Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt az inditási feszültséget lehet mérni ilyen gagyitron multiméterekkel? Most akarok beszerezni egyet.

megtudod mérni azért a pár ezer ft-os műszerek is viszonyleg pontossak sőtt sztem minimális a hiba % ! nekem is van gagyi is meg minőségi is ezek pl tized volt híján egyforma értéket mutattak!

Link to comment
Megosztás:

...Ezt az inditási feszültséget lehet mérni ilyen gagyitron multiméterekkel? Most akarok beszerezni egyet.

Lehet mérni, de leginkább a régi, mutatós müszerrel érdemes. Az ugyanis pontosabban, (gyorsabban) reagál a változásokra, mint ezek a NASA tecsnikás, márkás, médinKína tipusú ezsközök.

Bár az apósom is egy ilyen csodaszerrel mérte az aksimat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet mérni, de leginkább a régi, mutatós müszerrel érdemes. Az ugyanis pontosabban, (gyorsabban) reagál a változásokra, mint ezek a NASA tecsnikás, márkás, médinKína tipusú ezsközök.

Bár az apósom is egy ilyen csodaszerrel mérte az aksimat. :lol:

Igen a deprez műszer pontos főleg a tükrös számlappal eláltott! :lol: De sztem a digitális is megteszi nem labormérés kell ide hanem egy viszonyítási alap! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hi,

Nos, az a helyzet, hogy a jármű fékezésnél "felgyorsul":lol:, üresben felpörög a motor 1500-2000-re. Elektromos hibára gyanakodom, számos szerelőn kifogott a szerkezet. Csövek, tömítések, stb csere, kivéve a komplett fékrásegítő ház nem volt cserélve.

így jelentkezik a probléma:

-alapjáraton gurulásnál, ha rágondolok a fékpedálra, alig lenyomva már megy föl a fordulatszám

-kinyomom a kuplungot adott fordulatról csökken 1500-ig, ott stagnál

-motorfék csak 1500-as fordulatig van

-addig pörög míg mozgásban van az autó, pl lámpánál megállok, 1-2 mp és visszacsökken szépen.

-nem állandóan jelentkezik, 10-ből 8 fékezésnél, hideg meleg motornál egyaránt.

-indítás után a pedál beesik, működik a rásegítő

-sárga lámpa nem jelez, csak a lambda szonda hibát :lol:

Ha lekötöm a műszeregységben a sebesség jeladót akkor megszűnik teljes mértékben a probléma, innen gondolom, h elektromos jellegű. Honnan tudja elektromosan az ECU, h fékezek? Vagy a sebességjeladó hibás, és az ennyire meg tudja zavarni az ECU-t? Fojtószelep potméter és léptető motor is volt cserélve. Vagy ha a pillagószelep helyzetét zártnak látja a potitól (motorfék) és van sebességjel akkor miért csak 1500ig engedia fordulatot?

Lehet az ECU hibás? Hogyan lehetne kiszűrni a hibás alaktrészt? Másik seb jeladót nem tudtam szerezni, ilyen műszeregységbe valót, és komplett műszeregységet meg nem akartam venni.

Nem szeretnék továbbra is fölöslegesen cserélgetni, minden szerelő mást mond, h szerinte ezt cseréljük, a másik amazt mondja, és az 5ezresek meg csak repkednek!!!

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Hi,

így jelentkezik a probléma:

-alapjáraton gurulásnál, ha rágondolok a fékpedálra, alig lenyomva már megy föl a fordulatszám

-kinyomom a kuplungot adott fordulatról csökken 1500-ig, ott stagnál

-motorfék csak 1500-as fordulatig van

-addig pörög míg mozgásban van az autó, pl lámpánál megállok, 1-2 mp és visszacsökken szépen.

-nem állandóan jelentkezik, 10-ből 8 fékezésnél, hideg meleg motornál egyaránt.

-indítás után a pedál beesik, működik a rásegítő

-sárga lámpa nem jelez, csak a lambda szonda hibát :lol:

Sztem a vákuumrendszer a hibás. Nézd át a fékrásegítőre menő csövet. Húzd le a fékrásegítő csövére menő vékonyabb csöveket, és zárd le a lyukakat (pl. csavarral). Ha így nem csinálja, tuti hogy a vákuumrendszer szórakozik. Ki kell cserélni a csöveket, meg azt a kör alakú szelepet, ami a fékrásegítő vákuumcsövében van.

Az, hogy lassú gurulásnál megemelkedik a fordulatszám, természetes jelenség, azért van, hogy a fékezéshez legyen elég vákuum a rendszerben. A kiométerórát ne kösd ki, mert azzal is csak hibát generálsz a rendszerben. A lambdát cseréld ki, de csak gyárira!

Motorfék valóban csak 1500 fordulatig van, az alatt már van üzemanyagadagolás.

Link to comment
Megosztás:

Sztem a vákuumrendszer a hibás. Nézd át a fékrásegítőre menő csövet. Húzd le a fékrásegítő csövére menő vékonyabb csöveket, és zárd le a lyukakat (pl. csavarral). Ha így nem csinálja, tuti hogy a vákuumrendszer szórakozik. Ki kell cserélni a csöveket, meg azt a kör alakú szelepet, ami a fékrásegítő vákuumcsövében van.

Az, hogy lassú gurulásnál megemelkedik a fordulatszám, természetes jelenség, azért van, hogy a fékezéshez legyen elég vákuum a rendszerben. A kiométerórát ne kösd ki, mert azzal is csak hibát generálsz a rendszerben. A lambdát cseréld ki, de csak gyárira!

Motorfék valóban csak 1500 fordulatig van, az alatt már van üzemanyagadagolás.

Már megvolt a ledugózás, volt tipp a tatályszellőzés hibája is, de semmi változás. A végén még kiderül, h ez tényleg teljesen normális működés. Csak más márkájú autóknál ezt ennyire nem tapasztaltam.

Azért köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Már megvolt a ledugózás, volt tipp a tatályszellőzés hibája is, de semmi változás. A végén még kiderül, h ez tényleg teljesen normális működés. Csak más márkájú autóknál ezt ennyire nem tapasztaltam.

Azért köszi a segítséget!

Én már olvastam ezen a fórumon valahol olyat is, hogy vki ilyen sok mindent kicserélt, majd az lett a megoldás, hogy az ECU-t újra tanították a szervízben és rendbe jött minden....legalábbis vmi ilyesmire emlékszem.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én már olvastam ezen a fórumon valahol olyat is, hogy vki ilyen sok mindent kicserélt, majd az lett a megoldás, hogy az ECU-t újra tanították a szervízben és rendbe jött minden....legalábbis vmi ilyesmire emlékszem.. :lol:

Az ECU-n nincs vmi reset gomb :lol: ??!!

Link to comment
Megosztás:

Nem ritka, de csak a 95-96 évjáratokban volt ilyen. Az még a kétjegyű hibakódos régebbi verzió.

A tech2vel is csak valami külön módon lehet rácsatlakozni, asszem az évjáratot kell 95-re állítani.

Csak ezt a márkaszervizekben sem mindenhol tudják, ezt én is tapasztaltam :lol:

ki akartam cserélni az ECU-t , szereztem egy másik piros-sárga csatlakozósat.

viszont a csere után a kocsi nem akart elindulni ,csak villogott a sárga lámpa a műszerfalon

gondolom fel kellene programozni

ezt a fajtát tech1 műszerrel kell szerinted programozni ?

Link to comment
Megosztás:

ki akartam cserélni az ECU-t , szereztem egy másik piros-sárga csatlakozósat.

viszont a csere után a kocsi nem akart elindulni ,csak villogott a sárga lámpa a műszerfalon

gondolom fel kellene programozni

ezt a fajtát tech1 műszerrel kell szerinted programozni ?

kétszer is mondtam, hogy az ecuval még ki kell cserélni

az immó egységet (kulcslyuknál levő műanyag doboz a karikával),

és az adott ecuhoz tartozó immó egység és immó transzponder (kulcsban)

jó csak hozzá, ha el akarod indítani. A villogás pont azt jelzi, hogy nem jó

transzpondert vagy immó egységet érzékel, ezért letilt.

Át is lehet programozni, de ahhoz kell a pass kártyája annak az autónak,

amiből az új ecu lett nyerve.

Link to comment
Megosztás:

kétszer is mondtam, hogy az ecuval még ki kell cserélni

az immó egységet (kulcslyuknál levő műanyag doboz a karikával),

és az adott ecuhoz tartozó immó egység és immó transzponder (kulcsban)

jó csak hozzá, ha el akarod indítani. A villogás pont azt jelzi, hogy nem jó

transzpondert vagy immó egységet érzékel, ezért letilt.

Át is lehet programozni, de ahhoz kell a pass kártyája annak az autónak,

amiből az új ecu lett nyerve.

tudom ,hogy mondtad

a régit ECU-t is újra lehet programozni , nem ?

Link to comment
Megosztás:

ez nem windóz :lol:

ebben még eeprom van, kicsit nehéz is lenne a dolog :lol: de semmit nem is jelent számodra, felejtsd el.

pedig jelent , informatikus , és autószerelő végzettségem miatt :lol:

csak már ki vagyok akadva ,hogy nem jó az autóm

lassan két éve kínlódok vele, és nem tud rájönni senki sem , hogy miért zabál 13-14 litert

Link to comment
Megosztás:

Egy ó-divatú laptop meg egy RS 232-es csati konverterrel és minden megoldható... :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D Vagy hülyeséget mondok?

igen :lol:

ez még régebbi eepromos kütyü, csak eeprom programozóval lehet a programját frissíteni.

de ez adott esetben semmit nem jelent, mert nincsenek hozzá különböző változatok sw terén :D

ami jelenthetne valamit, hogy tech műszerrel nullázni kéne az értékeket benne, bár ha el van

mászva mondjuk egy jeladó hibája miatt, akkor ugyanúgy el fog mászni.

Link to comment
Megosztás:

pedig jelent , informatikus , és autószerelő végzettségem miatt :lol:

csak már ki vagyok akadva ,hogy nem jó az autóm

lassan két éve kínlódok vele, és nem tud rájönni senki sem , hogy miért zabál 13-14 litert

Szia autastra!

Csak azt nem értem, hogy ha már ennyit szívtál a vassal miért nem adod el? Ez mazohizmus? Én már biztos megváltam volna tőle ha a gatyámat megenné. Ilyen kocsikból meg amugy is dunát lehet rekeszteni annyi van, ha már márkahű akarsz maradni!

Üdv: BB

Link to comment
Megosztás:

Szia autastra!

Csak azt nem értem, hogy ha már ennyit szívtál a vassal miért nem adod el? Ez mazohizmus? Én már biztos megváltam volna tőle ha a gatyámat megenné. Ilyen kocsikból meg amugy is dunát lehet rekeszteni annyi van, ha már márkahű akarsz maradni!

Üdv: BB

eladnám ,csak már rakattam bele gázt 250-ért ,

meg automata váltós , ami elég ritka

nem tudok ,csak előre menekülni

Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy egy kocsi az csak kiadás ha nem kenyérkereső de ha nem megbízható kicsit sem akkor jobb megválni tőle. Én is szeretem az enyémet de ha minden anyagim rá kéne fordítanom akkor kb úgy járna mint az előző gurulóm pedig azt is szerettem. De nem most jöttem a fáról...

Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy egy kocsi az csak kiadás ha nem kenyérkereső de ha nem megbízható kicsit sem akkor jobb megválni tőle. Én is szeretem az enyémet de ha minden anyagim rá kéne fordítanom akkor kb úgy járna mint az előző gurulóm pedig azt is szerettem. De nem most jöttem a fáról...

megbízható az autó

amúgy semmi baj nem lenne vele

csak a fogyasztása horror

amúgy nem költöttem rá veszélyesen sokat

a két év alatt kb. 150 ezret + a gázüzem

Link to comment
Megosztás:

megbízható az autó

amúgy semmi baj nem lenne vele

csak a fogyasztása horror

amúgy nem költöttem rá veszélyesen sokat

a két év alatt kb. 150 ezret + a gázüzem

Az addig oké. Ez ugyan nem ebbe a topicba való de a múltkor azt írtad, hogy nem megy úgy ahogy kéne. Viszont azt tudod-e hogy az automata váltót a hűtővíz fűti fel (gépkönyvben olvastam) és ha nem elég meleg az olaj akkor kicsit érdekesen működik -nincs ez másként az erőgépeknél sem- hiába taposod nem tudja átvinni a nyomatékot de zabálja a naftát kegyetlenül és kéri a powert. És lehet itt a megoldás kulcsa: vagy sűrű a váltóban lévő olaj vagy nem elég meleg a váltó ahhoz, hogy az olaj felhíguljon kellő mértékben. Így jártunk egy OK 15.5-ös homlokrakodóval, szívtunk is vele egy jó sort mire rájöttünk mi okozza a bajt (sűrű volt neki a gyári olaja) -mostmár felfele 35-40 fokos szögben is képes felmenni, ha nem akkor meg kapar mint az állat amit addig sem csinált.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.