Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Kis csavarhúzóval alá kell feszíteni. ha kiveszed a külső részét figyelj nehogy elvesszen ez a kis biszbasz mert utána nem fog működni. Ki kell venni majd a belső részét is alatt van az izzó.

1306225-20140107-GCN6Ys.jpg

Nekem ez meg van benne de csak akkor működik ha nyomvatartom a gombot.

Hogy lehet megcsinálni hogy jó legyen?

Link to comment
Megosztás:

Mert akkor már ha jól tudom a fényerő szabályzón keresztül kapja az áramot. Az is elő szokott fordulni hogy rosszul rakják össze a világításkapcsolót a két áramszedő nem megy be az ellenállás-skálák közé így elalszik a kijelző ha felkapcsoljuk a lámpát.

1306191-20140107-BbGs6u.jpg

Attól függ, van olyan verzió is belőle, ahol nem tekercselés van hanem szenes megoldás és csúszóérintkező, ott már nincs ilyen "lyuk". Talán az is a facelift-el jött, ebben nem vagyok biztos. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor már a ledes nem jobb? Nem tudom milyen csak egy felvetés.... :rolleyes:

Nem, mert a lednek spotfénye van, és nem szórt. Meg amúgy se.

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Astra f légzsák nélküli gyújtáskapcsoló betétből létezik 6 csatlakozós, amin van parkoló állás?

Hogyaviharbane!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Most jutottam el oda, hogy tudtam normális hangtechnikára áldozni és végre lecserélhetem a gyári "hifit", de kellene egy kis segítség.

-Elsőnek, hogy és mivel lehet legegyszerűbben kiszedni a gyári rádiót?
-Másodszor, tudom, hogy az f astrákban még ISO csatlakozó van, de úgy rémlik mintha két szálat meg kell cserélni azért, hogy ne felejtse el a beállításokat(talán a sárgát keresztbe kell kötni a pirossal). Melyik volt ez pontosan?
-Harmadszor, meg lehet azt oldani valahogy hogy kulcs nélkül is üzemeljen a rádió?

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Most jutottam el oda, hogy tudtam normális hangtechnikára áldozni és végre lecserélhetem a gyári "hifit", de kellene egy kis segítség.

-Elsőnek, hogy és mivel lehet legegyszerűbben kiszedni a gyári rádiót?

-Másodszor, tudom, hogy az f astrákban még ISO csatlakozó van, de úgy rémlik mintha két szálat meg kell cserélni azért, hogy ne felejtse el a beállításokat(talán a sárgát keresztbe kell kötni a pirossal). Melyik volt ez pontosan?

-Harmadszor, meg lehet azt oldani valahogy hogy kulcs nélkül is üzemeljen a rádió?

Köszönöm előre is a segítséget.

Létezik hozzá kiszedő, de csinálni is tudsz könnyen, a lényeg, hogy egy oldalon a két imbusz csavar alatt egyszerre feszítsd úgy jön ki jól, ehhez kell egy U alakú kiszedőt hajtanod, az eredeti vége lapítva van az egyik oldalán és egy köröm van rá reszelve.

De otthon is meg tudod csinálni egy hegesztőpálcából mondjuk, ha megvan mindkét oldalra benyomod, értelem szerűen kettő kell és kifelé feszíted közben húzod, emiatt kell a köröm.

Kell egy átalakító kábel hozzá, ami a régi Opelesről az új két csatlakozós szabványra alakít át 1500-2000 ft körül van.

Általában a normálisabb fejegységeken a két "játszószálon" van 1-1 csatlakozó, amit szét lehet húzni, sárga és rózsaszín kábelek, ha jól rémlik, opelek esetében fel kell cserélned, akkor nem felejti el a beállításokat.

Ha azt szeretnéd, hogy gyújtás nélkül is mennyen akkor kell egy ikresítést csinálnod és ha jól emlékszem a rózsaszín vezetékben van a direkt 12V arra kell rádugnod és a fejegység felől a másik két vezetéket. Ami üresen marad a csatlakozó oldalról az a gyújtás pozitív, azt leszigeteled és kész is.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogyan lehet kiszedni a biztositéktáblát a helyéről mert több (Rádió, központi zár, belső világitás, vészvillogó) egy biztositékra van kötve, ebböl valami valószínüleg zárlatos ugyanis gyujtás nélkül is 1.6-1.9A fogyaszt a kocsi, a biztositékot kihúzva 22-30mA-t. Rádió jó(új magam raktam be), villágitással sincs problémám, első két ajtó, hátsó ajtó központi zárja nem zárlatos (a maradék két hátsó ajtó kérdéses).

Először is, a ezzeket 3 különböző biztositékra akarom kötni, ehhez kéne valaogy kiszedni a táblát, de hogy? A két csavar kiszedve de csak fel-le mozog...

Másodszor pedig szerintetek is a hátsó két ajtó kp. zár valamelyike lehet a zárlatos, vagy máshol keresem a bajt?

A válaszokat előre is köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hogyan lehet kiszedni a biztositéktáblát a helyéről mert több (Rádió, központi zár, belső világitás, vészvillogó) egy biztositékra van kötve, ebböl valami valószínüleg zárlatos ugyanis gyujtás nélkül is 1.6-1.9A fogyaszt a kocsi, a biztositékot kihúzva 22-30mA-t. Rádió jó(új magam raktam be), villágitással sincs problémám, első két ajtó, hátsó ajtó központi zárja nem zárlatos (a maradék két hátsó ajtó kérdéses).

Először is, a ezzeket 3 különböző biztositékra akarom kötni, ehhez kéne valaogy kiszedni a táblát, de hogy? A két csavar kiszedve de csak fel-le mozog...

Másodszor pedig szerintetek is a hátsó két ajtó kp. zár valamelyike lehet a zárlatos, vagy máshol keresem a bajt?

A válaszokat előre is köszönöm! :)

sztem jobban jársz, ha megnézed a bizti számát, majd a kapcs.rajzon megnézed milyen fogyasztók vannak rajta és azokat egyesével kiiktatod

a bizti táblát kifordítani nem 1 egyszerű feladat, meg nagyon nem is segít rajtad, azzal hogy külön veszed nem sokat érsz el ugyanúgy megmarad az áramfelvételed, inkább derítsd ki mi a "zárlatos"

az első 2 ajtót lekapcsolni ugye elég eccerű, csak szétkapcsolod az ajtónál, a hátsóknál is sztem ecerűbb levenne az ajtókárpitot, kpzár vezérlő anyóslábnál van(a gyári) azt is könnyebb kiszedni, mint a bizt.táblát, belső világítást meg aztán végképp eccerű kiszedni, a vészvillogót szintúgy

utólagos mokolás van benne vmi? (riasztó, kp.zár, rádió) én azokkal kezdeném

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki meg tudná nézni nekem, hogy az angol változatú (jobb kormányos) kombiban a jobb hátsó lámpában van-e ködlámpa "bevezetékezve". Magában a izzó foglalatban benne van-e az érintkező? Szeretnék kétoldalt ködlámpát. Köszi!!!

Kipattintod hátul a kárpit műanyagot, majd az izzó tartót és kiderül egyből...

De szerintem nem érdemes vele foglalkozni, mert nálunk nem legális hivatalosan, csak egy oldalt lehet, az is a felező oldali ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Kipattintod hátul a kárpit műanyagot, majd az izzó tartót és kiderül egyből...

De szerintem nem érdemes vele foglalkozni, mert nálunk nem legális hivatalosan, csak egy oldalt lehet, az is a felező oldali ha jól tudom.

Azt tudom, hogy az európaiban nincs és igazából nem ködre használnám (csak) hanem bekötném féknek. Amúgy rengeteg autónak hátul gyári a kétoldali ködlámpa. (félreértés ne essék én pont nem az a fütyülő vagyok aki ha kell ha nem ködlámpázik csak mer jól néz ki!) :blink: A kérdés arra irányult volna, hogy magában az izzó foglalatban benne van-e. Angliában mégis csak a hülye oldalon mennek :D

Link to comment
Megosztás:

sztem jobban jársz, ha megnézed a bizti számát, majd a kapcs.rajzon megnézed milyen fogyasztók vannak rajta és azokat egyesével kiiktatod

a bizti táblát kifordítani nem 1 egyszerű feladat, meg nagyon nem is segít rajtad, azzal hogy külön veszed nem sokat érsz el ugyanúgy megmarad az áramfelvételed, inkább derítsd ki mi a "zárlatos"

az első 2 ajtót lekapcsolni ugye elég eccerű, csak szétkapcsolod az ajtónál, a hátsóknál is sztem ecerűbb levenne az ajtókárpitot, kpzár vezérlő anyóslábnál van(a gyári) azt is könnyebb kiszedni, mint a bizt.táblát, belső világítást meg aztán végképp eccerű kiszedni, a vészvillogót szintúgy

utólagos mokolás van benne vmi? (riasztó, kp.zár, rádió) én azokkal kezdeném

Köszönöm a választ!

Ez egy teljesen alap astra volt. Előző tulaj szerelt bele mindent, kp. zárt, és ablak emelő-t is, Rádiót én cseréltem ki, de azt már kideritettem, hogy nem azzal van a baj (kivettem lehúztam a csatlakozókat, és ugyanannyi áramot fogyasztot..)

Tehát szerinted is szedjem szét a hátsó két ajtót is, hátha valamelyik kp. zárja lenne zárlatos?

Link to comment
Megosztás:

Azt tudom, hogy az európaiban nincs és igazából nem ködre használnám (csak) hanem bekötném féknek. Amúgy rengeteg autónak hátul gyári a kétoldali ködlámpa. (félreértés ne essék én pont nem az a fütyülő vagyok aki ha kell ha nem ködlámpázik csak mer jól néz ki!) :blink: A kérdés arra irányult volna, hogy magában az izzó foglalatban benne van-e. Angliában mégis csak a hülye oldalon mennek :D

Természetesen a jobbkormáyosokon a jobboldalt van a zárófény. De amúgy van sok európai ország, főleg az északiak, ahol MINDEN autón kettő van, de amúgy itthon se szabálytalan a kettő.

De mi az, hogy féknek akarod bekötni?

Link to comment
Megosztás:

Azt tudom, hogy az európaiban nincs és igazából nem ködre használnám (csak) hanem bekötném féknek. Amúgy rengeteg autónak hátul gyári a kétoldali ködlámpa. (félreértés ne essék én pont nem az a fütyülő vagyok aki ha kell ha nem ködlámpázik csak mer jól néz ki!) :blink: A kérdés arra irányult volna, hogy magában az izzó foglalatban benne van-e. Angliában mégis csak a hülye oldalon mennek :D

Mivel Neked Caravanod van, így tuti szabálytalan lesz a féklámpád, ha oda kötöd. A kresz 65. § 6/ba kimondja, hogy "a hátsó ablak alsó széle alatt legfeljebb 0,15 méterrel, vagy az úttest felszínétől legalább 0,85 méter magasságban legyen." Caravan esetén ez pont a jelenlegi helye, és nem véletlen. Ködlámpát rakhatsz mindkét oldalra, de akkor ha mögéd érnek, nyomd ki, mert baromira zavaró... :unsure:

Ha meg is csinálod féknek, és valaki beléd rongyol, akkor mivel az autód nem felelt meg a közlekedés szabályainak, még ezért is megrángatnak, és Te viszed a balhét, függetlenül attól, hogy követési távolság be nem tartása volt-e. A féklámpád nem égett!!! Az autó műszaki állapota nem felelt meg a közlekedés szabályainak. Hiába kötöd be a ködlámpa helyére, az sem a kresz szerint, sem a gyártó szerint nem lesz féklámpa, mert sem a kresz előírásnak nem felelt meg, sem a gyártó általi használatra nem lett engedélyezve.

64. § (3) A féklámpa fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - nappal, ráeső napfényben legalább 300 méterről - egyéb fényjelző berendezés bekapcsolt állapotában is - határozottan felismerhetőnek kell lennie. A féklámpa fényerejének jól érzékelhetően nagyobbnak kell lennie a hátsó helyzetjelző lámpa fényerejénél. A féklámpa csak piros fényt bocsáthat ki. A gépkocsi belső terében felszerelt középső féklámpát úgy kell kialakítani és elhelyezni, hogy annak fénye a vezetőt - közvetlenül vagy visszaverődés által - ne zavarja.

Itt az a kérdés, hogy elég-e az, hogy Te úgy gondolod, hogy a ködlámpa helyére kötött fék visszajelző, meg fog felelni az előírásoknak. Te csak feltételezed...

Szerintem, nem volt véletlen, hogy így alakították ki, és nem oda tették a féket.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.