Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2014. 02. 21. at 6:27, zoli083 írta:

Üdv.Gondom lett a kis autómmal.Kb 3 napja kezdődött.Beindítom,nagyon egyenetlen az alapjárat,kis melegítés után indulok vele,és dadog,érezhetően nem jár minden henger.Magasabb fordulatszámon szépen működik minden.Visszaállva alapjáratra ismét dadog,egyenetlen,majd kigyullad a hibajelző lámpa.és onnantól kezdve szép egyenletes az alapjárat,menet közben sincs semmi baj.Gyertyákat néztem,szépen szürkére van kiégve mind,osztófedelet levéve semmi szokatlan dolgot nem látok..Amikor a hibajelenség fennáll,akkor nem szabályoz le az elektronika,hibajelenség elmúlásával ismét leszabályoz.Füstölni nem füstöl,egyéb bajra utaló jel nincs.Mi lehet a gond nála?

Ha van hibajelző lámpa, akkor van hibakód is, meg lehet tőle kérdezni mi a a baja. Mivel központi injektoros az üzemanyag rendszert kizárnám. Amikor 3 hengerezik le kell húzkodni a pipákat, így kiszűrhető melyik henger nem jár. Bár úgy tudom a 3 hengerezésre nem dob hibalámpát.

Elküldve (edited)
  On 2014. 02. 21. at 6:34, zotya975 írta:

Ha van hibajelző lámpa, akkor van hibakód is, meg lehet tőle kérdezni mi a a baja. Mivel központi injektoros az üzemanyag rendszert kizárnám. Amikor 3 hengerezik le kell húzkodni a pipákat, így kiszűrhető melyik henger nem jár. Bár úgy tudom a 3 hengerezésre nem dob hibalámpát.

Amikor 3 hengerezik,lehúztam már a pipákat,de minddel ugyan úgy járt.Nem volt közte különbség.Hibakódot még nem volt időm kinézni belőle,de hétvégén meglesz az is.Nem tudom,hogy nem-e az injektor lenne egy kicsit bedugulva,mert levéve a tetejét,pár csepp vizet látni ott.Vagy még az üzemanyag szűrőre gondolok,hogy el lenne dugulva.Bár tavaly le volt véve a tank,és egy csepp kosz sem volt benne,de sosem tudni.Bár ma délután lesz időm kivillogtatni a hibát.

Módosítva : zoli083
Elküldve
  On 2014. 02. 21. at 6:51, zoli083 írta:

Amikor 3 hengerezik,lehúztam már a pipákat,de minddel ugyan úgy járt.Nem volt közte különbség.Hibakódot még nem volt időm kinézni belőle,de hétvégén meglesz az is.Nem tudom,hogy nem-e az injektor lenne egy kicsit bedugulva,mert levéve a tetejét,pár csepp vizet látni ott.Vagy még az üzemanyag szűrőre gondolok,hogy el lenne dugulva.Bár tavaly le volt véve a tank,és egy csepp kosz sem volt benne,de sosem tudni.Bár ma délután lesz időm kivillogtatni a hibát.

Ha sorban lehúzkodod a pipákat és nem változik a hangja az elég érdekes. Gyújtás nélkül ritkán jár a henger. :rolleyes: Az injektor elég nehezen tud bedugulni, mert jópár szűrő van előtte, és víz nem nagyon kerülhet oda. A koszos üzemanyag szűrő meg magasabb fordulatszámon szokott visszafulladást okozni. Villogtasd ki és akkor többet tudsz majd.

Elküldve (edited)
  On 2014. 02. 21. at 7:01, zotya975 írta:

Ha sorban lehúzkodod a pipákat és nem változik a hangja az elég érdekes. Gyújtás nélkül ritkán jár a henger. :rolleyes: Az injektor elég nehezen tud bedugulni, mert jópár szűrő van előtte, és víz nem nagyon kerülhet oda. A koszos üzemanyag szűrő meg magasabb fordulatszámon szokott visszafulladást okozni. Villogtasd ki és akkor többet tudsz majd.

Megtörtént,kivillogtattam a hiba a következő:

Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich

45 Oxigén szenzor Levegő / üzemanyag keverék túl gazdag

Ma délután így marad az,hogy szétszedem az injektor részt,kitakarítom,utána látom a továbbiakat.

Módosítva : zoli083
Elküldve

Mérd meg a hőmérséklet érzékelő ellenállását. Azét, amelyik a szívótorok oldalában van, az injektor alatt...

Ezeknek az értékeknek kellene lenniük:

0 fok : 4.8-6.6 Kohm
20 fok : 2.2-2.8 Kohm
40 fok : 1.0-1.4 Kohm
80 fok : 270-380 ohm

Ha ettől nagyon eltér, akkor ki kell cserélni és lehet, hogy megjavul.

Elküldve

T.Zotya975.

Nekem nem az "O" gyürük valamelyike kell hanem ha szétszedem az elosztót ,úgy hogy,

kiütöm a menesztő müanyag tárcsából a csőstiftet ,és lehuzom a menesztőtárcsát a tengelyről

akkor kihuzhatom a rotor tengelyét az elosztóházból és a tengelyen van 2 darab surlódást

csökkentő müanyag alátét, az tört el az eggyik, azt keresek, vagy robbantott rajz alapján

alkatrész számot és rendelési számot. Segítségeteket előre is Köszönöm.

Elküldve
  On 2014. 02. 21. at 14:37, csjanos46 írta:

T.Zotya975.

Nekem nem az "O" gyürük valamelyike kell hanem ha szétszedem az elosztót ,úgy hogy,

kiütöm a menesztő müanyag tárcsából a csőstiftet ,és lehuzom a menesztőtárcsát a tengelyről

akkor kihuzhatom a rotor tengelyét az elosztóházból és a tengelyen van 2 darab surlódást

csökkentő müanyag alátét, az tört el az eggyik, azt keresek, vagy robbantott rajz alapján

alkatrész számot és rendelési számot. Segítségeteket előre is Köszönöm.

ja már értem mire gondolsz...

Elküldve

Sziasztok!

A külső hőmérőm össze vissza mutatja a hőmérsékletet. itt olvastam már, hogy forrasztgassam újra a panelt, amit meg is tettem. De akkor sem jó! Nyáron még csak működget, de ilyen kor felmegy +70 c ig és utána semmi. --.--

Elől a homlokfalon találtam egy kerámia szerű téglalap alakú érzékelőt(kb 1,5x1,5x7-8cm) Két drót megy rá amit csavarhúzóval lehet leszedni.

De ha venni akarok akkor egészen mást akarnak adni. Ilyen fekete rácsatlakozós valamit.

Lehet hogy én nem is jó érzékelőt néztem eddig??? :(

De ha beütöm a Google keresőbe ott is egész mást mutat :(

Akkor most hogy néz ki a rendes külső jeladó?

Segítségetek előre is nagyon köszönöm!

(Astra f 93' 5 ajtós)

Elküldve
  On 2014. 02. 21. at 19:17, fociati írta:

Sziasztok!

A külső hőmérőm össze vissza mutatja a hőmérsékletet. itt olvastam már, hogy forrasztgassam újra a panelt, amit meg is tettem. De akkor sem jó! Nyáron még csak működget, de ilyen kor felmegy +70 c ig és utána semmi. --.--

Elől a homlokfalon találtam egy kerámia szerű téglalap alakú érzékelőt(kb 1,5x1,5x7-8cm) Két drót megy rá amit csavarhúzóval lehet leszedni.

De ha venni akarok akkor egészen mást akarnak adni. Ilyen fekete rácsatlakozós valamit.

Lehet hogy én nem is jó érzékelőt néztem eddig??? :(

De ha beütöm a Google keresőbe ott is egész mást mutat :(

Akkor most hogy néz ki a rendes külső jeladó?

Segítségetek előre is nagyon köszönöm!

(Astra f 93' 5 ajtós)

1364267-20140221-sxHpK9.jpg

Elküldve
  On 2014. 02. 21. at 19:45, fociati írta:

Na ezt látom én is a leírásokban, de ez hól van? és akkor mi az amit én annak látok? :)))

Ez a lökhárító alján van a vezetőoldalon egészen lent a koptató előtt egy lyukba belepattintva. Az akkumlátor mögött halad el a kábelkorbácsa majd lemegy a hűtő mellett. Arról a kerámiaszerű valamiről tudsz képet mutatni? Nem tudom mi lehet az...

Elküldve

Üdv.Egy olyan dologhoz kérnék segítséget,hogy az injektort amikor szedem szét,amire rámegy 2 szál vezeték,azt hogy tudom kivenni?Még nem próbálkoztam vele,csak először kérdezek,nehogy bajt csináljak :)

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 11:24, zoli083 írta:

Üdv.Egy olyan dologhoz kérnék segítséget,hogy az injektort amikor szedem szét,amire rámegy 2 szál vezeték,azt hogy tudom kivenni?Még nem próbálkoztam vele,csak először kérdezek,nehogy bajt csináljak :)

Az lejön a csatival együtt, a csati füle viszont szeret letörni.

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 11:27, zotya975 írta:

Az lejön a csatival együtt, a csati füle viszont szeret letörni.

A csati lejön,az megvan,valamikor volt már leszedve,mert az egyik fül hiányzik.Amibe belemegy a csati,azt szeretném kivenni,ha jól látom,menetes dolog,de nem vagyok biztos benne.

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 11:34, zoli083 írta:

A csati lejön,az megvan,valamikor volt már leszedve,mert az egyik fül hiányzik.Amibe belemegy a csati,azt szeretném kivenni,ha jól látom,menetes dolog,de nem vagyok biztos benne.

Magát az injektorszelepet? Azt csak az a torx csavarral lefogatott L-alakú lemez fogja.

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 11:34, zoli083 írta:

A csati lejön,az megvan,valamikor volt már leszedve,mert az egyik fül hiányzik.Amibe belemegy a csati,azt szeretném kivenni,ha jól látom,menetes dolog,de nem vagyok biztos benne.

Magát az injektorszelepet? Azt csak az a torx csavarral lefogatott L-alakú lemez fogja. Utána csak felfelé ki kell húzni, két gumigyűrű van alatta, amit jól kell visszatenni különben az injektor csöpögni fog.

1364968-20140222-JiNX6x.jpg

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 11:45, zotya975 írta:

Magát az injektorszelepet? Azt csak az a torx csavarral lefogatott L-alakú lemez fogja. Utána csak felfelé ki kell húzni, két gumigyűrű van alatta, amit jól kell visszatenni különben az injektor csöpögni fog.

1364968-20140222-JiNX6x.jpg

nekem nem fogta le semmi féle L alakú lemez,csak ki kellett húznom.......

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 12:47, zoli083 írta:

nekem nem fogta le semmi féle L alakú lemez,csak ki kellett húznom.......

Az érdekes. Amikor én lefogatás nélkül adtam rá a gyújtást egyből kilőtte az injektort a nyomás.

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 7:23, zotya975 írta:

Ez a lökhárító alján van a vezetőoldalon egészen lent a koptató előtt egy lyukba belepattintva. Az akkumlátor mögött halad el a kábelkorbácsa majd lemegy a hűtő mellett. Arról a kerámiaszerű valamiről tudsz képet mutatni? Nem tudom mi lehet az...

Köszönöm a segítséged, ha eláll az eső aláfekszem, és arról amiről én gondolom hogy az a hőszenzor, csinálok képet :)

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 15:15, zotya975 írta:

Az érdekes. Amikor én lefogatás nélkül adtam rá a gyújtást egyből kilőtte az injektort a nyomás.

Hmmm.Nekem csak egyben az injektort kellett kihúznom,és visszanyomnom.Semmilyen lemez nincs ott.Viszont most tiszta az egész,ellenben megint dobta a hibát.Végignézve mindent,kiderült,hogy az egyik cső ki van repedve.Nem az üzemanyaghoz tartozik,hanem ami az injektor mellett van nagy tányérszerű valamire megy rá.Gondolom az vákuumos rásegítőféleség lenne.

Elküldve
  On 2014. 02. 22. at 15:44, zoli083 írta:

Hmmm.Nekem csak egyben az injektort kellett kihúznom,és visszanyomnom.Semmilyen lemez nincs ott.Viszont most tiszta az egész,ellenben megint dobta a hibát.Végignézve mindent,kiderült,hogy az egyik cső ki van repedve.Nem az üzemanyaghoz tartozik,hanem ami az injektor mellett van nagy tányérszerű valamire megy rá.Gondolom az vákuumos rásegítőféleség lenne.

Az az egr szelep. Ha jót akarsz magadnak, falazd le a fenébe

Elküldve
  On 2014. 02. 23. at 15:41, fociati írta:

Ez valami előtét ellenállásnak néz ki, amit valószínűleg a menetszél hűt. Nálam ilyen nincsen! Lehet régebbi Astránál van ilyen, így hülyeséget nem akarok írni, de véleményem szerint nem gyári.

  • Like 1
Elküldve
  On 2014. 02. 23. at 16:00, hetyke írta:

Ez valami előtét ellenállásnak néz ki, amit valószínűleg a menetszél hűt. Nálam ilyen nincsen! Lehet régebbi Astránál van ilyen, így hülyeséget nem akarok írni, de véleményem szerint nem gyári.

Sosem láttam még ilyet, nem tudom mi lehet. :rolleyes:

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.