Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nincs valakinet ötlete,hogy honnan tudnék és mennyiért szerezni Board Computer-t Astra F-be? (92-es GSI) .Beszámításként feltudok ajánlani egy "mellé" programozott Board Computert. :?

Viszonylag ritka dolognak számít...

kb. 2 hete találtam egyet bontóban, 25e kemény magyar forintért. Ezek sajnos ilyen áron mennek. Ha érdekel, szólj.

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudom, de örülök, hogy újra itt! :)

Bocs, hogy belepofáztam, muszáj volt... :roll:

Nem változol, de így szeretünk!

Mindenesetre megkérdezem hol van, és jól lefényképezem...

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezem itt is, végülis elektromos dolog.(bár a motor topicban már feltettem és nem kaptam választ rá..)

Szal c14nz-t átépíteni hengenkénti 16 szelepesre...namost akkor computer csere is kell, kompletten vagy elég csak EPROM-ot cserélni?

Ha komplett csere kell, akkor csatlakozók kompatibilisek? Netán át kell vezetékelni az egész autót?:)

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Tamás! THNX!

Mekkora "varázslat" ezt megoperálni? Vagy vigyem inkább doktorbácsihoz.

(Legnagyobb varázslatom eddig: indexkapcsolaó szétoperálása, és összerakása)

Nekem detto ez van egy Gsi ben:( megkérdeztem anno ..bár a helyére nem emlékszem pontosan, de mintha a motortérben a pollenszürö alatt lenne vhol..ez nem biztos, lehet hülyeséget mondtam! az ellenállat dolog viszont szinte tuti...pontosabban ellenállások, amik egy közös kerámia?? testen vannak..nekem 8rongy körül mondták ha mindenigaz..

nem foglalkoztam akkor vele különösebben, mert nagyon nem volt lém, csak ha már szervizben voltam rákérdeztem...:))

Link to comment
Megosztás:

Hengerenként 16 szelep? Az összesen 64... wow

__BRÉKO BRÉKO ELEKTROMOS ZSENIT KERESEK__

Utólagos Xenonos G Astra fedélzeti komputerét, hogy kellene kicselezni, mivel teljesitményt mér, tudja, ha jó az izzó mennyit zabál, ha nem ennyi rinyál, hogy kiégett. Na most a gyujtotrafok és a gázfrutis izzó eléggé mást mutat neki mint a jó öreg H7...

Üdv

Link to comment
Megosztás:

C20ne mocikám van, Bosch Motronic vezérlő elektronikával. Azokhoz szólok akik ugyanezzel az erőforrással rendelkeznek.

Csak egy kis trükk hogy hogyan lehet kikerülni a szakszervizes hibakiolvasást ha valamiért kigyullad a check engine kontrolllámpa.

A szerviz csak egyetlen drótot dug rá a diag. csaltlakozón az érintkezősorra (plusz egy 12V-ot az akksiról vesz még le) , ez elég a kiolvasáshoz. A csatin 4 érintkező van 2 alul, 2 felül sréhen egymással szemben.

..na szóval annyit kell csak varázsolni, hogy ha szembe álltok a diag csatival az alsó 2 érintkezőt egy darab dróttal összekötitek

(vagy a KM602-es céleszközzel- ..gondolom ez úgy sincs senkinek), nem kell félni hogy tönkreteszitek, a diag. pólust kell ezzel tulajdonképpen a testhez zárni a comp ilyenkor hibakilovasást tesz lehetővé a motorjelzőlámpa segitségével.

Ha véletlenül a másik két érintkezőt kötitek össze az sem okoz problémát -csak az az alaphelyzet, inditható a motor, a kontrollámpa ég inditás után elalszik -feltéve hogy nincs hiba.

..na, ezután rá kél adni a gyújtást és ha a nem véletlenül a másik két érintkezőt kötöttétek össze akkor villogni kezd a mil lámpa.

Először 1 rövid felvill, majd 1mp szünet utána 2 rövid felvillanás.(..1...1.1..az egyesek felvillanásokat szimbolizálnak) Ezt 3szor ismétli kb. 2 másodperc szünettel (Igy:..1..1.1.....1..1.1.....1..1.1....) Ez a 12kód, azt jelenti hogy az elektronika diagnosztikai része renben van. Ha folyton a 12 kód ismétlődik akkor nincs hiba a vezérlő hibatárolójában (ettől még lehet hiba, csak a comp nem érzékeli)

Ha pedig a 12 hibakód után más villogássorozat következik, az jelzi a hiba kódját.

Nem tudom fejből mindet, de a lambdaszonda a 13-as. (3X ..1...1.1.1..)

Kapcsolódó szakirodalomban találtok hibakódtáblázatot de ha valakit érdekel irjon nyugodtan, nekem van.

Mellesleg egy tapasztalat részemről, hogy rengeteg féle lambdaszondát lehet kapni a kereskedelemben. Különböző motortipushoz más-más szonda kell elvileg, gyakorlatilag lehet hogy működik egyik a másikéval az viszont nem garantált hogy jól. :idea:

Szóval ha a lambdaszonda kipukkadt, és venni akartok másikat csak gyárit vegyetek. És ha valaki azt kérdezi hogy hány vezetékes kell és nem a motorkód alapján rendeli a szondát azt nagyivben ajánlatos elkerülni.

Én univerzálisat vettem 15 ezerért, a gyári 30 valahány ezer lett volna, persze mivel spórol a magyar -az olcsóbbikat vettem, rá is basztam mert egyáltalán nem működött. Igaz hogy eredeti Bosch volt az is, de más volt a fejkiképzése, aki rámsózta utána meg nem hitte el hogy nem jó azzal az érvvel hogy ha 3 vezetékes akkor jónak kell lennie.. Most egy bontott gyári van benne (5 ezerért) ..ennyit a spórolásról.

Na háj minden elektomos zseninek 8)

Link to comment
Megosztás:

Hali all erre is rég jártam....már mondom is a gondom.... : a világitás kapcsolohoz szeretnék hozzáférni (hátulrol) ráheggesztenék egy neont , mármint a két polust a világitás végére....a lényeg hogy nemtom hogyan bontsam meg a müszerfalat mert kicsavaroztam 20 csavart de a kormány körüli burokon kivül nemsok jött le....szal nemtom leszedni a kapcsolo körülötti részt (az a panel ameiken rajta van a bal oldali szellözö is az a forgatható biz baz ... :)) nah ez a téma ..aki tud segiteni az plíz dobjon mailt vagy irjon ide sajna naon sürgös.....na re all....

bye bye

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.