Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ezért kell a fékfolyadékszint visszajelző :devlish:
Ötletem sincs, hogy nektek miért nem működik, hiszen pofonegyszerű az egész. Ha a kábel helyen van, és izzó van a foglalatba, akkor mennie kell.
A koliudvarba most nem állok neki szétszedni, de holnap lefényképezem, hogy nálam hogy néz ki.

Gyakorlatilag mikor Münchenből hazafele beszart a jobb hátsó kerékcsapágy, és a melegtől elszállt a munkahenger, többórányi fékezés nélküli autókázás után a pályán, első lenyomásra beesett a pedál padlóig....

Elméletileg az elv működik, hogy a tartály el van szeparálva, gyakorlatilag marhára nem.

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a műszerfalba alapból be nem kötött "extrák" beépítése mennyire bonyolult, illetve költséges?

Gondolok itt a különféle szintjelzőkre, és különösen a biztonsági övre való figyelmeztetés lámpájára. Ezt/ezeket hogyan lehet bekötni?

Köszönöm!

Mondjuk egy hűtőfolyadék szint visszajelző szerintem nem vészes, kupakot kell cserélni, aztán felhasználni egy üres ikont, a mosófolyadéknál ha jól tudom tartályt kell cserélni ehhez. A biztonsági öv figyelmeztetéshez szerintem nincs meg a feltétel, semmi nem érzékeli ha bedugod az öv csatiját.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk egy hűtőfolyadék szint visszajelző szerintem nem vészes, kupakot kell cserélni,

aztán felhasználni egy üres ikont, a mosófolyadéknál ha jól tudom tartályt kell cserélni ehhez. A biztonsági öv figyelmeztetéshez szerintem nincs meg a feltétel, semmi nem érzékeli ha bedugod az öv csatiját.

> Mondjuk egy hűtőfolyadék szint visszajelző szerintem nem vészes, kupakot kell cserélni,

sajnos elég ritka az ilyen kupak, 3 évet vadásztam... és a MID (multifunkciós kijelző) CC (check control) dobozához jár, de attól még izzót is gyújthat a műszerfalban...

> mosófolyadéknál ha jól tudom tartályt kell cserélni ehhez

igen, és ez is a MiD CC-jébe van kötve

+ még be lehetne kötni az olajteknő-szint jelzőt, de ahhoz olyan likas teknő kell + pakolás + érzékelő ++ :-(

> A biztonsági öv figyelmeztetéshez szerintem nincs meg a feltétel, semmi nem érzékeli ha bedugod az öv csatiját.

Vectráról/Omegából még át lehetne műteni az őv-csat-érzékelőt, de sajnos az (anyós)űlésben is kell legyen érzékelő, hogy ne pofázzon, ha ott nem űl senki... ez aztán még macerásabb, letettem róla.

a műszerfal jelezhetné még a TPMS-t (kerék-nyomás) :evilgrin: , összkerékmeghajtást :omg: , luxus-lakókocsit :sneaky: és még lenne ötletem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

> Mondjuk egy hűtőfolyadék szint visszajelző szerintem nem vészes, kupakot kell cserélni,

sajnos elég ritka az ilyen kupak, 3 évet vadásztam... és a MID (multifunkciós kijelző) CC (check control) dobozához jár, de attól még izzót is gyújthat a műszerfalban...

> mosófolyadéknál ha jól tudom tartályt kell cserélni ehhez

igen, és ez is a MiD CC-jébe van kötve

+ még be lehetne kötni az olajteknő-szint jelzőt, de ahhoz olyan likas teknő kell + pakolás + érzékelő ++ :-(

> A biztonsági öv figyelmeztetéshez szerintem nincs meg a feltétel, semmi nem érzékeli ha bedugod az öv csatiját.

Vectráról/Omegából még át lehetne műteni az őv-csat-érzékelőt, de sajnos az (anyós)űlésben is kell legyen érzékelő, hogy ne pofázzon, ha ott nem űl senki... ez aztán még macerásabb, letettem róla.

a műszerfal jelezhetné még a TPMS-t (kerék-nyomás) :evilgrin: , összkerékmeghajtást :omg: , luxus-lakókocsit :sneaky: és még lenne ötletem...

Én is vettem egyszer, de csak tartállyal együtt adták el, aztán kiderült, hogy a szintjelző nem is jó. Néztem egy másikat, az se volt jó. Kidobtam feleslegesen egy csomó pénzt aztán inkább úgy döntöttem gyűjtök egy újra ami nem olcsó, de a további használt vásárlásából kijönne már egy új, ezért nem keresek már több használtat.

Link to comment
Megosztás:

Én is vettem egyszer, de csak tartállyal együtt adták el, aztán kiderült, hogy a szintjelző nem is jó. Néztem egy másikat, az se volt jó. Kidobtam feleslegesen egy csomó pénzt aztán inkább úgy döntöttem gyűjtök egy újra ami nem olcsó, de a további használt vásárlásából kijönne már egy új, ezért nem keresek már több használtat.

Pedig nagyon jó dolog lenne, mert egy eldurrant vízcsövet (főleg ilyen öreg autónál már várható) nem jelez semmi csak a már beállt motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azért szokott ott lenni némi gőz is...

Télen esélyesebb, hogy észre veszed, a hidegben nagyobb gőz keletkezik, de nyáron vagy nagy sebességnél már nem biztos, hogy azonnal feltűnő. Egyik kollégámnak nagy szerencséje volt ezzel. Egy hosszú út közben leállt a benzinkútnál, megtankolt és mire vissza ért a pénztártól egy nagy tócsa fogadta a kocsi alatt. Szétnyílt a hűtővíz cső. Volt nála az a nagyon erős szürke ragasztószalag ami "mindent" vízállóan ragaszt most nem jut eszembe a neve, de mindenkinek ajánlott, hogy legyen az öreg kocsijában. Azzal jól körbe tekerte a szétnyílt csövet, majd megvárta míg lehűl a motor aztán feltöltötte a rendszert vízzel és haza tudott jönni saját lábon segítség nélkül, persze otthon már kicserélte az egész csövet.

Link to comment
Megosztás:

Azért szokott ott lenni némi gőz is...

Télen esélyesebb, hogy észre veszed, a hidegben nagyobb gőz keletkezik, de nyáron vagy nagy sebességnél már nem biztos, hogy azonnal feltűnő. Egyik kollégámnak nagy szerencséje volt ezzel. Egy hosszú út közben leállt a benzinkútnál, megtankolt és mire vissza ért a pénztártól egy nagy tócsa fogadta a kocsi alatt. Szétnyílt a hűtővíz cső. Volt nála az a nagyon erős szürke ragasztószalag ami "mindent" vízállóan ragaszt most nem jut eszembe a neve, de mindenkinek ajánlott, hogy legyen az öreg kocsijában. Azzal jól körbe tekerte a szétnyílt csövet, majd megvárta míg lehűl a motor aztán feltöltötte a rendszert vízzel és haza tudott jönni saját lábon segítség nélkül, persze otthon már kicserélte az egész csövet.

Pályán 130-nál semmit nem vettünk észre, csak hogy lassul a motor majd beáll. A kunkori cső nyílt szétt elöl.

Link to comment
Megosztás:

Pályán 130-nál semmit nem vettünk észre, csak hogy lassul a motor majd beáll. A kunkori cső nyílt szétt elöl.

persze, akkor sebességnél a mögöttetek lévő kapta a gőzt :D.......én is jártam így eccer pályán(nem ezzel), azóta az édeskés répaszag mindig gyanút ébreszt bennem....

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek megelőző jelleggel érdemes a 2 (?) radiátorcsövet kicserélni? Agyilag készülök a nyárra...

Szerintem simán, én is nézegetem az egyiket eléggé repedezettnek tűnik. De úgyis ki akarom majd szedni a radiátort átmosni, akkor cserélem. Oda talán be lehet hajtani a sima nyomásálló csövet ( ami gondolom olcsóbb), de sok helyre csak odavaló cső mehet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

S a hűtőfolyadék szint visszajelzőt hogy lehet bekötni? Gondolkodtál már rajta? Két kábel, egy + és -. De hogyan tovább?

Mondjuk egy hűtőfolyadék szint visszajelző szerintem nem vészes, kupakot kell cserélni, aztán felhasználni egy üres ikont, a mosófolyadéknál ha jól tudom tartályt kell cserélni ehhez. A biztonsági öv figyelmeztetéshez szerintem nincs meg a feltétel, semmi nem érzékeli ha bedugod az öv csatiját.

Link to comment
Megosztás:

S a hűtőfolyadék szint visszajelzőt hogy lehet bekötni? Gondolkodtál már rajta? Két kábel, egy + és -. De hogyan tovább?

nem kell azon gondolkodni:

http://www.skandia-sauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg

az S93-as az

DE ha nem akarsz a MID-del bajlodni, nincs/nem is akarsz, akkor bekötöheted vmelyik vissza jelzőre a müszerfalon, mivel eredetileg testet kapcsol rákötheted(persze tegyél bele izzot) mondjuk a H23,H22,H26-ra, akkor csak 1 szálat kell behoznod a motortérből

Link to comment
Megosztás:

A remote szál általában folyamatos tápot ad.

Valaki meg tudja nekem mondani hogy a gyári motoros antennánál a rádió folyamatos tápot ad az antennának, és amint megszűnik az antenna a helyére megy, vagy pedig csak egy impulzus jelet kap az antenna, hogy menjen ki vagy be?

Link to comment
Megosztás:

A remote szál általában folyamatos tápot ad.

Csak jó lenne tudni konkrétan. :D

Magyarul ha megszakítom, az antenna visszamegy?

Több szempontból is érdekelne, az egyik, hogy ha fm transmitterről hallgatok zenét, nem kell hogy kint legyen (bár vicces,mert itt most sopronban az összes adót tudom fogni betolt antennával, otthon meg kihúzva se) másrészt akarok majd egy antenna erősítőt, és akkor annak onnan le is lehetne venni a kapcsolt tápot, hogy csak akkor menjen, ha szükség is van rá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.