Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem régen elégett az irányjelző kapcsolóm, úgy ahogy volt! Én bereléztem a tompítottat és az országútit. Mert a gyárba elfelejtették. Azóta semmi bajom a kapcsolóval. Nekem 120/130W-os égők vannak benne.

Akkor ne csodálkozz, hogy szétégett. Nem arra tervezték, hogy akkora teljesítményfelvétel folyjon át rajta. B)

Link to comment
Megosztás:

most nem arrol volt szó, hogy :

1 túlontul nagyteljesítményű izzók

2 elhasználódott alkatrészek

3 még csak nem is távolságiról volt szó, hanem tompítottról

nos akkor gyári állapotokat tekintve nem szükségszerű a tompihoz a relé.

egyébként, ha lesz saját autó én is berelézem, mert egyik opelos ismerősöm berelézte a sajátját, gyári izzókhoz, és még az is jóval erősebb fényt adott, ugylátszik a kábeleknek is árt az idő múlása...

egyébbként nem olvad meg a lámpád belseje ekkora teljesítménytől?

jaa meg neked a távolsági se volt berelézve? az valahogy furcsa szerintem.

Link to comment
Megosztás:

úgy látszik a kábeleknek is árt az idő múlása...

Nem azzal van a gond hanem a vezeték átmérővel, minél vastagabb annál kisebb az ellenállása, minden csatlakozási pont + 1 Ohm hozzáadásul igaz itt nem nagy teljesítmények uralkodnak de ugyebár az elektronikában használatos fémek java hidegen vezető azaz minél jobban melegszik a vezeték-ér úgy nő az ellenállása ergo jobban megéri 1 számmal nagyobb vezetéket tenni, pl 1.5 mm2-es helyett 2.5 mm2-est.

Legjobb példa erre egy kis teljesítményű izzó, egy analóg áramerősség mérővel sorba kötve. Bekapcsolás pillanatában rövidzárként működik de ahogy melegszik (és közben fényt bocsájt ki -mert ugyebár az a célja) úgy nő az ellenállása. Na most ugyebár itt törpe feszültségről beszélünk tehát jobban beleszól az ellenállás a "végkifejletbe" mint pl 230V-os hálózati feszültségnél.

Link to comment
Megosztás:

Az még nem olyan vastag de a célnak megfelel. 100/130w-os izzóknak én inkább 4 mm2-est tennék szépen leforrasztva a sarukba -örökös mint a nyomorúság. B)

Link to comment
Megosztás:

Háááát... Nem lett jobb az indítózás melegből kicipelt és teljesen feltöltött akksival... ;)

Talán egy hangyányival lett jobb... Mondjuk ma többször is megálltam a kocsival több órára és azért könnyebben tekert. Vagy csak az olaj nem dermedt még meg annyira. B)

Lecserélted már az olajat, vagy még mindig az a 15W-s van benne?

Link to comment
Megosztás:

Szombaton olyan jó idő volt hogy az ablaktörlő motor be sem indult, csak akkor amikor a motortér már valamennyire bemelegedett.

Be fog dögleni előbb utóbb?

Ne csodálkozz, ilyen hidegben én is nehezen indulok be. Nem csak a lapát volt lefagyva a szálvédőhöz? Vagy a kenés dermedt meg a mototrnál/ szerkezetnél.

Link to comment
Megosztás:

Nekem régen elégett az irányjelző kapcsolóm, úgy ahogy volt! Én bereléztem a tompítottat és az országútit. Mert a gyárba elfelejtették. Azóta semmi bajom a kapcsolóval. Nekem 120/130W-os égők vannak benne.

Én ezeket az égőket utólag tettem bele, miután bereléztem! Már mikor megvettem az autót (2 éve), már akkor nem volt az a fittis állapotú az irányjelző kapcsoló.

Biztos régebben is volt már benne nagyobb teljesítményű izzó. B)

Amúgy gyári izzókkal simán jól bírja a kapcsoló is, attól nem lesz baja, hogy nincs relézve.

A nagyobb izzókról meg az a véleményem, hogy teljesen feleslegesek, mert fényerőben közel sem adnak

annyival többet, mint amennyi teljesítményt felvesznek pluszban. Azon kívül a foncsort hamar meg lehet

gyilkolni ilyen égőkkel.

Link to comment
Megosztás:

valami nem kerek nekem a relézésben

szedtem le kapcsolásokat, és a relé oldalán is egyértelműen van ábrázolva, de mégse jön ki fesz azon a lábon, ahol ki kellene jönnie B)

85 kapcsoló+ 86 test 30as láb az állandó+ vagyis a táp, illetve a 87 ahol ki kellene jönnie a + fesznek... és mégse igy megy. mikor rákapcsolok, akkor a 30as lábon hirtelen 0 fesz lesz...vagy el van valami nagyon kötve vagy nagyon nem jól értek vmit...az a fura, hogy eddig így volt kötve az a kocsi, de most végképp nem megy.

féklámpa kapcsoló + feszt kapcsol egyébként?

Link to comment
Megosztás:

valami nem kerek nekem a relézésben

szedtem le kapcsolásokat, és a relé oldalán is egyértelműen van ábrázolva, de mégse jön ki fesz azon a lábon, ahol ki kellene jönnie B)

85 kapcsoló+ 86 test 30as láb az állandó+ vagyis a táp, illetve a 87 ahol ki kellene jönnie a + fesznek... és mégse igy megy. mikor rákapcsolok, akkor a 30as lábon hirtelen 0 fesz lesz...vagy el van valami nagyon kötve vagy nagyon nem jól értek vmit...az a fura, hogy eddig így volt kötve az a kocsi, de most végképp nem megy.

féklámpa kapcsoló + feszt kapcsol egyébként?

Ha jó látom te is az AC-relénél turkálsz. Én a 85-86 al nem foglakoztam, az működött, hiszen a relé kattogott. A 30-on van táp, és azt zárja a 87-re amikor megy a pumpa. Neked mi a gondod? Nem megy a pumpa?

Link to comment
Megosztás:

Ha jó látom te is az AC-relénél turkálsz. Én a 85-86 al nem foglakoztam, az működött, hiszen a relé kattogott. A 30-on van táp, és azt zárja a 87-re amikor megy a pumpa. Neked mi a gondod? Nem megy a pumpa?

e még mindig világítás.

kivettem a haverom kocsijából azt a relét, ami a tompított áramkötrébe volt kötve, szépen világít kapcsol ki be.

a távolságival viszont van vmi gebasz, mert ott otthagytam a relét, és nem kapcsol, vagyis kapcsolni kapcsol, mert a tompított elalszik, és kattan is a relé, de csak nem kapcsolódik fel a távfény.

relé is uj, de ha kihagyom onnét is a relét, akkor az is kapcsol királyul.

de oda kell relé.

csak azt nem értem, ha kattan is akkor miért nem indul meg a fesz a kimenő+ lábon, illetve azt hogy olyankor a beenő+ láb vagyis a 30as miért kerül testpontra...

Link to comment
Megosztás:

nos talán megvan a probléma helye.

idebent összerkatam egy relés kapcsolást, és kiméregettem dolgokat.

az autóban mikor rákapcsoltam a refit, akkor a 30as lábon leesett a fesz, azt hittem, azért, mert így a fogyasztón keresztül testre kerül a 30as pont, de mint az kiderült most, nem így van, mert bekötöttem egy 12voltos próbalámpát, és akár hol mérek, ahol eddig is 12 volt fesz volt ott most is megvan fogyasztóval együtt is tehát nem kerül testre a 30as pont.

Fot_0041_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fot_0042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Fot_0043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

e még mindig világítás.

kivettem a haverom kocsijából azt a relét, ami a tompított áramkötrébe volt kötve, szépen világít kapcsol ki be.

a távolságival viszont van vmi gebasz, mert ott otthagytam a relét, és nem kapcsol, vagyis kapcsolni kapcsol, mert a tompított elalszik, és kattan is a relé, de csak nem kapcsolódik fel a távfény.

relé is uj, de ha kihagyom onnét is a relét, akkor az is kapcsol királyul.

de oda kell relé.

csak azt nem értem, ha kattan is akkor miért nem indul meg a fesz a kimenő+ lábon, illetve azt hogy olyankor a beenő+ láb vagyis a 30as miért kerül testpontra...

Az hogy kattan csak azt jelenti, hogy behúz a tekercs. Attól még lehet az éritkező koszos, vagy görbült. Gondolom a relé ahogy kapcsol akkor nyitja a tompított áramkörét és zárnia kéne a refit. Nincs ebből a reléből másik egy próbának?

Link to comment
Megosztás:

Az hogy kattan csak azt jelenti, hogy behúz a tekercs. Attól még lehet az éritkező koszos, vagy görbült. Gondolom a relé ahogy kapcsol akkor nyitja a tompított áramkörét és zárnia kéne a refit. Nincs ebből a reléből másik egy próbának?

új a relé is a kapcsoló is ... az izzók is működnek, mert a relé nélkül szépen világít minden

...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.