Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Jó kérdés. A tieteket lehet?

Nem lehet a LandiRenzot nálam. (Z14XEP)

Oka:

Van olyan autó, amelynek a gyújtórendszeréről indítás nélkül lekapcsolódik a tápellátás, a vészindítási funkció ezeknél az autóknál nem működik.

Hosszabb (10 percnél nagyobb) idő után próbáljon gyújtást adni, vagy reggel figyelje az első indítást, hogy akkor sincs-e kijelzés! Ha nincs, akkor sajnos az Ön autója ilyen, és ezt a funkciót nem tudja használni.

Ha akkor van, akkor a következő hosszabb leállás után próbálkozhat a vészindítási funkcióval.

És azt lehet vajon, hogy benyával menjek, akkor is ha van benne gáz?

Ilyeneknek nem érdeklődtem utána.

Nálam megy benzinnel is.

És zavoli is biztos tudja!

Neked ilyen gombod van?:

Sw-119B-mod_WEB.jpg

Elküldve

Nem lehet a LandiRenzot nálam. (Z14XEP)

Oka:

Van olyan autó, amelynek a gyújtórendszeréről indítás nélkül lekapcsolódik a tápellátás, a vészindítási funkció ezeknél az autóknál nem működik.

Hosszabb (10 percnél nagyobb) idő után próbáljon gyújtást adni, vagy reggel figyelje az első indítást, hogy akkor sincs-e kijelzés! Ha nincs, akkor sajnos az Ön autója ilyen, és ezt a funkciót nem tudja használni.

Ha akkor van, akkor a következő hosszabb leállás után próbálkozhat a vészindítási funkcióval.

Nálam megy benzinnel is.

És zavoli is biztos tudja!

Neked ilyen gombod van?:

Igen, valami hasonló.

Elküldve

én nem tudok róla hogy a landi-t lehetne :)

de a zavoliról mintha hallottam volna ilyet

Az enyémet lehet, de azt "vészindításként" emlegeti a szervizkönyv, és nem javasolja csak vész esetén. Én még nem is próbáltam. Remélem, nem is lesz rá szükség :)

Elküldve

És azt lehet vajon, hogy benyával menjek, akkor is ha van benne gáz?

Ilyeneknek nem érdeklődtem utána.

Természetesen. Csak meg kell nyomni a gombot!

Elküldve

Természetesen. Csak meg kell nyomni a gombot!

Na majd kipróbálom.

Nem ismerem ezt a modern rendszert, ezért értetlenkedek ennyit.

A régi lovato cuccokat kenem vágom, de ez még új, meg kicsit bonyolultabb.

Elküldve

Az enyémet lehet, de azt "vészindításként" emlegeti a szervizkönyv, és nem javasolja csak vész esetén. Én még nem is próbáltam. Remélem, nem is lesz rá szükség :)

Enyimben is... de nem megy...kocsi miatt..

Majd melegen ha leállítod próbáld ki, akkor nem fagy le a reduktor, nem lesz gondja....

Elküldve

Mentem egy szép vidéki kört: BP-Sárvár-Kapuvár-BP 460km, 31L gázt tankoltam

6.7 L (és benzin nem fogyott semmit szinte)

:wub:

Elküldve

Az enyémet lehet, de azt "vészindításként" emlegeti a szervizkönyv, és nem javasolja csak vész esetén. Én még nem is próbáltam. Remélem, nem is lesz rá szükség :)

Én napi 100x inditom a kocsit kb 2-5km-es távokra, ami miatt nyáron is megvolt az 1-1,5liter benzin fogyasztásom 100on, ezután szervizbe kérdeztem hogy mit lehetne ezzel csinálni, nem hül le a kocsi max 60-70fokosra. Akkor ajánlották, hogy meleg motornál nyugodtan vészindítsam, semmi baja nem lesz. Azóta csak reggel inditom benzizzel, igy most télen 1liter alatt vagyok 100on benzinböl, nyárra ez olyan 0,2-0,4L körül lesz.

Elküldve

A reduktor lefagyásról:

A ladákat anno télen nyáron gázzal indítottuk. -5,-10 fok környékén váltottuk át benyára. És nem fagyott le.

Faternak nyáron raktam egy gázszettet a zsiguliba. Azóta benzin nem volt az égéstérben. Persze most a -20-ban nem volt használva.

Elküldve

A reduktor lefagyásról:

A ladákat anno télen nyáron gázzal indítottuk. -5,-10 fok környékén váltottuk át benyára. És nem fagyott le.

Faternak nyáron raktam egy gázszettet a zsiguliba. Azóta benzin nem volt az égéstérben. Persze most a -20-ban nem volt használva.

Nem tudom reduktor téren mi a különbség a gázszettek között, de a lassan 9 év alatt, mióta nálunk van a Lada soha nem fordult elő, hogy lefagyott volna. Pedig volt nemegyszer, hogy egész nap kint állt a mínusz tizensok fokban és este hazainduláskor is lazán indult gázról, úgyhogy igazság szerint már soha eszembe sem jutott átkapcsolgatni mindegy milyen hideg volt. Benzint ez is csak akkor lát, ha véletlenül kifogy a gáz. Úgyhogy én is csodálkoztam kicsit, hogy miért van ez ennyire túllihegve, pl. mikor imynek sem ajánlották lejjebb venni az átkapcsolási hőmérsékletet. Vagy az astrában már nagyon más a reduktor?

Elküldve

Én napi 100x inditom a kocsit kb 2-5km-es távokra, ami miatt nyáron is megvolt az 1-1,5liter benzin fogyasztásom 100on, ezután szervizbe kérdeztem hogy mit lehetne ezzel csinálni, nem hül le a kocsi max 60-70fokosra. Akkor ajánlották, hogy meleg motornál nyugodtan vészindítsam, semmi baja nem lesz. Azóta csak reggel inditom benzizzel, igy most télen 1liter alatt vagyok 100on benzinböl, nyárra ez olyan 0,2-0,4L körül lesz.

Akkor a Te kocsidban megy a vészindítás?

A fene, a Z14XEP-ben meg nem. Ha leállítom pár percre, akkor is pöfög benzinen, de nagyon feleslegesen.

Elküldve

Akkor a Te kocsidban megy a vészindítás?

A fene, a Z14XEP-ben meg nem. Ha leállítom pár percre, akkor is pöfög benzinen, de nagyon feleslegesen.

de azert megy mert abban zavoli van :)

Elküldve

egy kicsit utána olvastam ...

landinál

szoftveresen be lehet állítani hogy:

gázadásra kapcsoljon át

gáz elvételre kapcsoljon át

gázzal induljon

gondolom mind három variációnál teljesülni kell a feltételeknek

ami:

0-3000 ig lehet állítani

30fok-90fok lehet állítani

Elküldve

Nem lehet hogy mégiscsak jó ez így, hogy mindig megy benzinen is kicsit?

Van mozgás/kenés a benzin rendszeren meg mittómén...

Elküldve

Nem lehet hogy mégiscsak jó ez így, hogy mindig megy benzinen is kicsit?

Van mozgás/kenés a benzin rendszeren meg mittómén...

gondol igen

nincs ezzel baj :),csak gondoltam megosztom :)

na de mi van a gázos targival ?? :)

Elküldve

gondol igen

nincs ezzel baj :),csak gondoltam megosztom :)

na de mi van a gázos targival ?? :)

Megy szépen, most voltam kirándulni vele, fentebb írtam... tankoltam 460km-re 7ezeré... :)

Mikor gyorsulunk egy landirenzo vs. Lovato összecsapást? :P

Elküldve

Enyimben is... de nem megy...kocsi miatt..

Majd melegen ha leállítod próbáld ki, akkor nem fagy le a reduktor, nem lesz gondja....

Kipróbáltam, és működik!

De nem tudom mennyire szereti ezt a technika, inkább menjen csak benzinnel azon az egy kilométeren! Egyre melegebbek vannak, egyre kevesebb benzin fogy.

Elküldve

Kipróbáltam, és működik!

De nem tudom mennyire szereti ezt a technika, inkább menjen csak benzinnel azon az egy kilométeren! Egyre melegebbek vannak, egyre kevesebb benzin fogy.

Ne is mondd, sokkal korábban átkapcsol. Meg már 2 hete járatom 2-3 percet mielőtt elindulok. Így sokkal gyorsabban átkapcsol.

Elküldve

nekem ma kb 3-4 perc alapjárati ketyegés után az első gázra átkapcsolt :)

Ezeket a gyors átkapcsolásokat nem értem :S

Vagy nem 40 fokra van rakva, vagy jobb helyen van a reduktor, mint az enyimben...

Elküldve

Ezeket a gyors átkapcsolásokat nem értem :S

Vagy nem 40 fokra van rakva, vagy jobb helyen van a reduktor, mint az enyimben...

egyre jobban ásom magam lpg diagba... :)

nem csak vízhőmérsékletet lehet beállítani,hanem gázt is...

és gázhőmérséklet figyelés vagy be van kapcsolva vagy nem

na lehet hogy nálad be van kapcsolva vagy túl magas érték van megadva

vagy fogalmam sincs :D :D

Elküldve

Hogy kell ezt a vészindítást csinálni zavolinál? Hiába nyomkodtam, csak benzinre tudtam átváltani, meg a szokásos üzemmódra.

Más:

Beszélgettem ma egyik kolegámmal. Nekik is valami gázos verda van. (nem tudom milyen típus, elfelejtettem. Nem opel)

Zavoli rendszer, de a vezérlője valami lengyel cucc. Direkt ezt rakatták bele, mivel ezzel hamarabb átvált. A felesége oktat az autóval. Lényeg a lényeg: melegen max 1-2 másodperc és átvált. Villan kettőt a led, és már gázon van. Hidegindításkor is max 1 perc járatás, és már vált. Ilyen is van....

Elküldve

Hogy kell ezt a vészindítást csinálni zavolinál? Hiába nyomkodtam, csak benzinre tudtam átváltani, meg a szokásos üzemmódra.

Más:

Beszélgettem ma egyik kolegámmal. Nekik is valami gázos verda van. (nem tudom milyen típus, elfelejtettem. Nem opel)

Zavoli rendszer, de a vezérlője valami lengyel cucc. Direkt ezt rakatták bele, mivel ezzel hamarabb átvált. A felesége oktat az autóval. Lényeg a lényeg: melegen max 1-2 másodperc és átvált. Villan kettőt a led, és már gázon van. Hidegindításkor is max 1 perc járatás, és már vált. Ilyen is van....

Nekem úgy kell vészindítani h gyújtás után lenyomom, és tartom lenyomva az árkapcsoló gombot, ezalatt indítok. Ekkor azonnal gázzal indul.

Elküldve

Nekem úgy kell vészindítani h gyújtás után lenyomom, és tartom lenyomva az árkapcsoló gombot, ezalatt indítok. Ekkor azonnal gázzal indul.

Na ezt speciel nem próbáltam. Nem mertem, pedig gondoltam rá! :blush:

No majd holnap! Köszi!

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.