Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Kivillogtattam a hibát, mert az volt a problémám, hogy a fordulatszám ingadozott fel le. 2000-2500 ig is es váltáskor sem esett vissza mindig a fordulat.

A fojtoszelep allas érzekelore gyanakodtam, vettem egy jobb minőséget Febi, németet (utángyártott) erre folyamatosan ég a motor teszt lámpa ahogy beindítom, kivillogtatas és 22 Fojtószelep / potenciométer – feszültség túl alacsony. Pedig vadi uj a potméter. Gyárit vissza raktam annál nem világít a motor teszt lámpa, de kivillogtatas kidobja annál is a 22-est es össze vissza jár az alapjárat, Mit csináljak , mit javasoltok? Mert mar nagyon idegesítő......

Köszi előre is

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

üdv!

mitöl lehet ez :

indítózásra, minden lámpa elhalványodik a műszerfalon, szinte teljesen elalszanak, kb úgy mint amikor az akksi lemerül, csak most meg sem mozdul a motor.

a rádió is bekapcsolt ahogy indítottam, mert annyira leeshetett a fesz. hogy elmentek a beállítások

tolásra indult rögtön, mentem kb 30km-t folyamatosan, (parázslott a töltésvisszajelző, csak a tompított, az ablaktörlő, meg a ventillátor ment 1esen) ez után ahogy hazaértem leállítottam, és ugyan azt produklálta mint elsőre.

akksira rámértem még rajta voltak a kábelek 12.5 körül volt, ahogy levettem a kábeleket is kb ugyan annyi maradt, tovább nem jutottam, mert szakad az eső, meg sötétség van.

semmi újdonság nem került be mostanság

merre induljak? szedegessem ki a biztosítékokat aztán próbáljak indítózgatni?

illetve másik kérdés hogy kapcsolható utastér világításhoz milyen szálak kellenek? nekem a sima van, amihez megy 2 szál azt hiszem 1 piros(tán +12), meg egy fekete(tán test, és ha minden igaz ezt kapcsolják az ajtókapcsolók). jól gondolom hogy a kapcsolhatóshoz kell fix test meg fix 12?

az új pilácsra 4 saru megy

köszöntem!

Link to comment
Megosztás:

üdv!

mitöl lehet ez :

indítózásra, minden lámpa elhalványodik a műszerfalon, szinte teljesen elalszanak, kb úgy mint amikor az akksi lemerül, csak most meg sem mozdul a motor.

a rádió is bekapcsolt ahogy indítottam, mert annyira leeshetett a fesz. hogy elmentek a beállítások

tolásra indult rögtön, mentem kb 30km-t folyamatosan, (parázslott a töltésvisszajelző, csak a tompított, az ablaktörlő, meg a ventillátor ment 1esen) ez után ahogy hazaértem leállítottam, és ugyan azt produklálta mint elsőre.

akksira rámértem még rajta voltak a kábelek 12.5 körül volt, ahogy levettem a kábeleket is kb ugyan annyi maradt, tovább nem jutottam, mert szakad az eső, meg sötétség van.

semmi újdonság nem került be mostanság

merre induljak? szedegessem ki a biztosítékokat aztán próbáljak indítózgatni?

illetve másik kérdés hogy kapcsolható utastér világításhoz milyen szálak kellenek? nekem a sima van, amihez megy 2 szál azt hiszem 1 piros(tán +12), meg egy fekete(tán test, és ha minden igaz ezt kapcsolják az ajtókapcsolók). jól gondolom hogy a kapcsolhatóshoz kell fix test meg fix 12?

az új pilácsra 4 saru megy

köszöntem!

Nekem ez egy döglött akksinak tűnik, esetleg egy nagyon rosszul érintkező akksikábelnek...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ez egy döglött akksinak tűnik, esetleg egy nagyon rosszul érintkező akksikábelnek...

1körül bementünk vele melóhelyre, akkor még indított rendesen,

először akksira gondoltam én is, de a kocsikázás után gondoltam lessz benne annyi szufla hogy legalább megmozdítja a motort

annak örülnék a legjobban, ha az akksim döglött volna meg, mert azt kicserélem és viszlát, nem kell keresgélni mi a kínja

azt még elfelejtettem írni az előző hsz-emben hogy tuti nem maradt bekapcsolva semmi...

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

1körül bementünk vele melóhelyre, akkor még indított rendesen,

először akksira gondoltam én is, de a kocsikázás után gondoltam lessz benne annyi szufla hogy legalább megmozdítja a motort

annak örülnék a legjobban, ha az akksim döglött volna meg, mert azt kicserélem és viszlát, nem kell keresgélni mi a kínja

azt még elfelejtettem írni az előző hsz-emben hogy tuti nem maradt bekapcsolva semmi...

Mérni kéne indítás közben hogy mennyire esik le a fesz, és átt lehet nézni az akku-generátor-önindító-test közötti kábelokat csavarkötéseket. Ha nem gondozásmentes az akku a savszintre is rá lehet nézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

üdv!

mitöl lehet ez :

indítózásra, minden lámpa elhalványodik a műszerfalon, szinte teljesen elalszanak, kb úgy mint amikor az akksi lemerül, csak most meg sem mozdul a motor.

a rádió is bekapcsolt ahogy indítottam, mert annyira leeshetett a fesz. hogy elmentek a beállítások

tolásra indult rögtön, mentem kb 30km-t folyamatosan, (parázslott a töltésvisszajelző, csak a tompított, az ablaktörlő, meg a ventillátor ment 1esen) ez után ahogy hazaértem leállítottam, és ugyan azt produklálta mint elsőre.

akksira rámértem még rajta voltak a kábelek 12.5 körül volt, ahogy levettem a kábeleket is kb ugyan annyi maradt, tovább nem jutottam, mert szakad az eső, meg sötétség van.

semmi újdonság nem került be mostanság

merre induljak? szedegessem ki a biztosítékokat aztán próbáljak indítózgatni?

illetve másik kérdés hogy kapcsolható utastér világításhoz milyen szálak kellenek? nekem a sima van, amihez megy 2 szál azt hiszem 1 piros(tán +12), meg egy fekete(tán test, és ha minden igaz ezt kapcsolják az ajtókapcsolók). jól gondolom hogy a kapcsolhatóshoz kell fix test meg fix 12?

az új pilácsra 4 saru megy

köszöntem!

Ez szerintem egy zárlatos akksi lesz. Másképp nemigen kezd el ilyet egyik pillanatról a másikra.

A lámpához a meglévőkön kívül kell még egy gyújtáskapcsolt áram, (15) meg egy fix test.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Guruk!

A következő probléma adódott...

C14SE motor, ha felgyorsítok, kinyomom a kuplungot és úgy fékezek, semmi gond. DE!

Ha motorfékezek és utána nyomom be a kuplungot akkor leáll...

Alapjárati motort kicseréltük újra, de a hiba fennáll!!!

W1102-es km óra volt benne, és most is olyan van csak ford számmérős... Ebben állítólag nincs útszakasz jeladó!

Mondták hogy az se-be w1111-es kell útszakasz jeladós, mert azért van ez az egész!?

Hibakódra a 24-est dobja a sebességérzékelőt

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Guruk!

A következő probléma adódott...

C14SE motor, ha felgyorsítok, kinyomom a kuplungot és úgy fékezek, semmi gond. DE!

Ha motorfékezek és utána nyomom be a kuplungot akkor leáll...

Alapjárati motort kicseréltük újra, de a hiba fennáll!!!

W1102-es km óra volt benne, és most is olyan van csak ford számmérős... Ebben állítólag nincs útszakasz jeladó!

Mondták hogy az se-be w1111-es kell útszakasz jeladós, mert azért van ez az egész!?

Hibakódra a 24-est dobja a sebességérzékelőt

Ötlet?

olyat tegyél bele amilyen W számú volt benne vagy cseréld ki a belét

a hiba meg magáért beszél

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Gyújtás ráadása után a benzinpumpánál lenni kellene 12V nak ugye? Mert nálam az a helyzet hogy gyujtást ráadom relé kattan, viszont 0V ot mérek a benzinpumpa csatlakozójánál. És nehezen is indul teker 3-4 et mire beröffen. Ötlet? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Gyújtás ráadása után a benzinpumpánál lenni kellene 12V nak ugye? Mert nálam az a helyzet hogy gyujtást ráadom relé kattan, viszont 0V ot mérek a benzinpumpa csatlakozójánál. És nehezen is indul teker 3-4 et mire beröffen. Ötlet? Köszi

A relé kattanása már a relé kikapcsolását jelzi a gyújtás ráadása után pár mp-el. Ha a gyújtás ráadásakor már méred a feszültséget, a relé kattanásáig kell lennie 12V-nak az AC-n, utána csak indítózásnál kapcsol rá megint villanyt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Gyújtás ráadása után a benzinpumpánál lenni kellene 12V nak ugye? Mert nálam az a helyzet hogy gyujtást ráadom relé kattan, viszont 0V ot mérek a benzinpumpa csatlakozójánál. És nehezen is indul teker 3-4 et mire beröffen. Ötlet? Köszi

A relé kattanása már a relé kikapcsolását jelzi a gyújtás ráadása után pár mp-el. Ha a gyújtás ráadásakor már méred a feszültséget, a relé kattanásáig kell lennie 12V-nak az AC-n, utána csak indítózásnál kapcsol rá megint villanyt.

Amúgy szerintem a 3-4 tekerés nem számítt szerintem nehéz indításnak, és ne gyertek azzal hogy a haver-szomszéd-fater kocsija csak 1x fordul átt és beindul. :icon1: Ez egy nehéz indítás télen 50% etanollal:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy szerintem a 3-4 tekerés nem számítt szerintem nehéz indításnak, és ne gyertek azzal hogy a haver-szomszéd-fater kocsija csak 1x fordul átt és beindul. :icon1: Ez egy nehéz indítás télen 50% etanollal:

De te meg azt ne mond már hogy ez normális! Gyujtás ráadás után relé kattanásig megvan a 12 volt am. Szokás am benzinpumpa szűrőjét tisztítani ? Ha van benne egyáltalán szűrő. Vette már ki valaki és tisztította?

Link to comment
Megosztás:

De te meg azt ne mond már hogy ez normális! Gyujtás ráadás után relé kattanásig megvan a 12 volt am. Szokás am benzinpumpa szűrőjét tisztítani ? Ha van benne egyáltalán szűrő. Vette már ki valaki és tisztította?

Van rajta szűrő, de azt nem szokták tisztítani, mert elég durva nem nagyon tömődik el, de viszont a benzinszűrőt a jobb hátsó kerék előtt szokták időnként cserélni. De nem valószinű hogy ez a baj ( ha feltételezzük hogy ez hiba) mert a nagyon eltömődött szűrő inkább magas fordulatszámon szokott rángatást fulladást okozni, amikor már nem tud elég benzint átpréselni rajta a pumpa. Megpróbálhatsz rotort-elosztófedelet, gyertyát cserélni hátha hamarabb indul. Úgy általában 2-3 átfordulásra indultak az autók amikhez eddíg szerencsém volt, melegen hamarabb.

Link to comment
Megosztás:

Csomagtér világításból nincs véletlen olyan ami kapcsolható? Csomószor nem kéne hogy menjen, és kicsit zavaró állandóan lehúzogatni róla a csatit.

Szerintem nincs, kel egy plussz kapcsoló oldara a kárpithoz.

Ugyanez a belső világításra is kiterjeszthető lenne :D

A térképolvasós lámpa (talán veciből?) ha jól tudom külön kapcsolható a kapaszkodós világítások mag alapból azok.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs, kel egy plussz kapcsoló oldara a kárpithoz.

A térképolvasós lámpa (talán veciből?) ha jól tudom külön kapcsolható a kapaszkodós világítások mag alapból azok.

A Vektrás, Omegás térképolvasós lámpáknak csak a két szélső, kisebb teljesítményű izzói kapcsólhatók.

Én is gondolkoztam, hogy hova lehetne tenni egy "minden belső világítás OFF" kapcsolót... Főleg nyáron a szúnyogos/mindenféle repülő herkentyűs tó/vízpartokon :omg:

Link to comment
Megosztás:

A Vektrás, Omegás térképolvasós lámpáknak csak a két szélső, kisebb teljesítményű izzói kapcsólhatók.

Én is gondolkoztam, hogy hova lehetne tenni egy "minden belső világítás OFF" kapcsolót... Főleg nyáron a szúnyogos/mindenféle repülő herkentyűs tó/vízpartokon :omg:

Ha nincs magasság állítós lámpa akkor annak a kapcsolójának a takarófedelébe, vagy a kormány alatti kis téglalap alakú fedélbe például.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Látom a lámpás feladvány megy, engedjétek meg hogy megmutassam az én átalakításaimat.
Az utastér világítás teljesen LED-esített! https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6012950499129881810 (tovább lépkedve jön a többi kép).

A csomagtartó lámpa: https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6036697548930319778

A kapcsoló szárát le kellett hogy vágjam mert autóhifi beépítéskor (csomagtartóban feküdve, majd kimászván) vállal sikerül leszakítanom a kart róla, még jó hogy nem állt a bőrömbe!

Én így oldottam meg a dolgokat, a hátsó lámpába 2 oldalas nyák lemez van az izzó és az érintkező közé kötve, ez pedig kapcsolóval áthidalható!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Látom a lámpás feladvány megy, engedjétek meg hogy megmutassam az én átalakításaimat.

Az utastér világítás teljesen LED-esített! https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6012950499129881810 (tovább lépkedve jön a többi kép).

A csomagtartó lámpa: https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6036697548930319778

A kapcsoló szárát le kellett hogy vágjam mert autóhifi beépítéskor (csomagtartóban feküdve, majd kimászván) vállal sikerül leszakítanom a kart róla, még jó hogy nem állt a bőrömbe!

Én így oldottam meg a dolgokat, a hátsó lámpába 2 oldalas nyák lemez van az izzó és az érintkező közé kötve, ez pedig kapcsolóval áthidalható!

Jó lett! A zöld nyákra te raktad fel ívben a ledeket, vagy az már úgy volt? Mi az a dupla lömlő?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.