J0hnny Elküldve Április17, 2011 Megoszt Elküldve Április17, 2011 nem nem, nincs bajom veled, azonkívül hogy 1 db építőjellegü hozzászólásod sincs a dologhoz. ennyi :) Az előbbi mi is volt? :D B) Csak annyit mondtam, hogy az Agip olajjal nincs jó tapasztalatom. Még etanolhoz sem találtam olyat, ami tökéletes lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április17, 2011 Megoszt Elküldve Április17, 2011 http://www.opelcentrum.hu/opelcentrum/elek...foldgazmotorhoz ezzel van e értelme bohóckodni ??? Nem tudom, nekem a Pécsi gázautósok a Z14XEP-be Bosch FR7DC+ -t raktak bele. Elvileg 20e km a csereperiódusa, illetve a szűrőnek is. Uhuhu neked mit mondtak, mikor mit kell cserélni? Illetve az természetes, hogy ma mentem kb 12km-t gázzal, majd egy helyben kb. 5 percig alapjáraton ment a kocsi, s egy tenyérnyi tócsa keletkezett a kipufogónál? Benzinnel ilyet soha nem tapasztaltam... Azt tudom, hogy LPG-vel több H2O keletkezik, de hogy ennyi.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Április18, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Április18, 2011 Nem tudom, nekem a Pécsi gázautósok a Z14XEP-be Bosch FR7DC+ -t raktak bele. Elvileg 20e km a csereperiódusa, illetve a szűrőnek is. Uhuhu neked mit mondtak, mikor mit kell cserélni? Illetve az természetes, hogy ma mentem kb 12km-t gázzal, majd egy helyben kb. 5 percig alapjáraton ment a kocsi, s egy tenyérnyi tócsa keletkezett a kipufogónál? Benzinnel ilyet soha nem tapasztaltam... Azt tudom, hogy LPG-vel több H2O keletkezik, de hogy ennyi.... nekem nem cseréltek gyertyát. vagyis nem tudok róla.jövőhéten úgyis olajat kell cserélnem, majd akkor kitekerem, és belekukkantok, hogy mi vanbenne. utoljára én a 2 polusú gyárit tettem bele. az enyémből is rengeteg kondenzvíz távozik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Illetve az természetes, hogy ma mentem kb 12km-t gázzal, majd egy helyben kb. 5 percig alapjáraton ment a kocsi, s egy tenyérnyi tócsa keletkezett a kipufogónál? Benzinnel ilyet soha nem tapasztaltam... Azt tudom, hogy LPG-vel több H2O keletkezik, de hogy ennyi.... Mennyi lehet a kipufogó rendszerben, ami leállítás után ott marad és belülről eszi meg a fémet. A középső és hátsó dob nem fogja megérni a 3-4 évet. Ami benzines esetén kb 7-9 év, de függ a km-től is. Láttam a fórumon benzin - gáz árkalkulátort, de az ilyeneket nem tartalmaz! Mennyibe kerül a kipufogó cseréje !! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Mennyi lehet a kipufogó rendszerben, ami leállítás után ott marad és belülről eszi meg a fémet. A középső és hátsó dob nem fogja megérni a 3-4 évet. Ami benzines esetén kb 7-9 év, de függ a km-től is. Láttam a fórumon benzin - gáz árkalkulátort, de az ilyeneket nem tartalmaz! Mennyibe kerül a kipufogó cseréje !! Akkor hátra kap majd egy sportdobot, azt nem eszi meg a kondenzvíz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Akkor hátra kap majd egy sportdobot, azt nem eszi meg a kondenzvíz... Elég kókány megoldásnak tünhet, de szerintem, fúrj egy lyukacskát a dob aljára, így ott majd kicsöpög a víz. 600 motorom kipufogóján is van egy ilyen "csepegtető" lyuk, én meg azt hittem kilyukadt. B) De felvilágosítottak, hogy az azért van, hogy a kondenzvíz tudjon hol távozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 az az igazság, hogy bármennyire szeretjük / szeretnénk a Johnnyt, csak a fikát kapjuk tőle. egy építőjellegü hozzászólása nem érkezett ebbe a topikba, csak a szar. de az dögivel. Johnny, ha nincs értelmes és használható hozzászólásod, akkor pls hagyd ezt a topikot, és csetelni menj a chatbe.... Ha ezeket a sorokat én írtam volna lehet , hogy legközelebb nem léphetnék be az oldalra , hogy miért azt mindenkinek a saját fantáziájára bízom. Igaza van Johnny - nak ezt el lehetne PM-ben is intézni. B) Ha nem írok többet ez volt az utolsó hozzászólásom :D miért is!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Elég kókány megoldásnak tünhet, de szerintem, fúrj egy lyukacskát a dob aljára, így ott majd kicsöpög a víz. 600 motorom kipufogóján is van egy ilyen "csepegtető" lyuk, én meg azt hittem kilyukadt. B) De felvilágosítottak, hogy az azért van, hogy a kondenzvíz tudjon hol távozni. Nem kell fúrni csinál az magától is lyukat , nem is egyet hanem többet majd ott távozik a víz. Csak az a gond , hogy ezek a lyukak egyre nagyobbak lesznek az autó meg egyre hangosabb. De van abban a vízben más is mert nekem ez a / kondenzvíz/ a szerelő akna tetejénél még a 40-es szögvasat is megette. Ha lesz időm dobok róla fényképet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Elég kókány megoldásnak tünhet, de szerintem, fúrj egy lyukacskát a dob aljára, így ott majd kicsöpög a víz. 600 motorom kipufogóján is van egy ilyen "csepegtető" lyuk, én meg azt hittem kilyukadt. B) De felvilágosítottak, hogy az azért van, hogy a kondenzvíz tudjon hol távozni. Igen szoktak ilyet a gáztól függetlenül is. Ha egy autó csak rövidtávokra van használva akkor is áll benne a víz. És km állástól függetlenül akár 5 év alatt szétrohad a kipuffogó. Ismerősömnek is ajánlotta a szerelő. 3-as 4-es lyuk, és kifolyik. Biztos jobb mintha benne állna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Igen szoktak ilyet a gáztól függetlenül is. Ha egy autó csak rövidtávokra van használva akkor is áll benne a víz. És km állástól függetlenül akár 5 év alatt szétrohad a kipuffogó. Ismerősömnek is ajánlotta a szerelő. 3-as 4-es lyuk, és kifolyik. Biztos jobb mintha benne állna. Hova érdemes fúrni, s melyik dobba, mindkettőbe? (középső & hátsó) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Hova érdemes fúrni, s melyik dobba, mindkettőbe? (középső & hátsó) Azt tudom csak, hogy Vectrán a szerelő a hátsó dob alján, legvégére a perem tövébe fúrt. Asszem a középső dobra nem fúrtak, pedig az is szétrohadt. De meg kell nézni, mert lehet mindegyik autón máshogyan áll a kipuff. Lényeg hogy a legalsó részen legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Azt tudom csak, hogy Vectrán a szerelő a hátsó dob alján, legvégére a perem tövébe fúrt. Asszem a középső dobra nem fúrtak, pedig az is szétrohadt. De meg kell nézni, mert lehet mindegyik autón máshogyan áll a kipuff. Lényeg hogy a legalsó részen legyen. Köszii! Feltettem töltőre az akksis fúrót B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Köszii! Feltettem töltőre az akksis fúrót :D Szerintem azért várd meg másnak is a véleményét! Bár nem hiszem, hogy problémát okozna. Volt egy Escortunk, az sem gázos volt. A második kipuffogót már eleve kifúrtuk, és mindig állt kis tócsa alatta. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Szerintem azért várd meg másnak is a véleményét! Bár nem hiszem, hogy problémát okozna. Volt egy Escortunk, az sem gázos volt. A második kipuffogót már eleve kifúrtuk, és mindig állt kis tócsa alatta. B) Handbbrake írta, hogy a motorkerékpárokon is van, és ezt csak meg tudom erősíteni, az én motorjaimon is volt, igaz az vastagabb anyagból, de nem rozsdásodtak. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Nem tudom, nekem a Pécsi gázautósok a Z14XEP-be Bosch FR7DC+ -t raktak bele. Elvileg 20e km a csereperiódusa, na megnéztem mi a bosch megfelelője a 1214029-nek ,FR7DPP33 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 na megnéztem mi a bosch megfelelője a 1214029-nek ,FR7DPP33 Amit írtál, az mibe jó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április18, 2011 Megoszt Elküldve Április18, 2011 Amit írtál, az mibe jó? elvileg lpg/cng gyertya ... z16xe és z16yng -be Link to comment Megosztás: More sharing options...
B. György Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok! Voltam autogas szervízbe, és kiderült a problémája, hogy miért állt le gáz üzemen a motor. Túl sok levegőt kapott a rendszer (menet közben), és ez okozta a leállást, mikor alapjárati szinten volt a fordulatszám. Mikor a szervízben voltam, és gáz üzemen járt a motor, szépen járt, a szerelő csak szimplán szájjal belefújt a a nyílásba ahonnan kapja a levegőt a rendszer, és azonnal leállt. Mondja nekem, nincs a kocsinak semmi baja, csak a szél állítja meg az autót. Fúrt a légszűrő dobozra pár lukat, hogy a felesleges levegő eltávozzon valahol, de annyit ért mint szarnak a pofon! Belefújt, leállt ismét. Állítólag nagyon sok munkájuk van, és hogy elkezdhessen dolgozni végre azokon, legközelebbi belefújásnál már messzebbről tette, így elpróbálta hitetni velem hogy már jó is a kocsi, de elég feltűnő volt, és énsem vagyok hülye, és becsukta a motorháztetőt azzal, hogy kész, mostmár jó lesz. Vettem még tőlük a gáz töltünyílásra egy végősapkát, mert nem volt rajta, az pedig kell rá, és így 2000 ft-ot hagytam ott, ami a sapka ára volt, mert ezért amit csinált, nem kellett volna fizetnem. Szóval próbaképp hazafele gázzal mentem, és ugyan úgy leállt. Számítottam rá. Ennyit arról hogy milyen ciki elvinni szerelőbácsihoz, és elhozni úgy hogy működik a rendszer. Ja, szép munkát végzett!!! Ezután hogy kiderült a probléma, elkezdtem gondolkodni, rájöttem hogy a légbeömlő nyílásba volt egy folytás, egy hungarocell darab, amin volt egy kis luk a közepén, amivel kevesebb levegőt kapotthatott. Eszembe jutott mikor autó szerelő bátyámnál (autógázhoz nem ért!) voltam fent, és kivette onnan ezt a hungarocellt, hogy bene szívja a rendszerbe, és gondolta hogy az a téli idő miatt került bele, hogy ne kapjon sok fagyos hideg levegőt. Hát nem azért. Hanem azért, hogy megfelelő mennyiségben kapja a gáz a levegőt, és jól működjön. Ugyanis kerestem itthon hungarocell-t, méretre vágtam, és csináltam a közepére egy lyukat (hasonlóan ahhoz amit kivett), hogy folytson. Ez kész lett, mentem is próba útra. Forró motor, és láss csodás, 1x se állt le a motor, tökéletesen mentem elejétől a végéig gázzal!!! A fene se gondolta volna hogy ez volt a baja. Szóval az embernek sajnos maga kell hogy megoldja a problémáját, mert amint látszik, nem hiába tartottam az idegen lehúzós, átverős szerelőktől! B))) De mindegy, a gáz üzem megy, én meg boldog vagyok, plusz a siker élmény, hogy én csináltam meg sikeresen, amit egy képzett szerelő nem tudott. Csak a hibát kideríteni. A szervíz meg bekaphatja!!! --- A kilyukasztott kipufogóval kapcsolatban, csak annyit hogy nem hülyeség, nemrég voltam kipufogósnál, és egy gyárilag alul kilyukasztott hátsó dobott tettek fel, mert ott ezt ajánlották, hogy kifollyon a víz, és ne rohadojon szét belül. Köpi a vizet kifele rendesen, megnéztem járó motornál. Csak sajna lehet hallani egy kicsit, hogy ott bizony lyukas, mégha a lyuk van vagy 2-3 mm. Ennyi a történetem, és köszönöm mindenkinek a segítségét a problémámmal kapcsolatban! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 A zsigulikon mi is leszűkítjük mindig a levegőbeömlőt. A gyárilag kb 40-es nyílás helyett egy 15-ös furat kell. A karbis autóknak úgy jó, ha süvít a szél a torokba, különben nincs ami behúzza a gázt, és csak úgy elillan. Jártam úgy, hogy 15 l-t kajált a verda, oszt 80-as tempó inát vágta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Sziasztok! Voltam autogas szervízbe, és kiderült a problémája, hogy miért állt le gáz üzemen a motor. Túl sok levegőt kapott a rendszer (menet közben), és ez okozta a leállást, mikor alapjárati szinten volt a fordulatszám. Mikor a szervízben voltam, és gáz üzemen járt a motor, szépen járt, a szerelő csak szimplán szájjal belefújt a a nyílásba ahonnan kapja a levegőt a rendszer, és azonnal leállt. Mondja nekem, nincs a kocsinak semmi baja, csak a szél állítja meg az autót. Fúrt a légszűrő dobozra pár lukat, hogy a felesleges levegő eltávozzon valahol, de annyit ért mint szarnak a pofon! Belefújt, leállt ismét. Állítólag nagyon sok munkájuk van, és hogy elkezdhessen dolgozni végre azokon, legközelebbi belefújásnál már messzebbről tette, így elpróbálta hitetni velem hogy már jó is a kocsi, de elég feltűnő volt, és énsem vagyok hülye, és becsukta a motorháztetőt azzal, hogy kész, mostmár jó lesz. Vettem még tőlük a gáz töltünyílásra egy végősapkát, mert nem volt rajta, az pedig kell rá, és így 2000 ft-ot hagytam ott, ami a sapka ára volt, mert ezért amit csinált, nem kellett volna fizetnem. Szóval próbaképp hazafele gázzal mentem, és ugyan úgy leállt. Számítottam rá. Ennyit arról hogy milyen ciki elvinni szerelőbácsihoz, és elhozni úgy hogy működik a rendszer. Ja, szép munkát végzett!!! Ezután hogy kiderült a probléma, elkezdtem gondolkodni, rájöttem hogy a légbeömlő nyílásba volt egy folytás, egy hungarocell darab, amin volt egy kis luk a közepén, amivel kevesebb levegőt kapotthatott. Eszembe jutott mikor autó szerelő bátyámnál (autógázhoz nem ért!) voltam fent, és kivette onnan ezt a hungarocellt, hogy bene szívja a rendszerbe, és gondolta hogy az a téli idő miatt került bele, hogy ne kapjon sok fagyos hideg levegőt. Hát nem azért. Hanem azért, hogy megfelelő mennyiségben kapja a gáz a levegőt, és jól működjön. Ugyanis kerestem itthon hungarocell-t, méretre vágtam, és csináltam a közepére egy lyukat (hasonlóan ahhoz amit kivett), hogy folytson. Ez kész lett, mentem is próba útra. Forró motor, és láss csodás, 1x se állt le a motor, tökéletesen mentem elejétől a végéig gázzal!!! A fene se gondolta volna hogy ez volt a baja. Szóval az embernek sajnos maga kell hogy megoldja a problémáját, mert amint látszik, nem hiába tartottam az idegen lehúzós, átverős szerelőktől! B))) De mindegy, a gáz üzem megy, én meg boldog vagyok, plusz a siker élmény, hogy én csináltam meg sikeresen, amit egy képzett szerelő nem tudott. Csak a hibát kideríteni. A szervíz meg bekaphatja!!! --- A kilyukasztott kipufogóval kapcsolatban, csak annyit hogy nem hülyeség, nemrég voltam kipufogósnál, és egy gyárilag alul kilyukasztott hátsó dobott tettek fel, mert ott ezt ajánlották, hogy kifollyon a víz, és ne rohadojon szét belül. Köpi a vizet kifele rendesen, megnéztem járó motornál. Csak sajna lehet hallani egy kicsit, hogy ott bizony lyukas, mégha a lyuk van vagy 2-3 mm. Ennyi a történetem, és köszönöm mindenkinek a segítségét a problémámmal kapcsolatban! :D Mikor volt légszűrő csere? Biztos jól lett összerakva!!! Az hungarocell elég darabos cseréld ki valami műanyagra , szerintem az biztosabb, ha már így működik. Milyen szerviz az ahol hungarocellt tesznek a motorhoz , hogy /jól / működjön. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 A kilyukasztott kipufogóval kapcsolatban, csak annyit hogy nem hülyeség, nemrég voltam kipufogósnál, és egy gyárilag alul kilyukasztott hátsó dobott tettek fel, mert ott ezt ajánlották, hogy kifollyon a víz, és ne rohadojon szét belül. Köpi a vizet kifele rendesen, megnéztem járó motornál. Csak sajna lehet hallani egy kicsit, hogy ott bizony lyukas, mégha a lyuk van vagy 2-3 mm. Akkor az biztos nem eredeti GM alkatrész. Bár a külső borítás ugyan lerohad róla, de a belső rész saválló anyagból van. Sajnos saját szememmel győződhettem meg róla. A csere okán felsejlett bennem ahogy elillannak az ezresek, de műszaki vizsgán megfelelt. Bár levetkőzött a dob, de amúgy tökéletes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Akkor az biztos nem eredeti GM alkatrész. Bár a külső borítás ugyan lerohad róla, de a belső rész saválló anyagból van. Sajnos saját szememmel győződhettem meg róla. A csere okán felsejlett bennem ahogy elillannak az ezresek, de műszaki vizsgán megfelelt. Bár levetkőzött a dob, de amúgy tökéletes. Ezt most nem tudtam dekódolni. Kellett cserélni vagy sem? Műszaki miatt vagy más okból? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Ezt most nem tudtam dekódolni. Kellett cserélni vagy sem? Műszaki miatt vagy más okból? Nem kellett cserélni. "Pucéran" ment át a műszaki vizsgán is, a környezetvédelmin is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április19, 2011 Megoszt Elküldve Április19, 2011 Nem kellett cserélni. "Pucéran" ment át a műszaki vizsgán is, a környezetvédelmin is. Köszi! Így már értem és örülök! Link to comment Megosztás: More sharing options...
piktor Elküldve Április20, 2011 Megoszt Elküldve Április20, 2011 A zsigulikon mi is leszűkítjük mindig a levegőbeömlőt. A gyárilag kb 40-es nyílás helyett egy 15-ös furat kell. A karbis autóknak úgy jó, ha süvít a szél a torokba, különben nincs ami behúzza a gázt, és csak úgy elillan. Jártam úgy, hogy 15 l-t kajált a verda, oszt 80-as tempó inát vágta. Nekem is így csinálták meg egy 5 l-es hígítós kanna tetejét faragták belek közepébe egy kb. 20mm-es lyukkal. Hát nekem ez roppantul nem tetszett, ki is vettem . Ezután próba kör , benzinnel se ment de gázzal , azzal meg abszolút meghalt. Beszerelésnél kifúrják a légszűrő házat jó nagy 20-as fúróval , ebbe beleraknak egy 18- as csövet ebbe megy be a gáz a keverőfejbe. A kettő között meg ott a hézag , a Ladánál ebből 2 is van. A levegő meg ott megy be ahol könnyebb ,nem fog átvánszorogni a légszűrőn . Ezt a két hézagot megszüntettem gumi tömítéssel meg egy kis szilóval . Ezután már nem kellett a hígítós kanna tető sem. Tisztába vagyok vele , hogy a Ladás gáz nem az Opelos oldalra való. De olvashatunk itt a gázos fórumon Opelről amibe ugyan így hungarocell darabot faragtak közepén egy lyukkal , ez még rosszabb mint a hígítós kanna teteje. Szerencsétlen tulaj meg kínlódjon , nem számít mennyit eszik és hogy megy az a szekér.. Majd visszahozza , hogy nem jó és le lehet venni lóvéval. Az a lényeg , a beszerelésért felvenni a pénzt , működjön egy darabig a többi nem számít. Tisztelet a kivételnek mert biztos ilyen is akad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts