Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv Urak!

Nemrég át kellett ülnöm egy F Astra 1.6 16V Caravan-ba. Mivel nálam az autó családtag, ezért szeretem, ha minden rendeltetésszerűen működik rajta. Néhány feladat adódik ezen a verdán is, hogy ez így legyen, ezért örülök, hogy létezik egy ilyen rengeteg információval ellátott fórum. ;)

A topik témájába vágó problémám az ablaktörlőre vonatkozik, amin nincs 1. fokozat. Olvastam, hogy a relé lehet érte a felelős, de az nem derült még ki, hogy a relé kattogott-e vagy teljesen kuka volt.

Én azt tapasztalom, hogy amikor feltételezhetően törölnie kellene, akkor a relé kattan és be is húz (láttam, mert szétszedtem), de mégsem dolgozik a motor. Az érintkezők nem oxodosak a relén sem és a motor csatiján sem. Az elektronikai rész méregetéséhez nagyon alap ismereteim vannak, és a műszerem is beadta az unalmast, de ha valaki megosztja velem, hogyan tudom kinyomozni a talányt, szerintem meg tudom oldani. :)

Lehetőség szerint kipróbálom majd egy új márkatárs cseredarabjával is, de még nem tudom mikor tudok vele összefutni.

Köszönöm előre is.

Üdv: Zs.

Emlékeim szerint a kapcsolókarban van az elektronika ami a törlés gyorsaságáért felel, ott kell keresni a hibát nem a relében vagy a motornál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Emlékeim szerint a kapcsolókarban van az elektronika ami a törlés gyorsaságáért felel, ott kell keresni a hibát nem a relében vagy a motornál.

Köszönöm, egyre gyanúsabb, hogy ott kell kutakodnom, mert ma sikerült egy csere relét bedobnom egy teszt erejéig és ugynaz volt a jelenség.

A kar kioperálásához a kormányt is le kell vennem, vagy csak a burkolatot is elegendő?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, egyre gyanúsabb, hogy ott kell kutakodnom, mert ma sikerült egy csere relét bedobnom egy teszt erejéig és ugynaz volt a jelenség.

A kar kioperálásához a kormányt is le kell vennem, vagy csak a burkolatot is elegendő?

a burkolatot elegendő leszedni, utánna benyomod a két muanyag fült, és ki tudod huzni karostol, csatlakozóstól

A karban nincs SEMMI elektrónika.

Az időzítést a relében levő IC végzi, amit az elötte levő ellenállással lehet "időzíteni".

Vagyis ha szerzel (pl Omegából) állítható intervallumos kapcsolókart, akkor a benne levő potenciométert ezzel a relében levő ellenállással kell sorbakotni, variálni.

Tehát alapból a kapcsolókar, CSAK kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

a burkolatot elegendő leszedni, utánna benyomod a két muanyag fült, és ki tudod huzni karostol, csatlakozóstól

A karban nincs SEMMI elektrónika.

Az időzítést a relében levő IC végzi, amit az elötte levő ellenállással lehet "időzíteni".

Vagyis ha szerzel (pl Omegából) állítható intervallumos kapcsolókart, akkor a benne levő potenciométert ezzel a relében levő ellenállással kell sorbakotni, variálni.

Tehát alapból a kapcsolókar, CSAK kapcsoló.

Köszönöm az infót, de én maximálisan megelégednék azzal is (egyelőre), ha lenne mezei szakaszos fokozatom. :)

A relé hibája kizárható, mert egy másikkal is ugyanez volt a jelenség. Még arra gondolok, hogy attól, hogy a relé jó és dolgozik is rendesen, vsz nem adja ki a jelet a motor felé. Ezt hogyan tudom kimérni/lellenőrizni?

Lehetséges, hogy megnézem a későbbiekben ezt az upgrade megoldást is, de így 10 nap távlatából a fő célom, hogy minden működjön rendeltetésszerűen. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha a többi fokozat jó, akkor valószínűleg a kapcsolókar rossz abban az állásában.

Köszönöm az infót, de én maximálisan megelégednék azzal is (egyelőre), ha lenne mezei szakaszos fokozatom. :)

A relé hibája kizárható, mert egy másikkal is ugyanez volt a jelenség. Még arra gondolok, hogy attól, hogy a relé jó és dolgozik is rendesen, vsz nem adja ki a jelet a motor felé. Ezt hogyan tudom kimérni/lellenőrizni?

Lehetséges, hogy megnézem a későbbiekben ezt az upgrade megoldást is, de így 10 nap távlatából a fő célom, hogy minden működjön rendeltetésszerűen. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ó, csodálatos... :cry:

Akkor valahogy visszább nyúzom, hátha nem mélyről tépte ki az az ostoba...

Esélytelen... inkább húztam be másik zsinórt, az A-oszlop tövétől a magnóhoz. Ámde.

Nekem ugye a CAR400-hoz pipa csatlakozó kellene. Én pipát csak ISO-DIN irányút találtam. Ahogy elnéztem az aljzatot, oda ISO kellene, a vastag "pecsű", vagy csak rosszul látom...

Kérdésem, hogyha teszek az antennakábelre ilyen átalakító pipát, be tudom-e majd dugni a magnóba a gyári beépítőkerettől, és ha rövidebbre vágom a hosszabbítót (ami most 3,5m hosszú), akkor élvezhető lesz-e a vétel minősége?

Most csak az ISO hosszabbító van bedugva, az árnyékoló nem is csatlakozik a rádióhoz.

Link to comment
Megosztás:

Ha a többi fokozat jó, akkor valószínűleg a kapcsolókar rossz abban az állásában.

Jelentem Uram, ön állt a legközelebb a megoldáshoz. Szétkaptam a kapcsolót és az egyik rézlemez, amin csúszik és zár a karon lévő érintkező, elég rendesen el van kopva. Átmenetileg kicsit meglapogattam egy kúposcsőrű fogóval és így megnyúlva elérte a megfelelő magasságot ahhoz, hogy rendesen zárja a kört, amikor szükséges. Majd túrok valami rézlapot, amiből ki tudom váltni ezt, hogy hosszabb távon sikeresen működjön.

Egyébként janoo16-nak igaza van, csak érintkezők vannak benne, semmi egyéb elektronika.

Ha valakit érdekel, el tudom küldeni a képet, hogy néz ki belülről, vagy majd regisztrálok valami képtárhelyre és onnan betöltöm.

Ezt szeretem többek között a német autókba, hogy a legtöbbször javíthatóak a dolgok, nem kell 1 hiba miatt a fél autót kicserélni egyben.

Köszönöm mégegyszer a segítséget mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Kb ezerötért hozzád vágnak egy ilyen kart, kár vele szenvedni,úgyse lesz olyan mint a gyári.

Valószínűleg igazad van 2200-ért már találtam is újat. Bár én sem vagyok a szögelés híve, de azért 2 okból volt értelme az eddigi beavatkozásnak.

1. Megbizonyosodtam, hogy ez volt a hiba, mert azóta rendesen működik.

2. Amíg nem jutok el az újért, nem kell szórakoznom az esők alkalmával.

Egyébként nem egy nagy kaland, mert csak azt a kb 0,5x2cm-es lemezt kell felmelegíteni, hogy ki lehessen húzni a műanyag ágyból, aztán a cserelemezt felmelegítve beletolni a helyére. Rézlapból simán reprodukálható gyári minőségben, az mert kb pont a legegyszerűbb alkatrésze az egész kapcsolónak. :)

Mindegy, max lesz tartalék és meglesz az alkotás öröme is. :)

Link to comment
Megosztás:

...és az ember TUDJA, hogy az a rézlap ott van benne és szépen dolgozik! Az milyen jó érzés, nem? Én meg azt érzem, mennyivel szebben szól a hangszóró, amióta szépen befóliáztam a bal első ajtót a Nagy Zárszerelés végeztével (igazából nem hallani).

Kérdésem: most már nagyon kéne egy multiméter a háztartásba, a kocsin is meg a lakásban is lenne mit mérni-bütykölni. Milyet vegyek? Ezt megvegyem-e:

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=124401

Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

...és az ember TUDJA, hogy az a rézlap ott van benne és szépen dolgozik! Az milyen jó érzés, nem? Én meg azt érzem, mennyivel szebben szól a hangszóró, amióta szépen befóliáztam a bal első ajtót a Nagy Zárszerelés végeztével (igazából nem hallani).

Kérdésem: most már nagyon kéne egy multiméter a háztartásba, a kocsin is meg a lakásban is lenne mit mérni-bütykölni. Milyet vegyek? Ezt megvegyem-e:

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=124401

Köszi, Csaba

Ez a kategória már rendben van, de az 1-2 ezreseket felejtsd el.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Namost ez egy nagyon hátulgombolós kérdés lesz: amikor valami elektronyos dolgot kell szétszedni az ótón és azt írja a könyv, hogy kössem le az aksi testkábelét, az azért van mert ha egy +ra kötött kábelt véletlenül a kasztnihoz érintek, akkor kiverem az áramkör biztosítékját? Vagyis ha ezzel "vigyázok", akkor ugye nem muszáj lekötni az aksit? Vagy van még más is?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Namost ez egy nagyon hátulgombolós kérdés lesz: amikor valami elektronyos dolgot kell szétszedni az ótón és azt írja a könyv, hogy kössem le az aksi testkábelét, az azért van mert ha egy +ra kötött kábelt véletlenül a kasztnihoz érintek, akkor kiverem az áramkör biztosítékját? Vagyis ha ezzel "vigyázok", akkor ugye nem muszáj lekötni az aksit? Vagy van még más is?

me sosem lehet tunni, mi lesz

meghát attol függ mitet csinálsz

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítséget kérnék! Az én autómat is utolérte a fűtőventilátor probléma. ( 1-2- fokozatban nem megy, 3-4 fokozatban jó)

Olvasgattam, nézelődtem - előtét ellenállás csere. Ok! Javítási kézikönyv, kiszerelés, beszerelés menete. Ok! Internet, előtét ellenállás, no itt a kérdésem! Melyik kell nekem a 94-es, 1.7D Caravan tip.-ú autómhoz? (Nem klímás)

A másik kérdésem (kérdéssorom :blush: ) a korábban írt "led szalag"-hoz kapcsolódik. Hol lehet olyat venni? Kell-e még hozzá valami? (Pl: ellenállás, stb.) Hogyan történik a beszerelése? Drága?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítséget kérnék! Az én autómat is utolérte a fűtőventilátor probléma. ( 1-2- fokozatban nem megy, 3-4 fokozatban jó)

Olvasgattam, nézelődtem - előtét ellenállás csere. Ok! Javítási kézikönyv, kiszerelés, beszerelés menete. Ok! Internet, előtét ellenállás, no itt a kérdésem! Melyik kell nekem a 94-es, 1.7D Caravan tip.-ú autómhoz? (Nem klímás)

A másik kérdésem (kérdéssorom :blush: ) a korábban írt "led szalag"-hoz kapcsolódik. Hol lehet olyat venni? Kell-e még hozzá valami? (Pl: ellenállás, stb.) Hogyan történik a beszerelése? Drága?

Köszi!

előtét ellenállás: fokozatok száma érdekes, mert nem megy bele egyik a másikba. Legegyszerűbb ha kiveszed (kiszenveded) és olyat kérsz. Ledszalag: ezer féle van. Vannak egészen merev, gyakorlatilag nyáklapra szerelt smd sorból állóktól kezdve a fólia vastagságún át, az öntapis hátú kültéri gyantás borításúig rengeteg. Plusz ezeken belül is változnak a használt ledek. Sok villanyszerelő boltban vannak kitéve, méterre adják aranyért. Viszont remekül meg tudod nézni melyik tetszik, aztán olyat keresni ócsítva. Olyan 1600-4000 között tud lenni métere, ugyan annak, úgyhogy megéri keresni.
Link to comment
Megosztás:

előtét ellenállás: fokozatok száma érdekes, mert nem megy bele egyik a másikba. Legegyszerűbb ha kiveszed (kiszenveded) és olyat kérsz. Ledszalag: ezer féle van. Vannak egészen merev, gyakorlatilag nyáklapra szerelt smd sorból állóktól kezdve a fólia vastagságún át, az öntapis hátú kültéri gyantás borításúig rengeteg. Plusz ezeken belül is változnak a használt ledek. Sok villanyszerelő boltban vannak kitéve, méterre adják aranyért. Viszont remekül meg tudod nézni melyik tetszik, aztán olyat keresni ócsítva. Olyan 1600-4000 között tud lenni métere, ugyan annak, úgyhogy megéri keresni.

Köszi a gyors választ!

Természetesen kiveszem (kiszenvedem), de attól nem vagyok beljebb, (A webáruháznak hiába mutogatom a monitor előtt) Azért kérdeztem, hogy melyik kell nekem, hogy szám vagy egyéb jelzés birtokában ki tudjam választani, megrendelem, megküldik és "egyszerűen" kicserélem a kettőt. Addig meg használom a régit, ha muszáj.

Az általad írt led szalagok komplettek, vagy kell még hozzá valami? A beszerelés menetéről is van valami infód? Hol kapni ilyet "ócsítva"?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ!

Természetesen kiveszem (kiszenvedem), de attól nem vagyok beljebb, (A webáruháznak hiába mutogatom a monitor előtt) Azért kérdeztem, hogy melyik kell nekem, hogy szám vagy egyéb jelzés birtokában ki tudjam választani, megrendelem, megküldik és "egyszerűen" kicserélem a kettőt. Addig meg használom a régit, ha muszáj.

Az általad írt led szalagok komplettek, vagy kell még hozzá valami? A beszerelés menetéről is van valami infód? Hol kapni ilyet "ócsítva"?

Köszi!

ellenállások benne vannak, általában 3 ledenként van egy. (Ezeken a pontokon lehet darabolni is) gyakorlatilag kel neki két szál kábel, amiből az egyik 12V. Aztán ennyi. Az előtét ellenállás cumi, mert sokszor a kereskedő se tudja milyenje van. Astra f előtét ellenállás egy darab. Aztán visszahurcolás meg csere. Kisebbet sz.psz ha nem a neten veszed meg, hanem valahol ahol a kezedbe tudod venni.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.