemen, benzinnel, vagy mindkettővel csinálja?

na ez lett volna a következő kérdésem nekem is :)

Tomi 1.6:

ha kompresszió ok .és nincs veszteség akkor én nem gondolom hogy hengerfej problémája lenne...vagy kitudja

esetleg egy endoszkópos vizsgálattal lehet látni valamit ..

Amikor a hiba jelen van, akkor üresben fel lehet pörgetni a motort max. fordulatra?

Mennyi km-et mentél már vele gázzal?

-Természetesen mindkét üzemben. :-(

-"endoszkópos vizsgálat" az milyen?

-kinyomot kuplungnál először hörög mint, ha sokat kapna (erre utal a motorfék üzem utáni megszünés is), de utána felpörög

most van benne 77ekm, 3,5 év, 37ekm gáz (természetesen időnként benzinnel is közlekedve, mivel ez a 3. gázos autóm)

Melegen az alapjárat kicsit darabos. A fordulatszám kicsit "ugrál" csak.

Ákos már decemberben találkozott egy Zafirával aminek hasonlóak voltak a tünetei. Mostanában levették a hengerfejet és nem volt érdemes megcsináltatni , ezért egy bontott került rá. Állítólag azóta hibátlan az auto. (igaz céges volt, ami feltételezi, hogy nem vigyáztak rá...)

Link to comment
Megosztás:

Pont, mint a belgyógyászaton, csak ez nem fáj a betegnek. :D Megbontás nélküli belső szerkezetvizsgálat manapság már üvegszálas optikával. Esetedben a gyújtógyertya helyén vezetik be.

Köszi. A belgyógyászaton már volt benne részem nem egyszer sajnos.

Mibe fáj egy ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Amit hallotam a gázrol magas égésihö +150-200 a benzinhez képest magasab és sokal száraazab tehát hamar kikésziti a motort . De eszt csa lassan lehet érezni mivel fokzatosan kopi ki a motor és a szelepek zárása iletve nem jo zárása. Bizony költséges a motor felujitás inkáb kevesebet autozok.

Erről én is csak azt tudom mondani, hogy a haver diesel Focusa az elmúlt egy évben 4x volt szervízben kül. okok miatt. Ehhet képest nekem a hasonló korú gázos paripa teljesen hibátlan volt, pedig mentem vele 20 000 Km-t. Ráadásul olcsóbban jövök ki!

Link to comment
Megosztás:

Erről én is csak azt tudom mondani, hogy a haver diesel Focusa az elmúlt egy évben 4x volt szervízben kül. okok miatt. Ehhet képest nekem a hasonló korú gázos paripa teljesen hibátlan volt, pedig mentem vele 20 000 Km-t. Ráadásul olcsóbban jövök ki!

Most mit várunk egy Fordtól? :omg:

Mustangon kívül (mert tetszik) mást nem vennék.

Nem ismeritek az F-es törvényt? :D

Link to comment
Megosztás:

Bocsi de 8 évig volt gázos autom egyszer motor teljes javitás. Egy gáz berakatás 260000ft kb egy Hastrába ami 2-3 év alat megtérül ujabb3 év és jöhet a motorjavitás. Ami pedig az ileti lehet kevesebet autozni nem kel még a budra is azzal meni.

Milyen kocsiban is volt az LPG, és mi ment rajta tönkre?

Z14XEP-s motoros LPG-s taxi astrák bőben futkosnak, és nincs velük gond...

Link to comment
Megosztás:

no, srác, első figyelmeztetés:

pattanj le ebből a fórumrészből.

2 dologért: 2 sorban több a helyesírási hiba, mint amennyit én vétek 5 év alatt,

a másik, hogy tapasztalatot megosztani van ez a fórum, nem a fikára.

nekem pl müködik. pedig Astra H alapjaira épült bódém van, és Astra H motorom. 6 hónap alatt megtérült a beszerelés, mert a budira is autóval megyek. és ez nekem jó, és én ettől még nem vagyok hülye. és ha 100.000 km után fel kell újítani a motoromat,ám legyen.... még mindig jobb mint buszozni.

szerintem ezt kibeszéltük.

Link to comment
Megosztás:

én is budira járok:)

kicsit meg kellet bővíteni ,meg kivágni a kocsi alját :)

másrészt nem mindegy mennyire van ütve gázon a szekér :)

nekem elég a 120is pályán vagy 110 ,mert ha valami gyilkolja az a magas fordulat (4E felett) hosszútávon

harmadrész tele van a piac különféle kemikáliákkal amik nagyon jót tesznek a gázos motornak... pl. tunap,protec,flashlube stb

negyedrész több gáz marad nekünk :)

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.