Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hmm új a spirál benne, Coffle, s mielőtt beraktam folyt ki belőle az olaj annyit kapott, de előtte is kattogott a gyári bowdennel. Most beraktam a gyári bowden-t, szintén tocsogott benne az olaj, de így is kattog.

Berágok azt berakom a Caliból az elektromos órát, a benzinszint mutatóra meg figyelek. Vagy full hülyeséget fog mutatni? ABS kockáról hányas lábát kell bekötni az elektromos órába? 17-es rémlik fejből.

Kell akkor vmi jeladó az órának nem? Vagy az ABS-kockától kapja a jelet?

Link to comment
Megosztás:

Jók lehetnek, bár iszony drága. Egy led 30 HUF, hozzá az ellenállás10 HUF... :blink:

Viszont ha kéket vagy zöldet választ az ember, akkor nem fognak látszani a piros dolgok... :D

Fehérben gondolkoztam... Igazából maga a típus érdekel, hogy valakinek van-e tapasztalata ezzel? Elektronikában eléggé jártas vagyok, megveszem a típust (5050 smd led) és beépítem magamnak...

Inkább az érdekel, hogy eléggé homogén fényt ad ez?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Fehérben gondolkoztam... Igazából maga a típus érdekel, hogy valakinek van-e tapasztalata ezzel? Elektronikában eléggé jártas vagyok, megveszem a típust (5050 smd led) és beépítem magamnak...

Inkább az érdekel, hogy eléggé homogén fényt ad ez?

Köszönöm!

Üdv!

Én a vaterán vettem a gyafituning nevű emberkétől piros ledeket (SMD led) és meg kell hogy mondjam nem csalódtam a ledben.

Szépen szórja a fényt, nem foltos a műszerfal.

Link to comment
Megosztás:

Fehérben gondolkoztam... Igazából maga a típus érdekel, hogy valakinek van-e tapasztalata ezzel? Elektronikában eléggé jártas vagyok, megveszem a típust (5050 smd led) és beépítem magamnak...

Inkább az érdekel, hogy eléggé homogén fényt ad ez?

Köszönöm!

Apám az övébe fehéret kért. Sima 5mm-es fehér ledeket kapott, a gyári helyekre, úgy, hogy a ledek körbe lettek csiszolva és homogén lett a műszerfala. Igaz, a fényerő szabályzás nem működik, de nem is kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Apám az övébe fehéret kért. Sima 5mm-es fehér ledeket kapott, a gyári helyekre, úgy, hogy a ledek körbe lettek csiszolva és homogén lett a műszerfala. Igaz, a fényerő szabályzás nem működik, de nem is kell.

Igen, erről én is hallottam... Hogyan lett csiszolva? Síkba a teteje?

Az enyémben nincs fényerőszabályzás, így az nem is téma... :D

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Én beraktam 5050 smdéket, de nincs homogén fény, majd lefotózom. A következő az 5 chipes 8 mmes-es led lesz, olyan ami 180 fokban szórja a fényt. Ilyen van a Calimban is, bár ott pont fordítva van, mert a fehér háttér van megvilágítva.

http://butor-lakberendezes.vatera.hu/lampa_vilagitas/izzo_led_ego/8mm_5chipes_145_000mcd_180fokban_szort_feherled_1817528771.html

Ezen kívül a fenti vaterás linket, Gyafi cuccát viszont dicsérik.

11728_1261848716_www.kepfeltoltes.hu_.jp

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én beraktam 5050 smdéket, de nincs homogén fény, majd lefotózom. A következő az 5 chipes 8 mmes-es led lesz, olyan ami 180 fokban szórja a fényt. Ilyen van a Calimban is, bár ott pont fordítva van, mert a fehér háttér van megvilágítva.

http://butor-lakberendezes.vatera.hu/lampa_vilagitas/izzo_led_ego/8mm_5chipes_145_000mcd_180fokban_szort_feherled_1817528771.html

Ezen kívül a fenti vaterás linket, Gyafi cuccát viszont dicsérik.

11728_1261848716_www.kepfeltoltes.hu_.jp

Ilyen fehér előlapot hol lehet beszerezni ?

Link to comment
Megosztás:

Jók lehetnek, bár iszony drága. Egy led 30 HUF, hozzá az ellenállás10 HUF... :blink:

Viszont ha kéket vagy zöldet választ az ember, akkor nem fognak látszani a piros dolgok... :D

A munkadíjat meg kell fizetni... :D

150-ért csinálsz nekem? :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Igen, erről én is hallottam... Hogyan lett csiszolva? Síkba a teteje?

Az enyémben nincs fényerőszabályzás, így az nem is téma... :D

Köszönöm!

Egyrészt a hegyét lecsiszoltam, majd finom csiszolópapírral az oldalát, körbe szintén. Ilyenkor minden irányba szórja a fényét, mint egy izzó... ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Apám az övébe fehéret kért. Sima 5mm-es fehér ledeket kapott, a gyári helyekre, úgy, hogy a ledek körbe lettek csiszolva és homogén lett a műszerfala. Igaz, a fényerő szabályzás nem működik, de nem is kell.

Én tök hülye vagyok az elektronikai dolgokhoz, ezt előre leszögezem. Ezek a ledek foglalat kompatibilisak, vagy kell valamit trükközni? Tehát csak beteszem a gyári helyekre és müködnek? Mert ha igen akkor én is bepróbálnák egy ilyen "szettet", úgy is haldoklik némelyik izzó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy: a 7végén cseréltem km órát az f astrámba (1.4 8v) fordulat számmérősre, a szálat behúztam neki, minden oké, de miután kerültem vele egyett kirakta a motor hiba jelet, azt tegnap leolvastattam és azt írja, hogy hamis óra jel, vagy nincs jel, a szerelő nem tudott mit mondani rá, szerintetek mi lehet a gond? ( a szál behúzás előtt is kirakta a hibát) a W száma megegyezik a gyáriéval, és 7ezerig is van skálázva a fordulat, vízhőfok is 100ig van, benzin is 50Literig. pls help :-) előre is köszönöm a válaszokat! ( ja és 110nél pereg 3ezret 5dikbe, és szerintem 100nál kellene 3ezret peregni-e)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy: a 7végén cseréltem km órát az f astrámba (1.4 8v) fordulat számmérősre, a szála t behúztam neki, minden oké, de miután kerültem vele egyett kirakta a motor hiba jelet, azt tegnap leolvastattam és azt írja, hogy hamis óra jel, vagy nincs jel, a szerelő nem tudott mit mondani rá, szerintetek mi lehet a gond? ( a szál behúzás előtt is kirakta a hibát) a W száma megegyezik a gyáriéval, és 7ezerig is van skálázva a fordulat, vízhőfok is 100ig van, benzin is 50Literig. pls help :-) előre is köszönöm a válaszokat! ( ja és 110nél pereg 3ezret 5dikbe, és szerintem 100nál kellene 3ezret peregni-e)

sebességjeladó sz.r az óra hátulján.
Link to comment
Megosztás:

Én tök hülye vagyok az elektronikai dolgokhoz, ezt előre leszögezem. Ezek a ledek foglalat kompatibilisak, vagy kell valamit trükközni? Tehát csak beteszem a gyári helyekre és müködnek? Mert ha igen akkor én is bepróbálnák egy ilyen "szettet", úgy is haldoklik némelyik izzó.

Kompatibilisek. De a kínaiak 12 voltra számolják az ellenállást. :mean: Így azokat nem árt kicserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy: a 7végén cseréltem km órát az f astrámba (1.4 8v) fordulat számmérősre, a szálat behúztam neki, minden oké, de miután kerültem vele egyett kirakta a motor hiba jelet, azt tegnap leolvastattam és azt írja, hogy hamis óra jel, vagy nincs jel, a szerelő nem tudott mit mondani rá, szerintetek mi lehet a gond? ( a szál behúzás előtt is kirakta a hibát) a W száma megegyezik a gyáriéval, és 7ezerig is van skálázva a fordulat, vízhőfok is 100ig van, benzin is 50Literig. pls help :-) előre is köszönöm a válaszokat! ( ja és 110nél pereg 3ezret 5dikbe, és szerintem 100nál kellene 3ezret peregni-e)

Üdv.Nekem is ugyanez volt a gondom, a hiba az volt, hogy az eredeti műszercsoport Delco volt , a ford. mérős pedig VDO. A belseje sem volt felcserélhető egymással. Most keresek Delco gyártmányút.

Link to comment
Megosztás:

Én tök hülye vagyok az elektronikai dolgokhoz, ezt előre leszögezem. Ezek a ledek foglalat kompatibilisak, vagy kell valamit trükközni? Tehát csak beteszem a gyári helyekre és müködnek? Mert ha igen akkor én is bepróbálnák egy ilyen "szettet", úgy is haldoklik némelyik izzó.

Annyi lehet vele a macera, hogy ha berakod a ledes cuccot és nem világít, akkor egyszerűen 180°-kal elforgatva rakod be újra és akkor fog világítani.

Jelenleg a "ledezési" projektem folyamán itt tartok.

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_10_29_cb0ctu1hqi.jpg

A továbbiakban a fényerő lecsökkentésével kell foglalkozzak, mert kifolyik éjszaka a szemem... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Nekem is ugyanez volt a gondom, a hiba az volt, hogy az eredeti műszercsoport Delco volt , a ford. mérős pedig VDO. A belseje sem volt felcserélhető egymással. Most keresek Delco gyártmányút.

Üdv, Nekem a gyári is VDO, viszont nem tudom, hogy a ford. mérős milyen... 1.6 16v-s ből való elvileg. De ahogy ma észre vettem városba hogy a ford számmérő csal, mert mentem 60-al, és utol értem a többi autóst, és a ford mérő pedig 60-nál pereg 2ezret 4.be... mikor haza értem kipróbáltam a fatherom H astráját, és az 55-nél pereg 2ezret, (1.4 16v( És mikor benyomom a kuplungot vissza esik 500ig a fordulat majd vissza megy olyan 1200ig, és utána áll be 900-ra. Gondolom az miatt van hogy most a sz.gép kavar benne az óra miatt. De holnap megnézzem hogy milyen a ford. számmérős órám VDO-e

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Nekem a gyári is VDO, viszont nem tudom, hogy a ford. mérős milyen... 1.6 16v-s ből való elvileg. De ahogy ma észre vettem városba hogy a ford számmérő csal, mert mentem 60-al, és utol értem a többi autóst, és a ford mérő pedig 60-nál pereg 2ezret 4.be... mikor haza értem kipróbáltam a fatherom H astráját, és az 55-nél pereg 2ezret, (1.4 16v( És mikor benyomom a kuplungot vissza esik 500ig a fordulat majd vissza megy olyan 1200ig, és utána áll be 900-ra. Gondolom az miatt van hogy most a sz.gép kavar benne az óra miatt. De holnap megnézzem hogy milyen a ford. számmérős órám VDO-e

A W számnak is stimmelni kell...

1232276-20131030-2ZahcP.jpg

Hogy milyen gyártmány az látszik a 20-as szám és a km/ h felirat egymáshoz képesti helyzetéből.

Link to comment
Megosztás:

A W számnak is stimmelni kell...

1232276-20131030-2ZahcP.jpg

Hogy milyen gyártmány az látszik a 20-as szám és a km/ h felirat egymáshoz képesti helyzetéből.

Akkor nekem VDO mind a kettő, és a W szám is stimmel W=1102, mind a 2órán, akkor csak a jeladó a rossz, csak akkor vajon a km/h jeladó ja-e, vagy a ford. számé, a jeladótt hogy megtaláljam rajta gondolom lekell bontani teljesen az óra hátulját, vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.