Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

3 vezetékes és 1 vezetékes is ugyan azt csinálja. Gyárilag ugye 1 vezeték, de ez 4-1 leömlő, annó nem melegedett fel eléggé, ezért cserélve lett fűtöttre. A fűtés része le van testelve.

Stirlitz: A Te megoldásodat nem értem, tehát kiveszem a szondát a csonkból, ledugózom a helyét és hagyjam valahol "lógva" a szondát és testeljem le? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek. Keresnék benzines fordulatszám mérős Delco gyártmányú óracsoportot, mivel a Vdo-stól égve marad a check engine lámpa. Esetleg valami megoldás a problémára?

Valoszinűleg az útjeladó hibás bene, ki kell olvasni a hibakódot, ennek leírása már többször le volt írve.

Szervusztok!

Srácok,mitől van az hogy a gyújtógyertyáim színe a pólusoknál ezüst szürke,a peremük meg körben kormos???Gyári GM gyertyák vannak a motorban..Lehet hogy a sok rövidtávú városi használat(2-5km)??Vagy esetleg nem megfelelő mégsem a gyertya neki?? Sokan az NGK BPR5ES gyertyára esküsznek...Vagy gondoltam még esetleg rossz gyújtás beállításra is...előgyújtás stb... :unsure: Mert szerintem őzbarnának kéne lenniük nem? Hmmm...Szerintetek???

Nekem is fehéres, de ilyen már évek óta szóval, ez van. Mondjuk én gyakran tankolok etanolt, ami elszegényíti a keveréket.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 vezetékes és 1 vezetékes is ugyan azt csinálja. Gyárilag ugye 1 vezeték, de ez 4-1 leömlő, annó nem melegedett fel eléggé, ezért cserélve lett fűtöttre. A fűtés része le van testelve.

Stirlitz: A Te megoldásodat nem értem, tehát kiveszem a szondát a csonkból, ledugózom a helyét és hagyjam valahol "lógva" a szondát és testeljem le? :blink:

és fűtést hova kötötted? vagy állandóan fűti

(mondjuk nemtom milyen motorod/ECU-d van)

így már kicsit más a gyerek fekvése, de alapjában arra gondoltam igen

ugye azt gondoltam hogy 1 vezetékes, az a leömlőn keresztül van testelve, ha esetleg rossz a testelése és direktbe letesteled, akkor erre nem lehet panasz, az igaz, hogy persze nem mérne, de próba körre sztem el lehet menni vele, akkor sztem más hibát dobna

a 4-1 jól le van testelve? szoktak oda hegeszteni 1 csavart testnek

Link to comment
Megosztás:

és fűtést hova kötötted? vagy állandóan fűti

(mondjuk nemtom milyen motorod/ECU-d van)

így már kicsit más a gyerek fekvése, de alapjában arra gondoltam igen

ugye azt gondoltam hogy 1 vezetékes, az a leömlőn keresztül van testelve, ha esetleg rossz a testelése és direktbe letesteled, akkor erre nem lehet panasz, az igaz, hogy persze nem mérne, de próba körre sztem el lehet menni vele, akkor sztem más hibát dobna

a 4-1 jól le van testelve? szoktak oda hegeszteni 1 csavart testnek

C14SE, úgy van bekötve, ahogy C20XE-n is, amikor megy az AC akkor megy a fűtés is. Azt megpróbálhatom hogy pár anyát leszedek a kifogó rögzítésénél és alatta megtakarítom a leömlőt, hátha tényleg csak a testelés nem ér el oda. Mondjuk, ezt elvileg ki is tudom mérni, ha a lambdaszonda házát és a kasztnit valahol összecsipogtatom multiméterrel, köszi ez eddig nem jutott eszembe. :)

Link to comment
Megosztás:

C14SE, úgy van bekötve, ahogy C20XE-n is, amikor megy az AC akkor megy a fűtés is. Azt megpróbálhatom hogy pár anyát leszedek a kifogó rögzítésénél és alatta megtakarítom a leömlőt, hátha tényleg csak a testelés nem ér el oda. Mondjuk, ezt elvileg ki is tudom mérni, ha a lambdaszonda házát és a kasztnit valahol összecsipogtatom multiméterrel, köszi ez eddig nem jutott eszembe. :)

éppen múltkor néztem, hogy vannak ezek bekötve(me nekem is cserélni kellene) és pont azt konstatáltam, hogy az ECU kapcsolja a fűtést.....de most hogy nézem a C20XEnél pont (ahogy mondod) az AC relére van kötve

viszont a szonda testjea csonk (és nem a fűtés test), lehet, ha melegszik tágul vmi és "gyengül" a test

nézd meg azt is hogy hány ohm vagy tekert körbe a szondát 1 testelt rézdróttal, sokba nem kerül

Link to comment
Megosztás:

éppen múltkor néztem, hogy vannak ezek bekötve(me nekem is cserélni kellene) és pont azt konstatáltam, hogy az ECU kapcsolja a fűtést.....de most hogy nézem a C20XEnél pont (ahogy mondod) az AC relére van kötve

viszont a szonda testjea csonk (és nem a fűtés test), lehet, ha melegszik tágul vmi és "gyengül" a test

nézd meg azt is hogy hány ohm vagy tekert körbe a szondát 1 testelt rézdróttal, sokba nem kerül

A 4 vezetékes szondának a fűtését kapcsolgatja az ECU, a 3vezetékes szondák fix fűtésűek. A testelést meg kipróbálom, próba cseresznye. Köszi. :)

Link to comment
Megosztás:

A 4 vezetékes szondának a fűtését kapcsolgatja az ECU, a 3vezetékes szondák fix fűtésűek. A testelést meg kipróbálom, próba cseresznye. Köszi. :)

köszi, mindig tanul vmit az ember

cserélnem kéne, de gagyit nem akarok, GM drága, használt 1 vezetékes meg kb ugyan ennyit futott (vagy többet)

gondoltam, keresek bontottat, ami későbbi évjáratú, ezek szerint 3vezetékes kell keresnem

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek.
Sürgős kérdésem lenne.

Ma rádiót cseréltem (Astra F C16NZ) előzőleg nem gyári volt az autóban, de sikerült szereznem egyet, gondoltam beteszem. Az eredeti csatlakozóra vissza forrasztottam az összes színre szín vezetéket, keret be, bekapcsoltam. Nem ment, az egész autó furcsa lett :) gyújtás nélkül bekapcsolom a világítást, karácsonyfázik a műszerfal. Ha indítózom, forog a motor, de olyan mintha nem lenne benzin a kocsiban.

Köszönöm a mihamarabbi válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek.

Sürgős kérdésem lenne.

Ma rádiót cseréltem (Astra F C16NZ) előzőleg nem gyári volt az autóban, de sikerült szereznem egyet, gondoltam beteszem. Az eredeti csatlakozóra vissza forrasztottam az összes színre szín vezetéket, keret be, bekapcsoltam. Nem ment, az egész autó furcsa lett :) gyújtás nélkül bekapcsolom a világítást, karácsonyfázik a műszerfal. Ha indítózom, forog a motor, de olyan mintha nem lenne benzin a kocsiban.

Köszönöm a mihamarabbi válaszokat.

Üdv, ha lehúzod a rádió csatiját akkor is ezt csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Egy vezetékes lambda szonda kell?

köszi, mindig tanul vmit az ember

cserélnem kéne, de gagyit nem akarok, GM drága, használt 1 vezetékes meg kb ugyan ennyit futott (vagy többet)

gondoltam, keresek bontottat, ami későbbi évjáratú, ezek szerint 3vezetékes kell keresnem

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek.

Sürgős kérdésem lenne.

Ma rádiót cseréltem (Astra F C16NZ) előzőleg nem gyári volt az autóban, de sikerült szereznem egyet, gondoltam beteszem. Az eredeti csatlakozóra vissza forrasztottam az összes színre szín vezetéket, keret be, bekapcsoltam. Nem ment, az egész autó furcsa lett :) gyújtás nélkül bekapcsolom a világítást, karácsonyfázik a műszerfal. Ha indítózom, forog a motor, de olyan mintha nem lenne benzin a kocsiban.

Köszönöm a mihamarabbi válaszokat.

szedd ki és nézd meg a biztiket

Link to comment
Megosztás:

Helo mindenkinek.

Sürgős kérdésem lenne.

Ma rádiót cseréltem (Astra F C16NZ) előzőleg nem gyári volt az autóban, de sikerült szereznem egyet, gondoltam beteszem. Az eredeti csatlakozóra vissza forrasztottam az összes színre szín vezetéket, keret be, bekapcsoltam. Nem ment, az egész autó furcsa lett :) gyújtás nélkül bekapcsolom a világítást, karácsonyfázik a műszerfal. Ha indítózom, forog a motor, de olyan mintha nem lenne benzin a kocsiban.

Köszönöm a mihamarabbi válaszokat.

Forrasztásnál ki volt véve az aksi?

Link to comment
Megosztás:

Ha pisztolypákával forrasztott, akkor megesik hogy közbeszól....

Hát bocs, de ez szerintem nincs így. Még ha feltételezzük is, hogy kap némi feszültséget a forrasztott vezeték, jelen esetben rádióról van szó, aminek úgy tudom nincs köze az ECU-hoz. Bár az tény, hogy azt ajánlják, hogy mindenféle elektromos szereléskor le kell kötni az akkut, ez szerintem inkább az esetleges rövidzárlat miatt van szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Hát bocs, de ez szerintem nincs így. Még ha feltételezzük is, hogy kap némi feszültséget a forrasztott vezeték, jelen esetben rádióról van szó, aminek úgy tudom nincs köze az ECU-hoz. Bár az tény, hogy azt ajánlják, hogy mindenféle elektromos szereléskor le kell kötni az akkut, ez szerintem inkább az esetleges rövidzárlat miatt van szerintem.

Azért gondold végig, a gyári rádió össze van kötve a TID-el, amibe pedig az esetek nagy többségében be van kötve a sebességjel, illetve a hibadiagnosztika, ezek pedig az ECU-tól jönnek., ergo ha nem is közvetlenül de közvetetten össze van kötve az ECU-val.

Nem vitatkozni akartam, és nem is mondom, hogy ez történt csak írtam...

Link to comment
Megosztás:

Azért gondold végig, a gyári rádió össze van kötve a TID-el, amibe pedig az esetek nagy többségében be van kötve a sebességjel, illetve a hibadiagnosztika, ezek pedig az ECU-tól jönnek., ergo ha nem is közvetlenül de közvetetten össze van kötve az ECU-val.

Nem vitatkozni akartam, és nem is mondom, hogy ez történt csak írtam...

Mondjuk ez igaz.

Link to comment
Megosztás:

Azért gondold végig, a gyári rádió össze van kötve a TID-el, amibe pedig az esetek nagy többségében be van kötve a sebességjel, illetve a hibadiagnosztika, ezek pedig az ECU-tól jönnek., ergo ha nem is közvetlenül de közvetetten össze van kötve az ECU-val.

Nem vitatkozni akartam, és nem is mondom, hogy ez történt csak írtam...

de delejnek akkorsem kéne jönnie a forrasztóbol, csak melegnek...

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Srácok,mitől van az hogy a gyújtógyertyáim színe a pólusoknál ezüst szürke,a peremük meg körben kormos???Gyári GM gyertyák vannak a motorban..Lehet hogy a sok rövidtávú városi használat(2-5km)??Vagy esetleg nem megfelelő mégsem a gyertya neki?? Sokan az NGK BPR5ES gyertyára esküsznek...Vagy gondoltam még esetleg rossz gyújtás beállításra is...előgyújtás stb... :unsure: Mert szerintem őzbarnának kéne lenniük nem? Hmmm...Szerintetek??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.