Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Okmányiroda válogatja, hogy beírják-e vizsga nélkül.

Azt nem tudom a jogszabály mit ír elő, azaz melyik ügyintéző tudta jól a szabályt, és melyik rosszul. Nem is néztem utána.

A lényeg, h nekem áprilisban egy okmányiroda sem akarta beírni, hiába van sorozatengedélyem. Egyedül a pécsi csinálta volna meg, de nem érte meg odáig utazni. Inkább levizsgáztattam.

Ha sorozatengedélyes, akkor pedig csak egy forgalmi csere.(vagyis még tavasszal úgy volt)

Link to comment
Megosztás:

Én is egy vidéki okmányirodához fordultam, ahova hivatalosan is tartozok.

A szervizek, ahol érdeklődtem Debreceniek. Gondolom ott így megy.

Hihetetlen, hogy még az illetékesek sem tudják a szabályokat! Akkor mit várnak tőlünk?

Mindegy! Elhoztam ma a verdát. Most már lehet spórolni! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit első hozzászólásom alkalmával.

Én múlt év végén, decemberben gázosítottam. Az okmányirodában minden további nélkül kicserélték a forgalmit, és bejegyezték a gázüzemet.

Ennek a menete a következő: A beépítést végző szervíz ad egy "Szerelési nyilatkozat"-ot, melyen (ha van) szerepel a sorozatátalakítási engedély száma.

Ha nem sorozatengedélyes, akkor egyedi engedélyt kell kérni, ez sokkal lassabb, és bonyolultabb de ezt általában a szervizek intézik. Ez azonban még kevés az Okmányirodai bejegyzéshez. Be kell szerezni egy "Jármű müszaki adatlap"-ot, melyet az NKH vizsgaállomásán tulajdonképpen egy részleges műszaki vizsga után adnak, amin csak az átalakításra vonatkozó dolgokat nézik, valamint a szemrevételezés útján látható dolgokat (pl. nem lehet fólia az első ablakon, nem lehet törött lámpa stb.). Ha rendben, megkapod az adatlapot, ez alapján jegyzi be az okmányiroda a forgalmiba. Ekkor a műszaki érvényesség ideje nem változik. Ez általában akkor van így, ha a szervíz ahol beszerelik kijelőlt NKH vizsgaállomás. Másik lehetőség a komplett műszaki vizsga, azonban oda is kell beszerelési nyilatkozat, sorozat- vagy egyedi beszerelési engedély, és tanúsítvány gázbiztonsági szemléről.

Szerintem ha van rá lehetöség mindenképp érdemes olyan helyet keresni a beszerelésre, ahol adják az említett adatlapot, esetleg ők levizsgáztatják az autót.

Link to comment
Megosztás:

kicsit fényképekkel? :)

Majd holnap kaptok ha világos lesz :)

Tehát LOVATO rendszer, pótkerék tartály bruttó 48L-es, rejtett betöltő a benzines mellett. Kapcsoló a szokásos helyre került (szivargyújtó alatti panel).

3 év garancia van rá és 218.000 ft volt a vége, teli tankkal adták át.

A Zsolt vette át/adta át az autót, nagyon rendben volt minden (sokat mondjuk nem kérdeztem a végén, mondtam is neki hogy az Ákosék kikupáltak eléggé :) )

40-50km-t mentem vele, egyelőre nem tapasztaltam semmi problémát, nem rángat sehol semelyik módban.

Annyi hogy gázon mint ha kicsit gyengébb lenne magasabb fordulaton, de úgy vagyok vele hogy ha a fogyasztása is rendben lesz akkor lesz*om... eddig sem volt rakéta és ettől sem ezt vártam.

Azt nemtom a pótkerékkel mi legyen. Trutymózni nem akarok, a gyárit meg nemtom érdemes-e kidobni azért hogy egy 5cm-el keskenyebbet tegyek a helyére... még ezt érlelem kicsit asszem.

Link to comment
Megosztás:

Majd holnap kaptok ha világos lesz :)

Tehát LOVATO rendszer, pótkerék tartály bruttó 48L-es, rejtett betöltő a benzines mellett. Kapcsoló a szokásos helyre került (szivargyújtó alatti panel).

3 év garancia van rá és 218.000 ft volt a vége, teli tankkal adták át.

A Zsolt vette át/adta át az autót, nagyon rendben volt minden (sokat mondjuk nem kérdeztem a végén, mondtam is neki hogy az Ákosék kikupáltak eléggé :) )

40-50km-t mentem vele, egyelőre nem tapasztaltam semmi problémát, nem rángat sehol semelyik módban.

Annyi hogy gázon mint ha kicsit gyengébb lenne magasabb fordulaton, de úgy vagyok vele hogy ha a fogyasztása is rendben lesz akkor lesz*om... eddig sem volt rakéta és ettől sem ezt vártam.

Azt nemtom a pótkerékkel mi legyen. Trutymózni nem akarok, a gyárit meg nemtom érdemes-e kidobni azért hogy egy 5cm-el keskenyebbet tegyek a helyére... még ezt érlelem kicsit asszem.

Pótkerék:

Én vettem egy mankókereket, és a Homasitában pedig egy kerékzsákot. Az egyik oldalra a műanyag perem mellé elfér állítva, így sok hely nem veszik el.

Link to comment
Megosztás:

Pótkerék:

Én vettem egy mankókereket, és a Homasitában pedig egy kerékzsákot. Az egyik oldalra a műanyag perem mellé elfér állítva, így sok hely nem veszik el.

Mankókerékből milyen kell?

Azon felül hogy 4x100, ET számot vagy valamit kell nézni?

Nézegettem vaterán de főleg 3as golfhoz meg fiat-hoz való van (és főleg 14es), nemtom ezek jók-e rá...?

A zsák mennyibe fájt? (itt a műhelyben is vehettem volna, 5ezer pénz... de mivel sosem volt fent a pótkerék így nem koszol semmit egyelőre, maximum egy zacskóba belerakom én is)

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, én is csatlakozok hozzátok, LPG-s lesz a verda :) Csak még azt nem tudom, hogy Lovato, vagy Landi Renzo legyen?

Én azért választottam a Lovato-t, mert:

1. olcsóbb vót :)

2. +1 év garancia

3. semmivel sem tűnt gagyibbnak mint a másik

4. valakinek legyen ilyenje is :P

Link to comment
Megosztás:

Mankókerékből milyen kell?

Azon felül hogy 4x100, ET számot vagy valamit kell nézni?

Nézegettem vaterán de főleg 3as golfhoz meg fiat-hoz való van (és főleg 14es), nemtom ezek jók-e rá...?

A zsák mennyibe fájt? (itt a műhelyben is vehettem volna, 5ezer pénz... de mivel sosem volt fent a pótkerék így nem koszol semmit egyelőre, maximum egy zacskóba belerakom én is)

Én 14-est vettem rá.

Még a középső lyuk méretét kell nézni, de most nem is tudom, hogy mekkora, talán 55mm.

A zsák 2-3e Ft volt.(homasita)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az én eddigi tapasztalataim megegyeznek többekével. Szerintem is az alsó tartományban erősebb a motor gázüzemnél, 2000 rpm fölött egyértelműen.

A fogyasztás városi forgalomban gyakorlatilag nem nőtt a benzineshez képest, viszont autópályán megjön a "beígért" többletfogyasztás. 120-130 Km/h körül legalább 1 literrel több gáz fogy mint városban. Természetesen ezt nem veszem hibának, tudtuk hogy gázüzemben többet fog enni mint benzines használatnál.

Eddig kb 2500 Km-t mentem az átalakítás óta minden rossz tapasztalat nélkül.

Csak azt bántam meg, hogy nem csináltattam meg hamarabb. :icon10:

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.