Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekem is új még az elgázositott autó de hátha segitség az info amit eddig tapasztaltam.

Az autó Z16XEP Lovató rendszer Medi-Car beszerelés 03.23-án történt.

Azóta mentem vele 880Km-ert fogyasztás gázból 7,4-re tehető ebben van országut autópálya városi dugó.A benzint nem is néztem mert minimáli lehet.

Fél tanknál volt mikor elkeztem gázzal járni és még most is ott van.Nekem elég hamar átvált igaz én mindig úgy inditok(benzinnél is),hogy hagyom járni kicsit(2-3 perc) és csak utánna indulok,de akkor már 400-500m után át is vált.

Nekem micsit billeg az alapjárat de az sem mindig és finom gyorsításnál lyukat hagy ez kicsit bosszant de majd 2000km-es ellenőrzésnél szóvá is teszem.

Egyébként minden ok vele.

A szerelő haverom mondta(6 évig OPEL Interátnál nyomta) nem kell felsőkenő mert az opel kicsit így is ugy is eszi olajat.

Másik jó tanács ha mégis akarsz valami menyugvást 1 tank benyához 2 dl 2T-s olajat kell hozzá adni és akkor tuti nincs baj.

Még valami.Vízcsöveket rendszeresen ellenőrizni kell mert azért amit beraknak az kicsit ákom bákom és a bilincseknél ereszthet.

Potkerék tartály esetén nézzétek meg hogy le van e szigeelve az alja rendesen nehogy beázzon.Volt rá példa.

Üdv nektek és jó gázozást OCCSÓ GÉPSÁRKÁNYOZÁST!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is új még az elgázositott autó de hátha segitség az info amit eddig tapasztaltam.

Az autó Z16XEP Lovató rendszer Medi-Car beszerelés 03.23-án történt.

Azóta mentem vele 880Km-ert fogyasztás gázból 7,4-re tehető ebben van országut autópálya városi dugó.A benzint nem is néztem mert minimáli lehet.

Fél tanknál volt mikor elkeztem gázzal járni és még most is ott van.Nekem elég hamar átvált igaz én mindig úgy inditok(benzinnél is),hogy hagyom járni kicsit(2-3 perc) és csak utánna indulok,de akkor már 400-500m után át is vált.

Nekem micsit billeg az alapjárat de az sem mindig és finom gyorsításnál lyukat hagy ez kicsit bosszant de majd 2000km-es ellenőrzésnél szóvá is teszem.

Egyébként minden ok vele.

A szerelő haverom mondta(6 évig OPEL Interátnál nyomta) nem kell felsőkenő mert az opel kicsit így is ugy is eszi olajat.

Másik jó tanács ha mégis akarsz valami menyugvást 1 tank benyához 2 dl 2T-s olajat kell hozzá adni és akkor tuti nincs baj.

Még valami.Vízcsöveket rendszeresen ellenőrizni kell mert azért amit beraknak az kicsit ákom bákom és a bilincseknél ereszthet.

Potkerék tartály esetén nézzétek meg hogy le van e szigeelve az alja rendesen nehogy beázzon.Volt rá példa.

Üdv nektek és jó gázozást OCCSÓ GÉPSÁRKÁNYOZÁST!!!!

Hidegindításonként minimum 1dl elmegy benzinből...

Okél, de ha neked nem eszik benzint, minek adsz hozzá 2T olajat?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem tudom hol olvastad,hogy nem eszik benzint mert én ilyet nem írtam.Azt írtam minimálisat eszik.Ezt is azért írtam mert az előzményekben erre panaszkodott valaki.

Nekem ez a decizgetés nem megy mert ez már tényleg gagyizás.

A 2T meg azért kell mert néha úgy 3-4 tank gáz után illik benzinnel is menni nem csak azért ,hogy kenjen egyéb oka is van.("injektor lustulás")

De ha már megy akkor kenjen is kicsit bővebben a 2T-nek köszönhetően.Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy tényleg gáz, hogy nem kapcsolja a gázt hamarabb, volt amikor pályán elindultam a pihenőből, és csak 60-70km-el később vettem észre, hogy fogy a benzin, és észbe kaptam, hogy benzinnel megyek...

Én most egy kicsit képzavarban vagyok! :o

Ez most hogy van? Nem kapcsol át automatán?? Meg mi ez a kuplungnyomogatás???

Link to comment
Megosztás:

Én most egy kicsit képzavarban vagyok! :o

Ez most hogy van? Nem kapcsol át automatán?? Meg mi ez a kuplungnyomogatás???

Nem kapcsol át automatán, vagyis félig automata.

Ha minden feltétel teljesül, min 40 fokos víz, és egy egyszeri x1 fordulat (régebben nálam 1600rpm volt, azt vették vissza 900rpm-re) elérése, majd egy fordulat visszaesés x2 fordulat alá de ott egy t időnek el kell telnie, akkor kapcsol. A t idő csökken ahogy a hőmérséklet nő.

Szóval ha gyorsan felvált valaki 5-ig, nem ejti vissza a fordulatszámot, akkor nem kapcsol át. Meg ha eléri a 40 fokot, és már 5-ben mész, akkor sem, csak akkor, ha visszaesik a fordulat. Tudom, ez így szívás, és ez tud + benzin fogyasztást eredményezni. Szólna ha megvan a 40 fok, csippanna, akkor át lehetne kapcsolni, kuplung be, de ez a vacak ilyet nem tud.

Link to comment
Megosztás:

Nem kapcsol át automatán, vagyis félig automata.

Ha minden feltétel teljesül, min 40 fokos víz, és egy egyszeri x1 fordulat (régebben nálam 1600rpm volt, azt vették vissza 900rpm-re) elérése, majd egy fordulat visszaesés x2 fordulat alá de ott egy t időnek el kell telnie, akkor kapcsol. A t idő csökken ahogy a hőmérséklet nő.

Szóval ha gyorsan felvált valaki 5-ig, nem ejti vissza a fordulatszámot, akkor nem kapcsol át. Meg ha eléri a 40 fokot, és már 5-ben mész, akkor sem, csak akkor, ha visszaesik a fordulat. Tudom, ez így szívás, és ez tud + benzin fogyasztást eredményezni. Szólna ha megvan a 40 fok, csippanna, akkor át lehetne kapcsolni, kuplung be, de ez a vacak ilyet nem tud.

Hát ez így tényleg szívás. Nekem semmi ilyen nincs. Reggel elindulok, felteszem 4.-ig, a falu szélén ránt egyet és már gázon vagyok. Nem kell semmi fordulatszámesés. Természetesen az 1500-as fordulat nekem is feltétel.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez így tényleg szívás. Nekem semmi ilyen nincs. Reggel elindulok, felteszem 4.-ig, a falu szélén ránt egyet és már gázon vagyok. Nem kell semmi fordulatszámesés. Természetesen az 1500-as fordulat nekem is feltétel.

Akkor ez a Landirenzo hülyesége, hogy nem kapcsol közben. :(

Link to comment
Megosztás:

Hát ez így tényleg szívás. Nekem semmi ilyen nincs. Reggel elindulok, felteszem 4.-ig, a falu szélén ránt egyet és már gázon vagyok. Nem kell semmi fordulatszámesés. Természetesen az 1500-as fordulat nekem is feltétel.

amit a Zafira A ba szereltek az is ilyen volt, akár 4000 nél is átváltott . de ez a mostani nem. 1500 fordulat, alá kell engedni, és emelkedjen a fordulat., akkor vált át. ( a multkor 10 km-t mentem benzinnel.... fájt )

mondjuk hogy Imi hogy fogja menet közben 900 fordulat alá csökkenteni a fordulatot, arra kiváncsi leszek.... Mert a réginél nekem is 900 ra volt állitva de ott 900 as fordulat felett - volt a beállitás, akár 4-5000 nél is simán váltott.

Link to comment
Megosztás:

Első piros lámpánál amikor visszaáll alapjáratra mondjuk?

de ha monnyuk nincs lámpa? nálunk 20 km az első lámpa - vidék rulez :)

ha én itthonról indulok, és nem kapcsol át a főútig, akkor olyan 5-6 km után van az első olyan utcasarok ahol meg kell állni.... én ideges lennék a 900 as forulattól :P

Link to comment
Megosztás:

de ha monnyuk nincs lámpa? nálunk 20 km az első lámpa - vidék rulez :)

ha én itthonról indulok, és nem kapcsol át a főútig, akkor olyan 5-6 km után van az első olyan utcasarok ahol meg kell állni.... én ideges lennék a 900 as forulattól :P

Sajnos nekem is vidék rulez van. De szerintetek hogyan kellene beállítani "vidékre" hogy gyorsan átváltson?

Nem lehetne mondjuk a hő jeladóról valahogy levenni a jelet hogy mondjuk csippanjon egyet vagy valami led világítson vagy villogjon?

Link to comment
Megosztás:

amit a Zafira A ba szereltek az is ilyen volt, akár 4000 nél is átváltott . de ez a mostani nem. 1500 fordulat, alá kell engedni, és emelkedjen a fordulat., akkor vált át. ( a multkor 10 km-t mentem benzinnel.... fájt )

mondjuk hogy Imi hogy fogja menet közben 900 fordulat alá csökkenteni a fordulatot, arra kiváncsi leszek.... Mert a réginél nekem is 900 ra volt állitva de ott 900 as fordulat felett - volt a beállitás, akár 4-5000 nél is simán váltott.

Gézadásra 900-nál vált, ha meleg a motor, de ha hidegen magas fordulaton megyek, akkor elég 1600-ig visszaejtenem, és kapcsol.

Szóval ott a 900-as fordulatot állították be, mert ha meleg volt akkor is kellett neki egy 1600-as fordulat, és egy kis visszaesés, és akkor váltott...Így melegen ha elindulok, amikor kiállok a parkolóból, és1-ben tolom neki, katt, és vált, ki lett próbálva...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nekem is vidék rulez van. De szerintetek hogyan kellene beállítani "vidékre" hogy gyorsan átváltson?

Nem lehetne mondjuk a hő jeladóról valahogy levenni a jelet hogy mondjuk csippanjon egyet vagy valami led világítson vagy villogjon?

majd kitapasztalod... nem kell kapkodni. én minusz 15 ben is át tudtam váltatni.... kinyomod a kuplungot, és megvárod hogy leessen a fordulat. én is ezt játszom....

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nekem is vidék rulez van. De szerintetek hogyan kellene beállítani "vidékre" hogy gyorsan átváltson?

Nem lehetne mondjuk a hő jeladóról valahogy levenni a jelet hogy mondjuk csippanjon egyet vagy valami led világítson vagy villogjon?

Még a végén DV kitalál valami okosságot, de amúgy tényleg jó lett volna, hiszen a kapcsoló tud csipogni, de még hogyan, ha a gáznyomás alacsony, és átvált benzinre. :)

Link to comment
Megosztás:

Na most már értem, hogy nekem miért ránt egyet átváltáskor. A tietek mindig fordulatszám növekedéskor vált (olyankor nekem sincs rántás). Az enyém meg egyenletes fsz.-on is vált, ezért érzem.

Az enyém is átvált egyenletes fordulaton - 1500 felett - de oly annyira nem ránt, hogy nem szoktam észrevenni amikor átvált.

Ja és persze nem kell visszaejteni a fordulatot sem.

Csak akkor érzek réntást, ha teljesen kifogyott a gáz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

Valaki érdemben el tudná mondani mi a különbség a Landi a Zavoli és a Lovato között.

Végig olvastam a fórumokat és nem igen jöttem rá.1 derült ki az árkülönbség. Ennyi.

Nekem Lovatot szereltek az alapjárat ingadozáson(néha) kívül más bajom nincs vele.

Egyenlőre.De még csak 1000km körül járok.

Üdv mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

Valaki érdemben el tudná mondani mi a különbség a Landi a Zavoli és a Lovato között.

Végig olvastam a fórumokat és nem igen jöttem rá.1 derült ki az árkülönbség. Ennyi.

Nekem Lovatot szereltek az alapjárat ingadozáson(néha) kívül más bajom nincs vele.

Egyenlőre.De még csak 1000km körül járok.

Üdv mindenkinek

Min3 olasz.

A LandiRenzo ismertebb márka, több autógyár építi a kocsiiba gyárilag (opel, skoda)

Nekem a tavalyi árak:

Pécs-LandiRenzo 210e (48l pótkeréktartály, lökhárítóba épített töltőnyállás)

Itálgáz-Zavoli 210e (+10e a szintjelző, 60e-ként membráncsere a reduktorban)

Szappanos autógáz-Zavoli 215e

Tőrő-Kaposvár ACstag 195e

Szóval én a tavalyi árakban nem látok nagy ingadozást...

Azért lett Landi, mert ismertebb, és több helyen hozzá tudnak nyúlni, ha gond van vele, akár még a skodások is szervizelik, ha gond van vele...

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok.

A lovatora is 3 évet vagy 100ekm-t adnak gariba.

Nekem a Medic-car-nál szerelték 218eFt volt tanknyilás melletti kivezetés 48-as tartály és kijelzős kapcsoló.

Egyenlőre a fent emlitett apróbb működési zavaron(alapjárat ingadozás) kivül semmi rossz tapasztalat.

Illetve annyi,volt még érdekes ,hogy 2-szer tankoltam magán kúton(Bp.Szentendrei út primagáz) és egyszer Schellnél.

A maszekos tankolások után a fogyi 7,5 körül alakult mig a kagylós kút után 9,2-re jött ki.

A menet teljesítmények hasonlóak voltak.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.