Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hello!

Ki szeretném villogtatni a hibakódom az F astrámból(C14NZ). A fenti képen látható csatlakozó van az én autómban is. Mely lábakat kell ennél a fajtánál rövidrezárni, hogy elvillogja nekem a checkengine lámpa a hibakódot??

Köszönöm Nagyon!

Ott a válasz az általad idézett képen alul. 5-ös és 6-os pin-t kell összezárni egy kábeldarabbal, vagy kapoccsal.

Elküldve

Üdv. Műszeregységet cseréltem az oldalon található GYIK leírás szerint, fordulatszámmérősre. Egyetlen gond hogy rossz értéket mutat. Az órán található W-s számra is odafigyeltem, csak egy gond van hogy szinte biztos cserélték benne az órát korábban.. Az biztos hogy jól kötöttem be a + kábelt ami gyárilag a nem fordulatszámmérősben nem volt, mivel nagyobb fordulaton ha megy az autó akkor a mutató is elkezd menni, csak pl 4ezernél kezd el mutatni.

Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám megállapítani mi volt az eredeti W-s száma az órának amit beleraktak?

Elküldve

Üdv. Műszeregységet cseréltem az oldalon található GYIK leírás szerint, fordulatszámmérősre. Egyetlen gond hogy rossz értéket mutat. Az órán található W-s számra is odafigyeltem, csak egy gond van hogy szinte biztos cserélték benne az órát korábban.. Az biztos hogy jól kötöttem be a + kábelt ami gyárilag a nem fordulatszámmérősben nem volt, mivel nagyobb fordulaton ha megy az autó akkor a mutató is elkezd menni, csak pl 4ezernél kezd el mutatni.

Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám megállapítani mi volt az eredeti W-s száma az órának amit beleraktak?

A W szám, a fordulatszámmérőbe nem szól bele. Az csak a km-óra áttételét jelzi a spirál, és a mutató között. Milyen motor van az autódban, és milyen fordulatszámmérőt tettél bele? (meddig van skálázva? A dízeleké 6ezer, az átlag benzines 7ezer, GSi-k 8ezerig)

Elküldve

Sziasztok!

Szereztem egy belső világítást az astrámhoz ami kettő térképolvasólámpával van szerelve.

A régihez kettő kábel megy, egy piros és egy szürke.

Az új lámpámhoz négy kábel kell. A középső kettő az megvan, és világít is az ajtónyitásra.

A többi érdekelne, hogy kell bekötni? Úgy tudom elképzelni, hogy a pirosról ami a pozitív arról átvezetek egy kábelt valamelyik szélsőre, és világítanak a térképolvasók kapcsolásra? A negyedik az mi? (a fordított saru?)

Linkelek képeket is:

Ez az amit szereztem --> http://kepfeltoltes.hu/130815/WP_20130815_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt a hátulja --> http://kepfeltoltes.hu/130815/WP_20130815_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Meg mégegy (hátha valaki lát benne valamit amit én nem. --> http://kepfeltoltes.hu/130815/WP_20130815_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv. mindenkinek!

Elküldve

A W szám, a fordulatszámmérőbe nem szól bele. Az csak a km-óra áttételét jelzi a spirál, és a mutató között. Milyen motor van az autódban, és milyen fordulatszámmérőt tettél bele? (meddig van skálázva? A dízeleké 6ezer, az átlag benzines 7ezer, GSi-k 8ezerig)

Oh. Ezt nem tudtam. Mindenesetre valami nem jó akkor sem! C14NZ-s motor van benne, és 7ezerig van skálázva. Most megnéztem pontosan, hogy mikor mozdul a mutató. 4esben 80as tempó körül kezd el felmenni.

Elküldve

Oh. Ezt nem tudtam. Mindenesetre valami nem jó akkor sem! C14NZ-s motor van benne, és 7ezerig van skálázva. Most megnéztem pontosan, hogy mikor mozdul a mutató. 4esben 80as tempó körül kezd el felmenni.

Akkor egyszerűen rossz a fordulatszámmérő

Elküldve

És akkor ezzel mit tudok csinálni? :icon11:

Bele kéne próbálni egy másik autóba, amiben működik, illetve annak az óráját is bele kéne próbálni a tiedbe. Sok sz.pást lehet elkerülni, ha biztosan tudod melyik felével van a probléma. Gabibá' fordulatszámmérőjével elb.sztunk vagy 2 hetet a legózással, mire 3 műszeregységből csináltunk egyet ami működik is és a legvégéig nem voltunk biztosak benne, hogy egyáltalán a fordulatszámmérőnek van -e baja. :rolleyes:

Elküldve

Bele kéne próbálni egy másik autóba, amiben működik, illetve annak az óráját is bele kéne próbálni a tiedbe. Sok sz.pást lehet elkerülni, ha biztosan tudod melyik felével van a probléma. Gabibá' fordulatszámmérőjével elb.sztunk vagy 2 hetet a legózással, mire 3 műszeregységből csináltunk egyet ami működik is és a legvégéig nem voltunk biztosak benne, hogy egyáltalán a fordulatszámmérőnek van -e baja. :rolleyes:

Persze ez lenne a legkönnyebb módja, csak sajnos nincs hozzá ismerős. Azért köszi a segítséget!

Elküldve

A legolcsóbb és kéznél is van, hogy levenni a mutatót és alapjáraton visszatenni 900 környékére. Ha ezután jól mutat, akkor csak rosszul volt visszatéve a mutató. ;)

Egy próbát megér.

Elküldve

A legolcsóbb és kéznél is van, hogy levenni a mutatót és alapjáraton visszatenni 900 környékére. Ha ezután jól mutat, akkor csak rosszul volt visszatéve a mutató. ;)

Egy próbát megér.

Kifogom próbálni, köszi a tippet! :icon13:

Elküldve

A legolcsóbb és kéznél is van, hogy levenni a mutatót és alapjáraton visszatenni 900 környékére. Ha ezután jól mutat, akkor csak rosszul volt visszatéve a mutató. ;)

Egy próbát megér.

Kifogom próbálni, köszi a tippet! :icon13:

Úgy rémlik csak a km óra mutatója van sima tengelyen. A többinek le van lapolva, úgyhogy csak egyféleképpen megy föl.

Elküldve

Úgy rémlik csak a km óra mutatója van sima tengelyen. A többinek le van lapolva, úgyhogy csak egyféleképpen megy föl.

A ford-szám mérő nincs lapolva, nekem is el volt rakva

Elküldve

Úgy rémlik csak a km óra mutatója van sima tengelyen. A többinek le van lapolva, úgyhogy csak egyféleképpen megy föl.

Nincs lapolva, viszont egy léptetőmotor hajtja, aminek sztem mindegy, hogyan rakod fel a mutatót, a gyújtás ráadásakor az aktuális mutatóhelyzet (ami ép visszahúzó rugó esetén a 0) lesz a referenciapontja.

Elküldve

Erről jut eszembe, ugye az normális, ha gyújtásráadáskor ugrik egyet a ford. mérő? mitom én feugrik alapáratig, aztán vicca persze

Nem igazán. Valahol kap egy impulzust. Addig amíg nem indítózol meg sem mozdulhat a mutatója. Mivel az ECU-tól kapja a jelet (már ha benzinesről beszélünk) így vagy az zavarodott meg, vagy a szálon ami megy az órához valami zavart szed össze.

Próbálj meg egy akku saru le/vissza ECU resetet hátha.

Elküldve

Nem igazán. Valahol kap egy impulzust. Addig amíg nem indítózol meg sem mozdulhat a mutatója. Mivel az ECU-tól kapja a jelet (már ha benzinesről beszélünk) így vagy az zavarodott meg, vagy a szálon ami megy az órához valami zavart szed össze.

Próbálj meg egy akku saru le/vissza ECU resetet hátha.

utólag tettem be az óránál nincs kötve, ECUtól egyenesen oda megy, de ja jogos amit mondsz.....basztikuli....

Elküldve

Nincs lapolva, viszont egy léptetőmotor hajtja, aminek sztem mindegy, hogyan rakod fel a mutatót, a gyújtás ráadásakor az aktuális mutatóhelyzet (ami ép visszahúzó rugó esetén a 0) lesz a referenciapontja.

nekem gyújtás ráadásra ugrott egy picit fölfele a mutató, és úgy is maradt, alapjárat az óra szerint 1200 körül volt, holott nem volt annyi

Elküldve

A legolcsóbb és kéznél is van, hogy levenni a mutatót és alapjáraton visszatenni 900 környékére. Ha ezután jól mutat, akkor csak rosszul volt visszatéve a mutató. ;)

Egy próbát megér.

Sikerült megoldani így, köszi a segítséget!

Elküldve

Sziasztok mindeni!

Újra úgy döntöttem, hogy fejlesztem a vasat, a tárgy pedig egy bicskakulcsos zárvezérlő szett lenne.

Nagy eséllyel volt már erről szó, de megtalálni ennyi hozzászólásból...

Szóval a bekötéséhez kellene segítség!

Alapadatok:

Astra F c14se '95

Gyári központizár

Gyári elektromos ablak

Amit vettem:

CCL002 bicskakulcsos távirányítós szett

Amit szeretnék:

Távnyitás, zárás, komfortablak

Amit tőletek kérek:

Leírás a bekötéshez, azaz hol bontsam meg a műszerfalat, hol keressem a vezetékeket, milyen módon kössek rájuk (elvág, blankol, forraszt, vagy érvéghüvely csoki, vagy saru és zsugorcső... végülis mindenem van hozzá) és hová érdemes tenni a vezérlő dobozt.

Amit nem kérek tőletek:

A szett "lehúzása".

"vidd el inkább szerelőhöz" hozzászólás helyet inkább ne írj, mert ha nem jön válasz, úgyis az lesz belőle. De mivel jól szerszámozott vagyok, és valamelyest értek a villamossághoz nekivágnék.

Ezer köszönet a segítőimnek előre is.

Elküldve

Üdv, nem rég jutottam hozzá egy '95ös 1.4es caravanhoz. volna néhány nyűgöm vele, mint például:

A központi zár csak akkor zárja le az ajtókat, ha az összes nyitva van, ha már egy is le van reteszelve akkor bukta. ugyan ez a cucc, nem nyit vissza, mikor nyitok (próbáltam a hosszú kulcsfordítással és a rányitással is) és végül, mikor elindulok az autóval kisvártatva lezár az autó (ez utóbbi talán normális, hallottam már ilyenről).

Cserélném a tűégőket a fűtéskonzolon, viszont a középső fűtésgombot nem tudom lepattintani, mi a módja?

Valamint rakatnék bele gyári első ablakemelőket, ez lehetséges kontárkodás nélkül? Mi lehet ennek az anyagi vonzata? Válaszotokat előre is köszönöm!

Elküldve

Üdv, nem rég jutottam hozzá egy '95ös 1.4es caravanhoz. volna néhány nyűgöm vele, mint például:

A központi zár csak akkor zárja le az ajtókat, ha az összes nyitva van, ha már egy is le van reteszelve akkor bukta. ugyan ez a cucc, nem nyit vissza, mikor nyitok (próbáltam a hosszú kulcsfordítással és a rányitással is) és végül, mikor elindulok az autóval kisvártatva lezár az autó (ez utóbbi talán normális, hallottam már ilyenről).

Cserélném a tűégőket a fűtéskonzolon, viszont a középső fűtésgombot nem tudom lepattintani, mi a módja?

Valamint rakatnék bele gyári első ablakemelőket, ez lehetséges kontárkodás nélkül? Mi lehet ennek az anyagi vonzata? Válaszotokat előre is köszönöm!

A központizárhoz nem tudok hozzászólni, a középső fűtéstekerőt ki kell húzni középállásban és alulról kell bebökni egy kis csavarhúzóval némi találgatás után lehúzható. Az ablakemelő olyan 15 ezer körül van és eléggé bontani kell a kárpitot és nem árt némi villanyszerelési beütés hozzá. Egy kép "elrettentésnek":

1149580-20130818-hR5m9K.jpg

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! Kérdésem csak annyi lenne, hogy hol találom a tolató lámpa kapcsolót? Nincs tolatóm, az izzók jók, biztosítékok jók. Szerintem a kapcsolónál lehet a gond. Köszi a segítséget.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.