Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

A motor kipufogó ugye ilyen krómozott saválló cucc, azon gondolom én gyári a lyukacska így ha kívűl belül le van kezelve akkor elvileg nincs ami a lyukacskát egye. Szerintem aki fúr az kezelje le valami festékkel vagy alapozóval vagy akármivel, ezzel megelőzhető, hogy megegye a dobot. Bár belülről nem hiszem, hogy le tudja kezelni bontás nélkül.....

Ladába nekünk is volt gáz, én abban nem láttam semmi féle fojtást. A karibiba a légszűrő alá be volt a 2 torokba fúrva x méretű cső ami jött a reduktorból és kalap kabát. Bár lehet, hogy ez máshol másképp van.

A légszűrőház furkálás egy alap "sufni tuning", anno én is megtettem a korábbi kocsimon, olyan sportlevegúőszürő van a motortérbe hangja lett, picit talán hamarabb felvette a fordulatot is de semmi egyéb.

Gáz az érdekes üzem, bár gondolom ma már nem fejti otthon palackból a gázt, mint anno mi otthon. B)

Elküldve
  Handbrake írta:
Üdv!

Ladába nekünk is volt gáz, én abban nem láttam semmi féle fojtást. A karibiba a légszűrő alá be volt a 2 torokba fúrva x méretű cső ami jött a reduktorból és kalap kabát. Bár lehet, hogy ez máshol másképp van.

A légszűrőház furkálás egy alap "sufni tuning", anno én is megtettem a korábbi kocsimon, olyan sportlevegúőszürő van a motortérbe hangja lett, picit talán hamarabb felvette a fordulatot is de semmi egyéb.

Gáz az érdekes üzem, bár gondolom ma már nem fejti otthon palackból a gázt, mint anno mi otthon. B)

A karibiba a légszűrő alá be volt a 2 torokba fúrva x méretű cső ami jött a reduktorból és kalap kabát. Bár lehet, hogy ez máshol másképp van.

Na ez volt rendesen beszerelve. Ott a karburátorba ment a nafta és a gázt még a pillangó szelep is szabályozta.

Csak utána jött a sorozat engedély és a keverőfejes beszerelés , ez gyorsabb és kényelmesebb.

Keverőfejek : http://keptarolo.com/image.php?id=1448_4DAE9041&jpg

Elküldve
  imy írta:
Köszii!

Feltettem töltőre az akksis fúrót B)

kifurtad?

csak majd a vizsgánál be kell tapasztani, mert a lambdaérték nem lesz jó....

én úgy védekezek az idő elötti kipufogó korróziótól: kicseréltem a hátsó dobot egy gyári hátsó új dobra. benzinnel 9 évig bírta, majd gázzal 4-5 ig biztos fogja. akkor meg már a következő tulaj fog ezzel törődni :D

jövő héten viszem 2000 km es revizióra a gázszettet.

kicsit néha rántgat gyorsitáskor....

Cserébe most kurvajól fogyaszt, 300 km t mentem a felét klimázva, és még félig van a led szerint a tartályom... ( bár inkább z utolsó tankoláskor túltankolták a tartályt, és simán 4-5-8 literrel többet raktak bele...)

Elküldve
  uhuhu írta:
kifurtad?

csak majd a vizsgánál be kell tapasztani, mert a lambdaérték nem lesz jó....

én úgy védekezek az idő elötti kipufogó korróziótól: kicseréltem a hátsó dobot egy gyári hátsó új dobra. benzinnel 9 évig bírta, majd gázzal 4-5 ig biztos fogja. akkor meg már a következő tulaj fog ezzel törődni :D

jövő héten viszem 2000 km es revizióra a gázszettet.

kicsit néha rántgat gyorsitáskor....

Cserébe most kurvajól fogyaszt, 300 km t mentem a felét klimázva, és még félig van a led szerint a tartályom... ( bár inkább z utolsó tankoláskor túltankolták a tartályt, és simán 4-5-8 literrel többet raktak bele...)

Nem, majd ha elrohad akkor kap valami sportdobot, eddig még rozsda sincs a 3.5 éves dobon...

Én az utolsó tankolás óta (akkor csak 150km után tankoltam meg kíváncsiságból) ~250km-t mentem vele, a szintjelző össze-vissza világít. 1-2-3 zöld LED, mikor milyen kedve van. B)

Elküldve

Sziasztok!

Kb. 3/4 éve én is LPG-zek, Z14XEP. Tapasztalatok:

- kb. +20% fogyi (benzin 7,1l/100 -> gáz 8,5l/100), autópályán nagy tempónál ennél jóval több (145 km/h körül 9,5l/100),

- klímával elég gyenge lett alacsony fordulaton,

- olajfogyasztás jelentkezett, LPG előtt semmit se evett (5W-30), most olyan 0,1l/1000km körül,

- halkabb a motor (főként autópályázunk, azonos sebesség mellett kevésbé kell felhangosítani a rádiót, ezt a felségem is észrevette),

- 17.000 km alatt a átalakítás költségének felét "ledolgozta" (kb. 130.000 Ft-ot), ez kb. fedi a tervezett 35000 km-es megtérülést,

- csomagtartóban pótkerék eddig nem okoz gondot.

Üdv,

Zoli

Elküldve
  zfarkas írta:
Sziasztok!

Kb. 3/4 éve én is LPG-zek, Z14XEP. Tapasztalatok:

- kb. +20% fogyi (benzin 7,1l/100 -> gáz 8,5l/100), autópályán nagy tempónál ennél jóval több (145 km/h körül 9,5l/100),

- klímával elég gyenge lett alacsony fordulaton,

- olajfogyasztás jelentkezett, LPG előtt semmit se evett (5W-30), most olyan 0,1l/1000km körül,

- halkabb a motor (főként autópályázunk, azonos sebesség mellett kevésbé kell felhangosítani a rádiót, ezt a felségem is észrevette),

- 17.000 km alatt a átalakítás költségének felét "ledolgozta" (kb. 130.000 Ft-ot), ez kb. fedi a tervezett 35000 km-es megtérülést,

- csomagtartóban pótkerék eddig nem okoz gondot.

Üdv,

Zoli

Milyen márkájú gázszetted van?

Az olajfogyasztás az nem jelentős... én majd a 0W30-ra leszek kíváncsi, hogy abból mennyit eszik B)

:D

Elküldve
  zfarkas írta:
Landi Renzo Omegas.

Akkor ugyanaz ami nekem, és uhuhu-nak van.

Én egyszer tankoltam eddig kíváncsiságból, kb 1 literrel eszik többet, mint eddig (6.8)...

Pécsen nagyon az a reklám szöveg, hogy semmivel sem többet, de max 10%.

Majd hosszabb távon nekem is lesz tapasztalatom. Májusban majd sokat megyek BP-re, mert vizsgaidőszak lesz, akkor majd tudok nyilatkozni. B)

Elküldve

Hát sajnos 13ekm után cserélni kellett a (szériahibás, Zavoli)) gázinyektorokat. ( 0170-es hibakóddal dús üa. keverék 11L-es fogyi után)

Most újból kezdjük a beállításokat, tesztelést.

Üdv.

Elküldve
  imy írta:
Én egyszer tankoltam eddig kíváncsiságból, kb 1 literrel eszik többet, mint eddig (6.8)...

Szerintem ez nagyon jó.

  imy írta:
Pécsen nagyon az a reklám szöveg, hogy semmivel sem többet, de max 10%.

Nem tudom minek ferdíteni, mikor jelenleg is hónapos várólisták vannak beszerelésre, tehát melójuk van bőven. Vagy jó nekik, ha az ügyfél visszamászkál, mert a fogyasztás nem hozza a beígért szintet?

APEH adatok szerint mikor átalakíttattam benzin 339 Ft, gáz 186 Ft volt, most benzin 380 Ft (+41), gáz 218 Ft (+32). Az én fogyasztásom mellett ez növekvő megtakarítást jelent 100km-en. Ha azonos mértékben nőttek volna, már csökkent volna a 100km-enkénti megtakarítás.

Elküldve
  zfarkas írta:
Szerintem ez nagyon jó.

Nem tudom minek ferdíteni, mikor jelenleg is hónapos várólisták vannak beszerelésre, tehát melójuk van bőven. Vagy jó nekik, ha az ügyfél visszamászkál, mert a fogyasztás nem hozza a beígért szintet?

Hát a 0%-ot nem hiszem, de a 10 is majdnem mese szerű, de nem lehetetlen. 1x tankoltam, az az átlagfogyasztás nem pontos, majd kb 5e km után már az átlagból lehet látni. Én még a 7l-el is megelégszek, ha benzinből fogy 5.8l 385Ft-al számolva 2230Ft, 7l gáz 225Ft-al pedig 1575Ft azaz 655Ft-os megtakarítás.

Igaz rövidebb távokon, és kb 50km benzinnel kb 8l benzin is fogyott 500km gáz mellé.

  zfarkas írta:
APEH adatok szerint mikor átalakíttattam benzin 339 Ft, gáz 186 Ft volt, most benzin 380 Ft (+41), gáz 218 Ft (+32). Az én fogyasztásom mellett ez növekvő megtakarítást jelent 100km-en. Ha azonos mértékben nőttek volna, már csökkent volna a 100km-enkénti megtakarítás.

Én abban reménykedek, hogy a gáz nem fogja követni a gáz pozitív árváltozását, de ahogy nézem azt is majdnem olyan mértékben húzzák a benzin ára után is. B)

Elküldve

bakker, felétek kurvadrága a gáz...

most tankoltam 204 FT-árt...

Fogyasztásom: benzinből 7,5-8 liter között

gázból sorba:

8,5

8,9

9,1 vidéki túra szétpakolt autóval 4 fővel

9,7 iszonyatos szopós dugó, egy csomót klimázva, meg szerintem itt romlott el a multiszelepem, mert a led szerint kevesebbet kellett volna fogyasztania

8,7 ugyanaddig tankolva amig az elöző - azaz amig végleg le nem állt a kút

olyan 2.200 km mentem vele az átalakitás óta, szombaton lesz 1 hónapja hogy beszerelték...

mai tankolás : 480 km re 8300 FT B)

Elküldve
  uhuhu írta:
bakker, felétek kurvadrága a gáz...

most tankoltam 204 FT-árt...

Budapesten elég jó a helyzet, de Nagykanizsán láttam már 232 Ft-ot is a hétvégén. Ahol kevés LPG kút van, ott nagyon pofátlanok az árakkal.

Elküldve
  uhuhu írta:
bakker, felétek kurvadrága a gáz...

most tankoltam 204 FT-árt...

Fogyasztásom: benzinből 7,5-8 liter között

gázból sorba:

8,5

8,9

9,1 vidéki túra szétpakolt autóval 4 fővel

9,7 iszonyatos szopós dugó, egy csomót klimázva, meg szerintem itt romlott el a multiszelepem, mert a led szerint kevesebbet kellett volna fogyasztania

8,7 ugyanaddig tankolva amig az elöző - azaz amig végleg le nem állt a kút

olyan 2.200 km mentem vele az átalakitás óta, szombaton lesz 1 hónapja hogy beszerelték...

mai tankolás : 480 km re 8300 FT :)

Zalában a legolcsóbb 225Ft. :D

Budapesten találtam 199-ért is B)

Elküldve
  uhuhu írta:
már nincs 199 ért, felvitték 204 re.

Az még mindig nagyon jó.

Én egy III. kerületi magán kutat néztem ki, ami vizsonylag közel van a sulimhoz ( OE-KVK) Ha megyek fel ott fogok majd tankolni, 20Ft-al olcsóbb, mint nálunk.

Erről valakinek tapasztalata? Budapest, III. ker. Szentendrei út 788.

Elküldve
  imy írta:
Az még mindig nagyon jó.

Én egy III. kerületi magán kutat néztem ki, ami vizsonylag közel van a sulimhoz ( OE-KVK) Ha megyek fel ott fogok majd tankolni, 20Ft-al olcsóbb, mint nálunk.

Erről valakinek tapasztalata? Budapest, III. ker. Szentendrei út 788.

én ott tankolok mindig, mert pont útbaesik

tegnap volt 204 náluk, primagázé a kút.

müködik B)

Elküldve
  uhuhu írta:
én ott tankolok mindig, mert pont útbaesik

tegnap volt 204 náluk, primagázé a kút.

müködik B)

Szuper, köszönöm

Elküldve
  uhuhu írta:
Na epp varakozom hogY bevigyek az autot a ketezres szervizre.kivancsi leszek hogy mit csinalnak vele...

Majd írd meg, hogy mi lett a vége B)

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.