Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Wow!! Pofás "kis" darabok.

Ezek normál elektronyos kürtök ugye?  

Mély, vagy nagy hangja van? Hol veted ennyi kis pénzé? (bár nem tom milyen árban mozognak ezek a cumók...

Helyi opel boltban vettem(klub kártyára kedvezmény :( ),az egyik 420Hz-en,a másik 510Hz-en dolgozik,és igen elektromos,12V.

Link to comment
Megosztás:

HELP! :oops:

Hello mindenkinek!

Őrült nagy problemám van . :(

Úgy néz ki, hogy a gyári cd-s rádióm felmondta a szolgálatot tök mindegy melyik rádió adót fogom be mindenhol csak sistergés hallatszik.

A bátyám szerint lecsuszott az antennakábel a rádió hátuljárol.

A gondom az,hogy nem tudom hogy lehet ezt a gyári rádiót kiszuperálni a helyéről, szétbarmolni meg nem akarom a középkonzolt. :chain: :lol:

Segítsetek légyszi, hogy vegyem ki rongálásmentesen a rádiót,ill. ha tudnátok adni tippeket honnan a "bajból" lehet tipuskönyvet szerezni.

Előre is köszi a segítséget.

ÜDV:Maci26

Link to comment
Megosztás:

Maci: keress rá, de addig röviden. van a négy sarokban egy egy lukica.. oda kell bedugni egy célszerszámot, annak hiányában többen küllőt mondtak.. pontosan nem emlékszem..

A lényeg betolod a négy lukba és az oldja a reteszelést vagy mi.. vmi ilyesmi... de keress rá.. párszor már le volt írva.. :shock:

Link to comment
Megosztás:

Maci: keress rá, de addig röviden. van a négy sarokban egy egy lukica.. oda kell bedugni egy célszerszámot, annak hiányában többen küllőt mondtak.. pontosan nem emlékszem..

A lényeg betolod a négy lukba és az oldja a reteszelést vagy mi.. vmi ilyesmi... de keress rá.. párszor már le volt írva.. :shock:

Köszi Laci4. Ma már kicsavartam a 4 csavart csak nem tudtam hogyan tovább,majd megpróbálom és remélem teljes lesz a siker :( .

Köszi mégegyszer. :notworthy:

Link to comment
Megosztás:

HELP! :oops:

Hello mindenkinek!

Őrült nagy problemám van . :(

Úgy néz ki, hogy a gyári cd-s rádióm felmondta a szolgálatot tök mindegy melyik rádió adót fogom be mindenhol csak sistergés hallatszik.

A bátyám szerint lecsuszott az antennakábel a rádió hátuljárol.

A gondom az,hogy nem tudom hogy lehet ezt a gyári rádiót kiszuperálni a helyéről, szétbarmolni meg nem akarom a középkonzolt. :chain: :lol:

Segítsetek légyszi, hogy vegyem ki rongálásmentesen a rádiót,ill. ha tudnátok adni tippeket honnan a "bajból" lehet tipuskönyvet szerezni.

Előre is köszi a segítséget.

ÜDV:Maci26

Hátul az antennán is nézd meg, nem-e ott van lecsavarodva a csatlakozó! :wink:

Egyébként az Astra antennakábele elég silány minőségű sajnos, nagyon könnyen eltörik a középső ér!

Link to comment
Megosztás:

Hehehelp :lol:

Lenne egy kis gondom...

Szombaton kicseréltem az izzókat ledre a számlapon ill. konzolon, nagyon szép lett ... szerintem... , csak ma reggel történt némi gond:

Beindítottam, és vagy fél perc után elment minden a műszerfalról, kivéve ugye a kilométer órát, az index kontrollt, a távolsági kontrollt, meg a töltés lámpát, ami folyamatosan világit :evil:

Még indítás előtt, ha rátolom a gyújtást, akkor sem működík semmi, plusz a DIS kilyelzőn sem megy a világítás gyújtáson, csak ha ráadom a pilácsot.

A műszerfal világítás az megy, ejért gondolom, hogy nem én csösztem el valamit, ellenben a levegőkeringető pilácsa az nem megy.

Gyakorlatilag elszállt egy biztosíték, 10-es, csak az a gond, hogy kicserélem és ugyanúgy elszáll. :(

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

nem lehet, hogy valamelyiket fordítva tetted bele??

Nem hiszem, mert akkor 2 napig miért működött tökéletesen?

A műszerfal fénye most is jó, a dis kilyelzőn is van fény világítással (csag simán gyújtáson nem), csak a keringetőnél nem világít semmi.

Az lehetséges, hogy két láb a keringetőnél összeért volna, és az veri ki a biztosítékot?

Mert ugye az akkor világít(ana), amikor rátolom a gyújtást, namost kicserélem a biztit, ráadom a gyújtást, és azonnal leveri.

Link to comment
Megosztás:

Márcsak azért is gondolom, hogy ott lehet a baj, mert így utólag felelőtlenül nem szigeteltem el tökéletesen egymástól a ledek lábait, és összeérhetnem a mozgástól, pláne, ha valamelyik ragasztás levált.

Szóval ez csinálhat ilyet? :?

Link to comment
Megosztás:

ha fordítva tette volna be, akkor semmi se történne ilyen fesznél. a dióda.. mert ugye a led végülis az, záróirányba szakadás... tehát se zártla, se fény nem lönne.

Viszont szinte tutkó zárlatra mutat h elszál egy 10A res bizti.

amit írtál kapcsoló elképzelhető.

nézd meg, hogy ha beteszed a biztit, kapásból levágja é, vagy csak amikor rátolod a gyújtást.

és halkan megkérdem.. ugye ellenállást tettél a ledek elé(mondjuk akkor nem napok alatt adná meg magát :twisted: ) mekkorát?

Beindítottam, és vagy fél perc után elment minden a műszerfalról, kivéve ugye a kilométer órát, az index kontrollt, a távolsági kontrollt, meg a töltés lámpát, ami folyamatosan világit

mondjuk ez érdekes!! Töltés lámpa mért világít folyamatosan. vagy ez nem járó motornál? És mit is takar, hogy elmegy minden a műszerfalról? A világításra gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Márcsak azért is gondolom, hogy ott lehet a baj, mert így utólag felelőtlenül nem szigeteltem el tökéletesen egymástól a ledek lábait, és összeérhetnem a mozgástól, pláne, ha valamelyik ragasztás levált.

Szóval ez csinálhat ilyet? :?

Könnyen lehet.. bár elvileg ott lenne az ellenállat, amennyiben tettél, illetve nem tudom h fizikailag melyik pont érhet össze.. attól függ, hogy helyezted el..

Szóval a gomb kiszed, és megsassol...

lábak tuti szétszed, bizti be... gyújtás.. ha csat, akkor valszeg nem ott a baj...

Illetve azt is megnézheted, hogy nem-e valamelyik forrasztás a ludas... mert gondolom forrasztottál.. nem ott van é vmi gikszer.

Halkan jegyzem meg, illik a lábakra, ellenállatra pici gumicsövet, mégszebb megoldásként zsugorcsövet húzni, melegíteni.

Zárlatokat elkerülendően...

Link to comment
Megosztás:

Nem, a milágítás az egyetlen ami működik a műszerfalon, meg a kilométer óra, mert ugye az mechanikusan hajt, ezen kívűl egyik mutatós műszer sem megy, mlusz a kontrolllámpák közül csak a távolságí, az index, meg a töltés, ami működik, tehát amikor gyújtást kap, akkor se engine kontroll, se légzsák, se kézifék, se olajnyomás, meg mittom én mi szokott még világítani indítás előtt.

Igen, ha kicserélem a bisztit, akkor azonnal levágja, ahhogy gyújtást kap, így nem is tudom megnézni, hogy gyújtás nélkül jó e vagy nem, mert ami után levágta, csak azok a dolgok nem mennek, amikhez gyújtás kell.

Pontosítok, a dis kilyelző működik, de nem világít, csak ha feltolom a világítást, pedig ugye gyújtáson már kéne neki. Aztán a fűtéspanelen minden funkció működik, kivéve azt, hogy semmi fény nincs.

A műszerfalat meg már írtam.

Raktam mindegyik led elé ellenállatot, Most pontosan nem tudom meggora, a tasakján rajta van, majd megnézem (lármint a led), az ellenállatnak meg megnézem a színkódját, mert már elfelejtettem, Én is úgy csináltam, mint Gepárd, hogy beslattyogtam a boltba, aztán kértem viszonylag magasfényű kék ledet, hozzá tartozó ellenállásokkal úgy, hogy autóhoz kell műszerfalba és konzolba, aztán egyből célirányosan mutatott a csóka ezekre amiket el is hoztam.

Link to comment
Megosztás:

Könnyen lehet.. bár elvileg ott lenne az ellenállat, amennyiben tettél, illetve nem tudom h fizikailag melyik pont érhet össze.. attól függ, hogy helyezted el..

Szóval a gomb kiszed, és megsassol...

lábak tuti szétszed, bizti be... gyújtás.. ha csat, akkor valszeg nem ott a baj...

Illetve azt is megnézheted, hogy nem-e valamelyik forrasztás a ludas... mert gondolom forrasztottál.. nem ott van é vmi gikszer.

Halkan jegyzem meg, illik a lábakra, ellenállatra pici gumicsövet, mégszebb megoldásként zsugorcsövet húzni, melegíteni.

Zárlatokat elkerülendően...

igen forrasztottam, és elképzelhető hogy összeért valahol, mert eléggé csavarodva tettem be néhány helyre.

Igazad lehet, hogy így próbáljam végig.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az ellenállattal nem hinném h gáz legyen.. nézd meg melyik bizti az.. hátha többet megtudunk.

Esetleg vmi zárlat a müszerfal mögött? Én addig megsassolom hogy melyik biztiről mi megy.. ha meg tom...

Jaja.. nézd át a lábakat, meg azt, hogy esetleg kasztnihoz nem ér-e hozzá mondjuk egy led pozítív lába...

Vagy magán a fólián nem ér vhova oda..(müszerfal fólia, esetleg müszercsoportok lábaihoz) stb stb.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az ellenállattal nem hinném h gáz legyen.. nézd meg melyik bizti az.. hátha többet megtudunk.

Esetleg vmi zárlat a müszerfal mögött? Én addig megsassolom hogy melyik biztiről mi megy.. ha meg tom...

Jaja.. nézd át a lábakat, meg azt, hogy esetleg kasztnihoz nem ér-e hozzá mondjuk egy led pozítív lába...

Vagy magán a fólián nem ér vhova oda..(müszerfal fólia, esetleg müszercsoportok lábaihoz) stb stb.

A 7-es bizti az, KL. 15 felirattal 10 A-s.

No ezt veri le, ahhogy ráadom a gyújtást.

Egyébként indúl a kocsi, minden normális, csak a leírt probléma aggasztó, meg az, hogy miért kerd el világítani a töltés lámpa kb 10 másodperc járás után, és végig megmarad, nem erősödik, nem gyenkűl, világít serényen :(

Link to comment
Megosztás:

Van vmi mérőműszered? Digit analóg tök mindegy. A lényeg mérjen egyenfeszt.

Kocsi beindít.. aksira rámér mennyi a fesz. Hogy kizárjuk esetleg a generátor hibáját.

Ha 12 és 14.4 között van vhol akkor ok. Bár a pont 12volt már gáz lehet.

Figyeld meg, hogy ha adsz neki egy kis gázt, vagy kicsit nagyobbat, megy-é feljebb a fesz.

Ha nem, illetve kevesebb mint 12volt, akkor gáz van, mert nincs töltésed...

Én meg mindjárt lemegyek a kocsihoz a kezelési könyvért vagy minek mondják.. abban benne van kb.re h mi megy melyik biztiről...

Link to comment
Megosztás:

No én közben megnéztem, A tükrön kívül a tolótető, kapcsoló megvilágítás,üzemanyag szintjelző, kesztyűtartó bilágítás, információs kijelző, óra, kontrolllámpák.

Én még hozzátenném a vízhőfokmérőt meg a fordszámmérőt, mert elég szembetűnően nem működnek :evil:

Meg tudom mérni, de csak dél körül, mert épp melózom, a műszer meg otthon van.

Link to comment
Megosztás:

A műszerfal műszeregységén nem hiszem hogy összehúzna, mert az elég jól el van határolva (az eredeti foglalatba építettem be a ledet ellenállatostól, az eredeti érintketőkkel, tutira olyan messze vannak a lábak egymástól, mint a gyári izzónál, és ugyanoda is vannak kötve.

Ugyanez a szitu a DIS kijelző pilácsánál.

Tényleg ami gyanús, az a konzol.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.