Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

És még így is biztos jobban szól, mint valami utólagos f*s. A gyári mindig jobb...

Valóban így gondolod? :) A 20 éves Blau, amik bírnak 15-20 wattot, és egyébként is low minőségnek készült hangszórók, amig ráadásul kétkónuszúak, se mély, se magas, de közép az nagyon sok, biztosan sokkal jobban szólnak, mint egy normális 16,5 centis komponens szett. Nem is kell magas árkategóriát kiszabni. Egy 15ezres JBL is gyönyörűen kiadja a fejegység hangját. A gyári fej, nekem 30-as hangerőn kezd torzítani a 66-ból, ne mán +1db a 6-ból, és egy mélykiemelés a 3ból.

Egy jbl szett meg egyszerűen nem torzít, a fejegység erősítője kezd torzulni 55-60-as hangeró környékén.

Ez egy Opel Astra, nem egy Audi A8 Quattro, amiben gyárilag BOSE rendszer van nagyon sok hangszóróval. (Elöl 2csipogó, 2 közép, 2 mély, 1 center, hátul 2 csipogó, 2 mélyközép, leghátul egy mélynyomó, persze olyan fejegység is, külön erősítő, kábelezés, normális hangváltók.) Ezt elismerem, hogy gyári és tökéletes.

Gondolj bele, az Opel gyári hifiken, amik elöl négy hangszórósak, nincs is hangváltó. A csipogónál szűri egy kondi a mélyeket, hogy ne pukkanjon szét, de alulról ugyanúgy jön a magas hang is.

Borzasztó! :) Persze nem ilyen SAL meg MNC márkákat kell keresni (bár azok is nagyságrendileg jobbak, mint a gyári), normálisakat.

Az is elgondolkodtató, hogy a gyári hangszóró negyed olyan nehéz, mint egy vett tökmindegy milyen, meg fele akkoraa beépítési mélysége is.

Link to comment
Megosztás:

Másfél hete vizsgázott a kocsim és egyúttal kapott egy (leakasztható) vonóhorgot is. Én szereltem fel a 700 forintos villamos dugaljat és kötöttem be is. Nálam a pótkerékjáratból hátrafelé középen elérhető volt a váz üregében (lökháritó mögött) a gyári 9 lábú csatlakozó a vonóhorog részére. Persze ellencsatlakozót nem tudtam és nem is akartam szerezni, hanem egy sorkapocsban csatlakoztattam össze őket az én dugaljammal.

A műszerfalban a zöld vonóhorog jelzőlámpa azonnal érzékelte a műszerfalon, ha az indexet megterheltem egy további 21 wattos izzóval és automatikusan villogott. Nem kellett semmit kötözgetnem.

A képen a sárga cetliről a kocsiban levő vezetékek színjelölését lehet leolvasni, a fehér cetlin pedig a 7 lábú dugaljhoz adott gyári jelölést tartalmazó utasítás van. A fehér cetli hátára felrajzoltam a csatlakozó pofatúráját úgy, ahogy azt a dugvilla "látja".

beolvas_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

beolvas_s0003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ako neked vmi jo felszereltsegu van.

Enyim nagyon pure, semmi nem volt benne

Link to comment
Megosztás:

Ha megkérdezhetem, a mélynyomót hogy kötötted be? Használtál jelszint-átalakítót?

Egyébként gyári fejegységgel a legnagyobb hülyeség és hiba erősítőt és nyomót rákötni. Nincs rajtuk RCA, jelszint átalakító meg sosem tökéletes, nélküle meg pláne szar. FM transmitter meg.... na az is veszettül ront a minőségen. A rendszeredbe nagyon sok torzítási folyamaton megy át a hang, hibátlan ne várj tőle.

Én a helyedben beruháznék egy olcsó, de márkás fejegységre (sőt, ezt is tettem: Pioneer MVH-1400UB), normális kábelezésre, és hibátlan is lesz. (Meg persze a gyári hangszórókat lecserélném, borzasztóak :D)

Az erősítő 3-4 portjára hídba. Az erősítő 3-as és 4-es bemenetére pedig a bal hátsó és jobb hátsó hangszóróból vett jel megy, egy egyszerű feszültségosztós jelszintszabályzón keresztül, amit a másik topicba ajánlottak, túlvezérlés elkerülése végett. Jahh és az erősítő előtt van egy 1F SAL kondi is.

A gyári rádió meg hangszóró pedig nem mondom hogy a legjobb, márkás drága cuccok biztosan jobbak, de gyári és majd 20 éves cucchoz képes igazán jól szólnak, van magas, van közép, és mostmár van mély hang.

Egyébként eddig nem volt sípolás meg semmi még az FM transmitterrel sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét egy ködlámpás kérdésem lenne! Nézegettem ködlámpa kapcsolókat a neten, de piszok drága egy kapcsolóért a legolcsóbb is. Éppen akad a kocsiban egy pangó kapcsoló, ami az ex radarblokkolómat kapcsolta, de kiszerelésre került a szerkezet, csak a kapcsoló maradt a helyén. Elég frankó kis kapcsoló, mert még visszajelző lámpa is van rajta, és még jó helyen is van. Mit gondoltok, ezt a kapcsolót használhatom a ködlámpa kacsolására? Nem tudom, hogy egy gyári ilyen kapcsoló Ampert bír, ha jól emlékszem ami most benne van az egy 30A-es kapcsoló. Megoldhatom azzal?

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Az erősítő 3-4 portjára hídba. Az erősítő 3-as és 4-es bemenetére pedig a bal hátsó és jobb hátsó hangszóróból vett jel megy, egy egyszerű feszültségosztós jelszintszabályzón keresztül, amit a másik topicba ajánlottak, túlvezérlés elkerülése végett. Jahh és az erősítő előtt van egy 1F SAL kondi is.

A gyári rádió meg hangszóró pedig nem mondom hogy a legjobb, márkás drága cuccok biztosan jobbak, de gyári és majd 20 éves cucchoz képes igazán jól szólnak, van magas, van közép, és mostmár van mély hang.

Egyébként eddig nem volt sípolás meg semmi még az FM transmitterrel sem.

A helyedben kipróbálnék egy boltban vett jelszintátalakítót is, lehet, hogy az megoldja. Nem nagy pénz. Kábelezés normális? Akksitól jó vastag kábel megy hátra, biztosítékkal?

Link to comment
Megosztás:

A helyedben kipróbálnék egy boltban vett jelszintátalakítót is, lehet, hogy az megoldja. Nem nagy pénz. Kábelezés normális? Akksitól jó vastag kábel megy hátra, biztosítékkal?

16-os kábel megy hátra bal oldalt, a többi kábel mellett. Mire ráforrasztottam a sarukat... Bah. :) Majd akkora mint a kisujjam. Elől 40A-es bizti az akksira, a testet hátul a vonóhorognak 13-as csavarja alá tettem.

Ami még eszembe jutott, hogy ugye hátra az antenna kábele is itt megy a többivel, lehet a zaj bezavarja... azt még megpróbálom, hogy lekapom a két küszöböt, és arréb húzom a tápot. Ha nem, akkor megnézem a jelszint átalakítót. Tudnál ajánlani esetleg konkrétumot?

Illetve olyat is olvastam, hogy a fejegységet érdemes külön, közvetlenül testelni, mert mire odaér a test a "gerinckábeleken", összeszedhet simán zajt. Ez valós?

Link to comment
Megosztás:

Háát, kétlem. G Astra után az F olyan volt, hogy remeg az egész autó, de nem szól akkorát. Hangszóróknak abszolút semmi baja, CAR-200 volt benne, mikor vettem, szóval széthajtani nem is lehetett volna őket. De ezeket nem a 4X30w RMS fejegységekhez tervezték, aláírom. Viszont aki hifit épít, az szerintem elhagyhatná a 20 éve tervezett fejet+hangszórókat.

Hozzáteszem, nekem összesen 2 gyári van a gépben. Ültem olyan F-ben, ami full felszerelt 6 hangszórós volt CAR-300-as fejjel, nekem az is kevés volt, hamar kezdett torzítani. Amint lesz rá keret, biztosan beszerzek egy 16,5 centis komponens szettet, valószínűleg egy JBL CS-6C-t

Én is már cseréltem a gyári hangszórókat de gondolkodom rajta, hogy egy jobb minőségűt kellene nézni, viszont a gond ott kezdődik, milyen beépítő gyűrűt lehetne találni hozzá. Mert ugye a gyári egybe van öntve vele, ami meg most nekem benne van elvileg 53mm mély és az ablaknál érezni mikor koppra letekerem, hogy súrolja a hangszóró seggét. Ez a JBL szép meg minden de 59mm beépítési mélysége van ami azt jelenti, hogy szélesebb gyűrűvel kell beépíteni. Kérdés csak az, hogy hol lehet ilyet találni?

Link to comment
Megosztás:

Valóban így gondolod? :) A 20 éves Blau, amik bírnak 15-20 wattot, és egyébként is low minőségnek készült hangszórók, amig ráadásul kétkónuszúak, se mély, se magas, de közép az nagyon sok, biztosan sokkal jobban szólnak, mint egy normális 16,5 centis komponens szett. Nem is kell magas árkategóriát kiszabni. Egy 15ezres JBL is gyönyörűen kiadja a fejegység hangját. A gyári fej, nekem 30-as hangerőn kezd torzítani a 66-ból, ne mán +1db a 6-ból, és egy mélykiemelés a 3ból.

Egy jbl szett meg egyszerűen nem torzít, a fejegység erősítője kezd torzulni 55-60-as hangeró környékén.

Ez egy Opel Astra, nem egy Audi A8 Quattro, amiben gyárilag BOSE rendszer van nagyon sok hangszóróval. (Elöl 2csipogó, 2 közép, 2 mély, 1 center, hátul 2 csipogó, 2 mélyközép, leghátul egy mélynyomó, persze olyan fejegység is, külön erősítő, kábelezés, normális hangváltók.) Ezt elismerem, hogy gyári és tökéletes.

Gondolj bele, az Opel gyári hifiken, amik elöl négy hangszórósak, nincs is hangváltó. A csipogónál szűri egy kondi a mélyeket, hogy ne pukkanjon szét, de alulról ugyanúgy jön a magas hang is.

Borzasztó! :) Persze nem ilyen SAL meg MNC márkákat kell keresni (bár azok is nagyságrendileg jobbak, mint a gyári), normálisakat.

Az is elgondolkodtató, hogy a gyári hangszóró negyed olyan nehéz, mint egy vett tökmindegy milyen, meg fele akkoraa beépítési mélysége is.

Bocs, elfelejtettem szmájlit tenni a mondat végére. :D Ez egy ironikus megjegyzés akart lenni.

Én is már rég kib**tam a gyári szörnyűségeket és nem bántam meg, mert most sokkal jobb. Persze nem tökéletes, de nem is vagyok vájtfülű autóhifi-meleg. :D

Csúcskategóriás kínai SAL-t vettem, mert árban az volt elfogadható. Most úgy van, hogy gyári csipogó, plusz kerek hangszórók az ajtóban, hátul meg oválok vannak a kalaptartóban. A fejegység meg CD-s MP3-as JVC.

Nekem ez így pont jó.

Nyilván egy G Astra Coupe gyári cucca elég jó alapból is, de nekem nem az volt...

Link to comment
Megosztás:

Másfél hete vizsgázott a kocsim és egyúttal kapott egy (leakasztható) vonóhorgot is. Én szereltem fel a 700 forintos villamos dugaljat és kötöttem be is. Nálam a pótkerékjáratból hátrafelé középen elérhető volt a váz üregében (lökháritó mögött) a gyári 9 lábú csatlakozó a vonóhorog részére. Persze ellencsatlakozót nem tudtam és nem is akartam szerezni, hanem egy sorkapocsban csatlakoztattam össze őket az én dugaljammal.

A műszerfalban a zöld vonóhorog jelzőlámpa azonnal érzékelte a műszerfalon, ha az indexet megterheltem egy további 21 wattos izzóval és automatikusan villogott. Nem kellett semmit kötözgetnem.

A képen a sárga cetliről a kocsiban levő vezetékek színjelölését lehet leolvasni, a fehér cetlin pedig a 7 lábú dugaljhoz adott gyári jelölést tartalmazó utasítás van. A fehér cetli hátára felrajzoltam a csatlakozó pofatúráját úgy, ahogy azt a dugvilla "látja".

Köszönöm a rajzokat.

Ilyen volt a gyári dugó?

horog-dugo1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és rajtavolt ez a söntölő/záró-dugó is?

horog-dugo2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez egy barátom autójában gyárilag bennevolt, habár nem volt vonóhorga... Az enyémben nincs ilyen :(

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a rajzokat.

Ilyen volt a gyári dugó?

és rajtavolt ez a söntölő/záró-dugó is?

Ez egy barátom autójában gyárilag bennevolt, habár nem volt vonóhorga... Az enyémben nincs ilyen :(

Amit én szétszedtem és gyári vonóhorog volt rajta, az nem ilyen volt!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az utánfutóhoz a leírásokat és a rajzokat.

Hifi témában: Szerintem ennél a sípolásnál kezdjük az alapoknál: Tápvonalban a 16-os vezeték 40A védelemmel tökéletes a bal küszöbben, a jobb oldalon meg hátra kellene vinni RCA-n a jelet. Ha a remote szál gyárilag a két jelvezeték között van, abból nem fog összeszedni semmi zavart, mert árnyékoltak a jelvezetékek. Táppal párhuzamosan a kondi, de szerintem 300W végfoknál felesleges még. Testet meg hátul bárhová le lehet kötni, de a saru alatt érdemes felcsiszolni a felületet. Akksinál röved vezetékkel közvetlenül a kasztnira ugyanígy le kell kötni. A rádió hangszórókimenetét minél előbb be kell küldeni a jelszint átalakítóba és onan meg jöhet az RCA-n hátra.

Ha esetleg a fordulatszámmal arányos a nem kívánt hang, akkor meg a földhurkot kell leválasztani egy kis csatoló egységgel.

Ezek csak a saját tapasztalataim, de igen sok autohifi szerelése után...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az utánfutóhoz a leírásokat és a rajzokat.

Hifi témában: Szerintem ennél a sípolásnál kezdjük az alapoknál: Tápvonalban a 16-os vezeték 40A védelemmel tökéletes a bal küszöbben, a jobb oldalon meg hátra kellene vinni RCA-n a jelet. Ha a remote szál gyárilag a két jelvezeték között van, abból nem fog összeszedni semmi zavart, mert árnyékoltak a jelvezetékek. Táppal párhuzamosan a kondi, de szerintem 300W végfoknál felesleges még. Testet meg hátul bárhová le lehet kötni, de a saru alatt érdemes felcsiszolni a felületet. Akksinál röved vezetékkel közvetlenül a kasztnira ugyanígy le kell kötni. A rádió hangszórókimenetét minél előbb be kell küldeni a jelszint átalakítóba és onan meg jöhet az RCA-n hátra.

Ha esetleg a fordulatszámmal arányos a nem kívánt hang, akkor meg a földhurkot kell leválasztani egy kis csatoló egységgel.

Ezek csak a saját tapasztalataim, de igen sok autohifi szerelése után...

A remote szalat is hatulrol vettem, az elektromos antenna csatlakozojabol. :-) Az erosito (nevlegesen) 1000W, abba is 40A bizti van, igy hidba kb. 10-15%-ra van tekerve a level. A kondi meg artani nem art. Egyebkent nem hiszem, hogy a hazi jelszint atalakito a problema, de ezt ki fogom probalni, hogy kikotom, es csak siman bekapcsolom az erositot bemenet nelkul. Tovabba azert sem gondolom, hgy ez okozza, mivel a csipogok sipolnak, nem a lada (nem is tudna) es nem a hatsok, amire ra van kotve. A sipolas pedig nem fugg fordulattol, es attol sem hogy megy-e a motor. A beallitott frekvenciatol kis mertekben. 92.3Mhz alig hallatszodik, fulelni kell hogy halld (de van), 93 az fm transmitter, idegesitoen hangosan sipol, 95 nem annyira, de sipol, 97.5 halk sipolas, stb...Neha viszont megszunik par masodpercre, fel percre, meg a transmitteren is, nem tudom mitol, aztan persze visszzajon.

Link to comment
Megosztás:

16-os kábel megy hátra bal oldalt, a többi kábel mellett. Mire ráforrasztottam a sarukat... Bah. :) Majd akkora mint a kisujjam. Elől 40A-es bizti az akksira, a testet hátul a vonóhorognak 13-as csavarja alá tettem.

Ami még eszembe jutott, hogy ugye hátra az antenna kábele is itt megy a többivel, lehet a zaj bezavarja... azt még megpróbálom, hogy lekapom a két küszöböt, és arréb húzom a tápot. Ha nem, akkor megnézem a jelszint átalakítót. Tudnál ajánlani esetleg konkrétumot?

Illetve olyat is olvastam, hogy a fejegységet érdemes külön, közvetlenül testelni, mert mire odaér a test a "gerinckábeleken", összeszedhet simán zajt. Ez valós?

Ha ennyire belemélyedsz a hifibe, akkor ezt is közvetlenül az akksiról kéne vinni. Én is ugy vittem hátra az erősítőnek. Mindkét szál közvetlenül az akksiról.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét egy ködlámpás kérdésem lenne! Nézegettem ködlámpa kapcsolókat a neten, de piszok drága egy kapcsolóért a legolcsóbb is. Éppen akad a kocsiban egy pangó kapcsoló, ami az ex radarblokkolómat kapcsolta, de kiszerelésre került a szerkezet, csak a kapcsoló maradt a helyén. Elég frankó kis kapcsoló, mert még visszajelző lámpa is van rajta, és még jó helyen is van. Mit gondoltok, ezt a kapcsolót használhatom a ködlámpa kacsolására? Nem tudom, hogy egy gyári ilyen kapcsoló Ampert bír, ha jól emlékszem ami most benne van az egy 30A-es kapcsoló. Megoldhatom azzal?

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét egy ködlámpás kérdésem lenne! Nézegettem ködlámpa kapcsolókat a neten, de piszok drága egy kapcsolóért a legolcsóbb is. Éppen akad a kocsiban egy pangó kapcsoló, ami az ex radarblokkolómat kapcsolta, de kiszerelésre került a szerkezet, csak a kapcsoló maradt a helyén. Elég frankó kis kapcsoló, mert még visszajelző lámpa is van rajta, és még jó helyen is van. Mit gondoltok, ezt a kapcsolót használhatom a ködlámpa kacsolására? Nem tudom, hogy egy gyári ilyen kapcsoló Ampert bír, ha jól emlékszem ami most benne van az egy 30A-es kapcsoló. Megoldhatom azzal?

Köszi a segítséget!

Semmi nagy fogyasztó nincs direktben kapcsolva a kapcsolókkal, nem is szabad, pár ampert bírnak de nem úgy lettek tervezve, hogy 2x55W-ot bírjanak. Közbe kell iktatni egy relét, ahogy gyárilag is lenne, magát a relét kapcsolod a kapcsolóval, minimális áramerősséggel, és majd az kapcsolja a nagy fogyasztót, vagyis a ködlámpát. A relét eleve úgy kell méretezni, hogy bírja ezt.

Igaz nekem Corsa B-m van de ez a része lényegében ugyan az, én is HELLA ködlámpákat relével tettem fel, amit adtak is hozzá, és a gyári kialakítása is olyan, csak oda nehéz lett volna utólag beraknom, így betettem a motortérbe a relét.

Link to comment
Megosztás:

Semmi nagy fogyasztó nincs direktben kapcsolva a kapcsolókkal, nem is szabad, pár ampert bírnak de nem úgy lettek tervezve, hogy 2x55W-ot bírjanak. Közbe kell iktatni egy relét, ahogy gyárilag is lenne, magát a relét kapcsolod a kapcsolóval, minimális áramerősséggel, és majd az kapcsolja a nagy fogyasztót, vagyis a ködlámpát. A relét eleve úgy kell méretezni, hogy bírja ezt.

Igaz nekem Corsa B-m van de ez a része lényegében ugyan az, én is HELLA ködlámpákat relével tettem fel, amit adtak is hozzá, és a gyári kialakítása is olyan, csak oda nehéz lett volna utólag beraknom, így betettem a motortérbe a relét.

Főleg, hogy kettő relé kéne.

Link to comment
Megosztás:

Ako neked vmi jo felszereltsegu van.

Enyim nagyon pure, semmi nem volt benne

Ha a CD felszereltség nagyon jó, akkor az. Különben is találok egy csomó üres csatlakozót a motortérben is amikről semmit sem tudok. Talán az utólagos klímához lehet, vagy mittudomén....

http://www.opelforum...680#entry912669

Nem ilyen volt a levágott csatlakozóm, hanem négyzet keresztmetszetű és 3 sorban 3 - 3 érintkezője volt.

Valamint nem a hátsó lámpától jön a kábel, hanem hátul középen a pótkerék járatából érhető el egy ablakon át, ott ahol a kábelköteg megy át egyik oldalról a másikra.

A szemétbe dobtam a gyári csatlakozó felet..

Link to comment
Megosztás:

Ha a CD felszereltség nagyon jó, akkor az. Különben is találok egy csomó üres csatlakozót a motortérben is amikről semmit sem tudok. Talán az utólagos klímához lehet, vagy mittudomén....

http://www.opelforum...680#entry912669

Nem ilyen volt a levágott csatlakozóm, hanem négyzet keresztmetszetű és 3 sorban 3 - 3 érintkezője volt.

Valamint nem a hátsó lámpától jön a kábel, hanem hátul középen a pótkerék járatából érhető el egy ablakon át, ott ahol a kábelköteg megy át egyik oldalról a másikra.

A szemétbe dobtam a gyári csatlakozó felet..

Nekünk ugyanilyen volt az Omegában is, mikor felkerült a vonóhorog, Én nem vágtam le teljesen, volt olyan vezeték benne, ami nem kellett, azon lóg ott a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Vettem kettő gyári ködlámpát. Ha valaki tud (akár privátban) az legyen szíves egy teljesen nulláról , szájbarágós beépítést leírni nekem. Sajnos egyáltalán nem értek az autó elektromos részéhez. Szóval megvan a két ködlámpa , kábel nincs hozzá. Illetve van egy zöld( első köd ) kapcsolóm is. Levettem a helyén lévő kupakot , semmi nincsen alatta. Óriási segítség volna ha valaki leírná ,hogy még mi kell hozzá és hogyan megy a beépítés menete. Előre is köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Ha a CD felszereltség nagyon jó, akkor az. Különben is találok egy csomó üres csatlakozót a motortérben is amikről semmit sem tudok. Talán az utólagos klímához lehet, vagy mittudomén....

http://www.opelforum...680#entry912669

Nem ilyen volt a levágott csatlakozóm, hanem négyzet keresztmetszetű és 3 sorban 3 - 3 érintkezője volt.

Valamint nem a hátsó lámpától jön a kábel, hanem hátul középen a pótkerék járatából érhető el egy ablakon át, ott ahol a kábelköteg megy át egyik oldalról a másikra.

A szemétbe dobtam a gyári csatlakozó felet..

Vannak itt okosabban, mint én

Nem a CD a legjobb felszereltség?

Link to comment
Megosztás:

F astrában nem szól egyik jobb oldali hangszóró sem (gyári rádió), a balansz gombot tekergetve is mindig csak a bal oldal szól. Mi lehet a hiba ?

Tehát ha jobbra van tekerve a balansz, akkor is csak a baloldal szól?

Egyébként ez rádió probléma lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ha ennyire belemélyedsz a hifibe, akkor ezt is közvetlenül az akksiról kéne vinni. Én is ugy vittem hátra az erősítőnek. Mindkét szál közvetlenül az akksiról.

Abszolút semmi értelme. A legdrágább autóhifi kábelszetteknél is a test kábel egy vaskos 1 méteres tyúkbél. Teljesen jó, ha csak egy test ponthoz csatlakoztatja, a kasztninál nincs nagy veszteség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.