Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello!

Ki szeretném villogtatni a hibakódom az F astrámból(C14NZ). A fenti képen látható csatlakozó van az én autómban is. Mely lábakat kell ennél a fajtánál rövidrezárni, hogy elvillogja nekem a checkengine lámpa a hibakódot??

Köszönöm Nagyon!

Ott a válasz az általad idézett képen alul. 5-ös és 6-os pin-t kell összezárni egy kábeldarabbal, vagy kapoccsal.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Műszeregységet cseréltem az oldalon található GYIK leírás szerint, fordulatszámmérősre. Egyetlen gond hogy rossz értéket mutat. Az órán található W-s számra is odafigyeltem, csak egy gond van hogy szinte biztos cserélték benne az órát korábban.. Az biztos hogy jól kötöttem be a + kábelt ami gyárilag a nem fordulatszámmérősben nem volt, mivel nagyobb fordulaton ha megy az autó akkor a mutató is elkezd menni, csak pl 4ezernél kezd el mutatni.

Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám megállapítani mi volt az eredeti W-s száma az órának amit beleraktak?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Műszeregységet cseréltem az oldalon található GYIK leírás szerint, fordulatszámmérősre. Egyetlen gond hogy rossz értéket mutat. Az órán található W-s számra is odafigyeltem, csak egy gond van hogy szinte biztos cserélték benne az órát korábban.. Az biztos hogy jól kötöttem be a + kábelt ami gyárilag a nem fordulatszámmérősben nem volt, mivel nagyobb fordulaton ha megy az autó akkor a mutató is elkezd menni, csak pl 4ezernél kezd el mutatni.

Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám megállapítani mi volt az eredeti W-s száma az órának amit beleraktak?

A W szám, a fordulatszámmérőbe nem szól bele. Az csak a km-óra áttételét jelzi a spirál, és a mutató között. Milyen motor van az autódban, és milyen fordulatszámmérőt tettél bele? (meddig van skálázva? A dízeleké 6ezer, az átlag benzines 7ezer, GSi-k 8ezerig)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szereztem egy belső világítást az astrámhoz ami kettő térképolvasólámpával van szerelve.

A régihez kettő kábel megy, egy piros és egy szürke.

Az új lámpámhoz négy kábel kell. A középső kettő az megvan, és világít is az ajtónyitásra.

A többi érdekelne, hogy kell bekötni? Úgy tudom elképzelni, hogy a pirosról ami a pozitív arról átvezetek egy kábelt valamelyik szélsőre, és világítanak a térképolvasók kapcsolásra? A negyedik az mi? (a fordított saru?)

Linkelek képeket is:

Ez az amit szereztem --> http://kepfeltoltes.hu/130815/WP_20130815_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt a hátulja --> http://kepfeltoltes.hu/130815/WP_20130815_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Meg mégegy (hátha valaki lát benne valamit amit én nem. --> http://kepfeltoltes.hu/130815/WP_20130815_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv. mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

A W szám, a fordulatszámmérőbe nem szól bele. Az csak a km-óra áttételét jelzi a spirál, és a mutató között. Milyen motor van az autódban, és milyen fordulatszámmérőt tettél bele? (meddig van skálázva? A dízeleké 6ezer, az átlag benzines 7ezer, GSi-k 8ezerig)

Oh. Ezt nem tudtam. Mindenesetre valami nem jó akkor sem! C14NZ-s motor van benne, és 7ezerig van skálázva. Most megnéztem pontosan, hogy mikor mozdul a mutató. 4esben 80as tempó körül kezd el felmenni.

Link to comment
Megosztás:

És akkor ezzel mit tudok csinálni? :icon11:

Bele kéne próbálni egy másik autóba, amiben működik, illetve annak az óráját is bele kéne próbálni a tiedbe. Sok sz.pást lehet elkerülni, ha biztosan tudod melyik felével van a probléma. Gabibá' fordulatszámmérőjével elb.sztunk vagy 2 hetet a legózással, mire 3 műszeregységből csináltunk egyet ami működik is és a legvégéig nem voltunk biztosak benne, hogy egyáltalán a fordulatszámmérőnek van -e baja. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Bele kéne próbálni egy másik autóba, amiben működik, illetve annak az óráját is bele kéne próbálni a tiedbe. Sok sz.pást lehet elkerülni, ha biztosan tudod melyik felével van a probléma. Gabibá' fordulatszámmérőjével elb.sztunk vagy 2 hetet a legózással, mire 3 műszeregységből csináltunk egyet ami működik is és a legvégéig nem voltunk biztosak benne, hogy egyáltalán a fordulatszámmérőnek van -e baja. :rolleyes:

Persze ez lenne a legkönnyebb módja, csak sajnos nincs hozzá ismerős. Azért köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

A legolcsóbb és kéznél is van, hogy levenni a mutatót és alapjáraton visszatenni 900 környékére. Ha ezután jól mutat, akkor csak rosszul volt visszatéve a mutató. ;)

Egy próbát megér.

Kifogom próbálni, köszi a tippet! :icon13:

Úgy rémlik csak a km óra mutatója van sima tengelyen. A többinek le van lapolva, úgyhogy csak egyféleképpen megy föl.

Link to comment
Megosztás:

Úgy rémlik csak a km óra mutatója van sima tengelyen. A többinek le van lapolva, úgyhogy csak egyféleképpen megy föl.

Nincs lapolva, viszont egy léptetőmotor hajtja, aminek sztem mindegy, hogyan rakod fel a mutatót, a gyújtás ráadásakor az aktuális mutatóhelyzet (ami ép visszahúzó rugó esetén a 0) lesz a referenciapontja.

Link to comment
Megosztás:

Erről jut eszembe, ugye az normális, ha gyújtásráadáskor ugrik egyet a ford. mérő? mitom én feugrik alapáratig, aztán vicca persze

Nem igazán. Valahol kap egy impulzust. Addig amíg nem indítózol meg sem mozdulhat a mutatója. Mivel az ECU-tól kapja a jelet (már ha benzinesről beszélünk) így vagy az zavarodott meg, vagy a szálon ami megy az órához valami zavart szed össze.

Próbálj meg egy akku saru le/vissza ECU resetet hátha.

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán. Valahol kap egy impulzust. Addig amíg nem indítózol meg sem mozdulhat a mutatója. Mivel az ECU-tól kapja a jelet (már ha benzinesről beszélünk) így vagy az zavarodott meg, vagy a szálon ami megy az órához valami zavart szed össze.

Próbálj meg egy akku saru le/vissza ECU resetet hátha.

utólag tettem be az óránál nincs kötve, ECUtól egyenesen oda megy, de ja jogos amit mondsz.....basztikuli....

Link to comment
Megosztás:

Nincs lapolva, viszont egy léptetőmotor hajtja, aminek sztem mindegy, hogyan rakod fel a mutatót, a gyújtás ráadásakor az aktuális mutatóhelyzet (ami ép visszahúzó rugó esetén a 0) lesz a referenciapontja.

nekem gyújtás ráadásra ugrott egy picit fölfele a mutató, és úgy is maradt, alapjárat az óra szerint 1200 körül volt, holott nem volt annyi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok mindeni!

Újra úgy döntöttem, hogy fejlesztem a vasat, a tárgy pedig egy bicskakulcsos zárvezérlő szett lenne.

Nagy eséllyel volt már erről szó, de megtalálni ennyi hozzászólásból...

Szóval a bekötéséhez kellene segítség!

Alapadatok:

Astra F c14se '95

Gyári központizár

Gyári elektromos ablak

Amit vettem:

CCL002 bicskakulcsos távirányítós szett

Amit szeretnék:

Távnyitás, zárás, komfortablak

Amit tőletek kérek:

Leírás a bekötéshez, azaz hol bontsam meg a műszerfalat, hol keressem a vezetékeket, milyen módon kössek rájuk (elvág, blankol, forraszt, vagy érvéghüvely csoki, vagy saru és zsugorcső... végülis mindenem van hozzá) és hová érdemes tenni a vezérlő dobozt.

Amit nem kérek tőletek:

A szett "lehúzása".

"vidd el inkább szerelőhöz" hozzászólás helyet inkább ne írj, mert ha nem jön válasz, úgyis az lesz belőle. De mivel jól szerszámozott vagyok, és valamelyest értek a villamossághoz nekivágnék.

Ezer köszönet a segítőimnek előre is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, nem rég jutottam hozzá egy '95ös 1.4es caravanhoz. volna néhány nyűgöm vele, mint például:

A központi zár csak akkor zárja le az ajtókat, ha az összes nyitva van, ha már egy is le van reteszelve akkor bukta. ugyan ez a cucc, nem nyit vissza, mikor nyitok (próbáltam a hosszú kulcsfordítással és a rányitással is) és végül, mikor elindulok az autóval kisvártatva lezár az autó (ez utóbbi talán normális, hallottam már ilyenről).

Cserélném a tűégőket a fűtéskonzolon, viszont a középső fűtésgombot nem tudom lepattintani, mi a módja?

Valamint rakatnék bele gyári első ablakemelőket, ez lehetséges kontárkodás nélkül? Mi lehet ennek az anyagi vonzata? Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv, nem rég jutottam hozzá egy '95ös 1.4es caravanhoz. volna néhány nyűgöm vele, mint például:

A központi zár csak akkor zárja le az ajtókat, ha az összes nyitva van, ha már egy is le van reteszelve akkor bukta. ugyan ez a cucc, nem nyit vissza, mikor nyitok (próbáltam a hosszú kulcsfordítással és a rányitással is) és végül, mikor elindulok az autóval kisvártatva lezár az autó (ez utóbbi talán normális, hallottam már ilyenről).

Cserélném a tűégőket a fűtéskonzolon, viszont a középső fűtésgombot nem tudom lepattintani, mi a módja?

Valamint rakatnék bele gyári első ablakemelőket, ez lehetséges kontárkodás nélkül? Mi lehet ennek az anyagi vonzata? Válaszotokat előre is köszönöm!

A központizárhoz nem tudok hozzászólni, a középső fűtéstekerőt ki kell húzni középállásban és alulról kell bebökni egy kis csavarhúzóval némi találgatás után lehúzható. Az ablakemelő olyan 15 ezer körül van és eléggé bontani kell a kárpitot és nem árt némi villanyszerelési beütés hozzá. Egy kép "elrettentésnek":

1149580-20130818-hR5m9K.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.