Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

ebbe se volt soha :D

nekem nincs tunap kapcsolatom, és a protec meg nemjó, illetve azt a tankbe kő tölteni... ( bár nem értem a lényegét...)

ugyhogy nálam a téma elfelejtve :)

( ma reggel tankoltam: 396 km / 31.1 liter = 7,8 liter :D :D :D)

mit takar annál a hengerfejezés ??

a protec nél is úgy van mint a tunap nál ...

tunap 163 benzin tank, tunap 164 lpg tank

amit GH belinkelt benzintak ,amit belinkeltem az LPG tank...

szerintem nyomulok az olaszíbéjen :D

Link to comment
Megosztás:

1800 km mentem az elmúlt 2-3 hétben ennek az átlaga 8 lityi lett.fedélzetim 7,8-t mutatot fogyaztást, ami feltün, hogy tankolás után picit meg hülyül a rendszer nehezebben áll visssza alapjáratra gyorsításkor az egekbe a fogyasztás de ez csak a tankolás utáni cca 50km utána szépen vissza áll, szóval az első 50km átlaga 10 körül van ha ekkor nullázom a fedélzetit akkor 7,3 jön ki innentől a fogyasztásom. Hm..

Link to comment
Megosztás:

Na megtankolta(tta)m.

Már tegnap is szinte folyamatosan égett a piros, ma meg a délután a melóhelyről induláskor nem indult el a gáz mód egyáltalán (benzinen volt fixen és nem is lehetett átváltani).

Mentem kb 1.5 km-t és félreálltam újra bootolni, akkor feléledt a gáz is, váltott is át egyből.

Nemtom ez mi volt, arra gondoltam hogy kevés gáz lehet és ilyenkor hidegen fel sem veszi a vezérlő a gázüzemet.

Kicsit aggódtam, mert ekkor voltam 340km-nél vele...

Aztán békáson beálltam a gázkútra, és tankoltam 350km-re 29.1L-t (az ~8.3)

Picit megkönnyebbültem hogy nem 40nél kerregett be :)

Ezek szerint nincs vele baj csak a szintjelzőn/tartályon kéne állítani...

Ha szarul mér és úgy érzékeli hogy üres a tank (hiába csak 30 hiányzik belőle) akkor lekapcsolja, ugye?

Link to comment
Megosztás:

Na megtankolta(tta)m.

Már tegnap is szinte folyamatosan égett a piros, ma meg a délután a melóhelyről induláskor nem indult el a gáz mód egyáltalán (benzinen volt fixen és nem is lehetett átváltani).

Mentem kb 1.5 km-t és félreálltam újra bootolni, akkor feléledt a gáz is, váltott is át egyből.

Nemtom ez mi volt, arra gondoltam hogy kevés gáz lehet és ilyenkor hidegen fel sem veszi a vezérlő a gázüzemet.

Kicsit aggódtam, mert ekkor voltam 340km-nél vele...

Aztán békáson beálltam a gázkútra, és tankoltam 350km-re 29.1L-t (az ~8.3)

Picit megkönnyebbültem hogy nem 40nél kerregett be :)

Ezek szerint nincs vele baj csak a szintjelzőn/tartályon kéne állítani...

Ha szarul mér és úgy érzékeli hogy üres a tank (hiába csak 30 hiányzik belőle) akkor lekapcsolja, ugye?

Nem, csak akkor kapcsol le, ha alacsony a gáznyomásod. Nem lehet, hogy csak a motorod volt hideg, és azért nem váltott át?

A szintjelzőnek semmi köze hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Nem, csak akkor kapcsol le, ha alacsony a gáznyomásod. Nem lehet, hogy csak a motorod volt hideg, és azért nem váltott át?

A szintjelzőnek semmi köze hozzá.

Akkor nemtom...

A melóhelyen mélygarázsban állok, télen állandó 18 fok van lent kb.

Mielőtt leraktam reggel még elindul rendesen a -10ben és utána csak 15km-t mentem vele.

De nem az volt a baja hogy nem váltott át, hanem egyáltalán nem is indult el a gázüzem a vezérlőn... fixen benzinen indult és úgy is maradt hiába nyomogattam.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nemtom...

A melóhelyen mélygarázsban állok, télen állandó 18 fok van lent kb.

Mielőtt leraktam reggel még elindul rendesen a -10ben és utána csak 15km-t mentem vele.

De nem az volt a baja hogy nem váltott át, hanem egyáltalán nem is indult el a gázüzem a vezérlőn... fixen benzinen indult és úgy is maradt hiába nyomogattam.

Uhhh, akkor ha még csinálja, akkor vidd vissza, lehet hogy valami szenzor, vagy a vezérlővel van valami probléma.

Link to comment
Megosztás:

A szokásos "P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség " hiba mellet most "P0110=Szívólevegöhömérséklel-jeladó funkció-rendellenesség " is jelentkezett egyszerre. Köze lehet talán a mínusz 10°C-hoz ? Kell tennem valamit, vagy elmúlik magától?

Link to comment
Megosztás:

A szokásos "P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség " hiba mellet most "P0110=Szívólevegöhömérséklel-jeladó funkció-rendellenesség " is jelentkezett egyszerre. Köze lehet talán a mínusz 10°C-hoz ? Kell tennem valamit, vagy elmúlik magától?

Egyik hiba sem szokásos, én visszavinném ahol belerakattad... Ott valami beállítás nem jó!

A szívólevegő nem hiszem, hogy LPG miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Egyik hiba sem szokásos, én visszavinném ahol belerakattad... Ott valami beállítás nem jó!

A szívólevegő nem hiszem, hogy LPG miatt van.

A "szokásost" úgy értem, hogy időnként előjön (3-4 havonta), de 1-2 nap alatt el is tűnik. Amikor először fordult elő visszavittem a szerelőhöz. Azt mondta, biztosan szegény a keverék, ezért újra beállította. Mentünk vagy 15 Km-t, miire minden fordulatszám-tartományt bekalibrált.

Ez után még 2x fordult elő, de mindig eltűnt, ezért nem foglalkoztam vele.

Most meg a P0110 is megjelent egy időben.

Akkor ez a szívólevegő-hőmérséklet nem lehet a nagy hidegek miatt? Mégis mit jelenthet ez? Mennyire kezdjek aggódni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy akinek bent van már a gázrendszere, érez-e vmi teljesítménycsökkenést.

Igaz-e, hogy kisebb teljesítményű lesz az autó? Magasabb vagy alacsonyabb fordulaton is jelentkezik-e?

Vagy ez beállítás kérdése, és akár ua. teljesítményű is lehet az autó, ill. ha van is különbség nem észrevehető.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy akinek bent van már a gázrendszere, érez-e vmi teljesítménycsökkenést.

Igaz-e, hogy kisebb teljesítményű lesz az autó? Magasabb vagy alacsonyabb fordulaton is jelentkezik-e?

Vagy ez beállítás kérdése, és akár ua. teljesítményű is lehet az autó, ill. ha van is különbség nem észrevehető.

állítólag -2% :)

talál alul jobban húz , én ennyit vettem észre...

általában megszoktak lepődni hogy milyen jól megy :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy akinek bent van már a gázrendszere, érez-e vmi teljesítménycsökkenést.

Igaz-e, hogy kisebb teljesítményű lesz az autó? Magasabb vagy alacsonyabb fordulaton is jelentkezik-e?

Vagy ez beállítás kérdése, és akár ua. teljesítményű is lehet az autó, ill. ha van is különbség nem észrevehető.

Osztom Mc-elek véleményét, szinte semmi különbség az erőben.

Csak tankoláskor meglepő a fizetendő összeg. :D

Link to comment
Megosztás:

állítólag -2% :)

talál alul jobban húz , én ennyit vettem észre...

általában megszoktak lepődni hogy milyen jól megy :)

Köszi a gyors választ. Az a 2%, az semmi.

A felső fordulatszám tartományban, mikor igazán akarsz menni, nem gyengébb, nincs ilyen érzésed? Klíma használata nem fogja meg jobban gázüzemben, mint benzin esetén?

Azért kérdezem ennyire, mert ezeknél az 1.4 és 1.6 motoroknál azért minden lóerő "ajándék". És tartok tőle, hogy a beszerelés után lagymatag, rugalmatlan és lusta autóm legyen, mert azt nagyon bánnám.

De megnyugtató a véleményertek, hogy nincsen észrevehtő különbség.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Az a 2%, az semmi.

A felső fordulatszám tartományban, mikor igazán akarsz menni, nem gyengébb, nincs ilyen érzésed? Klíma használata nem fogja meg jobban gázüzemben, mint benzin esetén.

én nem vettem észre...

meg ha van is... valamit valamiért :)

Link to comment
Megosztás:

Ha van is minimális a gyengülés. Ha nem figyelsz rá konkrétan, észre sem lehet venni.

Viszont nekem van valami kis gond. Miután átvált gázra, de még nem melegszik be, érzek egy minimális rángatást. Csak egyenletes tempónál, alacsony fordulaton, és tényleg csak minimális. Valakinek volt ilyen? Állítani kellene valamin? Vagy esetleg ki kellene pucolni a folytószelepházat? Annak lehet köze hozzá? Aktuális lenne már. Két éve van nálam a verda, 40e km, és még nem csináltam. Restellem magam....

Link to comment
Megosztás:

Ha van is minimális a gyengülés. Ha nem figyelsz rá konkrétan, észre sem lehet venni.

Viszont nekem van valami kis gond. Miután átvált gázra, de még nem melegszik be, érzek egy minimális rángatást. Csak egyenletes tempónál, alacsony fordulaton, és tényleg csak minimális. Valakinek volt ilyen? Állítani kellene valamin? Vagy esetleg ki kellene pucolni a fojtószelepházat? Annak lehet köze hozzá? Aktuális lenne már. Két éve van nálam a verda, 40e km, és még nem csináltam. Restellem magam....

1500-2000 között?

nekem is van :) de nincs kedvem visszavinni :)

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.