Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

50 minutes ago, wookie írta:

Pont ez az, hogy a gyári rádió tudja ezt, hogy gyújtásra be meg ki, PLUSZ gyújtástól függetlenül is be tudod kapcsolni bármikor a rádiót, kulcs nélkül. Namost az aftermarket rádiókból még egyet nem láttam a VDO-n kívül, ami ezt tudná. Vagy bekötöd fixre, és akkor a rádió saját gombjával kell mindig ki be kapcsolgatni, vagy bekötöd gyújtásra/rádiállás, de akkor kulcs nélkül nem tudsz zenét hallgatni. Erről beszéltünk eddig. 

Nem is olyan régen installáltam egy Blaupunkt fejegységet, ami amúgy nem gyári volt, de úgy működött, ahogy a gyári.

Azért nem volt gyári, mert meg kellett cserélni a kettő tápérintkezőt. De 1-es állásra bekapcsolt, kulcs kivételre meg ki. Sonynál is működött ez.

Alapból azért van a kapcsolt 12V, hogy az legyen neki a jel, hogy bekapcsoljon. Persze a gyári rádiót is be lehet úgy állítani, hogy az utolsó user állapotot tartsa fent. Tehát ha te gyújtáson kikapcsoltad, akkor legközelebbi gyújtás ráadáson sem kapcsol be. Car400-am tudja ezt pl. Vagy ha gyújtás nélkül kapcsoltam be és közben volt egy gyújtás ráadás, majd kulcs ki, akkor bekapcsolva marad.

Link to comment
Megosztás:

32 minutes ago, ftamas78 írta:

Sziasztok!

Ki szeretném cserélni az első két hangszórót (kombi), van valakinek tapasztalata ebben? 

Megehetek ilyet pl: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=14&q=opel%20astra%20f%20hangszor%F3

Be tudom ezeket építeni vagy valami beépítő keret kell hozzá?

Köszönöm

Egy pár ilyenre van szükséged: https://www.sal.hu/sal-hangszoro-beepito-gyuru-165-mm-opel/specifikacio/7058.aspx

Link to comment
Megosztás:

Ha már rádió. Az akksimmal lenne gond :) Télen, hidegben 2 nap állás után már nem indít. Nyáron egy egész hetet is végig állt és pöccre indítottam vele.
Kb 3 éves az akksi, de már 2 éve is csinálta nagyon nagy minuszokban. Asszem a leggyengébb Ah-s van benne. Lehet, hogy a hidegben már nem tartja úgy az áramot?
És miért lehet az, hogy a múltkor már nem indult, de 5 perc töltés után mintha semmi baja sem lenne?
Köszönöm a szagértő válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 09. at 16:20, Diabo6 írta:

Ha már rádió. Az akksimmal lenne gond :) Télen, hidegben 2 nap állás után már nem indít. Nyáron egy egész hetet is végig állt és pöccre indítottam vele.
Kb 3 éves az akksi, de már 2 éve is csinálta nagyon nagy minuszokban. Asszem a leggyengébb Ah-s van benne. Lehet, hogy a hidegben már nem tartja úgy az áramot?
És miért lehet az, hogy a múltkor már nem indult, de 5 perc töltés után mintha semmi baja sem lenne?
Köszönöm a szagértő válaszokat.

Szia!

Szerintem kezd elszulfátosodni. Be kellene méretni valamelyik boltban és kiderül, hozza-e a számokat vagy sem. Nekem is így vegetált az akksi 2 (!) évig, de csak mert szulfátoldó töltővel kezeltem, egyébként az első telet se bírta volna. A savszintre érdemes lenne ránézni, és kivenni feltölteni rendesen. (14.4V-14.8V-ig)
--Más:
Lambda-szondából milyet érdemes venni? A gyárin kívül persze. Egyre gyakrabban dobja nekem a 13-as kódot, ami áramkör szakadást vagy "nincs változást" jelent. Gondolom lassul a működése. 4e fordulat felett meg is torpan és egy kicsit mintha túl is fogyasztana.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

24 minutes ago, Razor01 írta:

...

Lambda-szondából milyet érdemes venni? A gyárin kívül persze. Egyre gyakrabban dobja nekem a 13-as kódot, ami áramkör szakadást vagy "nincs változást" jelent. Gondolom lassul a működése. 4e fordulat felett meg is torpan és egy kicsit mintha túl is fogyasztana.

Szerintem csak BOSCH vagy NGK(NTK).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 10. at 18:04, Razor01 írta:

Szia!

Szerintem kezd elszulfátosodni. Be kellene méretni valamelyik boltban és kiderül, hozza-e a számokat vagy sem. Nekem is így vegetált az akksi 2 (!) évig, de csak mert szulfátoldó töltővel kezeltem, egyébként az első telet se bírta volna. A savszintre érdemes lenne ránézni, és kivenni feltölteni rendesen. (14.4V-14.8V-ig)
--Más:
Lambda-szondából milyet érdemes venni? A gyárin kívül persze. Egyre gyakrabban dobja nekem a 13-as kódot, ami áramkör szakadást vagy "nincs változást" jelent. Gondolom lassul a működése. 4e fordulat felett meg is torpan és egy kicsit mintha túl is fogyasztana.

Ha áramkör szakadást jelez, akkor lehet testelési baja van a motornak, vagy a csatlakozója kontakt hibás. Akkor dobja ezt, mikor pl a csatiját széthúzod. Ha haldoklik a lambda, akkor inkább jellemzően szegény vagy dús keverékre panaszkodik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, daykiller írta:

Ha áramkör szakadást jelez, akkor lehet testelési baja van a motornak, vagy a csatlakozója kontakt hibás. Akkor dobja ezt, mikor pl a csatiját széthúzod. Ha haldoklik a lambda, akkor inkább jellemzően szegény vagy dús keverékre panaszkodik.

Megrángattam a kábelét (ésszel) és akkor nem dobta. Testelési hiba szerintem nincs mivel most volt nemrég kint a motor, akkor le lett takarítva az összes testpont. Ami érdekes, hogy motorféknél is bedobja néha (dombon lefele), de legutóbb 4e fordulatnál dobta autópályán. Olyat olvastam, hogy a fagyálló tönkreteheti, na nekem hf-es volt elég sokáig, lehet az elvitte volna? Ránézek majd oszcilloszkóppal azért. Mennyire kell gyors jelváltozásnak lennie, azt nem tudod?
Köszönöm a válasz(okat)!

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Razor01 írta:

Megrángattam a kábelét (ésszel) és akkor nem dobta. Testelési hiba szerintem nincs mivel most volt nemrég kint a motor, akkor le lett takarítva az összes testpont. Ami érdekes, hogy motorféknél is bedobja néha (dombon lefele), de legutóbb 4e fordulatnál dobta autópályán. Olyat olvastam, hogy a fagyálló tönkreteheti, na nekem hf-es volt elég sokáig, lehet az elvitte volna? Ránézek majd oszcilloszkóppal azért. Mennyire kell gyors jelváltozásnak lennie, azt nem tudod?
Köszönöm a válasz(okat)!

Melegen alapjáraton 1Hz körül szokott lenni. NZ-nél legalábbis.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 10. at 18:04, Razor01 írta:

Szia!

Szerintem kezd elszulfátosodni. Be kellene méretni valamelyik boltban és kiderül, hozza-e a számokat vagy sem. Nekem is így vegetált az akksi 2 (!) évig, de csak mert szulfátoldó töltővel kezeltem, egyébként az első telet se bírta volna. A savszintre érdemes lenne ránézni, és kivenni feltölteni rendesen. (14.4V-14.8V-ig)
--Más:
Lambda-szondából milyet érdemes venni? A gyárin kívül persze. Egyre gyakrabban dobja nekem a 13-as kódot, ami áramkör szakadást vagy "nincs változást" jelent. Gondolom lassul a működése. 4e fordulat felett meg is torpan és egy kicsit mintha túl is fogyasztana.

Ha már rádió. Az akksimmal lenne gond :) Télen, hidegben 2 nap állás után már nem indít. Nyáron egy egész hetet is végig állt és pöccre indítottam vele.
Kb 3 éves az akksi, de már 2 éve is csinálta nagyon nagy minuszokban. Asszem a leggyengébb Ah-s van benne. Lehet, hogy a hidegben már nem tartja úgy az áramot?
És miért lehet az, hogy a múltkor már nem indult, de 5 perc töltés után mintha semmi baja sem lenne?
Köszönöm a szagértő válaszokat.

 

 

Köszi! Minden évben töltöm a lakásban rendszeresen. Esetleg azzal javíthatok a dolgon, hogy ha nem csak pár órát, hanem pl pár napot töltöm kisebb árammal?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Diabo6 írta:

Köszi! Minden évben töltöm a lakásban rendszeresen. Esetleg azzal javíthatok a dolgon, hogy ha nem csak pár órát, hanem pl pár napot töltöm kisebb árammal?

Hát, megeshet, egy próbát megér mindenképpen. Ha elérte a 14.4V-ot akkor csepptöltéssel (<0.4A) töltheted még sokáig, rosszat nem tesz neki. Az autóban a töltés rendben van?
Gyári rádió van benne? Mert, ha nem és nem lett felcserélve a memória 12v és az üzemi 12v akkor tudja meríteni álló helyben is rendesen. Nekem kb. 0.8A vett fel emiatt...Ha nem vezet célra semmi, érdemes az új akku megvétele előtt egy nyugalmi áramfelvételt mérni.
 

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Razor01 írta:

Hát, megeshet, egy próbát megér mindenképpen. Ha elérte a 14.4V-ot akkor csepptöltéssel (<0.4A) töltheted még sokáig, rosszat nem tesz neki. Az autóban a töltés rendben van?
Gyári rádió van benne? Mert, ha nem és nem lett felcserélve a memória 12v és az üzemi 12v akkor tudja meríteni álló helyben is rendesen. Nekem kb. 0.8A vett fel emiatt...Ha nem vezet célra semmi, érdemes az új akku megvétele előtt egy nyugalmi áramfelvételt mérni.
 

A rádió nem gyári, de nem is az szívja le. Nyáron ugyanis 1 hetet is végig állt nyaraláskor és utána minden gond nélkül indult. Tegnap 3 körül töltőre tettem az akksit, rajta tartom egy darabig, aztán meglátom mennyit bír ilyen hidegekben. A nyugalmi áramfelvételt hogy javasolt mérni? Lehet, hogy múltkor annak az értékét láttam? Csak mert véletlenül rossz helyre kapcsoltam a multit és kiírt egy 0.001-es értéket. Lehet pont az ampert mérte. (elég nehézkes a megfelelő pozícióba állítani)

Link to comment
Megosztás:

33 minutes ago, Diabo6 írta:

A rádió nem gyári, de nem is az szívja le. Nyáron ugyanis 1 hetet is végig állt nyaraláskor és utána minden gond nélkül indult. Tegnap 3 körül töltőre tettem az akksit, rajta tartom egy darabig, aztán meglátom mennyit bír ilyen hidegekben. A nyugalmi áramfelvételt hogy javasolt mérni? Lehet, hogy múltkor annak az értékét láttam? Csak mert véletlenül rossz helyre kapcsoltam a multit és kiírt egy 0.001-es értéket. Lehet pont az ampert mérte. (elég nehézkes a megfelelő pozícióba állítani)

Nyáron nekem is bírta sokáig, de télen, hidegben "megdermed" az elektrolit az akkuban, emiatt "gyengébb" lesz.
Ahhoz általában át is kell dugni a 10A (esetleg 20A) lyukba a kábelt és odafordítani a kapcsolót (már ha olyan). Az akkuval SOROSAN kell kötni, párhuzamosan kivágja a biztit a mérőben. De valahogy úgy kellene hogy a központi zár (ha van) és társai kiszenvedjék magukat.
Most találtam egy érthetőbb leírást mint amit akartam írni :D
"A reggeli bizonytalan indításban igen sokszor szerepet játszik az, hogy az éjszaka csendjében valami titokban szipkázza az akkumulátort. Ha van multimétere, és ért is hozzá, mérje meg a nyugalmi áramfelvételt. Vegye le az egyik akkusarut, és kösse a multimétert (megfelelő helyzetbe kapcsolva) a saru és a kábel közé. Zárja be az autót úgy, ahogyan azt normális esetben szokta (központi zárral, riasztóval, ha van ilyesmi), és várjon 2-3 percet. Ha a műszer néhány milliampernél többet mutat, valami szívja az akkut. Jellemző hiba ilyenkor a rosszul bekötött rádió, a soha ki nem kapcsoló csomagtér-világítás (hiszen bezárva nem tűnik fel, ha működik), de szóba jöhet mondjuk a központizár-vezérlő leragadt reléje vagy sok egyéb megöregedett, meghibásodott alkotóelem is. Ezek felkutatása otthon nem egyszerű történet, és komoly rutint igényel, forduljunk hát inkább szakemberhez."
Egyébként az akkuba a vízszintet nézted vagy nem felnyitható? (Van hogy csak le van ragasztva cimkével, de ugyan úgy csavaros)

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Razor01 írta:

Nyáron nekem is bírta sokáig, de télen, hidegben "megdermed" az elektrolit az akkuban, emiatt "gyengébb" lesz.
Ahhoz általában át is kell dugni a 10A (esetleg 20A) lyukba a kábelt és odafordítani a kapcsolót (már ha olyan). Az akkuval SOROSAN kell kötni, párhuzamosan kivágja a biztit a mérőben. De valahogy úgy kellene hogy a központi zár (ha van) és társai kiszenvedjék magukat.
Most találtam egy érthetőbb leírást mint amit akartam írni :D
"A reggeli bizonytalan indításban igen sokszor szerepet játszik az, hogy az éjszaka csendjében valami titokban szipkázza az akkumulátort. Ha van multimétere, és ért is hozzá, mérje meg a nyugalmi áramfelvételt. Vegye le az egyik akkusarut, és kösse a multimétert (megfelelő helyzetbe kapcsolva) a saru és a kábel közé. Zárja be az autót úgy, ahogyan azt normális esetben szokta (központi zárral, riasztóval, ha van ilyesmi), és várjon 2-3 percet. Ha a műszer néhány milliampernél többet mutat, valami szívja az akkut. Jellemző hiba ilyenkor a rosszul bekötött rádió, a soha ki nem kapcsoló csomagtér-világítás (hiszen bezárva nem tűnik fel, ha működik), de szóba jöhet mondjuk a központizár-vezérlő leragadt reléje vagy sok egyéb megöregedett, meghibásodott alkotóelem is. Ezek felkutatása otthon nem egyszerű történet, és komoly rutint igényel, forduljunk hát inkább szakemberhez."
Egyébként az akkuba a vízszintet nézted vagy nem felnyitható? (Van hogy csak le van ragasztva cimkével, de ugyan úgy csavaros)

A bemásolt szöveg érthető :D Köszi. Ha visszakerül az akksi akkor megmérem. Remélem nincs semmi potyautas, ami leszívná. Amúgy nem nyitható egyáltalán.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Lehet, hogy volt már ilyen kérdés itt a fórumon, sőt biztos. Két hete vettem egy 95-ös évjáratú F-es Astrát, C14NZ motor kód. Az egyik problémám az, hogy a vízhőfok jeladó rossz értéket közöl az órának, cseréltem a hűtőn is hőgombát és a motoron is egyet. amíg nem cseréltem ki a motoron a hőfok visszajelzőt addig olyat csinált, hogy 80 fokig felment az óra majd nyitott a termosztát és valamikor majdnem le ment a kék csíkig (de valójában nem ennyi volt a motor hőmérséklete, mértük lézeres hőmérővel és valamikor 90 fokon volt a motor, valamikor meg 110 fokon, ami már magas). Most hogy kicseréltem ezeket, így most olyan, hogy felmegy 83-84 fokra, majd nyit a termosztát és vissza megy 80 fokra (így még nem mértük hőmérővel hogy mennyi valójában). Szerintetek mi lehet a gond? És a ventillátor sem kapcsol be.

A másik problémám tegnap jött elő. Az lenne, hogy mentem vele pár km-t leállítottam, kb 10 percre rá megint beindítottam és mikor indultam volna el  elkezdett rángatni, le is fulladt, nagyobb gázzal eltudtam indulni, de kettesben, hármasban, négyesben és ötösben is rángat. A motor lámpa az elején ritkán villant ki, most meg egyre gyakrabban. Azzal a hibakód kiolvasási módszerrel amit itt láttam az oldalon azzal kiolvastam a hibát és a 13-as hiba kódot adta ki (Lambda szonda – nincs feszültségváltozás). Ebben kellene segíteni, mert most nem tudom, hogy ki kellene cserélni, vagy van más megoldás is. Nem kormos a szonda, szóval ez kilőve.

Előre is köszönöm a segítséget.

Módosítva : Beni0121
Link to comment
Megosztás:

On 12/18/2015 at 5:50 PM, Laliiii said:
Sziasztok,
 
Após verda... Villog a check engine miután ráadom a gyújtást, immo jel nincs meg. Elhagyták a kulcsból a kis immo "egységet". A kérdés, hogy egy másik kulcsból átrakom ezt a kis "egységet" akkor OP-COMal fel lehet programozni?
 
Köszönöm.

Ha kb. ugyan olyan generációs kulcsból van az "új" chip/egység, akkor IGEN.

Viszont kell hozza a "car pass"-ról a security kód, ha az nincs meg, akkor cumi :(

Ha megvan akkor lehet törölni is és tanítani is új kulcsot/chip-et/"egységet".

Szép estét!

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, Beni0121 írta:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Lehet, hogy volt már ilyen kérdés itt a fórumon, sőt biztos. Két hete vettem egy 95-ös évjáratú F-es Astrát, C14NZ motor kód. Az egyik problémám az, hogy a vízhőfok jeladó rossz értéket közöl az órának, cseréltem a hűtőn is hőgombát és a motoron is egyet. amíg nem cseréltem ki a motoron a hőfok visszajelzőt addig olyat csinált, hogy 80 fokig felment az óra majd nyitott a termosztát és valamikor majdnem le ment a kék csíkig (de valójában nem ennyi volt a motor hőmérséklete, mértük lézeres hőmérővel és valamikor 90 fokon volt a motor, valamikor meg 110 fokon, ami már magas). Most hogy kicseréltem ezeket, így most olyan, hogy felmegy 83-84 fokra, majd nyit a termosztát és vissza megy 80 fokra (így még nem mértük hőmérővel hogy mennyi valójában). Szerintetek mi lehet a gond? És a ventillátor sem kapcsol be.

A másik problémám tegnap jött elő. Az lenne, hogy mentem vele pár km-t leállítottam, kb 10 percre rá megint beindítottam és mikor indultam volna el  elkezdett rángatni, le is fulladt, nagyobb gázzal eltudtam indulni, de kettesben, hármasban, négyesben és ötösben is rángat. A motor lámpa az elején ritkán villant ki, most meg egyre gyakrabban. Azzal a hibakód kiolvasási módszerrel amit itt láttam az oldalon azzal kiolvastam a hibát és a 13-as hiba kódot adta ki (Lambda szonda – nincs feszültségváltozás). Ebben kellene segíteni, mert most nem tudom, hogy ki kellene cserélni, vagy van más megoldás is. Nem kormos a szonda, szóval ez kilőve.

Előre is köszönöm a segítséget.

A hőfok kijelző csak tájékoztató jellegű műszer, csak annyi a lényege hogy lásd hogy már meleg a motor, de még nincs a pirosban ami ugye már nem jó. A termosztát nyitás után normális ha visszaesik a mutató, mert akkor keveredik a hűtőben lévő hideg folyadékkal és csökken a hőfok.A ventillátornak 100-fok környékén kell bekapcsolnia, amit most télen inkább csak dugóban araszolva ér el. Ha lehúzod a vízhűtő oldaláról a hőgomba csatiját, egy dróttal összekötöd a két pint akkor gyujtáson el kell indulnia a ventinek.

A másik: próbáld meg hosszabb állás után is hogy rángat-fullad-e mert hideg motornál még nem figyeli a szonda jelét, tehát ha ekkor is rossz akkor szonda hiba kilőve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Apró, de zavaró hiba, hogy az elektromos ablakot minden indítás után be kell tanítani, hogy működjön a komfort "funkció" (hosszú nyomásra teljesen fel/le megy). Ez lehet attól, hogy mikor beszereltem, 4 el.ablakosba való kábelkötegeket használtam? A fix tápot más pinen kapta, de gyakorlatilag átalakítottam "2 ajtóssá" a köteget.

Link to comment
Megosztás:

9 minutes ago, Greg_hun said:

Sziasztok!

Apró, de zavaró hiba, hogy az elektromos ablakot minden indítás után be kell tanítani, hogy működjön a komfort "funkció" (hosszú nyomásra teljesen fel/le megy). Ez lehet attól, hogy mikor beszereltem, 4 el.ablakosba való kábelkötegeket használtam? A fix tápot más pinen kapta, de gyakorlatilag átalakítottam "2 ajtóssá" a köteget.

Nem kap állandó tápot vmelyik lábon ezért felejt...

Ha jól van bekötve, nem felejt, csak ha lehúzod az akkut...

Módosítva : janoo16
Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Greg_hun írta:

Sziasztok!

Apró, de zavaró hiba, hogy az elektromos ablakot minden indítás után be kell tanítani, hogy működjön a komfort "funkció" (hosszú nyomásra teljesen fel/le megy). Ez lehet attól, hogy mikor beszereltem, 4 el.ablakosba való kábelkötegeket használtam? A fix tápot más pinen kapta, de gyakorlatilag átalakítottam "2 ajtóssá" a köteget.

2 zsinórt kellett volna felcserélni... Akkor jó lenne! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

A napokban az autó menet közben hirtelen erőt vesztett és elkezdett rángatni. Gázadásra kb. semmi nem történt. Check engine lámpa ugye egyből felvillant. Megálltam és hülyén járt, mintha a 4-ből cska 2 henger ment volna néha meg mind a 4. (ez menet közben is előjött, néha ment néha nem) A célszerszámmal kivillogtattam a hibakódot 0352. Ez valami olyasmi, hogy 2-3-as gyújtótekercs. X14XE motorról vna szó, egy kocka az egész gyújtásmodul így most nem tudom ez romlott volna el? Kb. egy éves a gyújtásmodul mert 1 éve meghalt és ki lett cserélve újra (utángyártott) Vagy a gyertya is tönkremehet? Azok is kb. 1 éves 2 pólusú GM gyertyák.

A 2-3-as henger kihagyása az fedi is a hibajelenséget. Kivettem a gyertyákat megtisztítottam, a kábelcsatlakozásokat is megtísztítottam. Utána jónak tűnt de rövid távon megint előjött a hiba...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.