Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Annyira nem sürgős mert csak jövöhéten esedékes a csere. Csak előre érdeklődök. :) Minden segítseget szívesen fogadok!

A fényszórót meg lehet nézni, mert vagy olyan hogy kézi tekerős és cserélni kell, vagy olyan hogy kézi tekerős, de ki lehet venni és mehet a helyére az állító motor.

  • Like 1
Elküldve

Na, sikerült, úgy, hogy a zöldre kötöttem rá. Csak az volt a gond, hogy én azt figyeltem a csatlakozónál, ami nem folytatódik, és ez a 5-ös helyen a fekete-barna volt, és tegnap arra kötöttem. De úgylátszik hogy itt is már be volt vezetékelve a zöld kábel. A lényeg hogy már működik. Csak azt nem értem hogy az előző tulaj miért rakott bele dízelhez való fordulatszámmérőt, és miért csípte el a zöld kábelt a műszerfalcsatlakozón, és minek vitte a generátorra...

Meg még egy olyan kérdésem lenne, hogy ha a műszerfalon nem jól mér a hőfokjelző, akkor a beömlőn lévő kis csúszócsatlakozós vízhőfokjeladót kell cserélni?

Elküldve

Na, sikerült, úgy, hogy a zöldre kötöttem rá. Csak az volt a gond, hogy én azt figyeltem a csatlakozónál, ami nem folytatódik, és ez a 5-ös helyen a fekete-barna volt, és tegnap arra kötöttem. De úgylátszik hogy itt is már be volt vezetékelve a zöld kábel. A lényeg hogy már működik. Csak azt nem értem hogy az előző tulaj miért rakott bele dízelhez való fordulatszámmérőt, és miért csípte el a zöld kábelt a műszerfalcsatlakozón, és minek vitte a generátorra...

Meg még egy olyan kérdésem lenne, hogy ha a műszerfalon nem jól mér a hőfokjelző, akkor a beömlőn lévő kis csúszócsatlakozós vízhőfokjeladót kell cserélni?

Valszeg azért, mert a dízelhez való a generátorról kapja a jelet, ami teljesen más jellegű mint ami az ecuból jön.Én így jártam mikor betettem a vectrába az SE motort. Nálam eredetileg a trafóról kapja a jelet a fordulatszámmérő, az astránál meg az ecutól, és nem működött. Ki kellett cseréljem a műszeregységen a nyákfóliát, mert más volt a bekötés.

Elküldve

Azt értem hogy a dízel a generátorról kapja a jelet, de ha ez egy benzines, akkor miért dízelhez való fordulatszámmérőt rakott bele az előző tulaj? Ez amolyan költöi kérdés :D

Elküldve

Na, sikerült, úgy, hogy a zöldre kötöttem rá. Csak az volt a gond, hogy én azt figyeltem a csatlakozónál, ami nem folytatódik, és ez a 5-ös helyen a fekete-barna volt, és tegnap arra kötöttem. De úgylátszik hogy itt is már be volt vezetékelve a zöld kábel. A lényeg hogy már működik. Csak azt nem értem hogy az előző tulaj miért rakott bele dízelhez való fordulatszámmérőt, és miért csípte el a zöld kábelt a műszerfalcsatlakozón, és minek vitte a generátorra...

Meg még egy olyan kérdésem lenne, hogy ha a műszerfalon nem jól mér a hőfokjelző, akkor a beömlőn lévő kis csúszócsatlakozós vízhőfokjeladót kell cserélni?

Meg lehet próbálni egy csati takarítást, de igazából ez egy tájékoztató jellegű műszer nem várhatunk tőle foknyi pontosságot. A műszeregységben van egy feszültség stabilizálló biszbasz, ami ha jól tudom 10Voltra stabilizálja a feszültséget, ennyi kell a műszer működéséhez, ez is lehet rossz. De igazából én 3 dologra szoktam figyelni: menjen ki a kékből, ne menjen a pirosba, és ha tudom figyelni akkor lássam az "esést" a termosztát nyitásakor.

Elküldve

Sziasztok!

Újabb dolgokkal lep meg a astrám (C14SE). Ha a középkonzol kijelzőjén hosszan nyomom egyszerre a két gombot, akkor egy F12, majd egy F117 hibakódot ír ki.

Az F12 nyilván a hibakód olvasás megnyitása, de az F117 az a "Töltőnyomás szabályozó szelep - feszültség alacsony". Ez mellé a hőmérséklet kijelzőm pár napja hideg indításkor -28 °C -ról indul, és csak üzemmeleg 3. -4. indításkor tér magához.

Egyébként a kocsi megy, menetdinamikában változást nem érzékelek, esetleg egy nagyon-nagyon csekély gyengülés, ez sem biztos.

Volt valakinek hasonló? Illetve mit jelent pontosabban ez a kód? Arra gondolok, hogy mi okozza ezt?

Segítségeket előre is köszönöm!

Elküldve

A fényszórót meg lehet nézni, mert vagy olyan hogy kézi tekerős és cserélni kell, vagy olyan hogy kézi tekerős, de ki lehet venni és mehet a helyére az állító motor.

Oké értem, de az miatt lesz cserélve, mert refin világít úgy mint ahogyan tompítottan kéne neki. Valszinű a foncsor megadta magát!. El van repedve az üveg és ott bement a víz. Ez minden bizonnyalo nem tesz jót a belső dolgoknak. :) És találtam elektromos állítost, és kompletten csere a lámpa test.

Elküldve

Sziasztok!

Újabb dolgokkal lep meg a astrám (C14SE). Ha a középkonzol kijelzőjén hosszan nyomom egyszerre a két gombot, akkor egy F12, majd egy F117 hibakódot ír ki.

Az F12 nyilván a hibakód olvasás megnyitása, de az F117 az a "Töltőnyomás szabályozó szelep - feszültség alacsony". Ez mellé a hőmérséklet kijelzőm pár napja hideg indításkor -28 °C -ról indul, és csak üzemmeleg 3. -4. indításkor tér magához.

Egyébként a kocsi megy, menetdinamikában változást nem érzékelek, esetleg egy nagyon-nagyon csekély gyengülés, ez sem biztos.

Volt valakinek hasonló? Illetve mit jelent pontosabban ez a kód? Arra gondolok, hogy mi okozza ezt?

Segítségeket előre is köszönöm!

A középkijelzőn csak a rádióval, és a külső hömérséklet jeladóval kapcsolatos hibakódok jönnek be.

Hátsó ablak fűtésnek hol megy ki a kábel Caravan-ban? Bal vagy a jobb oldali gumi átvezetőben?

Úgy rémlik nekem az utasoldali átvezetőben csak az ablakmosó csöve megy tehát a vezetőoldaliban kell lennie ennek.

Elküldve

A középkijelzőn csak a rádióval, és a külső hömérséklet jeladóval kapcsolatos hibakódok jönnek be.

Úgy rémlik nekem az utasoldali átvezetőben csak az ablakmosó csöve megy tehát a vezetőoldaliban kell lennie ennek.

Jól mondod.

Elküldve

A középkijelzőn csak a rádióval, és a külső hömérséklet jeladóval kapcsolatos hibakódok jönnek be.

Szia Zotya,

Nekem meg azt írja ki a középkijelző (F12 után), hogy F95. Akkor ez nem a hibakódlistában lévő "Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony" kódja? (1996-os X14XE.)

Köszi, Csaba

Elküldve (edited)

Szia Zotya,

Nekem meg azt írja ki a középkijelző (F12 után), hogy F95. Akkor ez nem a hibakódlistában lévő "Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony" kódja? (1996-os X14XE.)

Köszi, Csaba

Nem, csak most sehol sem találom a középkijelző hibakódjainak a listáját.

Megvan.....

TID ERROR CODES:

F12 – Autodiagnostic start

F81 – Low SDA signal

F82 - Low SCL signal

F83 - Low MRQ signal

F84 - High SDA signal

F85 - High SCL signal

F86 - High MRQ signal

F87 – Shortcircuit, signals SDA y SCL

F88 – Shortcircuit, signals SDA y MRQ

F89 – Shortcircuit, signals SCL y MRQ

F91 - Signals SDA and SCL exchanged

F92 - Signals MRQ and SCL exchanged

F93 – Radio headunit internal error

F94 – Uncapable to detect radio headunit

F95 – Communication failure: TID-Radio headunit

F96 - Signals MRQ and SDA exchanged

F169 – Outside temp sensor error: low signal

F171 – Outside temp sensor failure: high signal

Módosítva : zotya975
  • Like 1
Elküldve

Meg lehet próbálni egy csati takarítást, de igazából ez egy tájékoztató jellegű műszer nem várhatunk tőle foknyi pontosságot. A műszeregységben van egy feszültség stabilizálló biszbasz, ami ha jól tudom 10Voltra stabilizálja a feszültséget, ennyi kell a műszer működéséhez, ez is lehet rossz. De igazából én 3 dologra szoktam figyelni: menjen ki a kékből, ne menjen a pirosba, és ha tudom figyelni akkor lássam az "esést" a termosztát nyitásakor.

A csatlakozót megtisztítottam, biztos ami biztos. Nálam kb 0 pontosság van. Olyan 10-20km után mozdul meg a mutató, és a kékből ki se megy. óra szerint meg olyan 87foknál már kapcsol a venti, ezért gondolom hogy a jeladó rossz.

A fordulatszámmérőt meg tegnap bekötöttem ahogy írtad, a zöld kábelt a 8as pinre, de rosszul mér az óra. Először is lassú a mutató mozgása, mint valami lassított felvétel. Meg valamiért nem pontos. 3-4000-es fordulatoknál 2000 körülit mutat.

Elküldve

A csatlakozót megtisztítottam, biztos ami biztos. Nálam kb 0 pontosság van. Olyan 10-20km után mozdul meg a mutató, és a kékből ki se megy. óra szerint meg olyan 87foknál már kapcsol a venti, ezért gondolom hogy a jeladó rossz.

A fordulatszámmérőt meg tegnap bekötöttem ahogy írtad, a zöld kábelt a 8as pinre, de rosszul mér az óra. Először is lassú a mutató mozgása, mint valami lassított felvétel. Meg valamiért nem pontos. 3-4000-es fordulatoknál 2000 körülit mutat.

Bele kellene próbálni egy másik óraegységet, lehet abban van a hiba.

Elküldve

Üdv ismét.Ma vettem egy gyújtás osztófedelet,egy rotort,és egy gyújtásmodult,gondolván,hogy megszűnik a hibaforrás.Sajnos nem így lett,hiába cseréltem az újakra,42-es hibát kapok ismét.Ami észrevétel van,hidegen könnyebben indul a kocsi,és közvetlen hibajelzés előtt elkezd finomabban járni.Mivel lehet gond nálam?

Elküldve

Üdv ismét.Ma vettem egy gyújtás osztófedelet,egy rotort,és egy gyújtásmodult,gondolván,hogy megszűnik a hibaforrás.Sajnos nem így lett,hiába cseréltem az újakra,42-es hibát kapok ismét.Ami észrevétel van,hidegen könnyebben indul a kocsi,és közvetlen hibajelzés előtt elkezd finomabban járni.Mivel lehet gond nálam?

az indukciós tekercs "rendesen" áll a helyén?

egyéb segítség:

http://www.taylor.hu/astra/elektromos/Gyujtasrendszer.pdf

egyébként milyen fajta a modul?

a 42ben biztos vagy? esetleg nem 24 pl?

Elküldve

Melyik az indukciós tekercs? :) Mobiletron márkájú.

a modulba van bedugva az elosztófedélben a csillag alakú dolog (ami a tengely forgat), na az alatt van

csere neces, de kimérni ki lehet, ha jól emléxem 680ohm-nak kell lennie

egyébként a 42ről, több féle info van:

1. Der Fehlercode wird gesetzt, wenn das Steuergerät K57 eine Unterbrechung oder einen Kurzschluss in der EST-Leitung Y24/Kl. B oder Bypass-Leitung Y24/Kl. C festgestellt.

Mögliche weitere Fehlerursachen sind defektes Zündmodul oder Steuergerät, Einstreuung von Störimpulsen.

(ez baszkuráltad most)

2. Geschwindigkeitssensor - Spannung zu hoch

(ez meg az km órában van)

Elküldve

a modulba van bedugva az elosztófedélben a csillag alakú dolog (ami a tengely forgat), na az alatt van

csere neces, de kimérni ki lehet, ha jól emléxem 680ohm-nak kell lennie

egyébként a 42ről, több féle info van:

1. Der Fehlercode wird gesetzt, wenn das Steuergerät K57 eine Unterbrechung oder einen Kurzschluss in der EST-Leitung Y24/Kl. B oder Bypass-Leitung Y24/Kl. C festgestellt.

Mögliche weitere Fehlerursachen sind defektes Zündmodul oder Steuergerät, Einstreuung von Störimpulsen.

(ez baszkuráltad most)

2. Geschwindigkeitssensor - Spannung zu hoch

(ez meg az km órában van)

Én ezen az oldalon néztem eddig a hibakódokat: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm

Elképzelhetőnek tartom a 2. lehetőséget,mert a km órám nem jól mér,az üzemanyag,és vízhőfokot,meg már régóta nem nézem,mert szinte semmit nem mutat.Azt meg tudod mondani nekem szájbarágósan,hogy hogy mérjem ki?

Elküldve

Én ezen az oldalon néztem eddig a hibakódokat: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#gm

Elképzelhetőnek tartom a 2. lehetőséget,mert a km órám nem jól mér,az üzemanyag,és vízhőfokot,meg már régóta nem nézem,mert szinte semmit nem mutat.Azt meg tudod mondani nekem szájbarágósan,hogy hogy mérjem ki?

ja hát akkor.....hát az nem igen lehet kimérni, viszont van az órában egy fesz. szabályzó az asszem 10V csinál oda, azt meg lehetne mérni, olvass vissza volt itt róla szó

Elküldve (edited)

ja hát akkor.....hát az nem igen lehet kimérni, viszont van az órában egy fesz. szabályzó az asszem 10V csinál oda, azt meg lehetne mérni, olvass vissza volt itt róla szó

Köszönöm a válaszokat.Az indukciós tekercsre gondoltam,hogy azt hogy tudom kimérni..,bocsánat,a pontatlan mondatszerkesztésemért.

Annyi változás történt,hogy levettem az akkusarkot(töröltem a hibakódokat),így most 45-ös hibakódot kaptam,nyoma sincs a 42-esnek.... :blink: Lehetséges,hogy az ecu-m meghülyült?

Módosítva : zoli083
Elküldve

Köszönöm a válaszokat.Az indukciós tekercsre gondoltam,hogy azt hogy tudom kimérni..,bocsánat,a pontatlan mondatszerkesztésemért.

Annyi változás történt,hogy levettem az akkusarkot(töröltem a hibakódokat),így most 45-ös hibakódot kaptam,nyoma sincs a 42-esnek.... :blink: Lehetséges,hogy az ecu-m meghülyült?

na haladunk :D

abból kiindulva, hogy nem jó a műszeregységed, hát nemtom.......

45os lambda hiba, azzal nem lehet mit tenni, csere

de most végül is megy a gépsárkány nem? me a 45östöl sztem még mennie kéne

Elküldve

na haladunk :D

abból kiindulva, hogy nem jó a műszeregységed, hát nemtom.......

45os lambda hiba, azzal nem lehet mit tenni, csere

de most végül is megy a gépsárkány nem? me a 45östöl sztem még mennie kéne

A-a-a. Szar labdával zabál az autó 10 litereket,és marhára nemmegy sehova.

Elküldve

na haladunk :D

abból kiindulva, hogy nem jó a műszeregységed, hát nemtom.......

45os lambda hiba, azzal nem lehet mit tenni, csere

de most végül is megy a gépsárkány nem? me a 45östöl sztem még mennie kéne

Ahol én nézegetem a hibakódokat,ott ezt írja rá:

Oxigén szenzor Levegő / üzemanyag keverék túl gazdag

Megy,azzal nincs gond,csak idegesít a hibajelző lámpa világítása.Így gyújtáscuccok cseréje után kíváncsi leszek a fogyasztásomra is.Még a hibák előtt max 6 liter volt 100-on vegyes fogyasztással.Mióta dobálja itt a hibákat nekem,azóta 10 liter felé ment.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.