Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A baloldali sorban az 5-6-os pint kell összekötni ha jól emlékszem majd CSAK gyujtást adni és a motorkontrol lámpa villanásait számolni. Mindíg 3X12-vel kezdi és fejezi be a hibatároló kiolvasást.

Összekötöttem az 5-6os pint és nem csinált semmit, csak világít egyfolytában a motorcheck lámpa, pedig vártam jó pár perceket.

Egy kép a bizti kedvéért, hogy jót kötöttem-e össze?. (és a pin kosztást is jól számoltam-e?)

üdv

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_9_19_keivty5f2z.jpg

Link to comment
Megosztás:

Összekötöttem az 5-6os pint és nem csinált semmit, csak világít egyfolytában a motorcheck lámpa, pedig vártam jó pár perceket.

Egy kép a bizti kedvéért, hogy jót kötöttem-e össze?. (és a pin kosztást is jól számoltam-e?)

üdv

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_9_19_keivty5f2z.jpg

utána adtad rá a gyújtást?

Link to comment
Megosztás:

Összekötöttem az 5-6os pint és nem csinált semmit, csak világít egyfolytában a motorcheck lámpa, pedig vártam jó pár perceket.

Egy kép a bizti kedvéért, hogy jót kötöttem-e össze?. (és a pin kosztást is jól számoltam-e?)

üdv

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_9_19_keivty5f2z.jpg

Felülről a 3.és 4.-et kell összekötni..Szóval menj kettővel feljebb.

Link to comment
Megosztás:

Felülről a 3.és 4.-et kell összekötni..Szóval menj kettővel feljebb.

Köszönöm a segítséget, a próbléma megoldódott és ki tudtam olvasni a hibákat, amit G astrához való hibakód jegyzékből ki is tudtam értékelni.

3x ismételte az összes hibát és 4 számjegyü volt a hibakód.

Köszönöm még1x.

Sziasztok! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ha már gázzal megy akkor nem kell neki a pumpa.

Pontosan!

Főleg Gázzal megyek és mikor átlövöm a kapcsolót akkor a relé vezérlőszálát egy másik relé megszakítja így nem is húz be és nem megy az ac. Merthát minek is. :D

Szétszedtem a relét, amúgy így néz ki: rele-da-bomba-de-combustivel-90464759-gm

és ez van az oldalán: image6081.jpg

Nem a 30,87,87a lábas jelölést kell nézni(sajnos mert a kép egy 5 lábú reléről van), hanem ami a 86 és 85 lábak között van. Iskolai tanulmányaim szerint az ott egy tekercs és egy ellenállás. Szétszedtem és láttam is nagyon eldugva. 1 színű, világos zöld. De mivel kicsi a hely ki sem tudtam forrasztani, hogy külön mérjem meg.

De ha dióda akkor nekem is egyértelmű a lényege.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan!

Főleg Gázzal megyek és mikor átlövöm a kapcsolót akkor a relé vezérlőszálát egy másik relé megszakítja így nem is húz be és nem megy az ac. Merthát minek is. :D

Szétszedtem a relét, amúgy így néz ki:

és ez van az oldalán:

Nem a 30,87,87a lábas jelölést kell nézni(sajnos mert a kép egy 5 lábú reléről van), hanem ami a 86 és 85 lábak között van. Iskolai tanulmányaim szerint az ott egy tekercs és egy ellenállás. Szétszedtem és láttam is nagyon eldugva. 1 színű, világos zöld. De mivel kicsi a hely ki sem tudtam forrasztani, hogy külön mérjem meg.

De ha dióda akkor nekem is egyértelmű a lényege.

Az enyémben is van egy zöld biszbasz de azt sem látni pontosan melyik lábakhoz csatlakozik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.

A napokban szabadságolta magát a vízhőfokmérőm, ezért nemrég elkezdtem vizsgálni a hiba okát.

Lehúztam a 2 vezetékes hőgomba csatiját, hogy megnézzem, oxidos-e, de elég rendben levőnek tűnt. Viszont találtam egybe bandázsolva egy csúszósarut, amelyik egy kívül fekete, 2. rétegben kék színű vezetéken van. Hová való lehet ez?

A hőgomba mellett kb 3-4 centire találtam egy másik gombaszerűséget, de nem megy rá semmilyen vezeték. Gondoltam, hátha arra megy a kóbor szál, de annak a végén egy kb 3-4mm átmérőjű kerek lapolást érzek, nem tűnik úgy, hogy arra rá lehetne csúsztani a sarut.

Van valami trükkje annak, hogy bontás nélkül leellenőrizhessem, jó-e a műszeregység? Olvastam régebbi hsz-ek között, hogy volt akinek megadta magát, de hátha csak valami egyszerűbb hiba miatt nem megy...

A vas még mindig '96 1.6 16V Aut. Caravan klímás.

Köszönöm. Zs.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Újabb kérdéssel fordulok hozzátok.

A napokban szabadságolta magát a vízhőfokmérőm, ezért nemrég elkezdtem vizsgálni a hiba okát.

Lehúztam a 2 vezetékes hőgomba csatiját, hogy megnézzem, oxidos-e, de elég rendben levőnek tűnt. Viszont találtam egybe bandázsolva egy csúszósarut, amelyik egy kívül fekete, 2. rétegben kék színű vezetéken van. Hová való lehet ez?

A hőgomba mellett kb 3-4 centire találtam egy másik gombaszerűséget, de nem megy rá semmilyen vezeték. Gondoltam, hátha arra megy a kóbor szál, de annak a végén egy kb 3-4mm átmérőjű kerek lapolást érzek, nem tűnik úgy, hogy arra rá lehetne csúsztani a sarut.

Van valami trükkje annak, hogy bontás nélkül leellenőrizhessem, jó-e a műszeregység? Olvastam régebbi hsz-ek között, hogy volt akinek megadta magát, de hátha csak valami egyszerűbb hiba miatt nem megy...

A vas még mindig '96 1.6 16V Aut. Caravan klímás.

Köszönöm. Zs.

Pedig azt a csúszósarus kábelt kell ráhúzni a jeladóra, merőlegesen.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Vectra A -nál, baloldalt elöl a lábrésznél a nagy fekete közösítőt hogyan lehet kinyitni?

Látom hogy van rajta egy sárga gomb féle,de nem tudok vele semmit csinálni. A legszélén a KP-zár(piros,fekete) csatiját szeretném kihúzni!

Nem igen akkarom feszegetni!

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Vectra A -nál, baloldalt elöl a lábrésznél a nagy fekete közösítőt hogyan lehet kinyitni?

Látom hogy van rajta egy sárga gomb féle,de nem tudok vele semmit csinálni. A legszélén a KP-zár(piros,fekete) csatiját szeretném kihúzni!

Nem igen akkarom feszegetni!

Köszönöm a segítséget.

A sárga bigyó a pineket rögzíti, kinyitni úgy tudod hogy alul van egy fül amit be kell nyomni, és akkor szét tudot fordítani. De ha jól rémlik az a csati ami neked kell csak simán rá van akasztva az oldalára a nagy közösítőnek. Csak le kell húzni.

Link to comment
Megosztás:

A sárga bigyó a pineket rögzíti, kinyitni úgy tudod hogy alul van egy fül amit be kell nyomni, és akkor szét tudot fordítani. De ha jól rémlik az a csati ami neked kell csak simán rá van akasztva az oldalára a nagy közösítőnek. Csak le kell húzni.

Nem jön le az istenér se!

http://www.kepfeltoltes.hu/view/130923/2013-09-23_15.45.07_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A kép jobb oldalán, a piros vezeték melett van az a lyukas fül az fogja. Az a baj, annyira merev az egész köteg hogy még forgatni sem tudom,hogy jobban lássam mi fogja!!! Na, majd még próbálgatom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában olvastam itt a fórumon a led szalagról és nekem is megtetszett. Azt gondoltam ki, hogy lábtérvilágítást is csinálok belőle, ami bármely ajtó nyitására világít. Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehetne áramot vinni neki? A felső lámpa biztos pont, de ha van egy lejjebb, akkor nem kell mindent lebontanom és végighúznom a kábelt.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

lehet banális akérdés.. manuális állításu fényszorót át lehet alakitani motoros mozgatásúvá?

a történet annyi, h fényszorót kell cserélnem. Van egy manuális állítású jo áron, de nem tudom lehetséges -e az átalakítás, ha beépitem a régiből a motort.

koszi előre is

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

lehet banális akérdés.. manuális állításu fényszorót át lehet alakitani motoros mozgatásúvá?

a történet annyi, h fényszorót kell cserélnem. Van egy manuális állítású jo áron, de nem tudom lehetséges -e az átalakítás, ha beépitem a régiből a motort.

koszi előre is

Úgy tudom hogy igen, de nem mindegyiket.. a márkát sajna nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Hali. Van egy kis gond a szekèrrel. Kb. 1 hónapja indultam dolgozni, lámpa felkapcsol..bal első izzó kiègett. No para kicserèltem ès jó is volt tegnapig. Tegnap menetközben vakamikor ( már akkor vettem èszre mikor sötètedett) megint kiègett a bal első pilács. A refi jó volt csak a tompított nem. Kivettem az izzót ès volt az oldalán egy kis hólyag szerűsèg, megolvadt az üveg. Megint raktam bele új izzót viszont semmi nem változott. Refi , helyzetjelző jó a tompított nem. Biztosítèkokat megnèztem mind jó. Mi lehet a gondja????

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Valaki 29197re tud valamit?

Illetve:

Veramon-t szerelem a gépezetbe (Astra F Caravan 1,6 16V X16XEL 1995). Kibontottam mindent. A vezetékek bekötésénél elakadtam, mert se a km óra csatijain nincs olyan számú vezeték ami a Veramon (egyébként G astrához készült) leírásában van, se az ECU vezeték számozása nem stimmel. Vezeték színek is zavarosak. Valaki szerelt már Veramont Fbe? Minden segítség hálát gerjeszt :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.