Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

3db led a gyári helyen. De amúgy nem tetszik, elég gyenge fényt ad, majd vmikor átvariálom. Most viszont mert éppen esik az eső és az üregvédelmet nem tudom megcsinálni beledezem a rádiót. :D

1235936-20131103-avm0RU.jpg

És milyen típusú, ill. hogyan "mahinált" leddel értél el ilyen szép homogén fényt? Én fehéret szeretnék, de sokan írták, hogy foltosodik. Érdekelne Neked hogyan lett ilyen szép... Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy valami ilyen gondja van. Ma ahogy nèzegettem láttam hogy már volt cserèlve a foglalat. Lehet már az előzö tulajnak is volt gondja vele. Max próbálok keríteni egy másikat. Ha nem akkor villanyos szerelő, csak erre nem nagyon szeretnèk most költeni.

Pedig könnyen lehet, hogy olcsóbban jönnél ki a szakival! :D

Én a Neuwirth mesterhez "járok" Budatétényben (marha ritkán) és 2-3 ezer forintért csodákat tud művelni!

Link to comment
Megosztás:

És milyen típusú, ill. hogyan "mahinált" leddel értél el ilyen szép homogén fényt? Én fehéret szeretnék, de sokan írták, hogy foltosodik. Érdekelne Neked hogyan lett ilyen szép... Köszönöm!

Sima 5 milis leddel aminek csiszoltam a fejét és az oldalát.

Közben beledeztem a rádiót is. Az első percben sikeresen elfüstöltem a hátulját a fél délután a hibát kerestem majd átforrasztottam az elégett nyák részt. 3X3-as led szallag ment bele közel sem tökéletes de megteszi.

1236331-20131103-4MLndJ.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sima 5 milis leddel aminek csiszoltam a fejét és az oldalát.

Közben beledeztem a rádiót is. Az első percben sikeresen elfüstöltem a hátulját a fél délután a hibát kerestem majd átforrasztottam az elégett nyák részt. 3X3-as led szallag ment bele közel sem tökéletes de megteszi.

1236331-20131103-4MLndJ.jpg

a középkonzolba (fűtés részhez) mit raktál be? Szalag, vagy oda is sima 5 mm-es LED? Esetleg a csiszolásról nincs képed? Teljesen síkba csiszoltad a tetejét? Az oldalát mennyire?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

a középkonzolba (fűtés részhez) mit raktál be? Szalag, vagy oda is sima 5 mm-es LED? Esetleg a csiszolásról nincs képed? Teljesen síkba csiszoltad a tetejét? Az oldalát mennyire?

Köszönöm!

A tekerőkhöz is szallag ment jó sok. Ha jól emlékszem 7db 3-as csoport. sajna nincs képen a csiszolt ledről a tetejét síkba csiszoltam az oldalát mag csak simán körbe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Amúgy ha valaki barkácsolgatni szeretne ledekkel, akkor itt egy hihetetlen egyszerű megoldás:

http://www.soselectronic.hu/?str=940

Ha ez a kis kütyüt sorba kötik a leddel, akkor 5-től 40 voltig bármennyi lehet a feszültség, a led nem fog tönkremenni! ;)

Nem rossz ,most én 12Voltos telefon és egyéb töltöket használok a lakásban a led-szallag meghajtásásra.

Link to comment
Megosztás:

Nem rossz ,most én 12Voltos telefon és egyéb töltöket használok a lakásban a led-szallag meghajtásásra.

A ledszalagokhoz az talán tökéletes. Azért talán, mert nekem van olyan 12voltos adapterem, ami közel 19 voltot ad ki ilyen alacsony terhelésen. Ha jól rányomok, akkor lemegy 12 környékére, de inkább a 15 a jellemzőbb rá.

A kis kütyü nem alkalmas ledszalaghoz, ha erre készülnél! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

na most ezt nem vágom. Mit akartál ezzel mondani?

Nagyon erősen színfüggő, hogy melyik hogy viselkedik. Egy piros, ugyan olyan típusú ledekkel, ugyan onnan bevilágítva, sokkal egyenletesebbnek látszik, mint egy jégfehér. A "hülyegyerek kék" ugyan ez. Minél kevésbé atom-színes valamit választasz, annál jobban fog látszani hogy foltos. A fehérrel sz.ptam a legtöbbet. Űztem a műszerfalledezés sportot egy darabig, nem egyet, meg nem is kettőt csináltam, a fehér egy g.ci szín. Nekem is az tetszik, fehér is lett minden az autóban, a mutatókat kivéve, de ahhoz hogy az jó legyen, ki kell maszkolni a km óra tetejét, mert ott virítani fog mint állat, lekaparni a gyári sötétítést az számlap hátuljáról, mert ott meg tök sötét lesz, elmaszkolni a gyári helyek környékét sötétebbre, mert 4 ponton fogja kisütni a szemedet, úgy, hogy a felét meg nem is látod és akkor még plusz, hogy a fordulatszámmérősnél az egészet újra fel kell találni, mert tök máshogy lehet bevilágítani normálisan, mint a simát. A betekerem a gyári helyekre módszer, a legtöbb esetben sz.rt se ér.1236814-20131104-Kc8pit.jpgHogy értsd miről beszélek, kis illusztráció. ( A fordulatszámmérő biztos véletlenül sikerült :D )

1236815-20131104-jnLlEW.jpg

Ezt meg valaki referenciaként képes volt kitenni :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem is még csiszolgatni kell a fényerőt, mert mire 1 órát levezetek, becsukott szemmel is látom a műszerfalat... :blink:

Egy kicsit el kell velük játszani...

De amúgy ha valaki tényleg nem akar szerelgetni-kínlódni, akkor lökjön bele egy plazma-számlapot és csá.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon erősen színfüggő, hogy melyik hogy viselkedik. Egy piros, ugyan olyan típusú ledekkel, ugyan onnan bevilágítva, sokkal egyenletesebbnek látszik, mint egy jégfehér. A "hülyegyerek kék" ugyan ez. Minél kevésbé atom-színes valamit választasz, annál jobban fog látszani hogy foltos. A fehérrel sz.ptam a legtöbbet. Űztem a műszerfalledezés sportot egy darabig, nem egyet, meg nem is kettőt csináltam, a fehér egy g.ci szín. Nekem is az tetszik, fehér is lett minden az autóban, a mutatókat kivéve, de ahhoz hogy az jó legyen, ki kell maszkolni a km óra tetejét, mert ott virítani fog mint állat, lekaparni a gyári sötétítést az számlap hátuljáról, mert ott meg tök sötét lesz, elmaszkolni a gyári helyek környékét sötétebbre, mert 4 ponton fogja kisütni a szemedet, úgy, hogy a felét meg nem is látod és akkor még plusz, hogy a fordulatszámmérősnél az egészet újra fel kell találni, mert tök máshogy lehet bevilágítani normálisan, mint a simát. A betekerem a gyári helyekre módszer, a legtöbb esetben sz.rt se ér.1236814-20131104-Kc8pit.jpgHogy értsd miről beszélek, kis illusztráció. ( A fordulatszámmérő biztos véletlenül sikerült :D )

1236815-20131104-jnLlEW.jpg

Ezt meg valaki referenciaként képes volt kitenni :lol: :D

még ez is jobb az öregasszonyp...ja színű gyári fénynél, én konkrétan nem látok semmit az óra aljából, pedig minden égő világít. Akkor a fehérről letettem, túl macerás, de így nézve a kék sem túl pazar, tehát marad a vörös, az meg valszeg addig szuggerál majd, amíg embert nem ölök a pipától. :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Én is beleástam magam ebbe a ledezés témába, és már kicsit okosabbnak érzem magam. :D

Erről a gyári helyre beteszem megoldásról lemodtam több dolog miatt is(foltos, nem szeretném, ha egyszínű lenne).

Találtam egy gyönyörűen kivitelezett darabot. A szakiktól kérdezném, hogy ez milyen megoldás(szalag, sima sorba kötés...), illetve nehéz lenne ezt kivitelezni?

http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=83327&aid=148974

http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=83374&aid=148974

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=148974&from=0&sort=1

A télen mindenképp szeretném megcsinálni valami hasonlóra. Remélem tudtok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

A ledszalagokhoz az talán tökéletes. Azért talán, mert nekem van olyan 12voltos adapterem, ami közel 19 voltot ad ki ilyen alacsony terhelésen. Ha jól rányomok, akkor lemegy 12 környékére, de inkább a 15 a jellemzőbb rá.

A kis kütyü nem alkalmas ledszalaghoz, ha erre készülnél! :icon1:

Jaja ezt én is észrevettem aztán utána már multiméterekkel méregettem a trafókat. Volt amelyik pont a ráírt feszt produkálta de volt olyan 10Voltos ami 14-et adott. Azért álltam átt a led szallagra a kocsiban mert az alapból 12Voltos nem kell ellenálással játszani. Persze nem mindenhova fér el.

Link to comment
Megosztás:

A ledszalagokhoz az talán tökéletes. Azért talán, mert nekem van olyan 12voltos adapterem, ami közel 19 voltot ad ki ilyen alacsony terhelésen. Ha jól rányomok, akkor lemegy 12 környékére, de inkább a 15 a jellemzőbb rá.

A kis kütyü nem alkalmas ledszalaghoz, ha erre készülnél! :icon1:

Ezért kell a stabilizált tápegység.

Link to comment
Megosztás:

Én is beleástam magam ebbe a ledezés témába, és már kicsit okosabbnak érzem magam. :D

Erről a gyári helyre beteszem megoldásról lemodtam több dolog miatt is(foltos, nem szeretném, ha egyszínű lenne).

Találtam egy gyönyörűen kivitelezett darabot. A szakiktól kérdezném, hogy ez milyen megoldás(szalag, sima sorba kötés...), illetve nehéz lenne ezt kivitelezni?

http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=83327&aid=148974

http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=83374&aid=148974

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=148974&from=0&sort=1

A télen mindenképp szeretném megcsinálni valami hasonlóra. Remélem tudtok segít.

Tisztelt Tóth úr, meggyőztél. olyannyira, h meg is rendeltem a jégfehér szalagot és amint megjön, meg is csinálom, amit lehet. Nem bajlódom a honk kongi vackokkal, nem sokkal drágább ez a megoldás, Forrasztani tudok, türelmem van hozzá, ennyi. :evilgrin:

Már csak az a kérdés, h a sorba kötött szalagnak hogyan kell áramot adni. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Tóth úr, meggyőztél. olyannyira, h meg is rendeltem a jégfehér szalagot és amint megjön, meg is csinálom, amit lehet. Nem bajlódom a honk kongi vackokkal, nem sokkal drágább ez a megoldás, Forrasztani tudok, türelmem van hozzá, ennyi. :evilgrin:

Már csak az a kérdés, h a sorba kötött szalagnak hogyan kell áramot adni. :blink:

Sorba kötött szalagnak....?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régóta gondolkozom, hogy építek az autóba belső világítás késleltető áramkört (ami a mai modern autókban már mind megtalálhatóak), és a következőre bukkantam:

Belső lámpa vezérlés

A kapcsoláshoz kell egy jel, ami azt "jelzi" a kapcsolásnak, hogy jár a motor. A kérdésem az, hogy ilyen jelet honnan lehet a legegyszerűbben, legkevesebb bontással levenni? X14NZ Classic-om van (Start).

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régóta gondolkozom, hogy építek az autóba belső világítás késleltető áramkört (ami a mai modern autókban már mind megtalálhatóak), és a következőre bukkantam:

Belső lámpa vezérlés

A kapcsoláshoz kell egy jel, ami azt "jelzi" a kapcsolásnak, hogy jár a motor. A kérdésem az, hogy ilyen jelet honnan lehet a legegyszerűbben, legkevesebb bontással levenni? X14NZ Classic-om van (Start).

Köszönöm!

Szerintem legjobban az AC reléjéről lehetne elhozni. Ugyanis, ha nem megy a motor, akkor az ECU biztonsági okokból lekacsolja a szivattyút.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.