Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Van rendes "gyár", ahol eszt szakszerűen megcsinálják, csak kicsit drága. Ha jól emléxem 20-30 valamennyi és úgy hogy beveszik és adnak egy teljesen felújítottat. Mondjuk az teljesen generálozott generálát generátor :D

ja egyébként ha vkinek esedékes:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/ablakemelo/opel_astra_f_5_ajtos_elektromos_ablak_1649794658.html

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül.

Előre is köszi a válasz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül.

Előre is köszi a válasz!

A biztitáblánál kell, hogy legyen, azt 2 csavar tartja, és ki tudod fordítani. Egy lengőbiztosítékot azért építs be hozzá, biztos ami biztos, elég a legkisebb áramú is.

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, hogy a 3/5 ajtósok hátsó szélvédő fűtésének mennyi az Ohmikus ellenállási értéke?

Szerintem elpattantak a fűtő száljaim. A reléje kattog, a csúszósaruján megjelenik az akkufeszültség. Reggel bepárásodott a kocsim, gondoltam kipróbálom, de úgy nézem nem tudom lefűteni a homályt.

Megoldotta a nap

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, hogy a 3/5 ajtósok hátsó szélvédő fűtésének mennyi az Ohmikus ellenállási értéke?

Szerintem elpattantak a fűtő száljaim. A reléje kattog, a csúszósaruján megjelenik az akkufeszültség. Reggel bepárásodott a kocsim, gondoltam kipróbálom, de úgy nézem nem tudom lefűteni a homályt.

Megoldotta a nap

Hát ha eccer elszakad, aki nagyon nagy mondhatni végtelen.... :D szóval tök mind1, tegyél rá egy multimétert a sípolóssal, ha nincs hang szakadt.....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül.

Előre is köszi a válasz!

Eredetileg az F10es biztivel van biztosítva, ami 30A-es, szóval azén ne a legkisebbet tedd rá. (mondjuk baja nem lesz max gyakran kell cserélni :evilgrin: )

Link to comment
Megosztás:

Keresztkérdés.

Vajon a dis-es meg az elosztós motorok fordulatszámmérője egyforma?

C16NZ-ben a C18NZ-s fordmérő hibátlanul működött, a trafóról jövő kábellel.

Motorcsere után, C16SE, behúztam a kábelt az ecutól, és nem működik.

Rámértem, fix folyamatos 8v körüli feszültség jön rajta, minden fordulaton.

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Keresztkérdés.

Vajon a dis-es meg az elosztós motorok fordulatszámmérője egyforma?

C16NZ-ben a C18NZ-s fordmérő hibátlanul működött, a trafóról jövő kábellel.

Motorcsere után, C16SE, behúztam a kábelt az ecutól, és nem működik.

Rámértem, fix folyamatos 8v körüli feszültség jön rajta, minden fordulaton.

Ötlet?

Tudtommal a főtengelyjeladótól veszi az ecu a fordulatot és az ecu küldi a műszernek a jelet. Astrában.

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal a főtengelyjeladótól veszi az ecu a fordulatot és az ecu küldi a műszernek a jelet. Astrában.

Úgy úgy. Az se nél.

Az nz-nél meg jött direktben a trafóról. Na már most a trafótól impulzus jeleket kap, ez biztos, ellenben az ecutól most egy fix folyamatos áram jön. Szóval nem értem a dolgot. (teszem hozzá az elektrohoz hülye vagyok, ami bonyolultabb mint egy berelézett lámpa)

Az eredeti fordmérője tőlem most 1000km-re van, így sajna nem igen tudom kipróbálni hogy azzal mit csinál.

Link to comment
Megosztás:

A Multec vezérlő egységen lévő "B" jelzésű csatlakozó 13-ik számú kapcsáról kell egy legalább 0.75 mm átmérőjű vezetéket elvinni a fordulatszámmérős műszeregység 8-as számú érintkezőjére. X16 XEL motor esetén

C16NZ-nél a "C1" jelüből adja ki a jelet,

C14 SE és C16 se motornál a a D1, C12, C13-at testre kell kötni és a C2-n jön ki fordulat jel. (gyárilag zöld színű vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Úgy úgy. Az se nél.

Az nz-nél meg jött direktben a trafóról. Na már most a trafótól impulzus jeleket kap, ez biztos, ellenben az ecutól most egy fix folyamatos áram jön. Szóval nem értem a dolgot. (teszem hozzá az elektrohoz hülye vagyok, ami bonyolultabb mint egy berelézett lámpa)

Az eredeti fordmérője tőlem most 1000km-re van, így sajna nem igen tudom kipróbálni hogy azzal mit csinál.

hát a trafóról biztos nem jön, a gyújtás modul dumál vicca az ECUnak, a ford.szám jel meg az ECUtól jön

Link to comment
Megosztás:

hát a trafóról biztos nem jön, a gyújtás modul dumál vicca az ECUnak, a ford.szám jel meg az ECUtól jön

Vectráról beszélünk, annál meg simán a trafóról jön. De akkor ezekszerint valóban más lesz a fordulatszámmérő. (vagy legalábbis a bekötése)

A dolog azért érdekes, mert az se köteghez nem nyúltam, az úgy van ahogy volt, csak a csatlakozót forrasztottam át a vezetékek végén hogy a vectrával kompatibilis legyen. Behúztam a zöld kábelt az ecuhoz (az ecutól a csatlakozóig megvolt, mert az astra amiből a motor jött, tartalmazott fordulatszámmérőt is) csak a műszerfali kötegben nem volt benne, mert ugye a vectránál a zöld kábel kimegy a motortérbe a trafóhoz.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a kapcsolási rajzokat az se nél meg az nz nél is ! Az ecu zöld kábel az nz nél trafó fordulatszámérő oszt jó napot az se nél ecu fordulatszámmérő osszt jó napot!

Tehát ha a fordultaszámmérőtől húztál egy kábelt az ecuig akkor jónnak kell lenie! de próbáld meg úgy hogy a trafónál a zöld kábelt ami a motortérben van vidd az ecuhoz hátha nádha bajt nem csinálsz vele!

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hali! Nemrég cseréltem le régi fejegységem egy pio neh 1400ub-re. Minden tökéletes, szépen szól, egyedül annyi a bajom, hogy csak gyújtásban lehet használni. A régi kazis philips ment anélkül is, de annak a az iso csatija nem jó ehhez tehát ezzel kellene valamit csinálni, ha lehet forrasztgatás nélkül.

Esetleg valaki tudna segíteni ezügyben?!:D

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük?

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük?

Elalszik a tompított, ha előre tolod a kart. Ha húzod, akkor megmarad.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a kapcsolási rajzokat az se nél meg az nz nél is ! Az ecu zöld kábel az nz nél trafó fordulatszámérő oszt jó napot az se nél ecu fordulatszámmérő osszt jó napot!

Tehát ha a fordultaszámmérőtől húztál egy kábelt az ecuig akkor jónnak kell lenie! de próbáld meg úgy hogy a trafónál a zöld kábelt ami a motortérben van vidd az ecuhoz hátha nádha bajt nem csinálsz vele!

Hogy őszinte legyek nem igazán értem mit írtál, de a F astrában(C16NZ) a trafónak semmi köze a fordulatszámméréshez

http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg

poz 219 K57 C1 GN(grün)--->DZM 544es poz.

ja ha egyébként Vekniről van szó, akkor persze az más....

de C16SE-nél is az ECUtól jön

http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg

poz 308 K57 C2 (GN)

úgy van ahogy Blade79 írta

Link to comment
Megosztás:

Na! sikrült 2 db előtét ellenállást javítanom. Ez még nem ad valódi képet, hogy mindegyiknek ez lehet hibája, de szerintem az esetek zömében ez okozhat probklémát. Lényege! A tekercselt ellenállás elvileg vízálló, és mellette 1 db hőellenállás található. Akinek büdös volt mielőtt elszállt, annak érdemes megnéznie, hogy az okozta-e a dolgot, hogy ez hőellenállás elégett. könnyen cserélhető.

Van 1db kondi, ami valósznűleg zavarszűrő lehet. Az ellenállás üzemel anélkül is. Mindkét ellenállásnál el volt okxidáldva a kondi érintkező felülete. Ezt forrasztással javítottam. Igazából nem számít... Lényege a dolognak:

A porcelán testben átvezető fémek végén taláható 1-1, összesen 4 db kis pöcök. Ezek a zöld műgyanta alól kidudorodnak, de be vannak vonva a műgyantával. A pöckökről el kell távolítani a zöld trutyit, hogy a fém előkerüljön, és a rátekert drótok feltűnjenek. A probléma oka minkét esetben a fém oxidációja volt. Ezt úgy kell értelmezni, hogy a tekerés alatt elrohadt a fém, és nem vitte át a megfelelő áramot. Ezt csak 1 féle módon lehet megoldani. 2 napra betettem rozsdamaróba az egész ellenállást, és megvártam, hogy szépen lemarja a rosdát a csatlakozó minden pontjáról. RO-55-öt alkalmaztam. 2 nap után az érintkezők egész tiszták lettek. Ezt követően a műanyagot leszedtem az érintkező sorról, és szépen minden érintkezőt csiszoltam, illetve ónoztam. Az kis pöcköket lefestettem alkytonal. 6 évig nem rothad át. ezt követően epoxy gyantás ragasztóval bekentem a pöcköket, illetve a kerámia tetejét, ahol a fémlapok is belemennek.

Szerintem az esetek 99%-ában az elrothadt fém okozza a lehalást, mert a hőbiztosíték 121 foknál leoldan, és a tekercs nem tudna elégni. Mivel az egyik előtétről levertem a zöld vackot, így megnézhettem, hogy milyen anyaggal van tekercselve. Egy elég kemény, és oxidációnak ellenálló fémhuzalt tekertek rajta körbe. Nem réz! Olvadáspontja valószínűlegmagas lehet következtetve a keménységéből. Epoxy ragasztóra 150 fokot írnak, míg a hőkioldó 121 fokon olvad. Eddigi próbám sikees volt. A 2 db előtét ellenállás hibátlanul üzemelt órákig az autóban...

üdv!

Hetyke

Link to comment
Megosztás:

Hogy őszinte legyek nem igazán értem mit írtál, de a F astrában(C16NZ) a trafónak semmi köze a fordulatszámméréshez

http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg

poz 219 K57 C1 GN(grün)--->DZM 544es poz.

ja ha egyébként Vekniről van szó, akkor persze az más....

de C16SE-nél is az ECUtól jön

http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg

poz 308 K57 C2 (GN)

úgy van ahogy Blade79 írta

Igen vekiról van szó ott a trafotól megy!

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden.

Köszi

Ha felkapcsolod a ködöst, akkor felvillan az embléma a gombon? Vagy mindkettő világít egyszerre? Tehát a zöld és az embléma is?

Hali! Nemrég cseréltem le régi fejegységem egy pio neh 1400ub-re. Minden tökéletes, szépen szól, egyedül annyi a bajom, hogy csak gyújtásban lehet használni. A régi kazis philips ment anélkül is, de annak a az iso csatija nem jó ehhez tehát ezzel kellene valamit csinálni, ha lehet forrasztgatás nélkül.

Esetleg valaki tudna segíteni ezügyben?! :D

Kettő darab tápérintkezőt kell felcserélni az autó csatijában. Enyémben piros színű vezeték mindkettő. Az egyik vékonyabb (gyújtáskapcsolt táp), a másik vastagabb (állandó akksis). Régebbi szériákban fekete a gyújtáskapcsolt és piros az akksis. Ha pedig a csati számozását figyeljük, akkor a 2-es és 8-as érintkezőt kell felcserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.