Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy TID kijelzőt szeretnék beépíteni az F Astrámba de gyárilag nincs benne külső hőmérsékleti jeladó. Valaki már fűzött be esetleg neki kábelt, illetve mennyire bonyolult ? Ha valaki csinált már ilyet tudna nekem is segíteni?
Válaszokat előre is köszönöm !

Módosítva : Markov
Link to comment
Megosztás:

20 perce, Markov írta:

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy TID kijelzőt szeretnék beépíteni az F Astrámba de gyárilag nincs benne külső hőmérsékleti jeladó. Valaki már fűzött be esetleg neki kábelt, illetve mennyire bonyolult ? Ha valaki csinált már ilyet tudna nekem is segíteni?
Válaszokat előre is köszönöm !

Szia. Szükséged lesz ( ha még nincs meg ) a kijelző hátuljába passzoló 12 pines csatira ( a képen X19) ide kell bekötni a jeladótól jövő szálakat ( felcserélhető a két szál) a 2-es 4-es lábra. Ha belenézel a kijelző hátulján a csati aljzatába látni fogod a 4 sarokban az 1-6-7-12-es számokat ezek alapján be tudod azonosítani a 2-4-es lábakat. Ha ide való csatid van akkor a kép alapján látható hogy kék és kék-fehér szálakról van szó. Én azt mondom hogy a jobb oldalon ( nem úgy mint gyárilag ahol a bal oldalon jön be) egyszerűbb áthozni a tüzfalon a kábeleket a motortérből az ablakmosó tartályt eltávolítva a beltérből a kesztyűtartót kiszerelve férsz ide. Itt a motortéri kábelköteg fut amit nem érdemes szétbontani így egyszerűbb az áttörés gumiharangját egy ponton ( távol a kábelkötegtől, és a kasznihoz se érjen hozzá átlyukasztani ( pár milis lyuk elég) és ott átfűzni a kábelt.  Aztán elől a lökösnél vagy átviszed vissza a vezető oldalra a gyári helyéhez vagy fúrsz neki egyet jobb oldalon.

2959809-20181030-WRI9yx.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Szia. Szükséged lesz ( ha még nincs meg ) a kijelző hátuljába passzoló 12 pines csatira ( a képen X19) ide kell bekötni a jeladótól jövő szálakat ( felcserélhető a két szál) a 2-es 4-es lábra. Ha belenézel a kijelző hátulján a csati aljzatába látni fogod a 4 sarokban az 1-6-7-12-es számokat ezek alapján be tudod azonosítani a 2-4-es lábakat. Ha ide való csatid van akkor a kép alapján látható hogy kék és kék-fehér szálakról van szó. Én azt mondom hogy a jobb oldalon ( nem úgy mint gyárilag ahol a bal oldalon jön be) egyszerűbb áthozni a tüzfalon a kábeleket a motortérből az ablakmosó tartályt eltávolítva a beltérből a kesztyűtartót kiszerelve férsz ide. Itt a motortéri kábelköteg fut amit nem érdemes szétbontani így egyszerűbb az áttörés gumiharangját egy ponton ( távol a kábelkötegtől, és a kasznihoz se érjen hozzá átlyukasztani ( pár milis lyuk elég) és ott átfűzni a kábelt.  Aztán elől a lökösnél vagy átviszed vissza a vezető oldalra a gyári helyéhez vagy fúrsz neki egyet jobb oldalon.

2959809-20181030-WRI9yx.png

köszi remélem sikerül bekötni :D
még egy kérdés, hogy a 2-4 szálról megy egy leágazás a 23-22 számhoz. ennek van jelentősége vagy kihagyható a bekötésből ? ha fontos akkor ezek a számok mit takarnak ?

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Markov írta:

köszi remélem sikerül bekötni :D
még egy kérdés, hogy a 2-4 szálról megy egy leágazás a 23-22 számhoz. ennek van jelentősége vagy kihagyható a bekötésből ? ha fontos akkor ezek a számok mit takarnak ?

 

A TID és MID-et egy rajzon ábrázolták, ezért van kettős bekötés, azt a részt kell nézned, amilyet éppen be akarsz szerelni, itt a teljes rajz:http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg Ha megnézed a szükséges bekötéseken, van egy kis téglalap "TID" és "MID" felirattal, van olyan a felső sorban amelyiken mindegyik van, az ugye mindegyik bekötésnél használatos. A MID ugye a kétsoros kijelzős fedélzeti " számítógép".

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 15. at 6:40, ihbastra írta:

Üdv. Gondolkodom hogy rakok központizárat a ferdehátúba. Valakinek van ezzel tapasztalata hogy milyet érdemes venni mert van ezer fajta. Meg jó lenne ha a csomagtérajtót is zárná. Köszi

Szia!

Nekem ugyan kombi van, de lényeg hogy univerzális. Azt leszámítva hogy nem volt túl pontos a beépítés ( nem figyeltem maximálisan a pálca párhuzamos mozgására ) rendben működik. Annyi azért, hogy a két rudat összekötő csavaros kapocs gyenge minőség. Nekem villanyszerelési boltban kellett vennem hozzá kábelhez összefogató elemet. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tegnap vettünk egy f astrát, amiben új gyújtáskapcsoló van. De csak az egyik kulcsot tanították fel az immohoz, a másikat nem.

Meg tudom én ezt csinálni házilag mondjuk egy laptop meg valami szoftver segítségével? Ha igen, akkor valaki leírná a menetét?

Nem idegen a dolog, turkáltam már laptoppal autóban, de opel fronton teljesen kezdő vagyok.

 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valakinek egy eladó ECU Bp vagy közeli forrásból? Már csak erre tudok gondolni, hogy megdöglött. Rossz a keverék képzésem és több mint két hete kínlódok a gépsárkánnyal((

'92-es, c16nz, 8 szelepes, központi inj., vákuumvezérelt EGR stb

Link to comment
Megosztás:

7 órája, koqxdió írta:

Sziasztok!

Van valakinek egy eladó ECU Bp vagy közeli forrásból? Már csak erre tudok gondolni, hogy megdöglött. Rossz a keverék képzésem és több mint két hete kínlódok a gépsárkánnyal((

'92-es, c16nz, 8 szelepes, központi inj., vákuumvezérelt EGR stb

Sok vagy kevés , hibakódok vannak?

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, koqxdió írta:

Sok, hibakód nincs.

 

Elektronikus hibára kiabálna a vezérlő ezért mechanikus feltételezhető: Levegő - benzin szűrő , katalizátor összeomlás,  benzin nyomás szabályzó dugulása. Én ezekre gondolnék először.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, nyemi írta:

Elektronikus hibára kiabálna a vezérlő ezért mechanikus feltételezhető: Levegő - benzin szűrő , katalizátor összeomlás,  benzin nyomás szabályzó dugulása. Én ezekre gondolnék először.

Rossz kétvezetékes vízhőfokmérőre például nem reklamál, mégis bedúsul miatta a keverék. Ha valami üzemszerű, vagy ahhoz közelít, akkor nem fog szólni a motorvezérlő. Ezek még elég egyszerű szoftverrel rendelkeznek. Főleg a C16NZ-é.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Rossz kétvezetékes vízhőfokmérőre például nem reklamál, mégis bedúsul miatta a keverék. Ha valami üzemszerű, vagy ahhoz közelít, akkor nem fog szólni a motorvezérlő. Ezek még elég egyszerű szoftverrel rendelkeznek. Főleg a C16NZ-é.

Ugye tól-ig határ van bekódolva, aztán lehet a két érték között van a jel ( ellenállás mondjuk) csak éppen nem  a hozzá passzoló hömérsékleten. Így nem megy normálisan, de nem is reklamál.  Most nekem pölö a pillangószelep poti miatt egyből reklamált már alapjáraton, mert már amikor felrakod akkor fordítani kell rajta, nálam meg mivel nem volt meg az őt hajtó kis közdarab meg sem mozdult. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, daykiller írta:

Rossz kétvezetékes vízhőfokmérőre például nem reklamál, mégis bedúsul miatta a keverék. Ha valami üzemszerű, vagy ahhoz közelít, akkor nem fog szólni a motorvezérlő. Ezek még elég egyszerű szoftverrel rendelkeznek. Főleg a C16NZ-é.

Múltkor kielemeztük a működését , hogy egy feszültség szint váltás  van 50°C-nál ami után lép színre a λ-ról való szabályzás. Ha ez elmaradna  csak kiabálna legalább egy λ szonda hibát az  ECU, gondolom. Aztán gyakorlat lehet más mutat. Meg ha  kérdező fejével gondolkozok,:confused: ha ECU-t akart  cserélni a szenzorok működés ellenőrzésén már csak túl van.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, nyemi írta:

Múltkor kielemeztük a működését , hogy egy feszültség szint váltás  van 50°C-nál ami után lép színre a λ-ról való szabályzás. Ha ez elmaradna  csak kiabálna legalább egy λ szonda hibát az  ECU, gondolom. Aztán gyakorlat lehet más mutat. Meg ha  kérdező fejével gondolkozok,:confused: ha ECU-t akart  cserélni a szenzorok működés ellenőrzésén már csak túl van.

Nem biztos, hiszen a motorvezérlő nem tudja hogy valójában milyen meleg a motor csak a kétvezetékes vízhőfok ellenállása alapján.  Elvileg lehetne akár örökké hideg a motor és akkor nincs lambda szabályzás. Valóságban ilyen persze nincs hiszen a motor és a hűtőfolyadék is melegszik, de ha nem változik a jel akkor az ECU hideg motor feltételez akármeddig.  Abból nincs hibakód hogy 1 óra múlva sem "melegedett" be a folyadék. Ez akár ( persze még több minden is) a hiba oka is lehetne: hiszen a motor már meleg, de még megy a dúsítás mintha hideg lenne. De rádugott gépen ez szerintem látható. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

7 perce, zotya975 írta:

Nem biztos, hiszen a motorvezérlő nem tudja hogy valójában milyen meleg a motor csak a kétvezetékes vízhőfok ellenállása alapján.  Elvileg lehetne akár örökké hideg a motor és akkor nincs lambda szabályzás. Valóságban ilyen persze nincs hiszen a motor és a hűtőfolyadék is melegszik, de ha nem változik a jel akkor az ECU hideg motor feltételez akármeddig.  Abból nincs hibakód hogy 1 óra múlva sem "melegedett" be a folyadék. Ez akár ( persze még több minden is) a hiba oka is lehetne: hiszen a motor már meleg, de még megy a dúsítás mintha hideg lenne. De rádugott gépen ez szerintem látható. 

Ha olyan OP-com-al lett nézve mint Kispotter-nek is van , akkor  nem biztos látni. Ugye ez már bebizonyosodott. Multimétert neki az kimutatja (jobban is szeretem ilyen manuális méréseket mert  sokkal előrébb tud jutni az ember főleg hibakeresésnél).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyemi írta:

Ha olyan OP-com-al lett nézve mint Kispotter-nek is van , akkor  nem biztos látni. Ugye ez már bebizonyosodott. Multimétert neki az kimutatja (jobban is szeretem ilyen manuális méréseket mert  sokkal előrébb tud jutni az ember főleg hibakeresésnél).

Nem tudom milyennel, az enyémet csak egyszer néztük, ott ugye láttam a valós motorhőfokot. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, nyemi írta:

Elektronikus hibára kiabálna a vezérlő ezért mechanikus feltételezhető: Levegő - benzin szűrő , katalizátor összeomlás,  benzin nyomás szabályzó dugulása. Én ezekre gondolnék először.

Dugulás kizárható az én szekeremnél, kívül-belül csili-vili)) viszont az üzemanyag nyomás szabályzó tövében ma felfedeztem némi nem odaillő fölös üzemanyag szivárgást. Minden van, csak ilyen cseredarab nincs. Új sem Csergő, sem Müller autónál. Régit políroztam, hogy javuljon a tömítettség és most 95%-on muzsikál.

Köszi a segítséget mindenkinek, kellett a terelgetés, hogy kitartóan a mechanikus oldalon keresgéljek!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Nem biztos, hiszen a motorvezérlő nem tudja hogy valójában milyen meleg a motor csak a kétvezetékes vízhőfok ellenállása alapján.  Elvileg lehetne akár örökké hideg a motor és akkor nincs lambda szabályzás. Valóságban ilyen persze nincs hiszen a motor és a hűtőfolyadék is melegszik, de ha nem változik a jel akkor az ECU hideg motor feltételez akármeddig.  Abból nincs hibakód hogy 1 óra múlva sem "melegedett" be a folyadék. Ez akár ( persze még több minden is) a hiba oka is lehetne: hiszen a motor már meleg, de még megy a dúsítás mintha hideg lenne. De rádugott gépen ez szerintem látható. 

Így van. Ha 20 évig azt mondja az érzékelő a motornak, hogy márpedig az 30 celsius fokos, akkor a motorvezérlő mindvégig úgy fogja alakítani az előre beállított keverékképzést és a lambdaszabályzást be sem kapcsolja. Fűtött lambdás motorok viszont már erre reagálnának, de az említett motor egy alig elektronikázott 1.6-os motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra F kombim van. A rendszámtáblavilágítás és a hátsó ablaktörlő nem működik. Azt már sikerült kiderítenem, hogy az átvezető kábelek vannak megtörve. (Ha ott mozgatom akkor néha világít és el- elindul a motor). Arra van valami módszer, hogy tudnám kicserélni? Ki tudom húzni a régit (vagy bent is maradhat) be tudom húzni az új vezetéket? A csomagtér ajtó felől is elég megbonthatatlannak látszik illetve előre felé merre megy tovább a vezeték? Hol tudnám esetleg megbontani máshol?

 

köszönöm

Link to comment
Megosztás:

40 perce, ftomi28 írta:

Sziasztok!

Astra F kombim van. A rendszámtáblavilágítás és a hátsó ablaktörlő nem működik. Azt már sikerült kiderítenem, hogy az átvezető kábelek vannak megtörve. (Ha ott mozgatom akkor néha világít és el- elindul a motor). Arra van valami módszer, hogy tudnám kicserélni? Ki tudom húzni a régit (vagy bent is maradhat) be tudom húzni az új vezetéket? A csomagtér ajtó felől is elég megbonthatatlannak látszik illetve előre felé merre megy tovább a vezeték? Hol tudnám esetleg megbontani máshol?

 

köszönöm

Szia!

Nem emlékszem most így pontosan, sötétbe meg már hiába is nézem, de a csomitérben lepattintod a bal oldali lámpa foglalat burkolatát, és elvileg csatikon tudsz bontani. Illetve annak közelében szükség szerint, a megfelelő kábelt elvágni, szakszerűen forrasztani-szigetelni, ezzel újrahúzni onnan a vezetékeket. Csomitartó ajtó burkolatát szedd le, hogy tudd melyikek azok a vezetékek, amiket cserélned kell. Egyébként ha ezek sz..ok akkor én a többit is megcsinálnám, sokkal jobb állapotúak nem lehetnek. Bontható a kasztni és az ajtó közötti átvezető gumi is, csak óvatosan ki kell fejtened a lemezből. Itt tudod ellenőrizni a többi kábel milyen állapotú. Visszaszerelésnél pontosan illeszkedjen. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, ftomi28 írta:

Sziasztok!

Astra F kombim van. A rendszámtáblavilágítás és a hátsó ablaktörlő nem működik. Azt már sikerült kiderítenem, hogy az átvezető kábelek vannak megtörve. (Ha ott mozgatom akkor néha világít és el- elindul a motor). Arra van valami módszer, hogy tudnám kicserélni? Ki tudom húzni a régit (vagy bent is maradhat) be tudom húzni az új vezetéket? A csomagtér ajtó felől is elég megbonthatatlannak látszik illetve előre felé merre megy tovább a vezeték? Hol tudnám esetleg megbontani máshol?

 

köszönöm

 

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Szia!

Nem emlékszem most így pontosan, sötétbe meg már hiába is nézem, de a csomitérben lepattintod a bal oldali lámpa foglalat burkolatát, és elvileg csatikon tudsz bontani. Illetve annak közelében szükség szerint, a megfelelő kábelt elvágni, szakszerűen forrasztani-szigetelni, ezzel újrahúzni onnan a vezetékeket. Csomitartó ajtó burkolatát szedd le, hogy tudd melyikek azok a vezetékek, amiket cserélned kell. Egyébként ha ezek sz..ok akkor én a többit is megcsinálnám, sokkal jobb állapotúak nem lehetnek. Bontható a kasztni és az ajtó közötti átvezető gumi is, csak óvatosan ki kell fejtened a lemezből. Itt tudod ellenőrizni a többi kábel milyen állapotú. Visszaszerelésnél pontosan illeszkedjen. 

Azért jobb kiszedni, mert ha csak az átvezetésnél forrasztod ott megint megtörik. Olyan 20 centit érdemes cserélni, ez meg már mindegyik felén az ajtóban is meg a bódéban is olyan helyre esik ahol nem férsz hozzá. Le kell bontani ahogy Tuskés írta és vissza lehet húzni a csomagtér felé, ott van a lámpatakaró és a mentődoboz rekesz ajtó ahol hozzáférsz a csatihoz ami összeköti az előre menő kábelkorbáccsal. Ha már kiszedve asztalon van jóval könnyebb kivágni és beforrasztani a megtört szálakat, zsugorcső szerintem jobb megoldás mint a szigetelő szalag, de az sem rossz. A forrasztásokat érdemes pár centivel eltolni egymáshoz képest, hogy ne legyen egy helyen megvastagodva a kábelkorbács javítás után. Az ablakfűtésnél óvatosan kell lehúzni a kábelsarút, ne sérüljön a fólia bekötése. A kiszedett kábelköteg így néz ki:

2967060-20181106-GzYuxo.jpg

Érdemes fényképezni főleg az ajtóban bontás előtt, mi-merre és hová megy. Ugyanolyan vastagra kell cserélni a megtört rész mint amilyen volt, ugye a vékonyabb nem bírja a terhelést, amit kap ( ablakfűtés, ablaktörlő motor) a vastagabb meg minek, és nehezen fér el. 

Link to comment
Megosztás:

On 11/6/2018 at 8:09 PM, zotya975 said:

 

Azért jobb kiszedni, mert ha csak az átvezetésnél forrasztod ott megint megtörik. Olyan 20 centit érdemes cserélni, ez meg már mindegyik felén az ajtóban is meg a bódéban is olyan helyre esik ahol nem férsz hozzá. Le kell bontani ahogy Tuskés írta és vissza lehet húzni a csomagtér felé, ott van a lámpatakaró és a mentődoboz rekesz ajtó ahol hozzáférsz a csatihoz ami összeköti az előre menő kábelkorbáccsal. Ha már kiszedve asztalon van jóval könnyebb kivágni és beforrasztani a megtört szálakat, zsugorcső szerintem jobb megoldás mint a szigetelő szalag, de az sem rossz. A forrasztásokat érdemes pár centivel eltolni egymáshoz képest, hogy ne legyen egy helyen megvastagodva a kábelkorbács javítás után. Az ablakfűtésnél óvatosan kell lehúzni a kábelsarút, ne sérüljön a fólia bekötése. A kiszedett kábelköteg így néz ki:

2967060-20181106-GzYuxo.jpg

Érdemes fényképezni főleg az ajtóban bontás előtt, mi-merre és hová megy. Ugyanolyan vastagra kell cserélni a megtört rész mint amilyen volt, ugye a vékonyabb nem bírja a terhelést, amit kap ( ablakfűtés, ablaktörlő motor) a vastagabb meg minek, és nehezen fér el. 

Sziasztok !

 

köszönöm az infót . A lámpa mögötti csatit már megtalàltam. Így fogom csinálni. Kiszedtem az egészet és újra forrasztotta az összeset , zsugorcsővel fogom szigetelni . Szilikonos kábellel fogom javítani 

Hasznos volt a segítségetek. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.