Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok, két bagatell kérdésem lenne.

A jobb oldali ajtók nyitásakor nem kapcsol a benti lámpa, és fel tudnék vágni asszonykám előtt, ha ezt megoldanám. Meg ha ez működne, agyalnék egy plusz lámpa beépítésén az ajtaja aljába - hogy lássa, hol nincs kutyaszar, amikor este kiszáll. Pesti útviszonyok...

Az ajtóban lévő érzékelő/kapcsoló (S47) jó. Hol keressem azt a 4 pines (X84) csatlakozót, ahol a 4 ajtó érzékelőinek a kábelei összefutnak? Gondolom korrodáltak a pinek. A kapcsolási rajz végén ez áll mellette "A6H, burkolat mögött, hátsótér". Ez vajon hol van?

A másik, sehogy se találom a motoron a hűtővíz főfok jeladót. X14XE Ecotec. Nem tudna valaki közelebbi mondani annál, hogy szívócsonk? Elvileg egy kék és egy barna kábel megy oda, itt tartok. (Az meg nem küld jelet.)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, két bagatell kérdésem lenne.

A jobb oldali ajtók nyitásakor nem kapcsol a benti lámpa, és fel tudnék vágni asszonykám előtt, ha ezt megoldanám. Meg ha ez működne, agyalnék egy plusz lámpa beépítésén az ajtaja aljába - hogy lássa, hol nincs kutyaszar, amikor este kiszáll. Pesti útviszonyok...

Az ajtóban lévő érzékelő/kapcsoló (S47) jó. Hol keressem azt a 4 pines (X84) csatlakozót, ahol a 4 ajtó érzékelőinek a kábelei összefutnak? Gondolom korrodáltak a pinek. A kapcsolási rajz végén ez áll mellette "A6H, burkolat mögött, hátsótér". Ez vajon hol van?

A másik, sehogy se találom a motoron a hűtővíz főfok jeladót. X14XE Ecotec. Nem tudna valaki közelebbi mondani annál, hogy szívócsonk? Elvileg egy kék és egy barna kábel megy oda, itt tartok. (Az meg nem küld jelet.)

Köszi!

Üdv, ugye az ajtókapcsolóhoz egy állandó táp megy az van letestelve amikor nyitod az ajtót, nem is tudsz ott mérni 12voltot? A vezetőoldali lábtében van két nagy csati ott is megnézheted, ott van az a szürke-fekete. ( nem az ahova a nyil mutat)Igazából hátul nem nagyon találkoztam semmilyen csatlakozóval, csak a bal hátsó lámpa mögött, de az a lámpa kábelkorbácsé.

1461320-20140516-r90ejO.jpg

Ha nem találod a jeladót akkor legegyszerűbb végigkövetni a motor kábelkötegét ( valószinűleg az anyósoldaliról ágazik le) az egyik oldalág végén ott lesz a jeladó. Ha jól emlékszem világoskék feje van, és kétoldalt fémfülek vannak, azzal lehet kioldani-lehúzni a csatit.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, ugye az ajtókapcsolóhoz egy állandó táp megy az van letestelve amikor nyitod az ajtót, nem is tudsz ott mérni 12voltot? A vezetőoldali lábtében van két nagy csati ott is megnézheted, ott van az a szürke-fekete. ( nem az ahova a nyil mutat)Igazából hátul nem nagyon találkoztam semmilyen csatlakozóval, csak a bal hátsó lámpa mögött, de az a lámpa kábelkorbácsé.

Köszi Zotya, Rád mindig számíthatok.

Nem, nincs rajta 12 volt. Az a csati még nincs meg, mert közben megint eleredt az eső...

"Ha nem találod a jeladót akkor legegyszerűbb végigkövetni a motor kábelkötegét ( valószinűleg az anyósoldaliról ágazik le) az egyik oldalág végén ott lesz a jeladó. Ha jól emlékszem világoskék feje van, és kétoldalt fémfülek vannak, azzal lehet kioldani-lehúzni a csatit."

Na, ez meglett. Csak túl közel volt a venti hőgombájához, ott meg pont nem kerestem. A termosztátház alatt. Majdnem belelóg a kábele az ékszíjba. Lehúztam, visszadugtam, semmi változás. Ezen ellenállást kellene mérnem, ugye? Mármint a jeladón, és nem a kábelén. Világoskék, fémfüllel, ahogy írtad.

Link to comment
Megosztás:

Köszi Zotya, Rád mindig számíthatok.

Nem, nincs rajta 12 volt. Az a csati még nincs meg, mert közben megint eleredt az eső...

"Ha nem találod a jeladót akkor legegyszerűbb végigkövetni a motor kábelkötegét ( valószinűleg az anyósoldaliról ágazik le) az egyik oldalág végén ott lesz a jeladó. Ha jól emlékszem világoskék feje van, és kétoldalt fémfülek vannak, azzal lehet kioldani-lehúzni a csatit."

Na, ez meglett. Csak túl közel volt a venti hőgombájához, ott meg pont nem kerestem. A termosztátház alatt. Majdnem belelóg a kábele az ékszíjba. Lehúztam, visszadugtam, semmi változás. Ezen ellenállást kellene mérnem, ugye? Mármint a jeladón, és nem a kábelén. Világoskék, fémfüllel, ahogy írtad.

Nincs mit, igen ellenállást kell rajta mérni különböző hömérsékleten:

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Kicsit eltérhet ettől, nagyon nem, mert akkor nem a helyes keverési arányt állítja be a motorvezérlő, nagyon extrém esetben el sem indul a motor, de mondjuk ez ritka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Szivargyújtómmal lenne probléma. Csak felmelegíti a szivargyújtót, de az nem izzik, szóval gyújtásra nem alkalmas. Nem mintha dohányoznék... Engem ami miatt zavar a dolog, hogy pl telefont se lehet tölteni róla mert kevés a táp, szóval max csak lassabban merül a telefon. Illetve Amit rádugok, az igencsak fel szokott melegedni, anno egy szivargyújtó elosztót dugtam rá ami szépen meg is olvadt, úgy felforrósodott. Hol lehet a hiba?
Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Azt esetleg tudja valaki, hogy mitől lehet az, hogy a tolatólámpám csak néha nem vilagít? Berakom rükvercbe és kb 10-ből egyszer nem világít. Tehát teljesen logikátlanul teszi.

Nézd meg a kapcsolóját a váltóba van betekerve. Húzd le a csatiját, gyujtáson kösd össze a két kontaktot, nézd meg hogy így rendesen világítt-e. Nem tudom szétt-lehet-e a szedni a kapcsolót, ha igen akkor bele kell nézni hátha egyértelmű a hiba.

Sziasztok!

Szivargyújtómmal lenne probléma. Csak felmelegíti a szivargyújtót, de az nem izzik, szóval gyújtásra nem alkalmas. Nem mintha dohányoznék... Engem ami miatt zavar a dolog, hogy pl telefont se lehet tölteni róla mert kevés a táp, szóval max csak lassabban merül a telefon. Illetve Amit rádugok, az igencsak fel szokott melegedni, anno egy szivargyújtó elosztót dugtam rá ami szépen meg is olvadt, úgy felforrósodott. Hol lehet a hiba?

Köszönöm

Biztosítéka rendben? Mérj rá multiméterrel megvan-e a 12Volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nos még mindig kínlódok a hosszú motorfék után fellépő motorleállással. Tavaly Zotya975 azt mondta, hogy valszeg az útjeladó okozza a hibát. Vettem új óraegységet, de csak a sebességmérőt cseréltem ki be benne, mert be van ledezve és nem akartam átvariálni az egészet. Továbbra is leállogatt a motor. A kérésem a következő: le tudná valaki fotózni nekem, hogy mi is konkrétean ez az útjeladó. Ezt a képet megtaláltam én is: http://p.coldline.hu/2014/04/16/1428533-20140416-bw8SUG.jpg de nekem nem fordulatszámmérős a műszerem és teljesen máshogy néz ki hátulról. Van egy tranzisztor a hátulján, az még gyanús, hogy ő lehet a jeladó, mivel az egyik lába a km órába vezet.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a kapcsolóját a váltóba van betekerve. Húzd le a csatiját, gyujtáson kösd össze a két kontaktot, nézd meg hogy így rendesen világítt-e. Nem tudom szétt-lehet-e a szedni a kapcsolót, ha igen akkor bele kell nézni hátha egyértelmű a hiba.

Biztosítéka rendben? Mérj rá multiméterrel megvan-e a 12Volt.

Ma megteszem, megnézem. Ha esetleg nem lenne 12 V akkor merre tovább?

Utánanézek mekkora biztinek kellene benne lennie, az is lehet, hogy rossz bizti van berakva?

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nos még mindig kínlódok a hosszú motorfék után fellépő motorleállással. Tavaly Zotya975 azt mondta, hogy valszeg az útjeladó okozza a hibát. Vettem új óraegységet, de csak a sebességmérőt cseréltem ki be benne, mert be van ledezve és nem akartam átvariálni az egészet. Továbbra is leállogatt a motor. A kérésem a következő: le tudná valaki fotózni nekem, hogy mi is konkrétean ez az útjeladó. Ezt a képet megtaláltam én is: http://p.coldline.hu/2014/04/16/1428533-20140416-bw8SUG.jpg de nekem nem fordulatszámmérős a műszerem és teljesen máshogy néz ki hátulról. Van egy tranzisztor a hátulján, az még gyanús, hogy ő lehet a jeladó, mivel az egyik lába a km órába vezet.

Ez az útjeladó, legalábbis nekem ilyen volt a fordulatszámmérősbe és a simába is. A pillanatnyi sebességet kiírja neked a középkijelző?

Ma megteszem, megnézem. Ha esetleg nem lenne 12 V akkor merre tovább?

Utánanézek mekkora biztinek kellene benne lennie, az is lehet, hogy rossz bizti van berakva?

Nem valószinű hogy a bizti a rossz, de mivel azt a legkönyebb ellenőrizni egy próbát megér. Ha jól tudom az aljzatnál az adott biztosítéknál ott a színkód hogy milyen kell bele. Én nem tudtam csak úgy kihúzni a szivargyujtó aljzatot a kardánboxal együtt vettem ki, de ez sem hatalmas munka. Én kiszedném és megnézném hogy a csatin még rendben jön-e a táp, és maga az aljzat hibás, vagy már korábban van a hiba oka.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Ez az útjeladó, legalábbis nekem ilyen volt a fordulatszámmérősbe és a simába is. A pillanatnyi sebességet kiírja neked a középkijelző?

Nem valószinű hogy a bizti a rossz, de mivel azt a legkönyebb ellenőrizni egy próbát megér. Ha jól tudom az aljzatnál az adott biztosítéknál ott a színkód hogy milyen kell bele. Én nem tudtam csak úgy kihúzni a szivargyujtó aljzatot a kardánboxal együtt vettem ki, de ez sem hatalmas munka. Én kiszedném és megnézném hogy a csatin még rendben jön-e a táp, és maga az aljzat hibás, vagy már korábban van a hiba oka.

Megnéztem, a bizti elvileg jó. és bemmértem multival is, nem szedtem szét, hanem a szivargyújtó közepébe dugtam az egyiket, a testet meg a széléről vettem le és 12 V-ot mutatott.

kipróbáltam megint a szivargyújtót, benyomás után 5-6 másodperc után már ki is löki, de csak forró és nem izzik.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, a bizti elvileg jó. és bemmértem multival is, nem szedtem szét, hanem a szivargyújtó közepébe dugtam az egyiket, a testet meg a széléről vettem le és 12 V-ot mutatott.

kipróbáltam megint a szivargyújtót, benyomás után 5-6 másodperc után már ki is löki, de csak forró és nem izzik.

Próbálta már másikat bele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy nem bírom mozgásra bírni az önindítómat.

Mostanáig nem volt semmi baja a kocsinak, ma délután bementem a boltba, és utána már nem indult (nem tekert az önindító). Amikor levettem gyújtásról, akkor halványan világított az olajnyomás, és töltés visszajelző (mostanra ezt a jelenséget elhagyta...)

Azóta amikor gyújtásra rakom, akkor nem világít sem a töltés, sem az olajnyomás visszajelző, a többi lámpa szépen teszi a dolgát (pl ABS, kézifék). Ha gyújtáson hagyom kb 10-20 másodpercig (indítózás nélkül), akkor idővel megjelenik az olajnyomás lámpa. Ha ezután indítani próbálok, akkor eltűnik az olajnyomás lámpa, a többi marad max fényerővel, és néha ilyenkor még talán a bendix is megpróbál behúzni, de ez a legnagyobb eredmény az önindító felől.

Gyanús volt a gyújtáskapcsoló is, mert a vezetékek mozgatására el-eltűntek a visszajelzők a műszerfalon, de egy másik bontottal is próbáltam, és azzal is ugyanaz a helyzet. A gyújtáskapcsolóra menő csatlakozóban összébb nyomtam a kábelsarukat, mert nagyon lazák voltak, de ez sem segített.

Kicseréltem a motortéri reléket, de ez sem segített.

Biztosítékok rendben.

Szerintem, ha az önindító, vagy az akkumulátor lenne a hibás, akkor indításkor az összes visszajelzőnek el kellene halványodnia / kialudnia, de mint írtam nem ez történik.

Az autó egy 1994-es Isuzu td motoros Caravan.

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy nem bírom mozgásra bírni az önindítómat.

Mostanáig nem volt semmi baja a kocsinak, ma délután bementem a boltba, és utána már nem indult (nem tekert az önindító). Amikor levettem gyújtásról, akkor halványan világított az olajnyomás, és töltés visszajelző (mostanra ezt a jelenséget elhagyta...)

Azóta amikor gyújtásra rakom, akkor nem világít sem a töltés, sem az olajnyomás visszajelző, a többi lámpa szépen teszi a dolgát (pl ABS, kézifék). Ha gyújtáson hagyom kb 10-20 másodpercig (indítózás nélkül), akkor idővel megjelenik az olajnyomás lámpa. Ha ezután indítani próbálok, akkor eltűnik az olajnyomás lámpa, a többi marad max fényerővel, és néha ilyenkor még talán a bendix is megpróbál behúzni, de ez a legnagyobb eredmény az önindító felől.

Gyanús volt a gyújtáskapcsoló is, mert a vezetékek mozgatására el-eltűntek a visszajelzők a műszerfalon, de egy másik bontottal is próbáltam, és azzal is ugyanaz a helyzet. A gyújtáskapcsolóra menő csatlakozóban összébb nyomtam a kábelsarukat, mert nagyon lazák voltak, de ez sem segített.

Kicseréltem a motortéri reléket, de ez sem segített.

Biztosítékok rendben.

Szerintem, ha az önindító, vagy az akkumulátor lenne a hibás, akkor indításkor az összes visszajelzőnek el kellene halványodnia / kialudnia, de mint írtam nem ez történik.

Az autó egy 1994-es Isuzu td motoros Caravan.

Előre is köszi a segítséget!

Üdv, átnézheted a (test) kábelekt is a motortérben, akku-nagy testcsavar(zárhídon) , önindító, generátor...stb. Kábelek sarúk kontkatok....A gyujtáskapcsolónál az elektromos részét is cserélted, vagy csak a mechanikusat? Multiméterrel azért rámérhetsz az akkura, ha már ott vagy akkor az önindítónál is nézd meg hogy eljut-e odáig rendben a fesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv, átnézheted a (test) kábelekt is a motortérben, akku-nagy testcsavar(zárhídon) , önindító, generátor...stb. Kábelek sarúk kontkatok....A gyujtáskapcsolónál az elektromos részét is cserélted, vagy csak a mechanikusat? Multiméterrel azért rámérhetsz az akkura, ha már ott vagy akkor az önindítónál is nézd meg hogy eljut-e odáig rendben a fesz.

Szia Zotya,

A gyújtáskapcsolónak az elektromos részét cseréltem.

Néztem az akksi testcsavarját a zárhídon, csiszolgattam rajta valamennyit, ma délután még jobban foglalkozok vele.

köszi

Péter

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog ez az elektromosság,nekem mióta fel lett újítva a generátorom,(új csapágy,diódasor,stb...) halványlik belül a töltés lámpám,(ha rákapcsolom az ablakfűtést,rendesen világít) meg az olajnyomás visszajelző...bemérve viszont jó a fesz az aksinál,mindenhol...azóta sem tudok mit kezdeni vele,át lett nézve az összes kábel,kötés,csatlakozás...és volt pofája azt mondani a villamosság szerelőnek,hogy ez "F-Astra betegség"....aszittem agyoncsapom... :evilgrin: :D

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog ez az elektromosság,nekem mióta fel lett újítva a generátorom,(új csapágy,diódasor,stb...) halványlik belül a töltés lámpám,(ha rákapcsolom az ablakfűtést,rendesen világít) meg az olajnyomás visszajelző...bemérve viszont jó a fesz az aksinál,mindenhol...azóta sem tudok mit kezdeni vele,át lett nézve az összes kábel,kötés,csatlakozás...és volt pofája azt mondani a villamosság szerelőnek,hogy ez "F-Astra betegség"....aszittem agyoncsapom... :evilgrin: :D

pedig az nem egézséges

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Már rég jártam erre, de sajna megint gondom van :(

Ma reggel nem indult a kocsim, mint kiderült gyújtáskapcsoló gond volt.Betétet akartunk cserélni,vettük szét, és az aluminiumból kitört egy darab.A betétet csavarhuzóval elinditottuk,így azt nem kell cserélni.A kérdésem hogy mit keressek a boltban?gyújtáskapcsolót zárral?

Link to comment
Megosztás:

Szia Zotya,

A gyújtáskapcsolónak az elektromos részét cseréltem.

Néztem az akksi testcsavarját a zárhídon, csiszolgattam rajta valamennyit, ma délután még jobban foglalkozok vele.

köszi

Péter

meg lett a hiba, a kasztni és a váltó közti test kábel szakadt el, ezért voltak a parajelenségek.

Köszi Zotya a segítséget, megadtad a fő irányt, hogy merre keressem a hibát!

üdv

P.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.