uhuhu Elküldve Március18, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március18, 2011 no, lehet számolgatni ki mennyit megy egy évben <_< nagyon vicces az E85 ös rublika. és akkor a megtérüléshez hozzávesszük a közem 60E forintos átalakitót, akkor kell egy 80-90 ezer km mire annak az ára visszajön.... J0hnny. ne essél nekem, mert ugysincs igazad, amig nem mutatsz már táblázatot, addig ennek hiszek :angry: :P ( ezt csak azért mert ismerlek.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március18, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március18, 2011 <_< :angry: beszéltél velük?? 200e lehet hogy nekem is kell megoldjuk..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március20, 2011 Megoszt Elküldve Március20, 2011 no, lehet számolgatni ki mennyit megy egy évben <_< nagyon vicces az E85 ös rublika. és akkor a megtérüléshez hozzávesszük a közem 60E forintos átalakitót, akkor kell egy 80-90 ezer km mire annak az ára visszajön.... J0hnny. ne essél nekem, mert ugysincs igazad, amig nem mutatsz már táblázatot, addig ennek hiszek :angry: :P ( ezt csak azért mert ismerlek.) 30%-al azért nem eszik többet, olyan 20-25% szokott lenni. De akkor is gázzal a nyerőbb, én is gondolkodtam rajt, de marad a benzin, azt hiszem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március20, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március20, 2011 mindenki 20-30% ot ír... a gáz elött én elégrendesen körbenéztem.. ezért lett nyerő a gáz.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március20, 2011 Megoszt Elküldve Március20, 2011 Ha a pótkerék helyére rakatom be a gáztartályt (5 ajtósba a csomagtartóba lévő hengeres tartály hülyeség lenne, nem marad semmi csomagtartó), akkor nem lesz hely a pótkeréknek. Mi az előírás, elég egy gumijavító spray is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Március20, 2011 Megoszt Elküldve Március20, 2011 Ha a pótkerék helyére rakatom be a gáztartályt (5 ajtósba a csomagtartóba lévő hengeres tartály hülyeség lenne, nem marad semmi csomagtartó), akkor nem lesz hely a pótkeréknek. Mi az előírás, elég egy gumijavító spray is? A pótkerék már nem kötelező felszerelés.Némelyik új autóban nincs is,csak spay,vagy valami mini kompri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március20, 2011 Megoszt Elküldve Március20, 2011 J0hnny. ne essél nekem, mert ugysincs igazad, amig nem mutatsz már táblázatot, addig ennek hiszek :P :D ( ezt csak azért mert ismerlek.) Volt már olyan, hogy veled szemben volt? <_< Ettől még nyugodtan alszom. :P Mondom, én naponta szembesülök a gázos motorokkal, nekem nem kell bemutatni... Egyébként meg: Szarok a táblázatokra. ;) Majd meglátjuk hosszútávon hogy alakul ez... ;) Jah és...nagyívben szarok a megtakarításra is! ;) Nekem ingyért volt az átalakító a tesztelés vállalás miatt, hétköznap a cégessel gurulok, ha messzire megyek ott az astra (4-5l), ha meg az olyan tötymörgő "nagypapákat" akarom lenyomni, mint a kalapos, gázos zafirások 1.6 böszmékkel, akkor beülök a corsába! :angry: :P :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március20, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március20, 2011 Volt már olyan, hogy veled szemben volt? <_< Ettől még nyugodtan alszom. :P Mondom, én naponta szembesülök a gázos motorokkal, nekem nem kell bemutatni... Egyébként meg: Szarok a táblázatokra. ;) Majd meglátjuk hosszútávon hogy alakul ez... ;) Jah és...nagyívben szarok a megtakarításra is! :D Nekem ingyért volt az átalakító a tesztelés vállalás miatt, hétköznap a cégessel gurulok, ha messzire megyek ott az astra (4-5l), ha meg az olyan tötymörgő "nagypapákat" akarom lenyomni, mint a kalapos, gázos zafirások 1.6 böszmékkel, akkor beülök a corsába! :angry: :P :P :P de nekem még ott a civic, amivel meg lenyomom a ficsúrokat fekete corsában ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március20, 2011 Megoszt Elküldve Március20, 2011 de nekem még ott a civic, amivel meg lenyomom a ficsúrokat fekete corsában <_< A zafiráról beszéltünk! :angry: Szal azt mondom én neked, hogy nyugtasd csak magad a költségekkel, majd meglátjuk az élet mit igazol ebből. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március20, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március20, 2011 A zafiráról beszéltünk! <_< Szal azt mondom én neked, hogy nyugtasd csak magad a költségekkel, majd meglátjuk az élet mit igazol ebből. :angry: OK, nem izgulok.... mint írtam van a környékemen jópár ember akinek bejött... nem izgulok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március20, 2011 Megoszt Elküldve Március20, 2011 OK, nem izgulok.... mint írtam van a környékemen jópár ember akinek bejött... nem izgulok. Én sem!.....bevarrtzsebű opeles! :P <_< :angry: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 féligmeddig igaz, de mégsem... szóval én havi 2000 km-t megyek csak dolgozni. ehhez még hozzájön, hogy legalább 7 alkalommal különkocsizunk ( a hónap többi napján egyautóval járun k dolgozni...), ami plusz 700 km. a 700 km re nincs okosságom, mert diesel az autó, számoljunk 6 literes fogyasztással/100 km. 6 X 7 = 42 liter gázolaj X jelenleg 380 Ft = 15.960 Ft. A zafira fogyaszt benzinből mondjuk 8 litert. 20 munkanap X100 km = 2000 km X 8 literrel /100km = 160 liter X 380 Ft = 60.800 Ft. deha a 160 litert beszorzom 200 FT os gázárral = 32.000 Ft igaz erre rájön némi többlet arra számoljunk 8000 Ft ot, akkor is a vége = 40.000 Ft. ezt még tudnám bonyolítani, hogy nem a zafirával megyek havonta 20 napot, hanem a diesellel... kiszámoljam? na jó :angry: civic: havi 2000 km X 6 literrel/100km 20 nap X 6 liter X 380 FT = 45.600 Ft gázolaj és 7 nap X 8 liter X 380 benzinár: 21.800 Ft. ugyanez gázosan: 7 nap X 8 liter X 200 FT = 11.200 Ft plusz a ráhagyás a többletfogyira: 13.000 FT ( mondjuk itt már nem éri meg elgázositani... ) az összesen: kb 67.500 FT. gázos megoldással : 58.000 Ft. átalakítással évi 120.000 Ft ot spórolok. és arról egyenlőre nem is beszélünk, hogy mi a Hondától a céges járgányokat béreljük. a CR-Z jelenleg havi 22.000 Ft ért van nálunk. Ha a Márti saját autóval jár akkor havi 18.000 Ft értékben kap bejárási támogatást is. Ha a zafira gázos lez, akkor a cr-Z bérleti díja a pénztárcámba marad, plusz a zsebembe ugrik a havi bejárási támogatás az havi 40.000 Ft pluszpénz. számold csak: 12 hónapra összeadva: évi 480.000 Ft ami a zsebbe marad plusz 120.000 Ft amit megspódolok. az évi 600.000 Ft. ( itt most feltételeztük hogy a civiccel járok többet. ) Ha a zafirával járok többet: 240.000 Ft + 480.000 Ft = 720.000 Ft megtakaritás.... ennyiért nagyduzzogva jöhet a gáz. nem ??? :P remélem érthető és köszi hogy elolvastad <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 féligmeddig igaz, de mégsem... ennyiért nagyduzzogva jöhet a gáz. nem ??? :P remélem érthető és köszi hogy elolvastad <_< Én le is ellenőriztem! :angry: Azt fűzném hozzá,hogy ha még azt számoljuk,hogy nincs is 200 a gáz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 nálunk annyi . 199FT <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 csak egyetlenegy módon bukat ez az elmélet: ha valaki szalad annyi készpénzzel megvenni az autót amennyiért még én is elejtem a kulcsot... akkor eladom, bár egyenlőre nemszeretném... de ha valaki szalad akkor ám legyen. akkor minden marad az eredeti verzióban <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 Sokat tapasztalt ismerősöm szerint sok minden szól az E85 mellett. De ha pusztán gazdasági számításokat végez (megtérülés, gazdaságosság, élettartam), akkor az LPG-é a babérkoszorú. A tisztán E85 menetdinamikát, vezetési élményt, stb. tekintve a nyerő, de ezekből nem tudja eltartani a családot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 Debrecenben felnyomták 210-re az lpg-t. Gondolom nem akarják, hogy nagyon lemaradjon a benzintől! Aki akar gázosítani, az szerintem minél hamarább tegye, hogy legyen ideje visszatérülni. Ha sok lesz a gázos autó, biztos kitalálnak valamit, hogy a nép ne járjon jól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 Sokat tapasztalt ismerősöm szerint sok minden szól az E85 mellett. De ha pusztán gazdasági számításokat végez (megtérülés, gazdaságosság, élettartam), akkor az LPG-é a babérkoszorú. A tisztán E85 menetdinamikát, vezetési élményt, stb. tekintve a nyerő, de ezekből nem tudja eltartani a családot. no, de mi az ami szól az E85 mellett? mindenki ennyit mond hogy sokminden. de mi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 Debrecenben felnyomták 210-re az lpg-t. Gondolom nem akarják, hogy nagyon lemaradjon a benzintől! Aki akar gázosítani, az szerintem minél hamarább tegye, hogy legyen ideje visszatérülni. Ha sok lesz a gázos autó, biztos kitalálnak valamit, hogy a nép ne járjon jól. nagyon sokat nem tudnak emelni. kicsit feljebb tudnak menni, de arányaival általában minden ugyanannyival drágább mint a környező országokban. szlovákiábAN 0.63 euro a gáz = 176 forint ( 280 as árfolyamon számolva ) a benzin 95 ös 1.365 euro = 382 Ft. ( hopp itt azt vélem felfedezni, hogy itthon olcsóbb... jujjdejó :angry: ) nincs hová emelni... de tételezzük fel, hogy rácsapnak még 50 forintot. akkor is csak 250 FT egy liter gáz, ami elég jó a 380 Ft os benzinhez képest.... bárki bármit mond, ha valaki legalább 15.000 km-t megy egy autóval annak anyagilag mindenképp megéri átállni a gázos üzemmódra. egyszerüen a pénztárcád védelmében meg kell tanulni együttélni a gázos autók hátrányával ( gyengébb, büdösebb, parkolóház kizárva, csomagtartó kisebb ), viszont az év végi összesítésnél rájössz, hogy megéri.... J0hnny, most jöhet a megcáfolás megpróbálása <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 no, de mi az ami szól az E85 mellett? mindenki ennyit mond hogy sokminden. de mi? Sokat tapasztalt ismerősöm szerint sok minden szól az E85 mellett. De ha pusztán gazdasági számításokat végez (megtérülés, gazdaságosság, élettartam), akkor az LPG-é a babérkoszorú. A tisztán E85 menetdinamikát, vezetési élményt, stb. tekintve a nyerő, de ezekből nem tudja eltartani a családot. E85-tel nincs teljesítményveszteség, sőt, mintha lightos tuning került volna a motorba. Ezek az LPG-ről sajnos nem mondhatók el. Személyes tapasztalatom nincs, így csak a szavahihetőségre alapozhatok. Nekem dízel után egy benzines is igazi élményautónak tűnik! <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 no, de mi az ami szól az E85 mellett? mindenki ennyit mond hogy sokminden. de mi? Igen, ezek a mindentvivő E85-előnyök engem is érdekelnek. Az, hogy környezetbarát, meg megújuló energiaforrás, az szép, meg jó, a marketingtanoncok elzongorázhatnak rajta... A gazdasági oldalát nézve a tisztán etanolos megoldás sem veheti fel a versenyt a gázzal, a benzin-etanol kombó meg itt a fórumon olvasottakat nézve csak inkább nettó szívás, mint megtakarítás... J0hnny pedig elég talányosan fogalmaz, hogy ő látja a javításra váró gázos autók bengáit, de, hogy ezek konrétan mik?... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 Igen, ezek a mindentvivő E85-előnyök engem is érdekelnek. Az, hogy környezetbarát, meg megújuló energiaforrás, az szép, meg jó, a marketingtanoncok elzongorázhatnak rajta... A gazdasági oldalát nézve a tisztán etanolos megoldás sem veheti fel a versenyt a gázzal, a benzin-etanol kombó meg itt a fórumon olvasottakat nézve csak inkább nettó szívás, mint megtakarítás... J0hnny pedig elég talányosan fogalmaz, hogy ő látja a javításra váró gázos autók bengáit, de, hogy ezek konrétan mik?... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 Igen, ezek a mindentvivő E85-előnyök engem is érdekelnek. Az, hogy környezetbarát, meg megújuló energiaforrás, az szép, meg jó, a marketingtanoncok elzongorázhatnak rajta... A gazdasági oldalát nézve a tisztán etanolos megoldás sem veheti fel a versenyt a gázzal, a benzin-etanol kombó meg itt a fórumon olvasottakat nézve csak inkább nettó szívás, mint megtakarítás... J0hnny pedig elég talányosan fogalmaz, hogy ő látja a javításra váró gázos autók bengáit, de, hogy ezek konrétan mik?... Én is kíváncsi lennék a gáz által okozott motor meghibásodásokra... Legutoljára elég barátságos fogyasztásom volt, Bp-Zalaegerszeg oda vissze, országút/autópálya (110-120-as tempó) / spuri adalékkal/ 5.9l benzinhez képest 160Ft-al olcsóbb így 100km... Most hétvégén megyek Bp-re megint kipróbálom olyan 45-50%-os aránnyal, de adalék nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március21, 2011 Megoszt Elküldve Március21, 2011 Én is kíváncsi lennék a gáz által okozott motor meghibásodásokra... Legutoljára elég barátságos fogyasztásom volt, Bp-Zalaegerszeg oda vissze, országút/autópálya (110-120-as tempó) / spuri adalékkal/ 5.9l benzinhez képest 160Ft-al olcsóbb így 100km... Most hétvégén megyek Bp-re megint kipróbálom olyan 45-50%-os aránnyal, de adalék nélkül. Utána olvasgattam, és megkérdeztem a pécsi autógáz-t hogy okozhat-e károsodást, azt mondták, hogy csak akkor ha folyamatosan motorkontroll lámpa ég(nem megfelelő üzemanyag keverék), és úgy megy az ember vele gázos üzemben. A szervizre 20e km-t vagy 1 évet javasolnak a landi renzo rendszernél, és 10-15e Ft a szerviz költsége Pécsen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március21, 2011 Szerző Megoszt Elküldve Március21, 2011 itt csak az a kérdés, hogy mit takar a 20.000 km-kénti szerviz. mertha csak egy 800 Ft os szürő cseréje akkor asszem ezt én is meg tudom csinálni <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts