Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hening

Recommended Posts

Nekem a múltkori akcióm 70 papír volt, úgy hogy ők hozták a lengőkart, kikalapálták a bölcsőt, meg az autó jobb elejét. A gólyalábat meg a sárvédőt meg a lámpákat Wookie hozta, nekik csak fel kellett tenniük. A motorháztető picit nyomott még, illetve nem volt benne semmilyen festés. Ja meg egy pár gumiszerelés is bennevan ebbe, de az elenyésző tétel.

Ha kívülről látszik akkor az már nem csak felületi. Külső sárvédőív elem piti pénz, a jó kasznisok olyan 15-20/ oldalért szokták megcsinálni, a rugótányérra is számolhatsz ennyivel, de ha a komplett váznyúlvány cserés, akkor az olyan 50/oldal. (a javítóelem nem olcsó hozzá) És akkor még ott van a sárvédők fényezése, vidéken elemenként 20-30 körül fújnak, de mivel nem mai autó, valszeg hozzá kell majd polírozni a teljes autót.

Szóval olyan 100-150-el számolhatsz.

Nekem két éve cserélték a két küszöböt, a jobbos belső teljes doblemezt, és a tankbetöltő kelyhet, 50ért csinálták meg, úgy, hogy az előbbieket én vittem, utóbbit meg megcsinálták sík lemezből. És ebben még fényezés nem volt. Ja, plusz a belső küszöböket a b oszloptól újragyártották, mert az se volt már meg. Ja,és az autót is én szedtem szét hozzá.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Így állok most:

Képek

Megvolt a rozsda eltávolítása, portalanítás/zsírtalanítás, 2-3 réteg Koralkyd korróziógátló alapozó és egy réteg Durol zománcfesték.

Lesz még egy Durol még, majd végezetül Plasti Dip réteg.

Jó lett nagyon nekem is kéne lakatolni nyáron kezdjük elötte képet tudsz mutatni mennyire volt szétrohadva ?

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Mivel láttam, hogy páran osztottatok meg képeket kasztnis munkákról, gondoltam érdekes lehet az én felújítási projektem.
A kasztni elég gatya állapotba volt sajnos...Padlólemez, segédváznyúlvány, küszöbök, hátsó nyúlvány, rugótányér, dobok, ívek, tankbeöntő, csomagtér lett mókolva..Sajnos az első ajtók majdhogy" menthetetlenek voltak, azokat bontottan szereztem...illetve két első sárvédő is cserés. 
Ezeken felül kapott új tankot (sajnos utángyártottat), fékeket. Előre 280as tárcsa, B Veki nagy nyergek, hátra 40es nyergek, festve, Új tárcsák, betétek, kézifékhez pofák, kötél, kerékagy és összes fékcső került cserére. Segédváz, hátsó híd és stab rudak homokszórva, szinterezve.Szilentek cserélve. MIvel le került a segédváz, bakokat is cseréltem ( gyári volt mind, lógtak is vagy 1 centit :D) illetve kikerültek a blokkba beletört csavarok az olajteknőnek, végre nem lesz olajfolyás.
Kasztnis munka nemsokára kész, már csak a gyári tetőablak befaragása maradt...

A felületek korróziógátló alapozóval kezelve, a hegesztések mentén kigumizva, majd kapott az egész alja egy fényt 2k-s festékkel ( Jó erős, Linamaros festék :) ). Rücsi és alvázvédő ezután kerül fel rá. Kap majd egy teli fényt is, utána persze üregvédelem is meg lesz.

Nagyjából ennyi. Mindent otthon csináltunk, nem kevés időbe telt , volt, amit "kézből" kellett csinálni (pl hátsó nyúlvány,rugótányér, hátsó sárvédő belső ív), de már látom az alagút végét..Nagyjából fél éve tart a projekt, sajnos munka miatt nem tudtunk úgy haladni vele édesapámmal, mint ahogy azt szerettük volna, de mondják azt is, hogy jó munkához idő kell.

Itt a link, ahol el lehet érni a képeket: https://picasaweb.google.com/101350923512811252390/VectraAGTFelujitas?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKnyqoePmvzF4wE&feat=directlink


Ha kész, rakok fel további képeket!

Remélem érdekesnek találtátok írásomat!

Üdv,

Tomi


 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, psztamas írta:

Sziasztok!

Mivel láttam, hogy páran osztottatok meg képeket kasztnis munkákról, gondoltam érdekes lehet az én felújítási projektem.
A kasztni elég gatya állapotba volt sajnos...Padlólemez, segédváznyúlvány, küszöbök, hátsó nyúlvány, rugótányér, dobok, ívek, tankbeöntő, csomagtér lett mókolva..Sajnos az első ajtók majdhogy" menthetetlenek voltak, azokat bontottan szereztem...illetve két első sárvédő is cserés. 
Ezeken felül kapott új tankot (sajnos utángyártottat), fékeket. Előre 280as tárcsa, B Veki nagy nyergek, hátra 40es nyergek, festve, Új tárcsák, betétek, kézifékhez pofák, kötél, kerékagy és összes fékcső került cserére. Segédváz, hátsó híd és stab rudak homokszórva, szinterezve.Szilentek cserélve. MIvel le került a segédváz, bakokat is cseréltem ( gyári volt mind, lógtak is vagy 1 centit :D) illetve kikerültek a blokkba beletört csavarok az olajteknőnek, végre nem lesz olajfolyás.
Kasztnis munka nemsokára kész, már csak a gyári tetőablak befaragása maradt...

A felületek korróziógátló alapozóval kezelve, a hegesztések mentén kigumizva, majd kapott az egész alja egy fényt 2k-s festékkel ( Jó erős, Linamaros festék :) ). Rücsi és alvázvédő ezután kerül fel rá. Kap majd egy teli fényt is, utána persze üregvédelem is meg lesz.

Nagyjából ennyi. Mindent otthon csináltunk, nem kevés időbe telt , volt, amit "kézből" kellett csinálni (pl hátsó nyúlvány,rugótányér, hátsó sárvédő belső ív), de már látom az alagút végét..Nagyjából fél éve tart a projekt, sajnos munka miatt nem tudtunk úgy haladni vele édesapámmal, mint ahogy azt szerettük volna, de mondják azt is, hogy jó munkához idő kell.

Itt a link, ahol el lehet érni a képeket: https://picasaweb.google.com/101350923512811252390/VectraAGTFelujitas?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKnyqoePmvzF4wE&feat=directlink


Ha kész, rakok fel további képeket!

Remélem érdekesnek találtátok írásomat!

Üdv,

Tomi


 

Nem semmi meló volt.Jól néz ki.Én azért ennyire nem kaptam szét:) Szólj majd ha eladod :)

Link to comment
Megosztás:

Nálam is hasonló project van folyamatban, de én kasznisra bízom a munkát. Se időm, se szakértelmem ehhez a fajta munkához. Nekem most üresre kipakolva áll a kaszni a ház előtt. Nálam összes ajtó, sárvédő, hátsó váznyúlványok, bal első váznyúlvány, illetve padlón néhány lyuk, meg a motor miatt első kereszttartók, illetve baleset miatt a mocitető is cserés. 

Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, wookie írta:

Nálam is hasonló project van folyamatban, de én kasznisra bízom a munkát. Se időm, se szakértelmem ehhez a fajta munkához. Nekem most üresre kipakolva áll a kaszni a ház előtt. Nálam összes ajtó, sárvédő, hátsó váznyúlványok, bal első váznyúlvány, illetve padlón néhány lyuk, meg a motor miatt első kereszttartók, illetve baleset miatt a mocitető is cserés. 

Sajnos sok meló, de ha kész lesz, nagyon jó lesz! :) Nem mondom, hogy financiálisan megéri (még így se, hogy munkadíj nincs) de eladni sem lett volna szívem,nagyon hozzám nőtt ,főleg első autó lévén. Érdekelne, hogy majd készen mennyit kérhetnék érte, de nagyon valószínű, hogy nem fogom eladni...:)
 

Link to comment
Megosztás:

Most pergettem végig a képeidet, és látom hogy lezártátok a hátsó váznyúlványt. Azon gyárilag nem véletlenül voltak a lyukak. Nem szabad teljesen levakolni, mert a víz akkor is bejut, így viszont kijönni nem tud, és nagyon hamar megint ki fog rohadni. 

 

A pénz kérdésre lásd az idézetet az aláírásomban. Amúgy egy jó állapotú, szépen felszerelt példányért max 400 körül lehet kapni, ha van aki megvegye. 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 05. at 14:16, psztamas írta:

Sziasztok!

Mivel láttam, hogy páran osztottatok meg képeket kasztnis munkákról, gondoltam érdekes lehet az én felújítási projektem.
A kasztni elég gatya állapotba volt sajnos...Padlólemez, segédváznyúlvány, küszöbök, hátsó nyúlvány, rugótányér, dobok, ívek, tankbeöntő, csomagtér lett mókolva..Sajnos az első ajtók majdhogy" menthetetlenek voltak, azokat bontottan szereztem...illetve két első sárvédő is cserés. 
Ezeken felül kapott új tankot (sajnos utángyártottat), fékeket. Előre 280as tárcsa, B Veki nagy nyergek, hátra 40es nyergek, festve, Új tárcsák, betétek, kézifékhez pofák, kötél, kerékagy és összes fékcső került cserére. Segédváz, hátsó híd és stab rudak homokszórva, szinterezve.Szilentek cserélve. MIvel le került a segédváz, bakokat is cseréltem ( gyári volt mind, lógtak is vagy 1 centit :D) illetve kikerültek a blokkba beletört csavarok az olajteknőnek, végre nem lesz olajfolyás.
Kasztnis munka nemsokára kész, már csak a gyári tetőablak befaragása maradt...

A felületek korróziógátló alapozóval kezelve, a hegesztések mentén kigumizva, majd kapott az egész alja egy fényt 2k-s festékkel ( Jó erős, Linamaros festék :) ). Rücsi és alvázvédő ezután kerül fel rá. Kap majd egy teli fényt is, utána persze üregvédelem is meg lesz.

Nagyjából ennyi. Mindent otthon csináltunk, nem kevés időbe telt , volt, amit "kézből" kellett csinálni (pl hátsó nyúlvány,rugótányér, hátsó sárvédő belső ív), de már látom az alagút végét..Nagyjából fél éve tart a projekt, sajnos munka miatt nem tudtunk úgy haladni vele édesapámmal, mint ahogy azt szerettük volna, de mondják azt is, hogy jó munkához idő kell.

Itt a link, ahol el lehet érni a képeket: https://picasaweb.google.com/101350923512811252390/VectraAGTFelujitas?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKnyqoePmvzF4wE&feat=directlink


Ha kész, rakok fel további képeket!

Remélem érdekesnek találtátok írásomat!

Üdv,

Tomi


 

"Innen szép a győzelem" vagy hogy szokták mondani :D

Alapos és kitartó munka ez vitán felüli, de sajnos rájöttem már, hogy bármit költök rá, csak az eszmei/használati értéke lesz nagyobb a kocsinak, de tulajdonképpen a kazánba is dobálhatnám a ráköltött pénzt. De sajnos szeretem az autót, meg kell is, szóval úgyis ráköltöm.
Mostanában észrevettem, hogy kezdenek rügyezni az ívek, ittott a küszöb, a balolali padlólemezen valamelyik takaró/kifolyó kupakja körül is rendetlenkedik. Meg mintha a hátsó rugótányérnál is lenne pár hámlás, annak ellenére hogy anno brutál vastag és rugalmas alvázvédővel le/ki lett fújva az egész kocsi, ami szerencsére ma is egész rugalmas és helyén van.

Sajnos kétféle kasztnist ismerek jelenleg: az egyik rokon, aki gyorsan összetákolja úgyahogy a kocsit, mert mindig rohan valahová, a másik aki tisztességesen megcsinálja de igencsak zsebbenyúlós műhely. Valahol a kettő között szeretnék találni valakit, aki lelkiismeretesen és alaposan megcsinálja, de nem kéri el a kocsi piaci értékének tekintélyes hányadát a munkáért cserébe. 

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, Bundee írta:

"Innen szép a győzelem" vagy hogy szokták mondani :D

Alapos és kitartó munka ez vitán felüli, de sajnos rájöttem már, hogy bármit költök rá, csak az eszmei/használati értéke lesz nagyobb a kocsinak, de tulajdonképpen a kazánba is dobálhatnám a ráköltött pénzt. De sajnos szeretem az autót, meg kell is, szóval úgyis ráköltöm.
Mostanában észrevettem, hogy kezdenek rügyezni az ívek, ittott a küszöb, a balolali padlólemezen valamelyik takaró/kifolyó kupakja körül is rendetlenkedik. Meg mintha a hátsó rugótányérnál is lenne pár hámlás, annak ellenére hogy anno brutál vastag és rugalmas alvázvédővel le/ki lett fújva az egész kocsi, ami szerencsére ma is egész rugalmas és helyén van.

Sajnos kétféle kasztnist ismerek jelenleg: az egyik rokon, aki gyorsan összetákolja úgyahogy a kocsit, mert mindig rohan valahová, a másik aki tisztességesen megcsinálja de igencsak zsebbenyúlós műhely. Valahol a kettő között szeretnék találni valakit, aki lelkiismeretesen és alaposan megcsinálja, de nem kéri el a kocsi piaci értékének tekintélyes hányadát a munkáért cserébe. 

Na olyat nem fogsz találni. Én is ezért csináltam meg magamnak.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 08. at 17:06, wookie írta:

Most pergettem végig a képeidet, és látom hogy lezártátok a hátsó váznyúlványt. Azon gyárilag nem véletlenül voltak a lyukak. Nem szabad teljesen levakolni, mert a víz akkor is bejut, így viszont kijönni nem tud, és nagyon hamar megint ki fog rohadni. 

 

A pénz kérdésre lásd az idézetet az aláírásomban. Amúgy egy jó állapotú, szépen felszerelt példányért max 400 körül lehet kapni, ha van aki megvegye. 

A pénz kérdés inkább csak elméleti dolog,meg nagyjából tudtam, mibe vágom a fejszémet... Az az igazság, hogy tudom,  senki nem fizeti meg azt a törődést, amit az autódnak adsz.Álmodni sem merek olyanról, hogy visszakapom egyszer valakitől is, maximum elményben az autótól, meg persze a tudat is boldoggá fog tenni, hogy az autó "egészséges lesz", megbízható és remélhetőleg kopó alkatrészeken kívül nem kell rá költeni egy ideig. Nem beszélve arról, hogy mielőtt szét szedtem, "jól állt neki a távolság" :) most pedig ha minden igaz, régi fényében fog tündökölni, majdnem ugyan úgy, ahogy kijött a gyárból :P Nálam is ez egyfajta szerelem, tart már egy pár éve (első autó szindróma is közre játszik) és szerintem még tartani is fog jódarabig.

Olvasva a többi hozzászólást, sajnos igaz az is, hogy az a legjobb, ha magának csinálja az ember. ( persze ha van affinitása, helye, ideje, szerszáma az embernek, egyéb tényezőkről most ne is beszéljünk) 
Volt pár pont a munka során, hogy igen csak el gondolkoztam:"vajon ki csinálná meg ezt így nekem?" és persze "Mennyiért?" Sajnos ha azt akarjuk, hogy becsülettel legyen megcsinálva, vagy DIY vagy zsebbenyúlós a dolog :/ 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.