Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Ma érdekesen viselkedett a kocsi gázon. Ha megálltam piros lámpánál, akkor olyan 20 másodpercenként 750 alá esett a fordulat, rángatott egyet, de mintha gyorsan korrigálta volna. Benzinre váltva nem volt ilyen. :wacko:

Én meg tegnap tapasztaltam hasonlót, nah ez így érdekes.

De tankolás után elhagyta, pedig előtte is Primagázas gáz volt benne. Ma már semmi gondja, érti ezt valaki?

Nekem azelőtt csinált ilyet, mielőtt besz*rt az egyik LPG injektor.

Link to comment
Megosztás:

Lévén egy 2001-es G Caravan Z14XE Astrám 166600 km-rel vettem 2008-ban. 192000 km-nél besyereltettem egy Milano török rendszert bruttó 180.00 HUF-nak megfelelő román pénzért (24%-os ÁFA "visszaigényléssel" - kőssz főnők). 44.000 km-t mentem vele átlag 6,8l/100km mert szereztem adatkábelt és a programot amin kicsit személyreszabtam a rendszer működését. 20 fokon és 400 fpp-n vált. No hiba.

Link to comment
Megosztás:

44.000 km-t mentem vele átlag 6,8l/100km mert szereztem adatkábelt és a programot amin kicsit személyreszabtam a rendszer működését. 20 fokon és 400 fpp-n vált. No hiba.

na ezen dolgozok en is...

csak egyszeruen nem tudom osszehangolni a progit meg az modult :)

de igyekszem :D

Link to comment
Megosztás:

na ezen dolgozok en is...

csak egyszeruen nem tudom osszehangolni a progit meg az modult :)

de igyekszem :D

Ezek szerint adatkábeled van már, akkor a progival lesz gond. Vagy próbáld konfigurálni azt az USB portot amibe bedugtad a kábelt. Én jártam már úgy hogy 2 hónap szünet után (miután pár MicroSD adatptert, külső CD-író egységet, meg egyszer az egéret is bedugdosva abba a portba) már nem kommunikált a progi a modullal. Újratelepítettem a progit és újrakonfiguráltam az USB portot.

Ha valakit érdekel: akinek gondot jelent a pótkerék a csomagtartóban (mert a 43 literes gáztartály trónol a pótkerék helyén), én egy Polo keskeny pótkerekét (Romániában 3400 Ft-nak megfelelő értékben lehet kapni bontóban, az enyém zsír új) odarögzítettem két gumipókkal (a baloldalsó fejtámlát használva) a hátsótámlának. Ha az első kerekemen kapok defektett kicsit többet kell kinlódjak, mert ez a kerék nagyon alacsony és csak hátra tudom felszerelni. Akinek ez nem fekszik vesz egy gyorsjavító készletet (én nem igazán bízom bennük).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:-)

Németországba készülök van valakinek info, hogy mennyire bonyolult a gáz tankolása? Jó az itthoni adapter vagy másmilyen kell? Vagy lehet kérni a kúton?

Előre is köszi:-)

Múlt évben voltam Oberstdorfig és 3x tankoltam mindeütt volt adapter csak ekll kérni a kutastól(kis némettudás: Ich möchte bitte ein Adapter für mein System :) mindig bevált)

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint adatkábeled van már, akkor a progival lesz gond. Vagy próbáld konfigurálni azt az USB portot amibe bedugtad a kábelt. Én jártam már úgy hogy 2 hónap szünet után (miután pár MicroSD adatptert, külső CD-író egységet, meg egyszer az egéret is bedugdosva abba a portba) már nem kommunikált a progi a modullal. Újratelepítettem a progit és újrakonfiguráltam az USB portot.

aha..

nekem alapból win7 64 van rajta...

próbáltam xp 32 vel ugyan az

csatlakozásnál villan egyet a zöld , és kiírja hogy nem lehet csatlakozni :)

ha van valami ötleted akkor írj prívit nekem :)

amit próbáltam : com portok variálása :)

Link to comment
Megosztás:

csak érdekesség képen ..

hétvégén elautóztam 1ekm :)

ha pályán 110 mentem 130helyet kb 1-1.5 literrel kevesebbet evett meg gázból :)

ez időben kb 15 perc , oda érek én lassabban is ,mert aki fontos azt megvárják :D :D

Na látod, én ezért közlekedek 110-el, 160km pályán, és nem számít sokat az a 20km/h.

Link to comment
Megosztás:

Kövezzetek meg, de én türelmetlen típus vagyok. Agybajt kapnék, ha 110-el mennék végig a pályán, még ha spórolnék is. Bár sajátommal nagyon ritkán megyek a sztrádán, de akkor olyan tempóval, hogy még éppen ne mérjenek be (140-150). A cégesekkel meg éppen tojok a fogyasztásra.

Link to comment
Megosztás:

Kövezzetek meg, de én türelmetlen típus vagyok. Agybajt kapnék, ha 110-el mennék végig a pályán, még ha spórolnék is. Bár sajátommal nagyon ritkán megyek a sztrádán, de akkor olyan tempóval, hogy még éppen ne mérjenek be (140-150). A cégesekkel meg éppen tojok a fogyasztásra.

hidd el nagy türtőztetés kell hozzá :D

Link to comment
Megosztás:

T GH és T uhuhu :)

az ápdét :

Lassan készítheted a műbránert :P

Bár megint nem akar kifogyni... nem merek messzire menni nehogy benzinen kelljen menni sokat :)

Amúgy nekem továbbra is csinálja azt amit még az első tankoláskor, hogy ha már piroslámpázok akkor előfordul hogy nem indul el a gázüzem (eleve narancssárga leddel indul benzinen az autó és nem is lehet átkapcsolni) pedig tudom hogy még mennie kéne.

Aztán gyújtás le és indít akkor meg elindul a gáz és még megyek vele vagy 50-100km-t...

Ezt eddig 3x csinálta és csak akkor mikor már vége fele járt a tank, ez mondjuk akkor rossz mikor nem figyelek rá, tegnap pl simán mentem 30km-t benzinen mire észrevettem...

Link to comment
Megosztás:

ma megtankoltam a Zafirát.

399 km re pont 30 liter = 7,6 liter / 100 km....

az átszámitva 229 Ft os gázzal 1.740 Ft / 100 km, és az 3.9 liter gázolajfogyasztásnak megfelelő pénzösszeg....

ÚÚÚÚGY szeretek 400 km ként 7.000 Ft ért tankolni :P :)

:)

Én mindig jobban kifogyasztom a tankot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

Olvasgatom már egy ideje a fórumot, friss reges vagyok, Astrám még nincsen, de hamarosan lesz, ha a sors is úgy akarja. A gázos múltam saccra 13 év, jelenleg egy Chevolet Lumina APV 3.8-as autómban van gáz, (ez 14-15 litert eszik, nem kifejezetten gazdaságos) és egy kis Punto2-ben 1.2-es 60 lovas motorral (ez se feltétlenül az). Röviden leírnám, miért is írok ide.

A párommal együtt járjuk az országot a közös vállalkozásunkból, munkánkból kifolyólag, havi 6-8-10 ezret megyünk, jelenleg a Puntoval. Ez a megoldás egyre inkább nem tetszik nekem, ugyanis pályán 105-nél már 3000-et forog, és 7 liter fölött fogyaszt, (sajnos itt a benzines fogyasztást 1.25-tel kell megszorozni) és ehhez a fogyasztáshoz képest pici az autó, ennek minden korlátjával, kevés előnyével. A fő hiba, hogy nincsen semmiféle meleglevegő bevezetés, vagy legalább levegő hőmérséklet szabályzás, csak egy műanyag cső, hidegben plusz egy liter és kész. Igaz, jön a meleg idő, de váltani szeretnék, H Astráról nem mondanak jókat (drága az alkatrész, kormánymű 200K, szervópumpa 200K, stb stb, a G a tuti, Zafira nekem nagy, corsa kicsi, Merivához minden drága, a G-hez olcsó minden) más márka meg annyira nem tetszik, árban, kényelemben ez lenne a megfelelő, nem csilliókért akarok utazni, egy jó kocsit szeretnék normális áron, nem babusgatni akarom, hanem használni, de emellett minden jót megadni neki.

Nem vagyok Scumi, pályán 110 körül járok, országúton 100 körül, és városban 50-nel, nem szeretem 4 ezer fölé pörgetni a motort, pedig tudom, sok ezt szereti. Dízel nekem nem jó, CNG-vel nem lehet messzire menni, marad a gáz, ami nála már sok sok éve és sokszázezer km alatt bizonyított. Látom a számomra megfelelő fogyasztást másoknál, ez tetszik, de ha van infó, osszátok meg, a 16 szelepesből van olyan ami hasonlóan jó, mint ez az 1.6 8 szelepes? Ki hol, mennyivel jár, hogy ilyen jól esznek ezek a gépek? Tudni, hogy a kombi pótkerék hely mekora méretű tartályt enged max?

Szóval némi infó kellene, melyik motor a tuti, sok km-re kell, tehát nem baj ha ismert egy típushiba, és javításra, felújításra vár, és úgy veszem meg, csak meglepi ne legyen, nem szeretek- nem szeretnék ott maradni az út szélén.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.