Bundee Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Igen, az egyben GND is, a bekötés pedig úgy ahogy írod. A ledszalagot a stabil 12V és a GND lábakra kell kötni. Csináltam egy mórickarajzot paintbe, így tuti világos lesz: http://kepfeltoltes.hu/view/131105/12v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Több ledszalagot is lehet egy stabra kötni, így pl. elég egy a kmórába, meg egy a középkonzolhoz ;) kezdem kapiskálni. A rögzítési pont lehet egyben a GND? értem, h a lábak honnan hova mennek. 1. szabályozatlan, 2. földelés, 3. szabályozott. Hogy néz ki ennek a bekötése a gyári kábelköteg és a ledszalag vezetékei között, röviden: hova kell ezt beiktatni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Én ahogy pakoltam őket egymás mellé a 3 ledes egységeket "kanyarban" ugyanazokat a pontokat kötöttem össze forasztással dróttal amiket elvágtam. Én azért ledeztem mert meguntam hogy a nem is olcsón vett izzók fél év alatt befeketednek. A belső világításnál meg a 5-10 Wattos szofiták nekem kevés fényt adnak. na az igaz hogy az élettartamuk nagyobb Te mit csinálsz a kocsiban? műtesz? nekem meg ki van kapcsolva a belső világtás.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 LEDeket áram generátorral kell meghajtani, nem fezültséggel személy szerint, nem értem mire ez a nagy LEDezés, attól még ugyanaz a "tré" kocsi marad, én fogtam és zöld izzófestékkel befestettem az eredeti izzokat szép nyugtató színe van Mert mondjuk látok is mellette... az eredetivel meg semmit ezért ledeztem meg szereltem be hátulra is világítós kapaszkodókat, ott teljesen sötétség volt.... most meg látok pakolni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 1.értsd jól 2.azé mert mert rohadt a tankbetöltő és ott mindenképp fújva volt és le lett vaxolva az egész Nekem nem rohadt a tankbetöltő, ki van lakatolva minden. Meg le is van fényezve. Sőt, még a télifelniket is lefestettem. De majd lekapargatok mindent, tré a kocsim :D Meg letöröm a fényszórómosóimat is, minekaz, tré. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Sziasztok! Régóta gondolkozom, hogy építek az autóba belső világítás késleltető áramkört (ami a mai modern autókban már mind megtalálhatóak), és a következőre bukkantam: Belső lámpa vezérlés A kapcsoláshoz kell egy jel, ami azt "jelzi" a kapcsolásnak, hogy jár a motor. A kérdésem az, hogy ilyen jelet honnan lehet a legegyszerűbben, legkevesebb bontással levenni? X14NZ Classic-om van (Start). Köszönöm! Szerintem legjobban az AC reléjéről lehetne elhozni. Ugyanis, ha nem megy a motor, akkor az ECU biztonsági okokból lekacsolja a szivattyút. Astránál az hogy "jár"(beindult) elég macerás, az meg hogy forgatod, arra tényleg az AC relé a legeccerűbb. Esetleg még ellehet büvészkedni a fűtött lamba jellel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Nekem nem rohadt a tankbetöltő, ki van lakatolva minden. Meg le is van fényezve. Sőt, még a télifelniket is lefestettem. De majd lekapargatok mindent, tré a kocsim :D Meg letöröm a fényszórómosóimat is, minekaz, tré. jaj asszem nagyon belegázoltam a leketekbe ezzel most má nekem is kivan lakatolva :whistle: csak arra akartam céllozni, sokan(!) tólják ezt a "LEDezést", közben meg elveszti a kocsi a seggét mé nem lehet ezt jól érteni? én(!) nemt tartom aolyan hasznosnak, mint pl a fényszórómosó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 jaj asszem nagyon belegázoltam a leketekbe ezzel most má nekem is kivan lakatolva :whistle: csak arra akartam céllozni, sokan(!) tólják ezt a "LEDezést", közben meg elveszti a kocsi a seggét mé nem lehet ezt jól érteni? én(!) nemt tartom aolyan hasznosnak, mint pl a fényszórómosó Nem dehogy, csak viccelődtünk mi is. Értem én, hidd el, de itt azért nem ez a jellemző a fórumon... Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Nem dehogy, csak viccelődtünk mi is. Értem én, hidd el, de itt azért nem ez a jellemző a fórumon... Minden F Astrába hibrid motort, parkolósegédet, függönylégzsákot és 20zónás digitklímát! ;-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Nekem egyik sem kell :D Mondjuk 1-2 légzsák jó lenne Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Nekem egyik sem kell :D Mondjuk 1-2 légzsák jó lenneMennyi kell? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Minden F Astrába hibrid motort, parkolósegédet, függönylégzsákot és 20zónás digitklímát! ;-) Minek hibrid, ha van full villanyos? :D Aki nem tud parkolni, az meg ne üljön autóba :D Klímából 2 zónáig még érdekel. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Na akkor egy kis elektronika: A LED-eket a dióda jellegüknél fogva nem feszültség hanem áramgenerátoros üzemben kell meghajtani! Fölösleges méricskélni, hogy melyik táp hány voltos, itt a ledeken átfolyó áram értéke a mérvadó. Ha egy stabilizálatlan tápot nem a hozzá méretezett terheléssel működtetnek, ott bizony felszalad az üresjárati feszültség! A ledek elé mindenképp kell valami áramkorlátozó elem, ami a legegyszerűbb esetben lehet egy ellenállás. Ennek az a hátránya, hogy mivel ismeri az Ohm törvényt, nagyobb feszültségnél nagyobb, kisebb feszültségnél kisebb áram fog átfolyni rajta, ami vagy fényerőbeli ingadozást, vagy a led időelőtti halálát okozza. Ahogy ezen http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=148974&kid=83322&sort= a képen is látszik, a nyáklapon nemcsak a ledek, hanem valamilyen aktív elem (tranzisztor, vagy pl. LM317) is van. Ez arra hivatott, hogy a 4 LED-en mindig ugyanakkora áramot hajtson át, függetlenül a tápfeszültségtől. Itt kell megemlíteni a LED-ek nyitófeszültségét, ami egy állandó érték (úgy kell értelmezni, hogy led nem visel el ennél nagyobb feszültséget a kapcsain, viszont ha ez mégis megtörténik, akkora áram folyik át rajta, ami tönkreteszi). Figyelembe kell venni aszerint, hogy hány V tápfesz. áll rendelkezésre, illetve mekkora áramot szeretnénk áthajtani egy-egy diódán. Ha a 4 led össz. nyitófeszültsége nem éri el a rendelkezésre álló tápfeszt, akkor lehet korrektül táplálni. Tehát pl. ha egy LED nyitófeszültsége 3,4V és 5db-ot szeretnénk sorbakötve használni, akkor mivel max 14,4V áll rendelkezésre, mindig ingadozni fog a fényerő. Viszont hacsak 3db-ot kötünk sorba, akkor az áramgenerátor képes lesz fix árammal hajtani a ledeket, anélkül hogy azok károsodnának. Itt egy egyszerű kapcsolás Skoritól, ami valószínűleg a linkelt képen is van: http://skory.gylcomp.hu/kapcs/egyszeru-aramgen1.gif Ennél "szinte csak" arra kell figyelni, hogy a tranzisztorok is bírják a ledek össz. áramát. Itt egy másik LM317-tel, itt 1,5A a max. áram (nemnagyon kell hűteni), R1-et 150ohmnak véve, kb 8,5mA-t enged át magán. Remélem segítettem valamit a LED-ezőknek ;) Köszönjük, nekem sokat segítettél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Minek hibrid, ha van full villanyos? :D Aki nem tud parkolni, az meg ne üljön autóba :D Klímából 2 zónáig még érdekel. :D Középen üvegfal van? :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Minek hibrid, ha van full villanyos? :D Aki nem tud parkolni, az meg ne üljön autóba :D Klímából 2 zónáig még érdekel. :D Ja, és annak a hülye levegőnek ki mondja meg hogy melyik az ő oldala? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Ha full fapados astrám van és az ajtónál nem voltak a csonkba behúzva a központi és a e.ablak vezetékei, akkor mennyire valószínű, hogy a hátsó kapaszkodókhoz a lámpa világítás vezetékei be vannak húzva. Ha nincs akkor merre és honnan/miről a legegyszerűbb elvinni odáig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gregory33 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Igen, az egyben GND is, a bekötés pedig úgy ahogy írod. A ledszalagot a stabil 12V és a GND lábakra kell kötni. Csináltam egy mórickarajzot paintbe, így tuti világos lesz: http://kepfeltoltes.hu/view/131105/12v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Több ledszalagot is lehet egy stabra kötni, így pl. elég egy a kmórába, meg egy a középkonzolhoz ;) megrendeltem a mütyüröket is, milyen színű az óracsoport kábelkötegében és a BC kötegében a 12 voltos szál és a GND szál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Ja, és annak a hülye levegőnek ki mondja meg hogy melyik az ő oldala? :D nem azt mondtam, hogy középen majd nem fog összekeveredni a levegő, de amikor az állandóan fázós barátnőm már fűtene, én meg még fölhúzom a pulcsi ujját mer' f.szom a melegbe, akkor jól szokott esni rázavarni fűtést az ő oldalára, az ájert fölcsavarva meg magamra meg tolni a 15fokot. Nem egyszer volt már, hogy lábra rohadós cipőben bal lábtérre klímáztam volna legszivesebben, barátnőmre meg már a motorháztetőn levő kopoltyút is rátekertem, hogy a fűtés arra menjen. :lol: nem túl sűrűn van nálam olyan autó, ami tudja, de ott tényleg használtam is. Szerintem több értelme van, mint egy kormánytekergetős parkoltató f.szomnak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Ha full fapados astrám van és az ajtónál nem voltak a csonkba behúzva a központi és a e.ablak vezetékei, akkor mennyire valószínű, hogy a hátsó kapaszkodókhoz a lámpa világítás vezetékei be vannak húzva. Ha nincs akkor merre és honnan/miről a legegyszerűbb elvinni odáig? ha szerencséd van ott van a b oszlop aljánál, ha nincs, akkor nincs. Tök esetleges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 ha szerencséd van ott van a b oszlop aljánál, ha nincs, akkor nincs. Tök esetleges. Amúgy szerintem nagyobb munka onnan kihalászni mint a kárpit felett áthúzni. Általában a biztonsági öv feltekercselő és a szivacs mögött van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Amúgy szerintem nagyobb munka onnan kihalászni mint a kárpit felett áthúzni. Általában a biztonsági öv feltekercselő és a szivacs mögött van. nekem jobb lett volna, ha ott van. Már lassan másfeles kábel kéne a belső világításomhoz, egy elosztó táblával, mert kicsit sokmindent sikerült már oda kábelezni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Vagy 3 évvel az után találtam meg hogy betettem a kapaszkodós világítást. :D nekem jobb lett volna, ha ott van. Már lassan másfeles kábel kéne a belső világításomhoz, egy elosztó táblával, mert kicsit sokmindent sikerült már oda kábelezni :lol: Vagy 3 évvel az után találtam meg hogy betettem a kapaszkodós világítást. :D Aztán mivel hogy minden led már nem sok áramot vesz fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gregory33 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Vagy 3 évvel az után találtam meg hogy betettem a kapaszkodós világítást. :D Aztán mivel hogy minden led már nem sok áramot vesz fel. én a én a lábteret tervezem megvilágítani a kardánbox két oldalából. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Köszönöm mindkettőtöknek. Lehet, hogy akkor inkább fogom én is és a tetőkárpit alatt vezetem el oda az áramot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 én a én a lábteret tervezem megvilágítani a kardánbox két oldalából. Én is gondoltam rá...szerintem elég ha a műszerfal alsó éléra teszek szallagot...de láttam már az ajtó alsó élén ami kinyitáskor világít az vízálló volt, jól nézett ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 Én is gondoltam rá...szerintem elég ha a műszerfal alsó éléra teszek szallagot...de láttam már az ajtó alsó élén ami kinyitáskor világít az vízálló volt, jól nézett ki. Nekem bal oldalon a műszerfal alján, a pedálok felett,kormány alatti műanyagon van, öntapadós, jobb oldalon pedig a kesztyűtartó alatti polcra rögzítve. Mivel annak van egy kis pereme, pont takarja a megvilágítást... Elég "underground-os" :D Hátul hová lehetne tenni szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts