Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha valaki szeretné magának megépíteni a töltőt, én ajánlom a linken lévő első kapcsolást. Egész jó hatásfokkal működik, nem fűti el a felesleget és az autóban fellépő feszültségeken belül stabil 5V-ot szolgáltat. Én ezt tervezem megépíteni majd. Ha egyszerűbb kell valakinek akkor LM7805-ös IC 5V stabilizált feszültséget ad, de csak 1A-rel terhelhető, és a felesleget elfűti (kb 10W) emiatt hűtés kell neki, lehet ventilátoros is szükséges. Érdemes megnézni az adott készülékeknek van-e valami trükkje, hogy hogyan tölthető rendesen, nem csak a szabván USB 2.0 által kínált 500mA-rel(tölti ez is,de dolgozó lány lassan :unsure: ). Samsung és Sony esetében van valami ellenállás kombináció az adat lábakra. Tavaly biciklis dinamóról töltöttem a telefont,de az 1%/1km "sebességgel" töltött. :D
http://skory.gylcomp.hu/kapcstapok/kapcstapok.html

Link to comment
Megosztás:

Én is akarok majd rakni az anyósoldali lábtérbe egy fix aljzatot esetleg egy kapcsolóval megtoldva mert mindíg akkor jövünk rá hogy tölteni kell a telót amikor megállok valahol. Van két kulcs de gyujtáson azért nem akarom hagyni a kocsit.

Meg van az elektronika, szívesen megmutatnám de nem tudok képet csatolni... :( segít valaki?

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek már, halmazati központizár problémám van. A jobb első ajtó egy jó ideje visszanyitja a központit, az összes szervót, ha zárás után csapja be a b. nejem. A tavaszra vártam, hogy ezt megnézzem, mér teszi. :-) De. A friss gondom, hogy a jobb első ajtót kulccsal nyitva, nem nyitja az összes ajtót, csak azt az egyet (jobb 1).

Úgy tudom átverni, hogy kinyitom, nyitott ajtóval zárok a kulccsal (ekkor bezárja az összes ajtót), becsapom, erre nyitja az összes ajtót, a fent leírtak szerint! :-/

Hogy van ez (nem találom a korábbiak között): a kulccsal nyitáskor a kulcs fordítja a zárat, az tolja a rudat, a rúd a szervót. A többi ajtó szervójának a jelet a kulccsal nyitott ajtó szervója adja? Mindkét oldalnál?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek már, halmazati központizár problémám van. A jobb első ajtó egy jó ideje visszanyitja a központit, az összes szervót, ha zárás után csapja be a b. nejem. A tavaszra vártam, hogy ezt megnézzem, mér teszi. :-) De. A friss gondom, hogy a jobb első ajtót kulccsal nyitva, nem nyitja az összes ajtót, csak azt az egyet (jobb 1).

Úgy tudom átverni, hogy kinyitom, nyitott ajtóval zárok a kulccsal (ekkor bezárja az összes ajtót), becsapom, erre nyitja az összes ajtót, a fent leírtak szerint! :-/

Hogy van ez (nem találom a korábbiak között): a kulccsal nyitáskor a kulcs fordítja a zárat, az tolja a rudat, a rúd a szervót. A többi ajtó szervójának a jelet a kulccsal nyitott ajtó szervója adja? Mindkét oldalnál?

Köszi!

Mechanikusan mozgatja a motort a zárhenger. Zárás és nyitás irányba is. A motorba beépített pozícióérzékelők adnak jelet és erre ad ki utasítást a központizár az összes motorra, hogy nyíljon ki vagy záródjon be. Tehát a bal első motor is kap jelet.

A jobb első csak nyitás parancsot tud adni az összes motorra, belülről a gomb felhúzásával. Az természetes, hogy a gomb visszaugrik nyitott pozícióba, ha bezárt központival csukja be az ajtót a nejed. Kívülről a zárhengerrel viszont zárni és nyitni is lehet onnan az összeset.

A lényeg az, ha a bal oldali zárhenger nyitására a bal oldali sem kap nyitásparancsot, hanem olyan, mintha nem is lenne benne központi zár, akkor ott valami gubanc lehet. Gondolom a gombot felugrassza a központi zár, mivel ugye maga a zárszerkezet nyomja fel ilyenkor és ezért nyit a központi zár is.

Amúgy gyári a központi zárad?

Mondjuk eleve nem is lehet olyan helyzet a gyári kpzárnál, hogy csak egy motor kap nyitásparancsot, mert az összes párhuzamosan van kötve. Tehát akkor a bal oldal nyitására nem megy el a pozícióérzékelő jele, amire nyitná az összeset a központi zár vezérlő. Egyébként nálam a gyárinál elég egy kicsit megmozdítani felfele a zárhengerrel a gombot és már nyitja is mindet. A becsapástól nyitás a bal oldalon meg valószínűleg kontakthiba miatt lehet.

Simán gomb le-fel húzogatásokra reagál a vezérlő?

Link to comment
Megosztás:

Az természetes, hogy a gomb visszaugrik nyitott pozícióba, ha bezárt központival csukja be az ajtót a nejed.

Érdekes ez a központizár téma, ezekszerint az astránál megint valami másképp van, mert a veci csak a bal elsőre nyit vissza, a többi három ajtót be lehet lökni lezárt állapotban is. (én ezt ki is szoktam használni, mert ha már kinyitották az ajtót, akkor nem kell megvárni míg a többiek tollászkodnak)

Illetve a bal elsőt is be lehet, ha az ember felhúzva tartja a külső kilincset. De mondjuk ezt a zár alapból tudja, ha nem központis akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a központizár téma, ezekszerint az astránál megint valami másképp van, mert a veci csak a bal elsőre nyit vissza, a többi három ajtót be lehet lökni lezárt állapotban is. (én ezt ki is szoktam használni, mert ha már kinyitották az ajtót, akkor nem kell megvárni míg a többiek tollászkodnak)

Illetve a bal elsőt is be lehet, ha az ember felhúzva tartja a külső kilincset. De mondjuk ezt a zár alapból tudja, ha nem központis akkor is.

Astra is ilyen, mán ha gyári a kp. és jol is müködik.
Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez a központizár téma, ezekszerint az astránál megint valami másképp van, mert a veci csak a bal elsőre nyit vissza, a többi három ajtót be lehet lökni lezárt állapotban is. (én ezt ki is szoktam használni, mert ha már kinyitották az ajtót, akkor nem kell megvárni míg a többiek tollászkodnak)

Illetve a bal elsőt is be lehet, ha az ember felhúzva tartja a külső kilincset. De mondjuk ezt a zár alapból tudja, ha nem központis akkor is.

Elsők visszanyitnak, hátsók nem. Távos időszak előtt én is kihasználtam: bal hátsó nyit, táskám kivesz, bal első gomb lenyom, lezárt a kp, aztán bal hátsó becsap. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem csak bal első? nekem pedig eredeti

Köszi a hozzászólásokat.

Tavaly nyárig (zármechanika-cseréig) nekem is csak a bal első nyílt vissza becsapásra. Én is mindig bezártam kulccsal bal 1-ből, ha már mindenki kinyitotta az ajtaját, de azt nem kellett megvárnom amíg "tollászkodtak", és ez így volt szuper.

Viszont most már kicsit zavaros a helyzet a jobb 1 visszanyitásával kapcsolatban. Ez nagyon zavaró szerintem, és kiszerelt régi záron nem találom mi lehet az oka, melyik alkatrész csinálhatja. És hát van aki szerint ez így tuti...

A jobb 1 meg most úgy nem működik, hogy úgy viselkedik mint ha nem lenne központi: a saját szervója se ugrik, csak a gombja mozog fel-le. Kontakthibában reménykedem.

Elvileg gyári a központim, klímás légzsákos elektromos ablakos lévén a gépjármű (1996).

Link to comment
Megosztás:

Elsők visszanyitnak, hátsók nem. Távos időszak előtt én is kihasználtam: bal hátsó nyit, táskám kivesz, bal első gomb lenyom, lezárt a kp, aztán bal hátsó becsap. :D

Nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy ez a jobb első visszanyitás is egy amolyan '97-es firnyákosság mint a központi zárásra felemelkedő ablak!

Link to comment
Megosztás:

Nem lepődnék meg ha kiderülne, hogy ez a jobb első visszanyitás is egy amolyan '97-es firnyákosság mint a központi zárásra felemelkedő ablak!

vagy csak eltört egy szál az ajtóátvezetőnél... Elég, ha csak csukáskor összérnek a szálak, és máris feszültségváltozást érez a rendszeren. Alapból negatív triggerelésű a rendszer, ami azt jelenti, hogy a pozitívat rajta tartja a motorokon, és a testet zárja-nyitja amikor szükséges. Nálam elektromos ablaknál volt kontakthiba, ami azt eredményezte, hogy "lerázkódott" az ablak. A jelenség döccenőn meg-meg induló ablak volt. A kábel amint egy pillanatra kontaktusba került a csatlakozóban, egyből megindította. Fura volt, mert eleve nem ért hozzá semmihez, és a kapcsoló sem volt lenyomva, és mégis azt eredményezte, hogy megindult az ablak egy pillanatra. Aztán lehet mechanikai hiba is! Egyszerűen a rudat nyomja fel záráskor. Nekem ez a gyanúsabb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

vagy csak eltört egy szál az ajtóátvezetőnél... Elég, ha csak csukáskor összérnek a szálak, és máris feszültségváltozást érez a rendszeren. Alapból negatív triggerelésű a rendszer, ami azt jelenti, hogy a pozitívat rajta tartja a motorokon, és a testet zárja-nyitja amikor szükséges. Nálam elektromos ablaknál volt kontakthiba, ami azt eredményezte, hogy "lerázkódott" az ablak. A jelenség döccenőn meg-meg induló ablak volt. A kábel amint egy pillanatra kontaktusba került a csatlakozóban, egyből megindította. Fura volt, mert eleve nem ért hozzá semmihez, és a kapcsoló sem volt lenyomva, és mégis azt eredményezte, hogy megindult az ablak egy pillanatra. Aztán lehet mechanikai hiba is! Egyszerűen a rudat nyomja fel záráskor. Nekem ez a gyanúsabb.

Polaritásváltással működik. Kettő darab relé van benne. Alaphelyzetben a motor mindkét lábára testet kapcsolnak. Aztán mikor működni kell, akkor az iránytól függően az egyik kapcsol és pozitívot ad, amitől megindulnak a motorok egy adott irányba. Kapcsolási rajzon is jól kivehető. :)

Link to comment
Megosztás:

Polaritásváltással működik. Kettő darab relé van benne. Alaphelyzetben a motor mindkét lábára testet kapcsolnak. Aztán mikor működni kell, akkor az iránytól függően az egyik kapcsol és pozitívot ad, amitől megindulnak a motorok egy adott irányba. Kapcsolási rajzon is jól kivehető. :)

Ez igaz, de a központizár viszont negatív triggerelésű.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pont pozitív van, meg 4 vezetékes azt meg sehol se kapni szóval beszívtam :D (kikopott a kis műanyag fogas léc aztán berreg egy ideig mikor zár meg nyit)

Igaz univerzális központi, de én azt csináltam a hibás 5 vezetékes zármotorral, hogy vettem egy 2 vezetékeset, és csak a fogaslécet raktam átt a rosszba.

Link to comment
Megosztás:

Akár, vagy ha bontottan vetted a zárszerkezetet, lehet, hogy jobbkormányosé.

Igen, én is erre gyanakszom. Mechanikai problémával állok szemközt, mert a központi biztijét kihúzva, ha becsapom lenyomott gombbal a jobb első ajtót, visszanyitja magát úgy is. Nade jövő héten veszek megint egy jobb 1 zárat, aztán beteszem és hátha. (Meg megint egy pár tükröt. Megint "lóg" mind a kettő, parkolóházakban fővárosi hülye úrvezetők mellémparkolásának mellékhatásaként...) :-).

Kérdeznék még... amikor leengedem az elektromos ablakokat, de nem végpontig, kattognak egy ideig, olyan, mintha szorulna az üveg és a saját súlya alatt helyezkedne el lassan egy nyugvóponton. Ha leengedés után és rögtön adok neki egy pöccintést felfelé, akkor nem kattog. (Kattog=ritkásan nyikorog.) Mikor legutóbb szétszedtem mindkét ajtót zárgondok miatt, kimostam mindkét oldalt a hátsó sínt, amiben az üveg fut, kb. 1 hónapig nem volt kattogás, de visszajött. Mit tegyek vele? Szilikonzsír? Vagy nem is abban a sínben szorul / nem is az üveg szorul?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Én is ilyenben utazok jelenleg, arra kell még odafigyelni, hogy az ilyen 1-2000ft-os töltők, vagy usb-re alakítók legtöbbje, az még az 1 ampert sem tudja, ami egy mai okostelefonnak, vagy navinak, édeskevés. Legalább 2 ampert tudnia kéne.

Esetleg ez: http://elektronika.vatera.hu/muszerek_alkatreszek/merestechnika/konverter_dc_dc_step_down_converter_2068102595.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én ide tettem a plussz szivar gy. csatlakozót az FM transzemitternek:

http://taylor.hu/astra/etc/2015-04-19-18.55.30.jpg

(a rádióval együtt kapcsol be, relézve)

Egyébként a fenti elektronika az jó(ahogy a szétszedett szivarosUSB cucc), de sztem itt az USB csati mechanikai rögzítése nagyobb falat.

Van csavarozható USBs fesz.konverter:

http://www.ebay.com/itm/CAR-DC-12V-24V-to-USB-5V-Screw-Mounting-Converter-Step-down-Iphone-IPAD-Charger-/321720679166

(a 3A természetesen fenntartással kell kezelni)

Link to comment
Megosztás:

Akkor önindítóra szavaznék akkor. Ha annak az egyik tekercse zárlatos lett és pont ott áll meg, majd mikor indítózol azon keresztül óriási áram folyik át, így lenyomhatja a villanyt a műszeregységen, mintha le lenne merülve az akku. Legközelebb ilyen lesz, próbáld meg azt hogy kalapáccsal megütögeted az önindítót. Ha azután indít, akkor az a baja.

Sziasztok

Egy hete írtam hogy folyamatosan lemerül az akku. kérdeztétek van e töltés akkor rámértem egy vacak műszerrel ami 13 felet mutatott valamivel. Akkor még kérdéses volt az akku állapota is (nagyon öreg volt) azóta kapott egy újat 55Ah-ást plusz a biztonság kedvéért beszereztem és beszereltem egy műszert az autóba. Pár napig nem is jelentkezett a hiba a bár menet közben 13,4 v felett sose mutatott a műszer még álló helyzetben, semmi extra terhelés nélkül se. Majd tegnap este világítás mellet mikor bekapcsoltam a fűtést visszaesett 11Voltra na mindjárt kikapcsoltam. így 12. 6 volttal ment tovább először azt hittem itt lehet valami zárlat de ma Pestre kellet mennem és hazafelé már világítással is visszaeset a feszültség , mire hazaértem 7 voltot mutatott a műszer.

Javítható e a generátor ilyen holos hiba esetben vagy cserélni kell? ha szétszedem mit nézek meg rajta mi az amit mindenkép cserélnem kell? vagy esetleg más is okozhat ilyen hibát ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.